القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

  رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

 رواية طفلة الرعد الجزء الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

 رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

 رواية طفلة الرعد الفصل الثالث 3 بقلم دعاء أحمد

رعد بصدمه وتوتر من كتله الجمال والبراءه اللي شايفها ادامه وكانها حوريه بحر
مصطفى بص لرعد وابتسم بخبث . مش هتسلم على بنت عمك ولا ايه يا رعد
رعد مركز مع حركه شفايفها اللي بتترعش بتوتر ابتسم بغرور وخبث
رعد:طبعا.... اطلعوا برا
أحمد ومصطفى بصوت واحد:اي!!!!!
رعد ببرود: براااا..... مش القعده دي عشان نتعرف على بعض اوكي يا بابا.... سبونا بقى لوحدنا عشان اتعرف علي مراتي المستقبليه
مصطفى بهمس:رعد اتعامل مع البنت كويس لو سمحت دي مش زي اللي انت تعرفهم
رعد مركز مع دانه وخصلات شعرها اللي نزله على وشها وبخبث ونبرة مخيفه. متخافش مش هاكلها دي هتبقى في قلبي.. على الأقل عايز اعرف السبب اللي يخلي جدي يكتبلها  ربع ميراثه...
مصطفى بتعب من ابنه. احمد تعالي نقعد مع بعض شويه على ما هما يتكلموا
دانه هنا اتكلمت بسرعه وخوف وببراءه شدت رعد . بابا لو سمحت مش تسبني... مش عايزه اقعد معه لوحدي ارجوك
رعد ببرود. ليه يا قطه حد قالك عليا اني بعض... وبعدين دي بتتكلم كدا ليه 
دانه بلمعه دموع. بابا!!؟
أحمد. هههشش اهدي متخافيش انا جانبك هقعد انا وعمك برا شوي لحد ما تتكلموا مع بعض
أحمد ومصطفى خرجوا وسابوا رعد ودانه سوا
رعد ببرود قام قفل الباب كويس
دانه كانت واقفه متوتر وهي متجاهله النظر ليه و بتبص لكل حاجه ماعداه
رعد راح قعد و حط رجل على رجل وبيبص عليها و بنبره امر. اقعدي
دانه بترفع عنيها بخوف وبتبصله
رعد بخبث. يعني مش عايزه تقعدي تمام
وبسرعه شدها وقعها على رجليه
دانه فتحت عينيها بصدمه وبتبلع ريقها بصعوبه
دانه بتوتر. ل لو سمحت ابعد
رعد بخبث وهو بيحط شعرها وراء ودانها وبيدفن وشه في رقبتها بيشم اكبر قدر من ريحتها المميزه...
: انتي مرات رعد مصطفى المنشاوي يعني متتجاهلنيش
دانه وهي على وشك البكاء : بس انا مش مراتك ومش عايز اتجوزك...
رعد. ليه أنتي تطولي تتجوزي رعد المنشاوي ههههههه
دانه. بس انت مش بتحبني ولا انا بحبك
رعد ببرود وهو بيحاوط خصرها بتملك: وايه المشكله مش فاهم.... هو لازم تكوني بتحبيني
دانه بارتباك وصل أقصاه:لو سم سمحت ابعد شويه كدا عيب...
رعد بابتسامه جانبيه. ااممم طب وكدا
وقرب منها وهو بيطبع بو"سه على شفايفها
دانه بسرعه ضر"بته بلقلم بيديها الصغيره:انت قليل الادب وحيو"ان انا لا يمكن اتجوزك
رعد عنيه حرفيا بتطق شرار ولونها احمر من كتر الغضب لان مفيش واحده اتجرات قبل كدا وضر"بته
رعد وهو بيضغط على خصرها اكتر بتملك وغضب. طب ايه رايك ان النهارده فرحنا...
دانه بدموع. انت بتقول ايه انت اكيد مجنون ابعد انا مش عايزاك
وجيت تقوم شدها تاني ليه بغضب
دانه. اوف سيبني اقوم لو سمحت
رعد بدون مقدمات با"سها دانه بسرعه زقته لكنه شدها ليه تاني وبا"سها بع'نف من شفايفها
دانه كانت بتعيط وبتضر"به في صدره لكنه مش بيبعد بل بالعكس بيدوس على شفايفها اكتر لحد ما بقيت تنز"ف ومكنتش قادره تتنفس سابها 
دانه بدموع. ابعد انا بكر"هك ومش هتجوزك
رعد حط ايديه على شعرها من وراء و قرب وشها له بيمسح دموعها
وطلع منديل وبيمسح الد"م من على شفايفها
لكن في نفس الوقت
مصطفى واحمد دخلوا ووقفوا مصدومين 
عند مرام🔥🔥🔥
مرام في الموبيل: مش هسيبه يا سليم دا رايح يتجوز بكل برود بعد ما اجه"ضني.... مش هسيبه
سليم. بصراحه انتي غبيه اوي... بالطفل اللي انتي كنتي حامل فيه دا كان ممكن تكسبي كتير اوي من وراءه
مرام بغضب وغل. عشان كدا مش هسيبه مش هسيب سي رعد يتهنا بالعروسه هندمه على القديم والجديد
سليم. شكلك حبتيه ونسيتي اصلا مهمتنا الاساسيه
مرام. هدفعه التمن غالي غالي اوي يا سليم
سليم. ناويه على ايه؟
مرام. هعمل فيها الملاك البري ولا كان في حاجه
سليم. و دي هتخيل على رعد المنشاوي اكيد هيكشفك دا ذكي جدا
مرام. متقلقش من دي... المهم عايزه أعرف كل حاجه عن العروسه الجديده
سليم. ناويه على ايه؟
مرام. ناويه اخليها اصاده حق"ير ولا تسوا وساعتها اقدر انفذ مهمتي
سليم. اوكي ايه رايك اجيلك الشقه ونتكلم
مرام. لا انا هجيلك انت عارف دي شقه رعد اصل لو شافنا هتبقى مشكلة هجيلك انا
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة الرعد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات