رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود
رواية كذبة صنعت عشقنا الجزء السادس 6 بقلم ندى محمود
رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود |
رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود
تاليا: بعد الشر عليكي يا ماما.
: خلاص انتوا هتتجوزوا وده مش قراركم.
تاليا: ماشي يا ماما نشوف قرار مين اللي هيم...
مكملتش كلمتها بسبب القلم اللي نزل علي خدها.
تالي بدموع: انت يا ماما ضربتيني.
وجريت علي اوضتها وقفلت علي نفسها.
: ربنا يهديكي يا بنتي بس ده الأحسن ليكي والله وهو بيحبك بس انت مش بتحسي ومتمسكه في شخص نسونجي وهيخونك بس خايفه يعمل فيكي حاجه.
....................................
تاني يوم....
اسر: ايه يا عم حد يتصل من صباح ربنا كده.
: بص يا اسر هدي اعصابك لأنه في مصيبه.
اسر: فيه ايه يابني.
: صورك انت ونغم انتشرت في كل مكان للأسف وانتوا في وضع مش كويس.
اسر: ازاي يعني.
: بص يا اسر هو مش عارف مين ناشرها بس بقيت في كل الشوارع ومأظنش حد مشفهاش.
اسر: دقيقه بس دا نغم طلعت.
: الحقها يا اسر دي مش هتسلم من الناس.
اسر قفل التلفون ومن نغير تفكير نزل........
فضل يدور علي نغم ومعرفش هيلاقيها فين
بس...
................................
تامر: اهلا بيكي يا مرات عمي وبيكي يا بنت عمي.
: اهلا بيك يابني وفين امك.
ام تامر: اهلا بالغاليه وبنتها..
:اهلا بيكي يا حبيبتي.
ام تامر: ازيك يا تاليا.
تاليا: الحمد لله يا طنط.
ام تامر: طنط ايه انا هبقي حماتك يا حبيبتي يعني امك.
تاليا: طبعا يا ماما.
وجرس الباب يرن....
ام تامر: فاطمه انت يا بت.
: نعم يا مدام.
ام تامر: افتحي الباب.
تامر: لأ دقيقة هفتح انا.
تامر فتح الباب وكانت سالي.
سالي: اعمل ايه قول.
تامر: اياكي تعملي حاجه سيبي كله عليا.
تامر حط ايده في ايد سالي وراحوا عندهم.
ام تامر: مين الحربايه دي ياد.
تامر: بعد اذنك يا ماما دي حبيبتي.
ام تامر: يلهوي هو ده اللي كان ناقص انت كتب كتابك علي بنت عمك الأسبوع اللي جاي.
تامر: الشرع محللي أربعه يا ماما فيه ايه.
تاليا: لأ مهو لو هتتجوزها مش هتتجوزني اختار.
تامر بابتسامه حزن: هي طبعاً.
تاليا: أحسن والله.
: يلا يا ماما.
أم تاليا: اتهدي واقعدي يا تاليا.
تاليا: لأ يا ماما مهو انا مش هتجوزه وهو كده من أولها وكمان عايز يتجوز وحده تاني.
أم تاليا أخدت تامر علي جنب.
: ايه اللي عملته ده يا أبني.
تامر: اسف يا عمتي بس هي مش بتحبني فبحاول اخلصها مني.
: بطل هبل يا تامر انت عارف اللي بتحبه كان كام مره حاول يستغلها وكان هيغ*تصبها لولا انقاذي ليها كل مرة.
تامر: بس هي بتحبه.
: يا تامر وهو بيستغلها بطل هبل يابني انقذها دي برضه بنت عمك.
تامر: بس مش هسيب سالي.
: انت بتحب سالي دي.
تامر بكذب: اه بحبها.
: متسبهاش يابني.
تامر زعل ان حبيبه طفولته وشبابه عايزه اي سبب علشان تنهي الزواج ومش عايزة تتجوزه.
....................................
اسر وسط ما هو بيدور علي نغم اتصلت بيه عمته "أم نغم"
: اسر نغم مش بترد ليه وايه اللي حاصل ده.
اسر بخوف علي نغم: والله ما اعرف يا عمتي ومش لاقي نغم خايف يكون حصلها حاجه.
ام نغم بتفصل المكالمه لأنه بيكون حد بيخبط عليها.
راحت فتحت ولقيت حد اترمي في حضنها.
: نغم مالك يا حبيبتي.
نغم بدموع: تعبت يا ماما خلاص سمعتي باظت دول ناشرين صورنا في كل مكان خلاص تعبت.
: اهدي يا بنتي كله هيتحل بعدين انتوا بقيتوا زوجين يعني الناس ملهاش دخل بيكم.
نغم طلعت كام صوة لأمها.......
: اهدي يا نغم مفيش حاجه اصلا الصور مش تبع........
نغم: عارفه مش تبعها بس دا حا*ضني.
: خلاص بطلي هبل وأنا الناس من الصبح عماله تتكلم عليكم سبيبك يا بنتي وروحي نامي وأنا هتصل بآسر .
نغم: ماما ممكن تعمليلي فنجان شاي.
: دقيقه يا بنتي.
ام نغم راخت تعملها شاي وأول ما خرجت ملقيتهاش.
تعليقات
إرسال تعليق