رواية زواج في ظروف خاصة الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد
رواية زواج في ظروف خاصة الجزء الثالث 3 بقلم نوران وليد
رواية زواج في ظروف خاصة الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد |
رواية زواج في ظروف خاصة الفصل الثالث 3 بقلم نوران وليد
- نور بكسوف : ممكن تبعد شوية يا زين
- زين و هو يقترب منها اكثر : ليه
- نور بتوتر: علشان انت موترني
- زين : و قربي موترك ليه يا نوري ... ده انتي مراتي حتي و كتبنا الكتاب
- نور بكسوف : برضو ابعد انا بتكسف
- زين بضحكة رجولية : طيب طيب اهو بعدت .... بس انا مش مصدق انك بقيتي ملكي و خلاص كتبنا كتب الكتاب و بقيتي حلالي عارفة بقالي قد ايه مستني اليوم ده
-نور بكسوف : عارفة و لا انا كمان مصدق و الله
فاق زين من شردوه علي صوت الدكتور الذي خرج من غرفة العمليات
- زين بلهفه : ها يا دكتور طمني عليها
- الدكتور : الحمد الله الحاله استقرت
- زين بخوف : طيب و الطفل
- الدكتور: كويس الحمد الله بس حاله الام هي الصعبه يا ريت تراعوا حالتها النفسيه شوية
- زين : حاضر يا دكتور شكرا
دخل الي غرفة نور
- نور بدموع: زين ابني يا زين كويس رد عليا
- زين بحنان: اهدي يا حبيبتي هو كويس
- نور بدموع : يعني مش بتكذب عليا
- زين : لا و الله يا قلبي ابدا صدقيني اببنا كويس
- نور بدموع : طيب عاوزة امشي من هنا
اقترب منها زين و احتضنها و قال : حاضر هنمشي من هنا بس الأول الدكتور يجي يطمن عليكي
نظرت نور في عيونه و الدموع في عيونها: زين ... انت بطلت تحبني
- زين بحزن علي حالها قبل رأسها: لا يا حبيبتي ليه بتقولي كده
- نور بدموع: انت صدقت اني خنتك
- زين : ....
- نور بغضب و دموع : شكلك لسه مصدق اطلع برا سبني بدل ما انت لسه مصدق و بعدين انت طلقتني
- زين : انا رديتك لعصمتي
- نور : و مين قالك تعمل فيا كده ها لعبه انا في إيديك و لا ايه تطلقني وقت ما بتحب و تردني وقت ما تحب
- زين : اسكتي و اهدي علشان الدكتور قال التوتر غلط عليكي
- نور بدموع : و انت خايف عليا اوي يعني
- زين و هو يقف : هروح اشوف الدكتور علشان يجي يشوفك و نمشي قبل ما جدنا يحث بحاجة في البيت
خرج زين و ترك نور لدموعها التي سقطت
- نور بدموع: لأمتي هتفضل كده يا زين بقيت غريب معايا و تصدق حاجات مش صادقة عني .. بس ربنا عالم اني عمري ما خون*تك
تسريع الأحداث
في فيلا زين
حملها و وضعها علي الفراش بحنان
- نور بوجع : اااه
- زين بخوف : مالك يا نور
- نور بالم : ما فيش بس في وجع بسيط
- زين : متأكده
- نور بالم : اممم
- زين اقترب منها و قبل رأسها: انا هنزل اعمل حاجة سخنه ليكي
- نور : لا مش عاوزة انت عارف مش بحبها
- زين : بطلي عند بقي انتي تعبانة تشربي حاجة سخنة و تنامي
- نور مسكت ايديه : انت لسه بتشك فيا
- زين بهدوء عكس النار التي بداخله: انا نازل يا نور اعمل حاجة سخنه
*في المطبخ
- زين : اااه يا نورلو تعرفي الوجع الجوايا منك
فلاش باااك
- نور : زين بتعمل ايه
- زين : هقطف ليكي موز من علي الشجرة دي
- نور بخوف : لا لتقع تعالي انا مش عاوزة
- زين : بس عيب عليكي ده انا زين
و صعد الي الشجرة ثم قفز و استغل خوف نور عليه
- زين بتألم مصطنع : اااه يا رجلي
- نور بخوف : مالك يا زين يا حبيبي حصلك ايه
- زين جذبها اليه اكثر : بتخافي عليا
- نور ضربت في صدره : انت بتضحك عليا ابعد طيب ابعد بقي
- زين بضحك : طيب خلاص ما تزعليش خدي كلي موز
- نور بتزمر : مش عاوزة حاجة منك انت بارد
فاق زين و سكب المشروب و صعد فوجد نور قد غلبها النوم فابتسم بتلقائية و تمدد بجوارها و احتضنها و قبل رأسها
- زين : بحبك يا نور
_______
في الصباح كانت جميع الأسرة ملتفة حول مائدة الطعام
- نور : البيت نور يا جدي
- الجد : منور بصحابه يا بنتي
- فهد: ايه اخبار الشركة يا زين هنا
- زين : بخير يا ابن عمي الطلبيه الجديدة هتوصلني في معادها ان شاءالله
- فهد: طبعا ان شاء الله المصنع شغالين فيه بايدهم و سنانهم يا ولد عمي علشان الطلبية دي تخلص
- شهد : يوووه كل شوية كلام عن الشغل
- فهد بغضب : و انت مالك انتي بكلام الرجاله
- شهد بكسوف و توتر : انا ... انا
- الجد : في ايه يا فهد ما تتكلم مع بنت عمك كويس يا ولدي
- شهد بكسوف عن اذنكم انا شبعت
و غادرت الطاولة
- نور : مالكش حق يا فهد ليه كسفتها كده انا رايحة اشوفها
- الجد : ليه الكلام ده يا ولدي دي هتبقي ....
- فهد بغضب : إياك تكملها يا جدي انا مش هنفذ الكلام بتاعك
- الجد بغضب : انت عاوز تفضحنا ازاي ما تتجوزهاش بعد الحصل ....
تعليقات
إرسال تعليق