القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هكر كياني الفصل الاول 1 بقلم مريم منشاوي

  رواية هكر كياني الفصل الاول 1 بقلم مريم منشاوي

رواية هكر كياني البارت الاول 1 بقلم مريم منشاوي

رواية هكر كياني الجزء الاول 1 بقلم مريم منشاوي
رواية هكر كياني الفصل الاول 1 بقلم مريم منشاوي

رواية هكر كياني الحلقة الاولى 1 بقلم مريم منشاوي

الشخص:-علي فين ياقمري معقوله تمشي من غير ماتسلمي علينا اخص عليكي مش كده برضه...!! 
البنت بتأفف:-ابعد عني يابن الحلال انت وهو بدل ماااشتكي للعميد واخلي حرس الجامعه يرموكم بره واخلي اللي مايتفرج يشتري عليكم...!!! 
الشخص2:-اوووه خفنا كده بقي الجامعه دي محدش يقدر يعملنا فيها حاجه انتِ نسيتي احنا ولاد مين ولا ايه.... انا ابن مستشار ياحلوه يعني فوقي وصحصحي وخدي بالك من كلامك وانتِ بتكلمي معانا........!!!! 
البنت:-وانا خفت كده يعني ياابن المستشار يامحترم عديني بقي خليني ادخل الكليه مش كل يوم كده كتكم البله في منظركم مناظر تسد النفس علي الصبح  .....!!! 
اردفتها وهي تسير امامه لتدفش واحد من زراعه ليتدحرج قليلاً لتسير من جانبهم.. ولكن قبل ان تصل الي داخل الحرم الجامعي امسك واحد منهم زراعها بقوه لتلتفت بسرعه الي ذلك الشخص وعلامات الغضب والبغض  تكسو وجهها....!!! 
_سيب ايدي ياحيوان...!! 
اردفتها وهي تحاول سحب يديها من بين قبضته ليشتد عليها اكثر بقوه...:-فكرك ياقمر ان احنا هنسيبك كده تؤ تبقي غلطانه......!!! 
رفعت يديها الاخري لتهوي علي وجهه بصفعه قويه نظر لها جميع اصدقائه بدهشه وغصب شديد بنفس الوقت لتردف هي بعصبيه:- جرب تميسني تاني كده وانا ادشدش عظام جسمك كله مش عظام وشك بس....!!! 
وضع يده علي وجهه بغضب ليردف بعين تكاد تحرقها وشرراً يتطاير منها:-الحساب تقل اووي اووي يايارين.. ورحمه ابويااا ل ادفعك التمن غالي اوي..!! 
ربعت يديها امام صدرها لتردف بتهكم:-وادي احنا قاعدين وبنتفرج وريني هتعملوا ايه يا... ياشويه عيال في بؤكم لسه المصاصه والشخليله في اديكم...!!! 
تركتهم يشتعلون من الغضب علي وشك الانفجار يودون الان الفتك بها والنيل منها واخذ تارهم من هذه اليارين...!!! 
_ماشي يايارين انتِ اللي جبتيه لنفسك...!! 
_احد الشباب بتفكير:-والله البت دي شكلها مش هتاجي يمين خالص ولا تجيبها لبره فااحنا نجيبها شمال بقي...!! 
استدار الجميع له ليرمقوه بأهتمام ليردف شخص منهم بجهل:-اصدك ايه مش فاهم...!!! 
_ميجبهاش الا هكرها...  !!!!!! 
نظر الجميع الي بعضهم بعدم فهم ليقول واحد منهم بعصبيه:-متكلمش بالالغاز يااوليد اتكلم تقصد ايه!؟؟ 
_فاكر الواد الGenius اللي كان معانا في الجامعه ...!! 
لحظه سكون حلت عليهم وهم يحاول النبش بذاكرتهم ليتذكروا ذاك الاسم التي اطلقه رفيقهم ليردف بعد ثواني شخص منهم بسرعه:-اااه فاكره الواد العبقري اللي كان معانا هنا في الجامعه بس هو عده ونجح اما احنا قعدنا سنتين....!!! 
_ايوااان هو ده....!!! 
_مش فاهمين برضه تقصد ايه؟؟! 
_دار حولهم عده مرات ليردف فجأه:-فاكرين ياشباب وقت ماهكر تليفون ولاب توب العميد وهكر اجهزه الكليه وسرق منها الامتحانات وهكر فون الدكتور الرخم اللي كان مكرهنا في عشتنا ومسك عليه بلاوي سوده خلاها نجحه في مادته...!! 
