القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت معذبي الفصل الخامس 5 بقلم إيمان خالد

  رواية احببت معذبي الفصل الخامس 5 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي البارت الخامس 5 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الجزء الخامس 5 بقلم إيمان خالد
رواية احببت معذبي الفصل الخامس 5 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الحلقة الخامسة 5 بقلم إيمان خالد

عايز تتجوزني انا 
عمر/تقريبا مفيش حد قاعد معنا 
ايمان/بس يا عمر بيه انا مش من مقامك 
عمر/انت ليه مقلله من نفسك كده 
ايمان/مش انت كنت بتقول اني ملقش بواحد زي عزيز فما بالك بيك انت 
عمر/يا بنتي افهمي انا كنت بقوله كده عشان اعرف هو عايز اي 
ايمان/طب هفكر واقولك يا بيه 
عمر/هو انت لسه هتفكري 
أيمان/الله مش استخير ربنا الله مش يمكن انت شر ليا 
عمر/قومي اخفي يا ايمان من قدامي عشان مولعش فيكي 
قامت جري من قدامه 
انا اسفه اسفه 
صبحيه/مالك يا بنتي عامله زي الطماطم كده ليه 
ايمان/لا أصل بصراحه لا 
اصلي قولتلها نتجوز 
ايمان بخضه ايي
صباحيه/تتجوز مين 
عمر/ايمان 
صبحيه وشها قلب وعلت صوتها 
مين دي اللي تتجوزها 
عمر بصدمه/بقولك هتجوز ايمان 
صبحيه/انا اعتبرتها بنتي بس مش معني كده انك تتجوزها يا عمر انت تتجوز واحده تليق بمقامك وبعيلتك مش مجرد واحده جيبنها من الشارع 
ايمان جريت ودخلت الاوضه وانهارت من العياط 
(ايوه ازاي يا ايمان تفكري في عمر بيه انت نسيتي نفسك هما جبوكي من الشارع فكره لما كنتي بتقعدي بالايام مش لاقيه اكل وهما جبوكي وعملولك قيمه بفضل ربنا بس انا غنيه بس حسبي الله ونعم الوكيل فيهم اللي خدو مني كل حاجه بس برضو انا دلوقتي مليش حد )
قامت طلعت صوره والدها ووالدتها وتعيط لحد ما نامت 
عند عمر/ازاي تقولي كلام زي ده 
صبحيه/وانت ازاي تفكر في حاجه زي دي 
عمر/انت متعرفيش حاجه 
صبحيه/ولا عايزه اعرف انا بقولك يا عمر الجوازه دي مش هتم وانا همشيها من البيت ده 
عمر/انت بتقولي اي مش دي البنت اللي كنت بتجبيها
صبحيه/اه بحبها بس انت عندي اهم وانا اللي عارفه مصلحتك 
عمر/اول مره اعرف انك كده......وسبها ومشي 
ايمان ايمان 
جري علي صبحيه 
ماما فين ايمان 
صبحيه/شوفها في الاوضه 
عمر/قلبت الشقه مش موجوده اوعي تكوني قولتلها حاجه 
صبحيه/والله ما قولت كويس أنها عملت كده 
عمر بعصبية/صدقيني لو ما لقيتها مش هسامحك
رحيم تعالي بسرعه ايمان اختفت ولازم نلاقيها 
عند انور/الزفت عزيز عايزنا نرجع نص الأملاك لعمر 
ايمن/واي اللي يخلي عزيز يقف جنب عمر اكيد مش هيعمل كده الا لحاجه كبير 
انور/عزيز ده كلب فلوس زي أبوه واكيد ليه استفادته 
جيلان/وانت ليه تتنازل لعمر 
انور/عشان يا غبيه عزيز معاه ادله تودينا في ستين داهيه 
ايمن/انت بتقول اي 
إنور/كل حاجه ضدنا معاه ولو حاجه اتكشفت هننتهي 
ايمن/يبقا نخلص عليه 
انور/انتو أغبيه لو كان ينفع كنت شربت من ده بس هو مستعين بناس تانيه ولو قتلناه هيقتلونا 
ايمان /يارب انا هروح فين دلوقتي يارب اني توكلت عليك لا حول ولا قوه الا بالله لا حول ولا قوه الا بالله  اي ده اي الكلب اللي جي عليا ده 
الحقوني الحقوني وبتجري والكلب وراها 
يا ناس لحقوني  هيعضني 
صاحب الكلب/ انا اسف والله يا انسه 
ايمان /يا اخي حسبي الله ونعم الوكيل فيك أنا كنت هموت منك لله وسبته ومشيت 
الله طب الحمدلله لقيت حد عايز شغل 
لو سمحت يا عمر انتو عايزين حد هنا 
الراجل/ايوه يا بنتي عايزين عامله نظافه للكافيه 
ايمان/طب انا ينفع اجي اشتغل 
الراجل/بس يا بنتي 
ايمان/والله بعرف اعمل كل حاجه بس حضرتك وافق 
الراجل/طيب يا بنتي تقدري تش
ايمان بسرعه/من دلوقتي عادي 
الراجل /طيب يا بنتي ادخلي 
ايمان (طب انا الحمدلله ربنا كرمني بشغل هنام فين يارب افرجها من عندك ياربعزيز/اي يا عمر بيه اخبارك انقطعت 
عمر/لا موجود بس مشغول 
عزيز /لا مشغول اي بقا معدش فيه حاجه تشغلك الا تكون بتروق البيت 
عمر بعصبية/وربي يا عزيز الا لو ما اتظبط لاولع فيك واللي معاكعزيز بخبث/اهدي يا عمر بيه 
عمر/ملكش دعوه يا عزيز
عزيز /طب اي مش هتجيب امانتي 
عمر/طبعا امانتك هتكون عندك قريبا يا عزيز يالا سلام 
عمر بغضب هتكون راحت فين دي كمان 
رحيم /هو اي السبب لكل ده يا عمر 
عمر/حصل ******
رحيم/بصراحه طنط صبحيه غلطت اوي بس أن شاء الله هتلاقيها  
عمر/يارب يارب 
جيلان /كده لازم ارجع لعمر ده لو رجع لسلطته هينسفني من علي وش الاوض 
مروه/حاول ترجعيله دلوقتي واعملي أن انور كان غصبك ومهددك وهو بيحبك وهيرجعك
جيلان/هشوف هعمل معاه اي 
سعيد/يالا يا بنتي عشان هنقفل المحل 
ايمان بحزن/حاضر يا عمو هطلع اهو هو مفيش مكان اقدر انام فيه حتي في الجنينه اللي ورا دي 
سعيد/هو انت ملكيش مكان تباتي فيه 
ايمان بحزن/لا 
سعيد /والله يا بنتي لو بايدي حاجه هعملها ليكي بس كل اللي اقدر اعمله اديكي مرتبك دلوقتي 
ايمان/لا يا عمو لما اخلص الشهر ابقا اقبض أن شاء الله 
رحيم/عمر عرفنا مكان ايمان بتشتغل في مطعم**
عمر/يالا بسرعه علي هناك 
عند ايمان 
وهما عمالين يتكلموا عربيه سوده كبيره وقفت قدام المطعم ونزل شابين ضاخمين حاولوا يخطفوها وضربوا صاحب المطعم فقد وعيه وخطفوهاااا

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت معذبي)

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات