رواية حياة الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زوزا بيشوي
رواية حياة الرعد الجزء الرابع 4 بقلم زوزا بيشوي
رواية حياة الرعد الفصل الرابع 4 بقلم زوزا بيشوي |
رواية حياة الرعد الفصل الرابع
رعد بتتويهه للموضوع:اومال اياد وعبد العزيز فين
ساره بصراخ:يا عزوز يا اياد
رعد:قولنا مية مره اي يا ساره
ساره بخجل:احترم الاكبر مني اسفه يابابي
ليقبل خدها بحنان:يبقا نقول اي
ساره:ابيه عزوز وابيه اياد
رعد:يخراشي ياناس مخلف عسل انا
ساره:طب هي مامي فين وحشتني اوي يا بابي
رعد:بابي هيغير هدومه ويجي يقولك مامي فين
طلع رعد اوضته واول مادخل
افتكر همس والايام الحلوه الي عاشها معاها وعيونه تتملي دموع
عند حياه وهيا نايمه وبتحلم كالعاده
رعد بصوت عالي:اهربي عشان مهما هربتي هترجعي ليا
لتتوقف حياه وتضع يديها علي خصرها بتحدي:هنشوف انت وهم مجرد وهم
رعد بصوت عالي نسبيا:هنشوف ياحياتي اهربي دلوقتي وبعدين هتتمني اقرب وانا اللي ههرب
حياه:مفهمتش تقصد اي
رعد وهو بيديها ظهرو:كلامنا لسه منتهاش يا حيييياه سمعااااني
ليختفي رعد وتغيم الدنيا تخاف حياه وتقعد تنادي عليه
وفجاه تقوم من النوم مفزوع ووشها كلو عرق
حياه:وبعدين معاك بقا يابن المجنونه اي الي بيحصل ده
انا لو قعدت افكر علطول فيه كده هتجنن اكمل نوم احسن ونامت
وبعد شويه راحت ف النوم ورجعت لحلمها
تلاقي حياه نفسها في مكان تاني وفي بحر حواليها وفضلت تدور عليه بعينها وقالت
حياه:هو فين
رعد:هنا
لتلتفت اليه:مين قال اني بسأل عليك
رعد:اي امشي
حياه:خد بس ومتبقاش قفوش
رعد:غمضي عنيكي
حياه:اغمض عينيا !اغمض عنيا بتاع اي ها عشان تستغل الوضع وتبو"سني زي الروايات
رعد بضحك : بت عيب انا لو عايز ابو"سك مش هقولك غمضي
حياه:اقنعتني
لتغمض عينيها ويقترب منها ويلبسها تاج من الورد وينزل عليها بورد تفتح عينيها وتقعد تدور حوالين رعد وهي بتضحك
حياه بضحك عالي:انا بحب الوووووورد
رعد بأبتسامه :عارف تعالي معايا
تذهب معه حياه من غير اي نقاش ويقف بيها قدام مرجيحه علي البحر متزينه بالوورد
رعد:تعالي امرجحك
حياه بخوف: لا اخاف اقع
ليحملها بخفه:متخفيش وانتي معايا
حياه في نفسها خايفه احبك واتعلق بيك تطلع وهم
رعد:انتي خلاص حبتيني اصلا
حياه بصدمه: اييييييي انت سمعتني
حطها رعد علي المرجيحه وقعدو يهزرو ويضحكو
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نذهب للواقع عند رعد ف بيته
رعد علي السرير حاضن عيالو
ساره:مقولتش مامي فين يا بابي
عبدالعزيز:فين مامي صح
رعد:استنوا
ومسك ريموت الدي في دي شغله
و اول حاجه ظهرت ليهم همس
همس بأبتسامه:حبايب مامي عاملين اي
اياد وساره وعبد العزيز ببرأه كأن همس سمعاهم:كويسين يامامي بس انتي فين!!؟
همس:انا معاكم دايما ياقلب مامي انت بتحبو مامي ولا لا
الولاد:طبعا بنحبها
همس:يبقا نسمع كلام بابي ومنزعلهوش ونبقا شاطرين و...
