رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمود
رواية كذبة صنعت عشقنا الجزء الثاني 2 بقلم ندى محمود
رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمود |
رواية كذبة صنعت عشقنا الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمود
قفلت التلفون بعد الكلمة دي هما فعلا اتهموني بكده مفيش غير أمي وقفت معايا ومحدش يعرف بالحادثة غير العيلة.
ورجعت بذاكرتها لورا.....
فلاش...
: اهلا يا نغم.
نغم: اهلا بس انت مين.
: أنا ولد خالك آسر.
نغم: الله انت اسمك جميل.
: وانت اسمك اجمل...
نغم: مامي بصي ده صاحبي الجديد واسمه اسر الاسم اللي بحبه.
حنان«أم نغم»: اهلا يا اسر اسفه علي الإزعاج عارفة انها مزعجة.
: لأ عادي يا عمتي دي نغم زي اختي.
نغم: ماما انت ليه بتعتزريله.
حنان: خلاص يا ستي اسحبه منه.
نغم: اه متعتزريش لحد علشاني.
: خلاص يا نغم انا اصلا مكنتش عايزها تعتزر.
باك........
نغم: انت قولت انك مش عايزها تعتزر ليه دلوقتي خلتوها تعتزر وتتذل علشاني وانتم عارفين انها كل حياتي.
نغم راحت نامت ونفس الحلم بيراودها كل يوم اللي هو مش حلم ده اللي حصل معاها......
نغم: هييييي واخيرا جيت تاني هيييييي وبقيت عايشة معاه بس هو ياريت يحبني كد ربع حبي ليه.
وكانت بتتطنط علي السرير ومشغله اغنيه حاله حب.
سيبني أسرح فيك شويه
وأنسي أيام ضاعو مني
نفسي عمري يعدي بيا
وأنت بعينيك دول حاضني
وأنا جنبك شايفه منك
حاجه من ريحة أبويا
حب الدنيا دي جواك ومعاك
شايفه حنية أخويا
وإنت هنا معايا
بدعي من جوايا
تجمعني الأيام بيك
ربنا يقبل دعايا.
وباب اوضتها يتفتح.
اسر بسكر: انت مين.
نغم: يع انت شارب انت بتشربه ازاي.
اسر: هههه بنت عمتي نغم مش كده.
نغم نزلت تجبله عصير ليمون بس وهي تحت الخدامه عطتها كوباية لبن.
نغم شربت اللبن واخدت الليمون وركبت.
نغم بدوخه: خد ده علشان تفوق.
اسر: ههه ما انت بقيت زي اهو.
نغم: لأ أنا مش زيك.
ومتحسش بنفسها غير في الصبح تصحي تلاقي هدو*مها مقط*عه وفي د*م علي السرير واسر نايم جنبها.
نغم: اععععععععع الحقوني ابعد عني عملت ليه كده حرام عليك.
وبتصحي نغم ودموعها علي خدها.....
نغم: يعني كفايه اني بشوف اسر وانا صاحيه وافتكر اللي حصل يعني حتي وانا نايمه يا رب ارحمني وخدني عندك هو اكيد احسن من هنا.
نغم بتفضل قاعده علي السرير بتفكر في كل اللي حصل وكلام العيلة وكلام الناس والأهم كلام صحبتها.
نغم: ياربي ليه مكنش عندي شويه شجاعة وكنت رفضت ورفعت عليه قضية بس كله هيتحل ان شاء الله.
وقامت صلت الفجر وقرأت شويه قرآن......
بس اسر بيدخل عليها وهي بتقرا..
اسر: قومي اعمليلنا اكل.
نغم مكنتش حابة تقاطع قرأتها فهزت رأسها بالموافقة.
اسر: ما تردي ولا القط اكل لسانك.
نغم خلصت وردها وقفلت المصحف وحطته مكانه.
نغم: اتفضل اطلع.
اسر: بريئه وشريفة قوي انت.
نغم: وايه لازمته الكلام ده.
اسر: لازمته انك السبب في جوازنا.
نغم: بس حضرتك اللي اغتص*بتني.
اسر: كنت شارب وسك*ران وكان من المفروض انك تطلعي من اوضتي لما تشفيني كده.
نغم سكتت شويه وبعدين قالت: معاك حق انا غلطانه بس مش علشان كده علشان مرفعتش عليك قضية.
اسر: كويس انك عارفة يلي اعمليلنا اكل.
نغم: بس انا مش خدامه عند حضراتكم.
اسر: لأ يا حبيبتي خدامه. ويلي.
نغم كانت هترفض بس افتكرت كلام امها وانهم مهددينها بأمها لو متجوزتهوش ده غير انها لو عملت حاجة ممكن يأذ*وها.
نغم طلعت المطبخ وعملتلهم اكل علشان يطف*حوا.
ميار: ايه يا بيبي هي لسه مخلصتش انا جعت.
نغم: اتفضل ياخوي اهو الأكل.
ميار: ايه ده انت بتقوليله ياخوي ده جوزك.
نغم: ملكيش دخل انديله زي ما أحب.
اسر: نغم اتكلمي كويس مع ميار.
نغم: محسسني بتكلم معاها وانا ماسكة المطوايه.
ميار: بيئة اوي.
نغم: وانت مايعة خالص.
ميار: بص يا سورا بتكلمني ازاي.
اسر بحده: نغم ادخلي اوضتك.
نغم: انا اصلا كنت داخله متخفش ومش حابه اقعد معاكم.
نغم دخلت اوضتها.
اسر: ميار كلمي نغم كويس.
ميار: ليه انا اكلمها زي ما أحب.
اسر: انت اتغيرتي خالص مكنتيش كده.
ميار: خلاص يا حبيبي أنا اسفة.....
تعليقات
إرسال تعليق