رواية مشكلتي إني سمينة الفصل السادس 6 بقلم دينا
رواية مشكلتي إني سمينة الجزء السادس 6 بقلم دينا
رواية مشكلتي إني سمينة الفصل السادس 6 بقلم دينا |
رواية مشكلتي إني سمينة الفصل السادس 6 بقلم دينا
انا بحبك من أول مره شفتك فيها والله العظيم بحبك وبموت فيكي كمان بحبك زي ماانتي كدا بحب شكلك بحب صوتك بحب ضحكتك بحب كل حاجه فيكي مش عارف حبتك امتا بس كل لي عارفه اني عايزك تفطلي جنبي علطول
مازن وهو بيمسك اديها بحب نسمه تقبلي تتجوزيني وفقي بس
ووعدك اني هخليكي اسعد انسانه في الدنيا بس فقي انتي وشوفي انا هعمل علشانك ايه
نسمه برتبك انا انا عاوزه اروح
مازن ماشي بس يريت تفكري في عرضي وتعرفي اني هقبل اي قرار تختري ويكون في سعادتك وان مهما كان القرار هتلقيتي جنبك وحميتك
نسمه ببتسمه بسيط احاضر
ركبها العربية ووصلها البيت وطمن انها دخلت
مايا بقلق نسمه انتي كانتي فين قلقتيني عليكي
نسمه انتي ما بترديش ليه فيحاجه زعلانه مني فيحاجه
نسمه لأ بس تعبانه شويه هروح أنام دلوقتي وبكره هبقا كويسه تصبحي على خير وسبتها ورخت علي اوضتها
دخلت الاوضه وفضلت تفكر في كلام مازن وهل هو فعلاً بيحبها ولا بيشفق عليها زي حازم
وهل هي هتقدر تنسه حازم
وقعدت تفكر في كل من مازن وحازم
وهي لو وفقت علي عرض مازن مش كدا هتبقا بتظلمه انه يكون مع واحده زيها دا ظلم لي ف مازن يستهل وحده احسن منها ميت مره علي القل شكلها حلو مش شبها الفيل
كل تلك الفكره خطرت علي بال نسمه ولكن نسمه قد
قرارت انها تنام وتفكر بكره فعقلها سوف ينفجر من كثرة التفكير
••••••••••••••••صلي على الحبيب ••••••••••••••••
تشرق صباح يوم جديد ماليه بلحدث
يفوق تلك النام بتعب وصداع شديد من كسرت المشروب فهو منز بعدها عنه وقد اصبح مدمن كحل
بقا شكله غريب اوي ديما حزين شكله مش مهندم بقا مهمل اوي في الشغله بقا انسان بلا حياه كانها هي اللي كانت بتدله الطاقه انه يكمل في الحياة بس بعد ايه فهو لي ضيعها من ايده بغباءه
قام اخد دوش ولبس ونزل علي شغله لي مبيرحوش غير لما يكون في حاجه ضروري
دخل الشركه وتوجها الي مكتبه
وطلب السكرتيره
مها بدلع مقرف زيها توامر بحاجه يا حازم بيه
حازم مراد جيه
مها وهي بتقرب عليه توتو وقربت من حازم جمد وبدات تلعب في زرير قميصه
دخل مراد في تلك الحظه
مراد بحدا مها اطلعي بره
مها بحراج وكسفه (قل البت وش كسوف اوي) ح حاضر وخرجت من المكتب تركه حازم ومراد سويان
مراد بعصبيه ياخي بطل قرف بقا مش كافية لي انت وصلت ليه
حازم وصلت لي ايه منا كويس اهو
مراد وهو يلكمه احد البوني كويس ايه دانت مش قدر تقف بسبب الزفت اللي بتشربه فوق النفسك بقا وشدو ووقف قدام مريا لموجوده في المكتب شوف انت وصلت لي ايه شوف شكلك بقا عمل ازي شوف وصلت لي ايه
نظر حازم علي نفسه بكسر فهو لا يحب شكله دا ولا يحب ما يفعله ولكن هو يعمل كدا عشان ينسها وينسه قد ايه هو غبي انه ضيعها من ايدو
خبطت مها علي باب المكتب وقلتلهم ان مايا مش جايه انهارده وخرجت
مراد اكيد طبعا مش هتيجي
حازم ليه تعبانه ولا حاجه
مراد لأبس عشان لي حضرتك عملته امبارح
حازم بستنقر عملت ايه