ساره بتذمر:ايو يعني انتي فين يامامي
همس:انا في مكان حلو اوي ياحبيبة مامي بصوا ياولاد مامي مينفعش ترجع تاني انا بحبكم اوي اوي بس عايزه اطلب منكم طلب حطوا بابي قدام الامر الواقع وخلوه يجبلكم مامي تانيه وحبوها زي ما بتحبوني وخليكم ولاد شاطرين عشان احبكم ومتعيطوش عشان مزعلش منكم وخدوا بالكم من بابي
ويقف الفيديو
تعيط ساره ويمسح دموعها رعد وياخدهم في حضنه وبعد فتره يستسلموا للتعب ويناموا
كانت ليله حزينه علي رعد والولاد ليله هتغير حياتهم 180 درجه
وبعد مرور سنه
حياه:انا حبيتك ازاي وامتي معرفش بس حبيتك
رعد:بس انا مش حقيقه انا في احلامك بس
حياه:سنه سنه بحالها وانت في احلامي لما انت مش حقيقه علقتني بيك لي خلتني احبك ليييييه
سكت شويه وبصلها وقال:لو كنت حقيقه تقدري تستحمليني وتعذريني ومتسبنيش وتكوني التكمله؟
حياه:مش فاهمه
رعد بصراخ:تقدري تشيلي ومتمليش .. تفضلي ومتمشيش
حياه:لو هبقا معاك هقدر انا بحبك!
رعد:هتكرهيني!!
حياه:مقدرش
رعد:ممكن تبعدي عني
حياه:لحضنك و..
في اللحظه دي تظهر واحده حياه مش قادره تحدد ملامحها ورعد يسبها ويروح نحيتها
تقعد تجري حياه وراه وكل ما تجري المسافه تزيد مش تقل وفجأه
تقع حياه من علي السرير
حياه ببكاء:اه يابن الخا"ينه علقتني بيك ومشيت اهئ اهئ وكمان بتخو"ني يارعد
حياه تمسح دموعها:مرتبطناش لسه بس حسه انه بيخو"ني في الحقيقه سيكا
سالم بدهشه:قاعده ع الارض كده ليه ياحياه
حياه:وقعت من ع سرير وانا ضيييعيفه
سالم بضحك:انتي اي ياختي
حياه:ضيييعيفه يابابيتو
سالم:طب يلا ياختي خلصي عشان دلوقتي فاروق مش موجود عشان يدخلك
حياه بتأفف:انا اي خلاني انجح ياربي مش كفايه الاحتفال الي في الجامعه كان مالي انا ومال الاحتفالات هااا
سالم بضحك:طيب يلا انا سمعت ان ألدكتور الجديد بتاعكم طبعه صعب
حياه:علي نفسه مش ع حياه
ف الجامعه
رقيه:ايييييي اتاخرتي كده ليه
حياه:ده العادي بتاعي هو ابو جلامبو وصل
رقيه:ابو جلامبو مين!؟
حياه:الدكتور الجديد
رقيه: اها لا بس يلا يلا قبل ما يجي ندخل قبله
لم تنتبه حياه ان ابو جلامبو كان بيسمعها يوووه قصدي الدكتور الجديد وعينيه بطلع شرار
حياه:هو أتأخر ليه
رقيه:معرفش
وفجاه يفتح باب السكشن ويدخل بغرور وثقه
حياه بصدمه:ر ر رعد
رقيه بأستغراب:انتي تعرفيه
كان بيدور عليها بعنيه لحد ما شافها
رعد بصوت حاد:انتي تعالي
حياه فرحانه ومصدومه متوقعه هو كمان عارفها
تروح عندو حياه ودون سابق انذار ترفع ايديها تتحسس وش رعد
حياه بفرح:انت انت طلعت حقيقه مش ثري دي
صفعه قويه من رعد كانت الرد علي كلام حياه و...
تعليقات
إرسال تعليق