رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي
رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل السادس 6 بقلم بسملة بدوي
حيوااا'ن دا انتِ ليله اهلك طين النهارده جيتي لقدرك
_عاااااا الحقووووني من الطوور الهايج داااااا عاااااا
زين بعصبيه........ بقاااا اناااا زييين الهوواااري اتشتمم من عيلللله زيكك وربناااا لربيكي من اول وجدييييد
_عاااااا الحقووووني انتواااا بتتفرجواااا مستنيين اييه ابعدووه عنيييي
هقتل*للللك
فيروز: يعمم اسكتت دا انت واخاااد مني تلات الاااام انما اااي عنبببب هههههع كتمت الضحكه وهي شيفاااهم مبرقيين قالت بصوت باكِ...... هو في اي انتوا بتبصولي لي كدااا عااا انا عااايزه اروح والنبي يااااماما
كريمه بغضب...... بس يافيرووووز
فيروز: ايه الي جااااب الحيوا'ن داااا هنااا بقا عايزه اعرف
زين فقد اخر ذره تحكم فيه واخد البندقيه الي متعلقه على الحيطه وبيوجها في وشها...... برررده بتغلطط حتت عيلله زي دي بتغلط فيااا انااااا همو'تك واخ'لص البشر'يه منك ومن طولت لسااانك بقلمي بسمله بدوي.
فيروز بخوف........ هشش يباباا شيل اللعبه دي من ايدك
زين: لعبه ماااااشي وقام ضار'ب ط'لقه في السقف
عااااااااااااا يلهوي يلهوي دي حقيقه ياااااماماااا انا اسفه والله والله اسفه وراحت استخبت ورا جدها
زين لسا هيتكلم قاطعه جده وهو بيخبط بعصايته في الارض....... زين يااولدي اهدى واترك الطبنجه(البندقيه)
فيروز بسرعه..... ماما حبيتي لاااا
كله بص على كريمه امها لقوهاا واقفه ومافيش حاجه بيبصوا لقااها طلعت تجري...... هههه هربت منييييه لولولولووولولِ سميييحه تعالي وريني اوضتي
بليل كانوا كلهم قاعدين في الصالون
الجد...... سمييحه بت يسميحه
نعم ياا بيه
اندهي لستك فيروز من فووج
بقلمي بسمله بدوي
طق... طق
مين
اناا ياست هاانم بيجولك هاارون بيه انزل وفتحت بوءها
في اي كانت لابسه دريس مجسم جسمها لونه اسود عاكس لون بشرتها البيضه وتحت الركبه بشويه سايبه شعرها وبترقص
فيروز بتستغراب..... في اي يبنتي
ااااا مافيش
طب ماشي يالا هننزل
سميحه بخضه....... هتنزلي بالخلجات دي ياست هاانم
_ ايوه هنزل في حاجه يالا ننزل وبتشد فيها لتحت
كلهم كانوا بيتكلموا واول ماشافوها سكتوا وبرقوا
زين بيلف راسه يشوف في اي...... نهااار ابوووكي اسووود ااااييه. الي انتي لبسااااه داااا
فيروز: وانت مااالك.
نزل من السلم. التاني واحد طويل بعيون عسلي صفر باعجاب....... مين الجمر دي وربنا الصعيد نورت كوليتها
زين اخد الشال الي كان على الكرسي وراح لها وحطه على كتفتها وقال بتحذير........ اطلعي غيري هدوومك احسنلك ولا عزه وجلاله الله لقوول لامك انك كنتي قاعده مع اتنين شباب لوحدكم
فيروز بخوف....... بس على اني شاب
رفع حاجبه.... تحبي تشوفي
خلاص خلاص وطلعت ، مشا بغرور وراح قعد مكانه
نزلت وكانت لابسه بنطلون اسود واسع بلوزه بنص كم كشمير وسايبه شعرها
_تعالي ياحبيت چدك اجعدي جنبي
هزت راسي ورحت قعدت جنبه...... انتي في سنه كام دلوجت
احم انا خلصت ياجدو دكتوره اطفال باذن الله
سمعت زين بيقول......... مظنش خالص متفرحيش اوي كدا
بصتله بغييظ....... انا وبلا فخر امتياز طول السنين الي فاتت
زين باستفزاز..... الثقه الزايده غلط
لسا هتكلم لقيت جدي بيقول..... يبقى على بركه الله ياحبيت جدك فرحك انتِ وزين اخر الاسبوع
_كح كح كح كح
زين بخبث....... خدي مايه من كترت الفرحه كنتِ هتمو'تي