مراد ليه حضرتك مش فكره انك كنت في بتها امبارح
حازم بيت مين
مراد بيت مايا يا استاذ لي حضرتك كنت في امبارح
حازم وانا ايه لي ودني هنك
مراد اسأل نفسك انا كل اللي اعرف ان مايا اتصلت بيا امبارح بليل وقلتلي اجي اخدك
حازم ينهار اسود ايه لي انا نيلته دا اكيد زمنها مديقه مني
مراد اكيد ولزم تعتزرلها
حازم حاضر وقعد علي الكرسي
مراد متقوم يا بارد تشوف هتصلح لي انت هببته دا ازي
حازم حاضر هقوم دلوقتي
مراد صبرني يارب والله كويس انها مشيت مش عارف كانت بتحب فيك ايه دي دا ربنا رحمها
حازم بكسر متشكر
مراد ندما
حازم جدا
مراد لولقتها هتعمل ايه
حازم وهو يتخيلها اول حاجه هحضنها وهفضل اشم في رحتها لي شبها ريحت الطفال
مراد وبعدين
حازم هقعد اعتزرلها علي كل مره جرحتها فيها
مراد وبعدين
حازم هقولها قد ايه انا بحبها وبعشقها كمان
مراد لي الدرجدي
حازم واكتر كمان انا بحبها اوى يا مراد
مراد وكان ايه لي منعك تقلها اوتعترىف لنفسك بكدا شكلها صح
حازم اصراحه اه كانت بتكسف لما كانت بتمشي معايا ويتريق عليها النااس
مراد وايه لي اتغير دلوقتي منت لو لقتها هتلقيها زي مهي متغيرتش
حازم ممكن تكون نسمه متغيرتش بس انا لي اتغيرت
انا دلوقتي عرفت ان الجمال جمال الروح وليست جمال الشكل فقط تعرف يا مراد ان من يوم ما نسمه مشيت ملمستش بنت كل علقتي بيهم اني اشرب معهم بس غير كدا لأ عشان وعت نفسي اني مش هخنها ابدا حتا لو مش موجوده جنبي
مراد وهو يبتسم علي كلام صديقه لي أخيرا اعترف انه بيحب نسمه وانه مش همه شكلها انشاء الله هتلقيها يا صحبي وتعترفلها بحبك
حازم انشاء الله
مراد حازم لزم تروح لي مايا تعتزرلها متنسش
حازم حاضر والله هرحلها بعد مخلص الشغل
مراد وهو يخرج من المكتب ماشي سلام
حازم ريح فين
مراد رايح لي طنط الهام
حازم طنط الهام برضوا متقول راح لي ريهام احسن
مراد خليك في حالك
حازم ماشي ياعم الله يسهلو
مراد والله نقق دا لي جيبني وراء ومضيعني
حازم وانا مالي ياعم انت لي رايح تحب واحد معقدا
مراد حازم لم نفسك
حازم اسف
•••••••••••••••••استغفرالله •••••••••••••••••••••
في المشفي
كانت قعده جنبها مسكه ايديها وبتعيط
كدا كدا ياماما تسيبني دا كله لوحدي كدا اهون عليكي تسيبي ريمو حبيبتك لوحدها سبتني لي مين
ها سبتيني لمين انا مليش غيرك انتي امي وابويا واخويا وكل حاجه لي في الدنيا ارجعلي بقا
لقت لي بيطبطب علي كتفها من وراء
حمزه اهدي يا ريهام يا بنتي بلش تعملي في نفسك كدا ريهام قمت وحضنته وحشتني اوي يا انكل هي لي سبتني وهي عارفه اني مليش غيرها
حمزه اخص عليكي يا ريهام بقا كدا أمال انا روحت فين هو انا مش زي بابا ولا ايه
خرجت ريهام من حضنه لأ انت مش زيو يا انكل انت احسن منه انا بكرهه بكرهه هو السبب فى كل لي احنا في دلوقتي انا بكرهه بكرهه وفقدت الوعي
••••••••••••••••••••أذكر الله •••••••••••••••••••••
قعده لوحدها مش عارفه تعمل ايه دمغها هتنفجر من كتر التفكير راحت قامت ولبست وقلت انها لزم ترحلها فهي الوحيد اللي هدلها تعمل ايه
ولكن وهي خرجه لقته قدمها
يا تراه مين هو 😂😂
تعليقات
إرسال تعليق