رواية كان بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم عائشة نصر
رواية كان بالإجبار الجزء الثاني 2 بقلم عائشة نصر
رواية كان بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم عائشة نصر |
رواية كان بالإجبار الفصل الثاني 2 بقلم عائشة نصر
الممرضة : إلحق يا دكتور المري*ضة بت*نز*ف بطريقة صع*بة وغرقا*نة في د*م*ها
الدكتور بصدمة : إييي وطلع يجري على أوضة سيلا لقاها بتن*زف وعملوا اللازم ووقفوا النز*يف وكله بقى تمام
في الليل
سيلا : عايزة الدكتور لو سمحتي
الممرضة : حاضر اهدي انتي بس
سيلا بهدوء : تمام
الدكتور : إتفضلي يا أستاذة سيلا
سيلا : إبني كويس صح
الدكتور : البيبي تمام واضح إن مامي بتاخد بالها منه إنتي بس لازم تهدي عشان تبق كويسة
سيلا : أنا محتاجة من حضرتك خدمة إنسانية
الدكتور : إتفضلي
سيلا : محتاجة تحليل دي إن إي للبيبي وهجبلك عينة شعر من الأب وعايزة ورق يقول إني لما جيت كان في كدمات في جسمي كله
الدكتور : مدام سييلا حضرتك إتعرضتي للإغت**صاب
سيلا بدموع : اه
الدكتور : تمام ممكن عينة الأب
سيلا : هي في جيب الجاكيت بتاعي
الدكتور راح عند الجاكيت ومسكه وطلع كيس كان فيه شوية شعر مربوطين بأستك
الدكتور : تمام إنتي تقدري تخرجي على فكرة وبعد إسبوع تعالي كله هيبقى تمام
سيلا : ش شكرا ل حضرتك وقامت مشت
سيلا وهي ماشية بتتكلم في دماغها
سيلا : بكرة أوريك يا سليم داريت عليك عشان موقعش بينك انت واخوك و عشان جوزي كان هيكذبني ويصدق اخوه ويبهدلني داريت عشانك وعشان حياتي بس دلوقتي خلاص انا بعلن الحرب اجهز يا سليم
وراحت بيت مامتها وباباها المتوفيين اول ما فتحت البيت بدأت تشوف زكرياتها وهي صغيرة دخلت وقفلت الباب ودخلت على اوضة امها ونامت عل السرير زي ما هو ب التراب وكله من تعبها
بعد إسبوع كانت سيلا نضفت البيت ولقت شغل وبدأت تهتم ب البيبي وتجهز للحرب اللي اعلنتها على سليم
سيلا : ازيك يا دكتو ادم
ادم : حمدلله لا دا احنا شكلنا بقينا فل اهو
سيلا : اه بقيت باخد بالي
ادم : طب كويس انا عندي اخبار حلوة التحاليل طلعت مطابقة ودي الورقة اللي مكتوب فيها انك جاية في كدمات في جسمك وانا عندي استعداد اجي اشهد معاكي في المحكمة
سيلا : شكرا ل حضرتك يا دكتور ادم لو احتجتك هبعت ل حضرتك واتس
ادم : العفو يا سيلا
سيلا مشت وهي هتطير من الفرحة وجرت عل القسم وقدمت بلاغ وراحوا قبضوا على سليم
في مكتب الظابط سليم واقف بيبص ل سيلا اللي قاعدة على الكرسي اللي قصاد الظابط
الظابط : هو دا يا مدام
سيلا بنصر : اه هو
الظابط : تمام ممكن الورق اللي معاكي
سليم : مكن اعرف تهمتي اي
الظابط : الإعت*داء على المدام وإنكار صلة الرحم
سليم : دي مج*نونة
الظابط : يا عسكرري نزله التخش*يبة
سيلا : شطرا ل حضرتك يا باشا
الظاطب : مفيش شكر على واجب دا شغلي
سيلا مشت وهي ميعاد الجلسة بتاعت المحكمة بتاعتها كمان كام يوم وكانت مجهزة نفسها نفسيا ةجسديا وكله وكمان سألت محامي وقالها ان القضية ممكن تخلص في جلسة واحدة ونسبة مكسب القضية 90 في المية
سيلا كانت فخورة جدا بنفسها وجواها احساس نصر وفرحة انها خدت اللي هي عايزاه وروحت لقت حازم قاعد قدام باب الشقة مستنيها
حازم : از ازيك يا سيلا
سيلا : اي اللي جابك
حازم : انا ممكن اديكي 2 مليون وتتنازلي عن القضية بس بشرط تنز*لي البيبي
سيلا : بجد..!...دا سعر حلو اوي بس روح اديه ل بنت غيري يلا باي ودلخت وقفلت الباب في وشه
حازم : ااه يا بنت الك*لب
سيلا : إمشي بدل ما تحصل اخوك
حازم نزل يشوف محامي ل اخوه
يوم الجلسة
القاضي : احكيلي يا استاذة سيلا اللي حصل
فقصت عليه سيلا ما حدث
بعد ربع ساعة من تفكير القاضي
القاضي : حكمت المحكمة حضوريا على المتهم سليم التهامي بالإع**دام شن*قا
سليم : لاا انا مظ*لوووم لااااا سيلا لا
حازم : يا سيلا ارجوكي اتنازلي اعملي اي حاجة
سيلا ودمعة بتنزل من عينيها : لا الله يرح*مه ابقى اعمله عزا حلو يلا باي
وخرجت من المحكمة وهي فرحانة جدا ومن فرحتها اول ما لقت الدكتور واقف برة بعد ما شهد جرت عليه وشكرته ونزلت خرجت وفسحت نفسها وعاشت حياتها بعدما خدت حقها
بعد 5 شهور
سيلا : اااااههه
الدكتور : مبروك يا مدام بنت زي القمر
سيلا : ازيك يا روح مامي هتخلي بالها منك يا قلبي..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كان بالإجبار)
تعليقات
إرسال تعليق