لسا هتتكلم خطرت في بالها فكره ابتسمت بخبث وقالت برقه الي جدو يشوفه عن اذنكم ومشيت
كريمه: ههه مكسوفه بقا عروسه وكدا وفي باله...... ياتري يابنت بطتي ناويه على اي
بس... بس.. بس
ضحك وقال.... انتي بتنادي على قطه
اسمك اي يولا يا حليوه انت
هههه اسمي يوسف
عاشت الاسامي انا اسمي فيروز
ههه عارف يبنت عمي
_ ممكن طلب
اؤمري
عايزه اخرج واشوف البلد
اا ماشي بس نجول لجدي الاول
اشطا وجريت
فيروز: لولولولولى وشكل الخطه هتبقى جمررر ههه اصبر عليا بس يازين والله لخليك تمشي تكلم نفسك وتشد في شعرك
خرجوا ورجعوا لقوا كل العيله موجودين وعلامات الخوف على وشهم
كريمه ببكا....... انا عايزه بنتي اهي اهي لتكون ضاعت هي متعرفش البلد ولا تكون اتخطفت ولا حصلها حاجه
فيروز بابتسامة هبله... انا اهو ياماما
زين بعصبيه....... كتتي فييين ياااهانم وازاي تخرجي لوحدك ومتقوليش لحد
فيروز: لا خرجت مع يوسف وكنت هقول لجدي بس كان نايم محبتش ازعجه وماما مكنتش هترضا تخرجي لو قولتلها، بعدين انت ماالك
بنت اتعدليي احسنلكك بدل ما ازعلك
لو راجل وريني
زين اتعصب اوي وضربها بالالم قامت رداله الالم قلمييين
زين بصدمه وايده على وشه....... ايه الي انتِ هببتيه دااا
فيروز بخوف بس بتمثل القوه....... انت فااكر اما تضر'بني هسكلك دااا عندهااا
عند مييين
عند امكككك
اميييي خطط احمرررر يافيرووووز وانا حذرتك كتيررر بس خلاص فات الاوااان
جدوووووو الحقنييي
مفيييش حد يدخل مراتي وبربيها وفجأه اشتالها وووووو
نزلنيييي يااامااامااا يا جدو
زين ولدي سيبها ميصحش اكده
طلع بيها ومردش عليهم
فيروز بخوف...... نزلني بقوولك
اسكتي ودخلها الاوضه وقفل عليها ونزل
مسكت فونها واتصلت باصحابها وحكتلهم الي حصل
لمياء بزعييق...... ياااجباااحتك يااا شيخه يااجبرووووتك بقااا بعد كل الي عملتيه دااا وزعلانه على الي عمله دااا دااا اناا لو مكااانه امو'تك
حنين بغيظ........ بقاااا كل دااا عملتيه وانتي لسا مكملتيش يووم بقلمي بسمله بدوي
فيروز بعييط : ما ماا هو الي عصبني الله وكمان عايرني بكريم وكمان هزقني قدام الجامعه كلهم
حنين بحزن على حال صاحبتها........ اهدي يا فيروز يا حبيبتي خلاص الي حصل حصل
فيروز بعييط...... طب انا هعمل اي الوقتي وجده كمان بيقول الفرح اخر الاسبوع عااا
لمياء بضحك..... ههههه مش قادره بجد يعني الوقتي هتتجوزي الدكتور زين هههه
اي الي بيضحك ياااا لمياء
هههه اسف والله بس بجد مش قادره اصدق ههه
فيروز بضحك...... ولا انا وربنا مين يصدق يلهووي
انا عندي فكره وهنفذها النهارده
اي هيا
هتعرفووا بعدين
جيب العواقب سليمه ياارب ههه
عند زين شياطين الدنيا بتتنط قدامه ومسك الفون..... الو بكره الصبح ابعتلي مؤذون في اسرع وقت وقفل
زين يابني
ادخل
كريمه دخلت اول ما شاف وقف...... احم اتفضلي
يزيد فضلك يابني زين يا بني براحه على فيروز وانا واللهي واثقه فيك فيروز بنتي كل الي ليا والله طيبه خالص وغلبانه
زين ابتسم......... متخاافيش عليها يا امي
طمنتني يابني والله انا مطمنه كفايه انك ابن ساره
انتي تعرفي امي
هههه عزه المعرفه كانت صحبتي المقربه هقوم انا بقا
هز راسه وسرح......... انا لي غيرت عليها معقول لالا لا مستحيل طب ليه اول ما عرفت انها العروسه وافقت مع اني كنت رافض هوووووف
بليل خالص كله نايم كانت بتتسحب ومعاها الشنطه ولسا هتفتح الباب
اقفيي عندك
برقت بخوف ولفت..... ااااا نا بس
زين:؟!!!!!
تعليقات
إرسال تعليق