القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حنين قلبي الفصل السادس 6 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الفصل السادس 6 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي البارت السادس 6 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الجزء السادس 6 بقلم علاوي لقاء
رواية حنين قلبي الفصل السادس 6 بقلم علاوي لقاء

رواية حنين قلبي الحلقة السادسة 6 بقلم علاوي لقاء

دخل الغرفه ليجد حنين تقف وهي تعطيه ظهره
وراى شعرها الاحمر الذي لم يرا مثله من قبل فقد
كان احمر ناري ويصل الى اسفل فخذيها  بطوله وقف بصدمه
تمنى ان يرا وجهها وهي لم تبخل عليه حين التفتت
حبس سليم انفاسه وهو يقول فتنه تفاجاة حنين
ايضا فهي لم تكمل لبس ثيابها كانت تريد لبس
الحجاب ونقاب افاقت من صدمتها واسرعة
اليهم ولكن سليم كان الاسرعه ليمسكه ويرميه ارضا وهو ينظر لها بشغف فقد كانت راعه الجمال ذات عيون زرقا صافيه وانف ناعم جميل وشفاه مكتنزه على شكل قلب تجعل الراهب يرغب بها 
سليم بتواهان انتي ازي كده انا انا اسفه مكنتش عايزاك تشوف وشي قالتها حنين بدموع وهي تبكي 
اش بس يمجنونه دامين المجنون القالك انوا شكلك وحش ومش حلوه. ماما كل مكنت عايزه ارمي النقاب كانت بتقولي اني وحشه والاولاد هيخافو مني عشان كده بقيت لابسا على طول 
طب انتي مبصتيش لنفسك فلمرايه لا يسليم لا كلوه اله المرايه ارجوك انا بخاف منه جامد مش عايزه تكون في الوظه اوالحمام ارجوك طب بس يمجنون تعابي بصي بس انا ممكن اعذر عمتي اكيد كانت خايفه عليكي انتي جميله اوي دانتي فتنه متحركه تعالي بس الى ان حنين صرخت بشده وهي تهرب من سليم وتركض تختبى تحت غطا السرير بخوف وبكا هستيري خاف عليها سليم بشده وعلم انها تعاني رهاب المرايا فاقترب منها بسرعه وحتظنها بحنان حقيقي بس بس والله مش قصدي خلاص يروحي بس ارجوكي هدت حنيو بعدوقت ونامت بين احظان سليم كان سليم ينظر لها ويحدث نفسه قالا طب ازي دي جميله جدا اي ذنبها تعيش مع واحد مشوه زيي بس هي دخلت قلبي انا يمكن اتجوزت هدير بس عمري محبتها وفضلت متمسك فيها عشان الاولاد بس وهمه حبوا حنين دول مجابوش سرت امهم ابدا اتمنى انك تكوني ام ليهم بجد بس خايف من جمالها طب لو حد شافها وعجبتوا وحاول معها ممكن هي كمان تحبوا عشان شكلو بس هي قالت انها قابله شكلي واني حلو فنظرها اعمل العمليه القالي عليها خالد صحبي ورجع طبيعي انا مقلتش لحد عليها اها مش عارف وظل يتخبط بفكاره حتى غلبه النوم اخيرا نام وهي تتوسد صدره وشعرها بجانبها استيقظت حنين على الساعه السادسه صباحا فنهظت وغتسلت وهي تفكر بكلام سليم الذي قاله لها هل هي جميله فعلت تتمنى رويت وجهها ولكنها تخاف المرايا اها يالهي اده فرظها ونزلت الى السفل ساعدة ابخدم بعداد الفطور ثم صعدة لتيقظ اباولاد من النوم حتى يستعدوا لذهاب الى المدرسه وفعلا نزلت معهم بعد وقت كانت اصبحت السابعه والنصف رجدت ابكل مستيقض القت السلام وذهبت الى جدها قبلت يداه الف مبروك يبنتي اي الصباح الينور ده الله يبارك فيك يجدو سلمت على جدتها ايضا الله امال فين سليم انا سبتوا نايم وصحيت الاولاد. انا اهو يجدي صباح الخير اهلا بعريسنا صباح النور يولدي اقبلوا الاولاد لوالدهم الذي احتظنهم بحنان التفت لحنين الذي تحظر بعض العلب وهي ترص بها بعض الشطار والعصير والحلوا خدوا يروحي لازم تكلوه كلو لتتحدث اميره ماما حنين كنت عايزه منك طلب تفاجا الكل من هذا القب حتى سليم ولتفت ليرى حنين ماذا ستقول ايو يروح ماما اي انتي تمري مش تطلبي بس انا عايزاكي تجي المدرسه بكره في حفله ولازم تحظري فيها عشان انا واسرا هنقدم عرض فيها ولو مش هتيجي فقولي دلوتي عشان منسجلش كاد سليم ان ينطق ولكن قاطعته حنين وهي تحتظن اميره واسرا بحب طبعا يروحي سجلي وانا هكون اول الناس فرحت البنات بشده ليقول ياسين طب بمناسبت الطلبات انا عايز محشي على الغده زي العملتيه المره الفاتت ممكن اكيد يروحي تجي بس وهتلقي احلى محشي ها عايز حاجه ياامير لا ياماما تسلمي لما اعوز حاجه هقولك وانتي يا اسرا مرسي ياماما مش عايزه حاجه طيب يالله الباص وصل.

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حنين قلبي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات