القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العنيدة الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

 رواية العنيدة الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الخامس 5 بقلم هدير بدر

زين قلبه وجعه لما لقاها كدا كمل اللي بيعمله وقطع التيشيرت بتاعه ولف دراعها بيه وشالها 
جري بيها ناحيه العربيه محمود. قعد جنب فهد 
وزين حط دماغ حور عليه 
زين : اطلع علي المستشفي بسرعه 
زين فضل يفوق في حور وهي مش بتفوق 
وصلوا المستشفي 
زين شال حور وجري بيها 
زين: دكتور بسرعه 
الدكاتره جوم خدوها منه 
ودخلوها اوضه العمليات 
محمود وفهد.قعدوا جنب زين 
فهد : ماتقلقشي خير 
زين: خدت الرصاصه بدالى كان المفروض انا مكانها 
محمود : خير دا نصيبها ادعيلها بس 
بعد مرور ساعه 
الدكتور طلع 
كلهم جريوا عليه 
زين : طمني يا دكتور 
الدكتور  : الحمدلله لقدر الله لو الرصاصه ماكنتوش شيلتوها كانت حالتها هاتبقا خطيره احنا نقلناها لاوضه عاديه تقدروا تطمنوا عليها 
كلهم دخلوا ليها وهي كانت نايمه 
محمود بص لفهد انهم يسيبوهم لوحدهم 
زين قعد جنبها : فوقي بقا مش متعود عليكي وانتي كدا انتي قويه اصحي 
طاب اصحي زعقيلي اتخانقي معايا
......
نهال كانت قاعده علي اعصابها: رن علي بنتي يا ابرهيم انا حاسه ان فيها حاجه 
ابراهيم: مش هانخلص بنتك قويه والله 
نهال : ماليش دعوة اسمع صوت بنتي هاسكت بعدها 
ابراهيم : ماهما لسه مابلغونيش بانتهاء الماموريه 
نهال : قلتلك تبعدها عن شغلك دا انت اللى فضلت تدربها 
ابراهيم: ماكنتشي هاتبقا قويه كدة وكانت هاتبقا دايما مكسوره وانتي عارفه هي مريت بايه 
نهال سكتت 
فاجاه التليفون رن 
ابراهيم: آلو 
الشخص ****
ابراهيم بصدمه : اي مستشفي اسمها اي 
ابراهيم قفل 
نهال : قولى في اي حصل اي طمني علي بنتي 
ابراهيم: حور رصاصه دخلت كتفها قومي البسي بسرعه 
نهال طلعت وهي بتعيط :يارب رجعهالى بخير يارب انا ماليش غيرها هي اللي عوضتني 
ولبست 
ابراهيم خدها ومشي 
........
هنيه : بتقول ايييييي خسرنا الصفقه 
حسام : ماعرفشي عرفوا مكانا ازاى وكان معاهم بنت البت قضيت علي كل الرجاله 
هنيه : يعني بت توديكم ورا الشمس 
حسام : اعرف بس مكانها فين وانا هاخليها تتمني الموت ولا تشوفه 
هنيه : البت دي لازم نجبها بأسرع وقت 
حسام : انا بعت رجالتي يشوفوا هي في مستشفي اي 
علشان حد.ضربها بالمسدس 
هنيه : كانت تموت وتريحنا 
حسام: اهدي بس وحيات الصفقه الي بازت بسببها لاوريها الويل 
بسنت دخلت عليهم وهي لبسه قصير 
حسام : كنتي فين ياهانم 
بسنت : اي يابابا كنت بايته مع واحده صاحبتي 
حسام : وانتي مالكيش اهل 
بسنت : قايله لماما وسابتهم وطلعت 
هنيه اضايقت من أفعال بنتها: قالتلى ياخويا خلينا بس نفكر في البت دي 
..........
حور ايدها اتحركت زين فرح 
حور فتحت عينها 
وزين اول مره يشوفها من قرب 
اتصدم من جمالها 
حور : ااااه 
زين اتخض : مالك حاسه بحاجه 
حور : ل لا شويه وجع بس 
زين : استني اجيب الدكتور 
زين طلع
كانت وصلت نهال وإبراهيم 
نهال جريت وعرفوا مكان حور طلعوا جري 
نهال دخلت علطول: بنتي 
وجريت عليها حضنتها 
وحور كانت بتتوجع من كتفها بس ماخلتشي امها تحس بدا 
نهال : انتي بخير ياحبيبتي 
حور : ماتقلقيش عليا انا بخير صدقيني مانا قرده ادامك اهو ماكنتشي طلقه دي 
ابراهيم: هاتفضلي مشاغبه كدا لأمتي 
حور : الاه بقا دا انت تلاقي البيت مالوش حس من غيري صح ياماما 
نهال : صح ياقلب ماما 
قوليلي حاسه بايه 
حور : صدقيني بقيت بخير وبقيت بخير اكتر لما شوفتك 
حور : بابا ماتقولشي انك بابا بالله عليك 
ابراهيم : حاضر ياحبيبتي 
دخل زين ومعاه الدكتور 
نهال : طمني يادكتور 
الدكتور : لا حالتها بقيت احسن محتاجه راحه بس 
ابراهيم: نقدر ناخدها امتي البيت 
زين اتصدم
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية العنيدة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات