القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

 رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي


فيروز بتهور:  لااااا
زين قام وقف بعصبيه.... نعم 
فيروز بخوف وهي بتبص على كلهم الي بيبصولها بغضب.....  بهزر بهزر عشان الناس بس ماتقولش دي ماصدقتك ههه اتحايل عليا شويه كمان ههه
زين ضحك..... هبله وربنا هبله كمل ياشيخنا 
بعد شويه وقت 
بقلمي بسمله بدوي
"بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير "
كل قعد يبارك لهم 
فيروز قامت وسابتهم وراحت عند بتاع البوفيه وقعدت تاكل وكلهم قعدوا يضحكوا عليها 
زين راح لها وهو بيضحك عليها.....  حرااام عليكِ ياشيخه فضحيتينا اصبري الصبر كدا كدا كنتي هتاكلي فووق ايي 
فيروز والاكل في بقها.... ههه هاكل هنا وفوق ههه
زين بيحاول يكتم ضحكته بصعوبه.....  فيروز قدامي اخلصي 
فيروز بغيظ..... حاضر حاضر يلهوي عليك هاخد بس الجاتوهايه دي بس  يلهوي التووورته دي بتعتي لوحدي 
زين هيمو'ت من الضحك والناس وقفه بتضحك عليها. 
فيروز للراجل الي واقف على اليوفيه..... يا اخ ممكن اذا تسمحت تطلعهالي على الاوضه فوق 
هز راسه وهو بيضحك.... ههه حاضر يافندم 
فيروز بغيظ وهي بتبص على زين..... اي الي بيضحك دا انت بارد 
زين برق وقال......  مين دا الي بارد الكلام دا ليا
فيروز بضحك..... بضحك معاك يسطا الله
زين باستنكار وهو بيرفع حاجبه..... يسطا امشي قداامي 
فيروز بضحك........ هههه اي بدايقك طب يسطا يسطا يسطا هاا وطلعت له لسانها وجريت راحت قعدت، راح قعد جنبها وقال بتحذير..... اياك يافيروز تتحركي من هناك
فيروز بصوت واطي: بارد 
عدا شويه وقت وزين بيبص عليها لقاها بتعيط 
زين بقلق..... في اي بتعيطي ليه مش كنتي بتضحكي من شويه
فيروز بطفوله......  عشان اصحابي مش معايا كله بسببك انت
زين بضحك...... هههه لا مش قادر بجد طب غمضي عيونك كدا 
فيروز بضحك.....  لا خايفه انت ملكش امان عارف اتنين ملهمش امان الفرامل وانت هههه 
زين بضحك..... غمضي يا هبله 
غمضت.... اهو اما نشوف اخرتها معاك 
فتحي 
اهو اما نشوف تكونشي جايبلي عمرو دياب ههه عاااااا حنين..  لميااااء لولولولي وجريت حضنتهم وقعدوا يعيطوا كلهم مع بعض 
لمياء بضحك......  والله احنا هُبل 
حنين بحب وهي بتمسح لها دموعها..... متعيطيش ياقلبي كدا الميكب هيبوظ ودكتور زين هيطلقك ههه
لمياء بضحك......  هههه دكتور زين ربنا معاه والله 
زين بضحك......  اه والنبي ادعيلي وبعدين يالا اهو آخد فيها ثواب 
فيروز:  نعم ناااعم يااخويا تاخد في مين ثواب 
زين..... لا ولا حاجه يباشا بكح بس
اه بحسب 
في الجهه الاخري
يوسف واقف ومش شايل عينه من على بسمله
بسمله فرحانه اوي بس مش معبراه 
يوسف راحلها:  احم انتي مين 
نعم 
ههه اقصد تبع مين العروسه والعريس اصل عمري ماشوفتك اكيد تبع العروسه صح
بسمله بضحك...... انت بتهزر بقا انا بسمله 
يوسف بصدمه.... بس بسمله مين بنت عمي
ردت بغرور..... ايوه ومشيت 
يوسف واقف مش مصدق ازاي هي دي دي اتغيرت 180درجه شالت النضاره والتقويم ولبست فستان وفجأه اتعصب وراح مسكها من دراعها بغيره..... ايه الي انتِ لابساااه دا ياختي
ردت ببرود......  وانت مالك
انا خطييبك ياهانم ولا ناسيه
ههههه بجد هههه لا مش قادره اومال مين الي قايلي انه مغصو'ب على الجوازه دي هااا امي 
اتكلمي عدل احسنلك 
يوسف سيب ايدي لو سمحت وبعدين انا هروح اقول لجدي اني مش عايزه الخطوبه دي و
يوسف ببرود..... وانا مش موافق على كدا وسابها ومشا
بسمله بفرحه..... ولسا الي جاي تقيل يا يوسف اصبر عليا بس 
 عند زين فوق 
فيروز قاعده مكسوفه على السرير وبتفرك في ايدها بتوتر 
زين بيكبت ضحكه بصعوبه..... ههههه مش قادر 
فيروز بغيظ......دا انت باارد
هههه مش قادر والله وراح شد الكرسي وقعد قدامها وقال بهدوء.......  فيروز 
نعم
مسك ايدها وحس اول ماسكها بكهربا وشعور حلو وقال بابتسامه وسيمه......  اي رايك نبدأ صفحه جديده
فيروز بغرور...... امم سيبني افكر 
نعم ياختي 
ههه بضحك معاك موافقه 
عدا شهر والحياه حلوه ما بنهم 
فيروز واقفه في المطبخ بتجهز الاكل في نفسها...... يلهوي انا مش مصدقه نفسي انا اول ما هيجي هعترفله بحبي انا بحبه اوي 
الجرس رن راحت فتحت اكيد زين 
بتبص لقيته كريم 
فيروز بغضب...... انت بتعمل اي هنا ياكريم 
كريم: طب دخلني الاول 
كريم انا الوقتي ست متجوزه وبحب جوزي ولسا راحه تقفل الباب راح مسك ايدها...... انا طلقت مراتي انا بحبك انتي يافيروز  
فيروز لسا هتتكلم زين دخل  بعصبيه......؟؟!!
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية مجنونة سكنت قلبي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات