رواية انتقام الطلاق الفصل الثاني 2 بقلم سارة مازن
رواية انتقام الطلاق الجزء الثاني 2 بقلم سارة مازن
رواية انتقام الطلاق الفصل الثاني 2 بقلم سارة مازن |
رواية انتقام الطلاق الفصل الثاني 2 بقلم سارة مازن
كنا وقفين عند رحاب وهيا بتقول لي مامتها علي الي حصل
رحاب بس فاضل حاجه وحده بس و هطلق منه
ام رحاب : حاجه اي ي بنتي
رحاب : …….
ام رحاب : ي بنتي بلاش الشر دا انا مربتكيش علي كدا
رحاب : لا يستاهل ي ماما و لسه دا انا هخليه يشوف النجوم في عز الظهر انا مش هرحمه دا انا سيبت شغلي و سيبت حياتي و دنيتي كلها علشانه و في الاخر ميراعيش ربنا فيا ويخوني
ام رحاب : انا تعبت منك ي بنتي بس خلاص الي انتي شيفاه و متجيش تعيطي بعد كدا
رحاب : خير ي ماما يلا عوزه حاجه انا هروح
ام رحاب : سلامتك ي حبيبتي مع السلامه ربنا يهديلك حالك
———— بعد ما رحاب روحت البيت لقت ايهاب قاعد ماسك الفون بتاعه و عمال يكلم حد علي الوتس و مبتسم
رحاب : ازيك ي حبيبي عامل اي قبلت صاحبك
ايهاب : ايوه ي حبيبتي قبلته و اتكلمنا شويه و جيت علي طول
رحاب : اتكلمتو في اي
ايهاب : هوا اي الي اتكلمنا في اي هوا تحقيق ولا اي
رحاب ببراءه : لا ي حبيبي انا كنت بسالك بس
ايهاب : طيب انا هروح اخد شووور كدا علي اما تحضريلي اكل علشان جوعت
رحاب بخبث : اوكي ي حبيبي
ايهاب بعد ما دخل الحمام
رحاب راحت جري علي الفون ايهاب و هيا كانت عمله باصمه بصابعها هوا ميعرفش عنها حاجه
و فاتحت تلفونها و بعتت الصور الي كانت مصورها وهما بيحضنو بعض علي تلفون ايهاب
و عملت اسكرين شوت ما بينه و مبين البنت الي بيكلمها بيقولو كلام قز*ر و بعتتها علي جروب الشغل
و مسحت اي صور من علي الشات و راحت تحضر الاكل
ايهاب : بعد ما طلع حبيبتي فين الاكل عوز اكل
رحاب : جاهز اهو ي حبيبي
رحاب : بقولك اي ي حبيبي اي رايك نقفل التلفونات انهاردا لحد الصبح علشان انا محضرالك حتت ليله حلوه اوي هتعجبك
ايهاب : لا بلاش التلفونات تتقفل
رحاب بتمثيل الزعل : خلاص انا هدخل انام خلي بقي التلفون ينفعك
ايهاب بنفاز صبر : خلاص ي سيتي
رحاب بسرعه : خلاص اوكي وادي قفلت التلفونات
ايهاب : ارتحتي كدا و بان عليه انه نعس 😴
رحاب بخبث في نفسها نام ي خويا نامت عليك حيطه
رحاب : تعالي يلا نتفرج علي فيلم
ايهاب : لا انا حاسس اني دماغي تقبله و عوز انام
رحاب : اوكي ي حبيبي تصبح على خير وراحت تنام في الغرفه التانيه
——————- تاني يوم الصبح
ايهاب كان اتاخر علي الشغل فا لبس بسرعه و اخد حاجته و مشي و مفتحش التلفون و رحاب كانت نايمه
ايهاب : بعد ما وصل لي الشغل لقي الدينا مقلوبه
و البنت الي معاه في الشغل عماله تعيط و اول ما شفته راحت ضربته ب القلم وسط كل الناس و العمال الي شغالين و المدير راحلهم
المدير : معتش ليكو شغل عندي الشركه دي محترمه مش عوزين ناس *** زيكم
ايهاب بصدمه مش عارف يقول حاجه ……. اي الي حصل حد يفهمني
حد من صحابه في الشغل :انت امبارح بعت صور علي جروب الشغل ليك انت و البت الي معاك وانتم بتحضنو بعد و ما بنكم كلام و كأن اتنين متجوزين و حاجات مش كويسه
ايهاب : بس انا مبعتش حاجه زي دي خالص
صاحبه: يبقي في حد مسك تلفونك و بعته
ايهاب في نفسه اكيد رحاب علشان كدا كانت قفلت التلفونات علشان معرفش حاجه
ايهاب : خلاص تمام انا همشي و اخد عربيته و طار علي البيت
ايهاب و بيخبط علي الباب ب جنون
راحت رحاب فتحت بسرعه
رحاب بعصبيه : اي في اي هتكسر الباب
ايهاب :……
رحاب : ما ترد
ايهاب : انتي الي عملتي كدا صح
رحاب : عملت اي
ايهاب : انتي الي بعتي صور علي جروب الشغل
رحاب ببرود : ايوه
ايهاب : انا مش هتكلم معاكي ولا هقولك عملتي كدا ليه انتي طالق
رحاب : في داهيه
باك …. (ودي حكايتي في ناس كتير هجمتني و في ناس كتير معايا بس متحكموش عليا الي اما تكملو حكايتي )
ايهاب بصدمه مش عارف يتكلم :. معقول تعملي دا كله انا اتخدعت فيكي و مش المفروض كنتي تيجي تكلمي معايا و تعرفيني غلطي و لو كنت كملت في الغلط الي بعمله كنتي عملتي كدا
رحاب بضحك : انا الي اتخدعت فيك و انت عارف الي بتعمله غلط لانك مش بيبي اعرفك الصح من الغلط وانا مجتش اتكلم معاك لان انا شوفتك بعيني محدش جه قالي
ايهاب : …….
تعليقات
إرسال تعليق