القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان خالد

 رواية احببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي البارت الرابع 4 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الجزء الرابع 4 بقلم إيمان خالد
رواية احببت معذبي الفصل الرابع 4 بقلم إيمان خالد

رواية احببت معذبي الحلقة الرابعة 4 بقلم إيمان خالد

 رجعت رأسها لورا وبداءت الأحداث تتعاد اكنها لسه حاصله 
 ‏ايمان ايمان يا بنتي 
 ‏ايمان بدموع/ها اي في اي 
 ‏عمر/اي يا بنتي بقالي ساعه بنادي. عليكي روحتي فين 
 ‏ايمان/اسفه سرحت شويه 
 ‏عمر/ممكن تثقي فيا وتحكيلي كل حاجه 
 ‏ايمان/اه بس اصل 
 ‏عمر/انا والله عايز اساعدك احكيلي بس ارجوكي اوعدك أنه يكون سر لو عايزه كمان 
 ‏ايمان/انا هحكيلك كل حاجه حاضر 
انا مولوده في عيله غنيه جدا والدي اسمه نور محمد احمد الاحمدي كنا اسره سعيده جدا وبابا كان حنين اوي كان في اللي بيحبنا عشان الفلوس وفي حب صادق بس الحلو مش بيفضل ماما خلفت اخ كان جميل اوي عارف لون شعره اصفر وعينه زرقه وابيض تقريبا هو الوحيد اللي خد شكل جدو في جماله وحلوته ما شاء الله كبر وبقا عنده سنه وكان بابا وماما بيخططوا نسافر كام يوم وقالوا هيروحوا لجدو وتيته يقنعوهم يجوا ولاسف هما جايين (بدموع)عا ا م ل 
عمر/اهدي بس خلاص مش لازم تحكي اهدي بس
ايمان/عا ا مل وا حادثه وكلهم مم ا توا كلهم كلهم سبوني انا واخويا لوحدنا انا كان لسه عندي ١٢سنه واخويا سنه كان عندي كمان اخت جميله بس توفت وهي عندها ٦ بمرض خبيث خدها من حضني مكنش ينفع أضعف عشان اخويا جه يوزعوا الميراث جه عمري الله يرحمه بقا وهددني اني لو مسبتش ليه الأملاك كلها هيقتل اخويا وانا كنت عارفه أنه مجرم ويقدر يعمل اي حاجه في سبيل المال حتي أنه فكر يقتل بابا قبل كده وبابا سمحه بعدها عارف كان طيب وحنين اوي كان نفسي يبقي جنبي هو وماما واختي واحضنهم دلوقتي 
مكنش عندي استعداد أضحي باخويا عشان شويه فلوس لأن الإنسان هو اللي بيصنع الفلوس مش الفلوس اللي بتصنعه حاولت ارعي اخويا بس مقدرتش وخفت عليه من المرمطه روحت حطيته قدام ملجاء ورقبته وهما بياخدوه وطنط صبحيه في مره شفتي ورأفت بحالي واكرمتني ودخلتني بيتكم وجميلها ده هفضل شيلاه طول عمري وكل مرتب كنت بقبضه كنت بروح اطمن علي اخويا هو دلوقتي عنده ٨سنين وبروح اجيبه من المدرسه انا فهمته اني إخوته مش عايزاه يكبر ويفكر اني بعته حاولت أفهمه كل حاجه كان صعب يتقبلني بس الحمدلله راف بحالي هو كمان وتقبل وهو ده السبب اللي عايشه عشانه دلوقتي 
عمر/انا كده فهمت هو دلوقتي عايز يستغلك عشان تنقلي الأملاك كلها وميبقاش عليه اي قضايا أنه سرق ورثك انت واخوكي 
ايمان بدموع/هو انا اذتهم في اي انا سيباهم في حالهم والمفروض يسبوني في حالي انا تعبت حسبي الله ونعم الوكيل
عمر/وربي لارجعلك حقك منهم بس احنا لازم نجيب اخوكي ونخرجه باي طريقه لأنهم اكيد عارفين مكانه وهيهددوكي بيه 
ايمان/لا اخويا لا بالله عليكي متخلهمش يلمسوه لو حد جه جنبه انا اموت 
عمر/بس محدش لازم يعرف أننا اللي خدناه عايزين يعرفوا أن ناس اتبنته وخلاص 
ايمان/طيب نتفق مع المديهره
عمر/انت غبيه ممكن برشوه أو تخويف تقول كل حاجه لازم نظبط كل حاجه عشان محدش يشك 
عمر/بصي انا هنعمل***********
جيجي/وصلي معلومات أن عمر عرف كل حاجه هنعمل اي
انور بتكبر/هههه لا مش هيقدر يمسك يا روحي 
جيجي/يبقا انت متعرفش عمر الأمير بجد
انور بغضب/قصدك. اي وشدها من شعرها محدش يتسجر يجي جنبي انا اولع فيه انت فاهمه مفيش اقوي مني فاهمه 
جيلان/والله يا حبيبي ما اقصد انا قصدي اني هو اكيد مش هيسكت انا عارفه انك الكبير بتاعهم 
انور بعد ما ساب شعرها/متقلقيش يا حياتي انا همحيه 
الو
مجهول/اوامرك يا كبير
انور/***********
رحيم/ازيك يا عمر بيه 
عمر/بخير يا رحيم 
رحيم/لازم نتقابل ضروري 
عمر /تمام في مكانا 
خير يا رحيم في اي 
رحيم لازم تغير تليفونك وانا كمان هغيره لازم تغير كل تلفناتك عشان مرقبنها وعرفوا أنك اتفقت علي جواز الخدامه من عزيز الاحمدي هما دلوقتي مستنين يعرفوا اي علاقه عزيز بإيمان  حاول تخرج برا البلد دلوقتي وانا رتبتلك كل حاجه. ابعد كام يوم 
عمر /أيمان تتجوزيني 
ايمان/ايه ،😳

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت معذبي)

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات