رواية لؤلؤة الأمير الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد
رواية لؤلؤة الأمير البارت الثالث 3 بقلم ميرو محمد
رواية لؤلؤة الأمير الجزء الثالث 3 بقلم ميرو محمد
رواية لؤلؤة الأمير الفصل الثالث 3 بقلم ميرو محمد |
رواية لؤلؤة الأمير الحلقة الثالثة 3 بقلم ميرو محمد
جني : لؤلؤ انا تعبت من المذاكر .
لؤلؤ : طيب ياحبيبتي كفايا كدا وتعالي نقعد في الجنينه .
جني بتفكير : لاء ونبي تعالي نخرج .
لؤلؤ : يالهوي لاء انتي عارفه ان امير هيرفض .
جني : طب ايه رائيك لو نروح الشركه ونعملو مفجاءه .
لؤلؤ بتفكير : ماشي بس بشرط .
جني : شرط ايه .
لؤلؤ : نرجع وتذاكري كويس ومتقوليش انك تعبانه .
جني : وانا موافقه وانا هقنع بابي يتغداء معانا .
جني لنفسها : وبكده ممكن اقرب بابي من لؤلؤ ويكونو مع بعض عشان لؤلؤ تفضل عايشه معانا .
وبلفعل جهزت جني ولؤلؤ وخرج خارج القصر وركبو العربيه وكان معاهم حرس كمان واتجهو الي الشركه ..........
خرج امير من منزل الحج حسن واتجه هو الاخر الي الشركه
وصلت لؤلؤ هي وجني الي الشركه قبل امير ونزلو من العربيه وجاين يدخلو الامن مناعهم .
الامن : رايحا فين ياانسه وراح حطت ايده امام لؤلؤ .
جني : عاوزين ندخل عند بابي .
الامن : وهما الشغلين بيستضيفو المزز بتاعتهم هنا ههههههه . وظلو يتريقو علي لؤلؤ وكل دا ولؤلؤ علي اخر اعصابها .
لؤلؤ : شيل ايدك دي احسن تندم .
الامن : بقولك متوجعيش دماغنا ويلا غو'ري من هنا وراح يمسك لؤلؤ ويشدها ولاكن كانت في ايد مثل السخر ونظرات مثل شرارة النا'ر .
امير : انت اتجننت انت مجنو'ن .
الامن بخوف : يافندم دول جاين يقبلو موظفين جوه ودي تعلميات ممنوعه .
امير : هششششششششش مسمعش صوتك ومشوفش وشك هنا تاني فاهم عدي علي الحسابات وخد حسابك .
لؤلؤ : لاء حرام متقطعش عيش حد .
امير نظر البها نظره اسكتتها خالص .
امير : يلا ادخلو ومسك ايد جني وخدهم ودخلو الي داخل الشركه .
وكانت الشركه جميعها تقف احترام ل امير العزيزي ولاكن كان الكل ينظر الي هذه الحوريه صاحبت العيون الخضراء . نظر امير اليهم ثم مسك ايد لؤلؤ حتي تختفي هذه الاعين عنها
صعدو الي اعلي واول ماوصلو فوق امام مكتب امير كانت توجد لميس هانم ودي بقا ...
( اكبر تاجرت مخدرا'ت وهي بتحب امير وامير بيظهر ليها انه هو كمان ومتنسوش اني قولتلكم ان امير رائد في الجيش وهو قال ان استقال بعد وفاة رحمه مراته بس بلعكس دي خطه عشان يقبض علي هذه الشبكه التي ترئسها لميس هانم وهنعرف خلال الاحداث كل حاجه)
اول مالميس شافت امير جريت عليه وحضنتو امام لؤلؤ وجني ال كانت دي حالتهم👈😮😮😮😮😮😮
لميس : ميرو وحشتيني .
امير بنرفزه : لميس مش قولتلك بلاش الطريقه دي هنا في الشركه .
لؤلؤ 🙄: وهو في حاجه برا الشركه كمان .
نظرت لميس اليها هي وامير .
لميس : مين دي ياامير .
امير : دي لؤلؤ اخت رحمه الله يرحمها . ثم وجه كلامه الي لؤلؤ . روحي يالؤلؤ انتي وجني مع السكرتيره في الغرفه بتاعتها لحد مخلص الاجتماع مع لميس .
لؤلؤ : ومالو ماانت واخد علي كدا . وسبتو لؤلؤ وهي متنرفزه .
جني بحزن : ممكن تخلص بسرعه عشان تاخدني انا ولؤلؤ ونتغدا سوا .
امير بحنان : حاضر ياحبيبتي روحي عند لؤلؤ وانا هخلص بسرعه ونروح .
ذهبت جني عند لؤلؤ وجلست بجانبها بزعل ولؤلؤ قاعده متغاظه ودخل امير ولميس الي داخل المكتب .
لؤلؤ : ممكن تطلبي عصير عشان جني .
السكرتيره بحترام : اكيد يافندم . العسل بتاعتنا عاوزا عصير ايه.
جني بابتسامه : عاوزا ليمون .
لؤلؤ : احسن بردو وأنا كمان هاتيلي واحد ليمون اهو يهدي الواحد شويا .
السكرتيره: متضيقوش اوي كده هي لميس هانم كدا علي طول .
لؤلؤ بهتمام : ليه هي علي طول بتعمل كدا . هو انتي اسمك ايه .
السكرتيره: بسمه يافندم .
لؤلؤ بابتسامه : من غير يافندم انا لؤلؤ واحنا صحاب من دلوقتي .
بسمه بابتسامة: دا شرف ليا .
لؤلؤ : متقوليش كدا بقا احنا صحاب صح ياجني .
جني بضحك : صح جدا يابسمه واحنا هنعمل فريق مع بعض بسمه ولؤلؤ وجني . بقلمي ميرو محمد
وظلو يتحدثون ويضحكو وكانو مبسوطين .
في الداخل عند امير ...
لميس : انا اليومين دول بفكر ياامير اننا نرتبط عشان الاشعات الطلعت عننا دي
امير بمكر : طب مااحنا مرتبطين يالميس وقرب عليها كدا وبدا يلمس علي وشها بااصابع ايده .
لميس بخبث : لاء ياميرو احنا لازم نمنع الكلام دا كله .
امير بستغراب : ودا ازاي .
لميس : اننا نجوزز.
امير بصدمه ...................
ياترا امير هيعمل ايه مع الموقف دا وهل هيوافق طب ولؤلؤ
تعليقات
إرسال تعليق