_الكل في صوت واحد:-اايوه فاكرين محدش يقدر ينسي كل ده.... ده الجامعه رجعت للعصر الحجري القديم مكانش حد بيجيب معاه موبايله ولا اي جهاز خوفاً منه...!! 
_بس مش فاهم برضه ايه علاقه ده بالبت يارين..! 
_افهموا يااذكيه وشغلولي دماغكم دي عشان عندي فكره جهنميه هنقضي بيها علي يارين دي نهائي....!!! 
_الكل بأهتمام:-قووول...!! 
_____________________★
انهت جامعتها باكراً لانها كانت ليس لديها الا محاضره واحده....!!! 
_ياااااهووو يااالي هناا...!!! 
خرجت الام بسرعه من المطبخ كأي سيده مصريه تقضي معظم وقتها تعبث بالمطبخ شمالاً ويمينا!  وتصنف اكلات مختلفه...!! 
الام نواره وهي تمسك بطرف جلبابها بين قبضه يديها واليد الاخري تمسك بها المعلقه الكبيره التي تقلب بها الطعام:-في اااايه يابنت الجذمه بتندبي علي عمرك ليه كده... وطي صوتك ابوكي نايم لسه راجع من الشغل دلوقتي.....!!! 
يارين بسرعه وهي تمسك بهاتفها:-ثااابت مكانك ياعسكري هناخد صوره بسرعه للشيف بوراك وهو خارج من المطبخ....!!! 
الام وهي تحدفها بشبشب المنزل ليصيب الهدف الصحيح في منتصف وجهها:-شيف بوراك مين يابنت الوس*... بتتريقي علي امك يااموكوسه ياالي مش نافعه ولا في طبيخ ولا في كنيس ولا شقط العرسان مش عارفه تدخليلي بواحد زي بنت ام سميحه اللي شقطط عريس من اول يوم ليها في الكليه....!!! 
_يااماما قولتلك مليون مره انا لازم اكمل تعليمي الاول...!! 
_لا وانتِ فالحه في التعليم اووي بروحمك...!!! 
_في رمضااااان!!! في رمضاااان!!!! 
_هههققق ياانهاار نسيت ان احنا في رمضاان... يااالهووي الحق ياااحج الكووونافه بتشيط...!! 
اردفتها وهي تتجه بسرعه ناحيه المطبخ لتموت يارين بمكانها من الضحك..!!! استقامت بعدها من مكانها لتتجه نحوه غرفتها لتبدل ثيابها وتؤدي فريضتها ثم جلست بعد ذلك اعلي فراشه لترتل بعض من الايات القرآنيه التي تريح قلبه وتزيل اي هم من داخلها ويبث الطمئنينه بداخلها.....!! 
_صدق الله العظيم..! 
اردفتها وهي تغلق المصحف لتضعه اعلي مكتبها باجنب كتبها.. ثم تعود بعد ذلك الي هاتفها لتعبث به....!!! 
_________________♡
_ياابن الايه...!! ده انت طلعت مش سهل خالص!! بس مش فاهم برضه ازاي ده هيحصل...!! 
_بص فاكر البت ريهام اللي كانت بتحبك ومستعده تعمل حاجه عشانك وانت طلبت منها رقم تليفون يارين مقابل انكم تطلعوا مع بعض مشوار....! 
_اه فكرها مالها بقي...!! 
_مش هي ساعتها جبتلك الرقم وانت دخلت علي الواتس عندي يارين وحولت تشتغلها وتكلمها وهي ساعتها عملت بلوك...!! 
_بقولك ايه ياالا انا ماشي انت شكلك هتقعد تكلم بالالغاز ومحدش هيستفاد منك حاجه...!! 
_استني يااشق بس صبرك عليا بس.. واسمع من الاخر وخد المفيد... مش انت لسه محتفظ برقمها لدلوقتي...!! 
خالد بعدم اهتمام:-ايوه...!! 
_حلوو اووي احنا ندي الرقم ده للعبقري ويشوف شغله بقي..  هااا فهمتوني طبعاً...!! 
نظر الكل لبعضهم ثم اعادوا النظر اليه..! 
_ياابن العبقري انت...
ثم نظر امامه بشر:-اخيراً ياارين هتكون تحت طوعنا....!!! 
ماذا سيحدث ياتري..؟! 
هل سينجح الهكر في الدخول الي محتويات هاتفها؟! 
هل ستنجح الخطه

 يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هكر كياني)

هل اعجبك الموضوع :

تعليقات