القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

 رواية عشقت مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

رواية عشقت مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

رواية عشقت مراهقة الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

 باباك اتوفي وانت بتعامل لين كأنها بنت مش اختك ومش بتقصر معانا ف اي حاجه 
مالك بحب وهو ماسك ايدها/انا مش بعمل غير واجبي ي ماما وطول مانا علي وش الدنيا مش هخليكم محتاجين حاجه
ام/ربنا يكرمك ويوفقك ويحفظك لينا بس لو كنت تسمع كلامي وتتجوز وتفرحني بيك
مالك /لا انا كدا حلو اووي مش ناقص وج"ع دماغ
ام/عليا انا بردو الكلام دا هو انت لسه مش ناسيها
مالك بضيق/ملهوش لازمه الكلام دا ي ماما ويلا قومي البسي عشان ننزل 
ام/زي مانت ماشي ي مالك ربنا يريح قلبك ويفرحك
وقامت طلعت تلبس 
مالك رجع بظهره للكرسي لوراه وافتكر من سبع سنين
فلاش باك
كان قاعد ف الكافتيريا بتاعت الكليه وبتقرب منه بنت جميله اوي 
دينا/صباح الخير
مالك بإعجاب/صباح النور
دينا بابتسامه/تسمحلي اقعد معاك
مالك بابتسامه/اكيد طبعا اتفضلي
قعدت دينا
ابتسامه دينا/سوري لو ازعجتك
مالك/لا خلاص ولا في أي إزعاج
دينا/انا اتنقلت هنا جديد وقالولي انك اشطر حد ف دفعه ومش بتغيب من اي محاضره ف لو مش هزعجكك أو ادايقك ممكن دفتر المحاضرات وهرجعلهولك تاني
مالك بابتسامه/اكيد طبعا. ولا ازعاج ولا حاجه اتفضلي
اخدت الدفتر وابتسمت
مالك /انا اسمي مالك
دينا/ونا دينا
مالك/حلو اسمك ي دينا تشربي اي
دينا /نسكافيه
مالك طلبلها النسكافيه
مالك /لو عوزاني اشرحلك اي حاجه قوليلي
دينا بابتسامه/بجد هو ممكن حضرتك تشرحلي
مالك/ايوا طبعا
باك ويفوق علي صوت لين اخته
لين /ي ابيه مالك ي ابيه
مالك/ها اي ي لين
لين/انا بقالي ساعه بنادي عليك وانت ولا هنا اللي واخد عقلك
مالك/خلاص بقي ماما خلصت
لين /ايوا ونازله ورايا
واحدهم علي مول كبير عشان لين تجيب كل حاجه محتجاها
راح مالك قعد ف الكافي جت لين عليه
مالك/خلصتي
لين بابتسامه/ايوا......اوباااا نسيت الأقلام
مالك/اقلام طيب...اه صح بقولك كنت عاوزك تجبيلي هديه تنفع لوحده ف سنك
لين بابتسامه وخبث/مين دي بقي اللي كنت عاوز تجبلها هديه
مالك بتغير الموضوع/لا دي وحده اخت واحد صحبي وقعت  درا"عها اتك"سر وكنت عاوز لما اروح عندهم  اجبلها هديه
لين/اخت صاحبك.....امممم..طيب في شنطه نازله موضه السناد لفيت كل المول عشان الاقيها لقيتها ف محل واحد مش نازل منها غير اتنين انا اخدت واحده فاضل وحده لو كدا الحق جبهالك رايك اي
مالك/طيب ماشي هاتيها
راحت تجيبها
ميلا صحيت من النوم
داده جبتلها الفطاره
ميلا/لا ي داده مش عاوزه
داده /طيب اجبلك اي
ميلا/عاوزه نسكافيه ودونتس
داده/من عيوني ي حبيبتي انا عارفه انك بتحبي دونتس وجبتهولك من المحل اللي بتحبي
ميلا بفرحه/ربنا يخليكي ليا ي داده انتي واحده اللي بتفرحيني وعارفه انا بحب اي وبكره اي
 وتروح تجبلها  وتنزل تقعد ف جنينه تاكل
تيجي فريده/ميلا حبيبتي اي اللي عمل فيكي كدا
ميلا/متخفيش ي مامي انا بس وقعت علي ايدي
فريده/انتي دائما كدا مستعجله مش بتخلي بالك من نفسك
ميلا/اسفه ي مامي
فريده/انتي مش صغيره مفروض تخلي بالك من نفسك
ميلا بزعل/حاضر ي مامي 
فريده/طيب ي حبيبتي انا هطلع اريح لان تعبانه وبعد شويه عندي تجمع مع صحابي ف نادي
ميلا يحزن/ماشي ي مامي
وطلعت فريده
وتقعد ميلا تعيط
تدخل الداده/مالك ياحبيبتي بتعيطي لي
ميلا بعياط/مامي ي داده بتلومني اني اتكس"رت ولا حتي اخدتني ف حضنها أوقات بحس اني مش بنتها لا هي ولا بابي محدش مهتم بيا 
الداده/بطلي عياط ي حبيبتي قوليلي بقي رايك في دونتس
ميلا ابتسمت وقعدت تاكل
تاني يوم صبح
جرس الباب رن
بتفتح الداده /اتفضل مين حضرتك
مالك/انا مالك مدام فريده موجوده
الداده/لا والله ي فندم مدام عندها اجتماع ف نادي
مالك/طيب انسه فريده موجوده
الداده /ايوا 
مالك/ ممكن تنديها
الداده/ حاضر اتفضل حضرتك ادخل
ودخل قعد مالك
طلعت الداده تصحي ميلا
ميلا/بتصحيني لي ي داده
الداده/ف واحد تحت عاوز يقابلك اسمه مالك
ميلا بتحاول تفوق/قولتي اسمه اي
الداده/مالك
ميلا /طيب اقفلي باب الفيلا ي داده ده جه ل الن"ار برجله وبتقوم ميلا بسرعه
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عشقت مراهقة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات