القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حلم حياتي الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني

 رواية حلم حياتي الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني

رواية حلم حياتي الجزء الرابع 4 بقلم شروق هاني

رواية حلم حياتي الفصل الرابع 4 بقلم شروق هاني

رواية حلم حياتي الفصل الرابع

( في اوضه يوسف )
يوسف كان عمل يفكر 🤔في شروق جدا ومش عارف هو بيفكر فيها ليه بس هو كان حساس بي حاجه غريبه بس اكتر حاجه هي كانت بتريحه البحر والسماء وهو كان واقف في البلكونه و كان عمال يفكر 
تليفون يوسف رن
يوسف مين يا ترى اللي بيرن في وقت متاخر كده
يوسف: الو اه يا بارد عارف ان انت والله يا مصطفى
مصطفي: وحشتني قوي يا صاحبي والله
يوسف: فاكس ياض انت ما تقوليش رجعت امتي مكنتش اتوقع منك كده يا زميلي
مصطفي:اكيد ياصحبي انت وحشتيني اووي انا مش فاكس يايوسف
يوسف:حبيبي ياصحبي😂😂
مصطفي:انت اكتر ياابن صحبى 
يوسف:اي القرف الي بتقوله دا يامصطفي مين ابن صحبي ده 
مصطفي:انت ياجوو
يوسف:حبيبي ياقلبي ❤️❤️
انا اسفه يا جماعه مش عارفه المفروض هم اولاد صح بس باين عليهم انوهم بيحبوا بعض
مصطفي:خلاص ياض رومانسيه اصلا انا عندي جفاف😂😂😂 
والله يا جماعه انا اللي جالي جفاف وشلل دول بيحبوا بعض ناوين على جواز😂😂😂
يوسف:انت عندك جفاف في كل حاجه يامصطفي 
مصطفي:ههههه ضحكتني ياض
يوسف:خلص  انت بترن ليه اكيد في حاجه 
مصطفي:عليك نور بقولك ياصحبي يلا نخرج شويه انا وانت اي رايك
يوسف:اكيد في حاجه في عقلك صح الوقت متاخر يامصطفي 
مصطفي:علشان خاطرى ياجوو
يوسف:لا اتحايل  عليا شويه كمان 😂😂
مصطفي:علشانى يلا بقى يا صاحبي
يوسف: اتحايل شويه كمان يا صاحبي
مصطفي: بس انا راجل مش بتحايل يا صاحبي انت فاهم يا جو
يوسف : لا عجبتني ياض خلاص موافق يا حبيب قلبي يا مصطفى 
مصطفي: يلا البس يا جو بسرعه
يوسف: اوك انا هلبس اهو يا مصطفى
( في العربيه بتاعت يوسف )
مصطفي: هنروح فين يا جو
يوسف: انت تخرس خالص يا مصطفى انا مش طايقك 
مصطفي: ليه بقى ان شاء الله مش طايقني
يوسف: انا ترن على وتقول لي العربيه عطلت يا جو الحقني اصل ممكن يجي قطاع طرق صح 
مصطفي: انا مصطفى ممكن يخون  يا صاحبي 
يوسف: ما يكونش انت ابن وزير وانا ما اعرفش😂😂
مصطفي:اه ابن وزير لو مش عجبك 
يوسف:خلاص ياض 
مصطفي:هنروح فين هااا
يوسف:مش عارف  عايز  تروح فين انت 
مصطفي:اروح علي البحر اي رايك
يوسف:انت كده بتحس بيه صح وانا كمان نفسي اروح علي البحر اووي
(قدم البحر صوت الهواء الطلق وصوت الأمواج والجو الهدى)
مصطفي:حلو الجو اوووي ياصحبي مش كده 
يوسف:اه فكر لم انت جيت هنا واعترفت انك انت بتحب صحبتك فكر😂😂لا وكمان كانت هتموت وتجوزها وانت في الثانويه 
مصطفي:انت لسه فكر ياصحبي 
يوسف:هي دي حاجه تتنسي يامصطفي
نسبهم مع بعض شويه في دومت الأفكار بتعت الطفوله
( في بيت سما ) 
لام:سما ياحبيبتي 
سما:نعم ياماما 
لام: عايزاك يا سما تروحي تجيبي بسبوسه علشان عريس اختك يا سما
سما:حاضر ياماما
هي الام دي عبيطه ولا ايه يا جماعه عايزه تنزل بنتها 1:00 الفجر😂😂😂
( في الشارع سما )
سما راحت سوبر ماركت واشتريت بسبوسه وهي ماشيه في الشارع شافت شويه شباب باين عليهم سكرانين
سما: يا نهار اسود يا ماما
الشاب ١:انتي ياقمر تعالى ده احنا هنعمل  فرحك
شاب ٢:اي القمر دا يامزه  تعالى هتي بوسه ياقمر
سما:هو انت معندكش اخت بنات تخف عليه 
شاب ١:لا بليش الحور دا بتاع اختي فهمه انتي تعالى  هتي بوسه 
شاب ٣:اي النوتيلا دي يابنت الجامده 
سما:لم نفسك انت وهو انت فهم
شاب ١:لا مش مهم تعالى معابا  في العربيه وانا هفرحك اوووي
سما:انت قليل التربيه انت وهو
شاب ٣:انتي شكلك مبتجيش بي العقل هتوه 
سما:ولا واحد يعرف يلمسني ياكلب 
سما جريت منهم وكانت بتعيط اوووي وقفات في حته على البحر واقعدت وكانت بتعيط ومش قدره تتحرك من كتر الخوف
( عند مصطفي ويوسف )
مصطفي:انت سمع الصوت الي انا سمعوه 
يوسف:لا مش سمع حاجه 
مصطفي:اسكت علشان تسمع الصوت
يوسف:ايد انا سمع صوت
مصطفي:سمع اي يازميلى 
يوسف:سمع صوت جنيات البحر بتندي عليك ياصحبي😂😂
مصطفي:بس ياجوو اوك سمع اي
يوسف:سمع اهو استنه لا ياصحبي دي بتقول انا عايز  حبيبي هتولي حبيبي مصطفي لا وكمان عمله تقول اسمك كده مصطفي مصطفي😂😂
مصطفي:هههههه ضحكتني ولله ياصحبي😂 
يوسف:اسكت انا سمعت صوت عيط اهدا
مصطفي:دا انا الي كانت سمعه ياصحبي 
يوسف:شكلو الصوت قريب اوووي 
مصطفي:من هنا يايوسف 
يوسف:مين البنات دي 
مصطفي:انسه انتي مالك  
سما:ابعد عني لو سمحت 
يوسف:انسه سما صح
سما:اه صح يااستاذ 
مصطفي:بس فين جوزك يامدام سما😂
يوسف:انت فهم غلط يامصطفي داي الانسه سما في كليات الطب و الملف بتاعه مكتوب فيه عزباء
مصطفي:يعني انتي كدابتي عليه ياانسه سما 
سما:اسفه ولله يااستاذ 
يوسف:اي الي حصل هااا
شاب ١: اي ياقمر كل دا جري بس انا لقتك هااا 
سما خفت واستخب ورا ضهر مصطفي 
مصطفي:مين القمر ياروح امك انت وهو دي ياكلب
يوسف:تعلي ياسما متخفيش تعالى اقفي وار ضهري 
سما:حاااااضرااا😭😭
مصطفي:لو انت وهو رجال تعالوا
شاب ١:يلا ياموز 
مصطفي ضربهم كلهوم وهو واحد ضربة بي مطوه 
سما:مصطفي ااااااااه خلي بالك 
الصراحه ياجماعه البنات دي تشال 😭
مصطفي:هههههه ولا واحد يقدر يهزم مصطفي الحديدي هههههه
الولد دا اتهبل ولااي 😂 
يوسف:عش يابطل 
مصطفي:حبيبي ياصحبي 
اكيد ياجماعه هو ضربهم كلهوم وهم هربوا منو 
سما:بس انت مجروح يااستاذ 
مصطفي:عدي ياانسه سما
يوسف:تعالى اوصلك ياانسه يلا الوقت اتاخر 
سما:شكررر اووي يااستاذ مصطفي بس انت لازم تروح مستشفي 
مصطفي:مفيش شكر ولاحاجه انا نقذتك علشان انتي بنت 
سما: انت لو منقذ تنيش كان حصل حاجه و
مصطفي قطعه 
مصطفي:ولا حاجه كانت هتحصل ياانسه
مصطفي: بي صوت وطي هت مفتح  بتاع العربيه يلا يايوسف
يوسف:اتفضل يامصطفي
مصطفي:انا الي هوصلك  ياانسه اتفضلي 
سما:اوك 
( في العربيه مصطفي وسما )
مصطفي:انتي بيتك فين ياانسه
سما:اوك اهو العنوان ــــــــــــــــــــــــ
اي في اي مش ينفع اكتب العنوان كده ( مش عيب ممكان حد باخبط علي الباب بتع بيته )
مصطفي:تمام اه صح انتي لي ضحكتي عليه وقولتي انو انتي مدام صح 
سما:اسفه علشان ضحكت عليك بس حقيقي مكنتش عايزه اتعرف عليك وانت كانت عايز تتعرف
مصطفي:خلاص بس انا دلوقتي بحبك مش عايز اتعرف❤️ 
سما:اي انت بتقول اي 
مصطفي:انتي اول حب ليا واول ما شفتك حبيتك انتي الحب لاول والاخير ❤️❤️
(اي ياجماعه الكلم الي بيجيب جفاف😂)

سما:الصراحه انا كمان لم شفتك حبيتك من اول نظره 
مصطفي:ينفع رقم ولدك 
سما:ليه يامصطفي 
مصطفي:انا عايزه في شغل 
سما:بلش مصيبه يامصطفي 
(اي البنات الهبله دي اكيد عيز رقم ولده علشان يتقدم ليه ايده انا كده حرقت المشاهد بس عدي علشان انتو قمرات )
مصطفي:متخفيش ياسما
سما:ــــــــــــــــــــــــــ011 تمام كده
مصطفي:تمام 
مصطفي حس بي دوخه وكان هيقع وهو بيسوق
سما:مصطفي خلي بالك مالك تعال نروح عند الدكتور 
مصطفي:مش انتي دكتوره صح 
سما:اه بس لسه متخرجتش ودي اخر سنه ليا في الكليه
مصطفي راح وقف العربيه وكان معه علبه إسعافات في العربيه 
مصطفي:اتفضلي علاجي الجرح 
سما:اه تمام يامصطفي 
سما رحت فتحت القميص لي مصطفي وكانت مكسوفه جدا بس تعمل اي تسيب الولد الي نقذه من الشباب يموت اكيد لا 
مصطفي:اااااااااه اي دا ياسما 
سما:معلش دي ابره💉مساكن اوك
مصطفي:اه تمام بس برحه بليز
سما:خلاص خلصت يانونو
مصطفي:مين النونو دا هااا 
سما:انت الي نونو علشان قلت اااااه من ابره 
مصطفي:بس انتي ادتهلي جو الجرح علشان كده وجعاني اوووي 
سما:الف سلامه تعيش وتاخد غره
مصطفي:اي القمر الي جمبي دا متجبي بوسه يابت
سما وشه احمر جدا وكانت مكسوفه خالص منه
سما:عيب كده بعينك 
مصطفي:دي بوسه عيب في اي بقا هاا والصراحة انتي قمر وانتي بتكسفي
سما:عايز تعرف عيب ليه صح
مصطفي:اه عيب ليه
سما:مفرود الرجل يكون محترم ويحس بي الي قدموا ويصون ويحفظ البنات مش يقولها  هاتى بوسه ويدخل الباب مش التلفون دا الرجل الي كل بنت بتمناه 
واحلام كل بنت وبس انت وضميرك 
مصطفي:انتي عجبتيني اكتر ياانسه سما
وادب واخلاق واحترام انا بحبكككككك ياسماا
سما:وانا بس كده عيب ومينفعش رجل يقول بحبك غير لم تكون في بيته  البنات الي بيحبه علي سنت الله ورسوله 
ومينفعش يابوسه غير تكون مراته
مصطفي:تمام دا البيت يافصيله😂 
سما:شكرا علي التوصيله
مصطفي:مفيش شكر انا حبيبك 
سما:اه اه حاضر
مصطفي:يخربيت كسوفك
سما:شكرا
مصطفي:لا مينفعش كده ولدك في البيت فوق ياسما
سما:اه فوق بس انت عايزه ليه 
مصطفي:شغل ينفع اطلع معكي ياسما
سما:اوك اتفضل 
مصطفي:شكر اوووي ياحبيبي
( قدم الشقه ) 
مصطفي:دي هي ياحبيبتي
سما:اه يامصطفي 
مصطفي خبط علي الباب 
لام:حاضر انا جيه اهو
مصطفي:امك دي صح
سما:اه دي ولدتي 
لام:مين حضرتك مين دا ياسما 
سما:هو عايز بابا ياماما في شغل وبس
مصطفي:ازيك يامرت عمي 
لام:الحمدلله ياحبيبي 
مصطفي:يارب ديما
سما:انا هروح اقول لي بابا اتفضل
لام:اتفضل ياابني 
مصطفي:اوك حاضر
( سما قدم مكتب بابها )
سما:ينفع اخش ياحج 
لاب:اتفضلي ياقلبي 
سما:بابا في واحد عايز حضرتك بره
لاب:مين دا ياسما 
سما:انا احكيلك كل حاجه ماشي 
وحكتلو كل حاجه 
لاب:اه ياولدــــــــــــــــــــ معلشي ياقلب ابوكي مين الشباب دي 
سما:معرفش ولله يابابا
لاب:متحلفيش علشان انتي صدقه ياقلب ابوكي
سما:حبيبي يابابا 
لاب:انا لزم اشكرو بي نفسي علشان هو انقذ اغلي حاجه هي بنتى
سما:انا هروح انديلوا واروح اعمل قهوه قمر ياحج
لاب:ماشي يابنتي
سما رحت علي المطبخ بس قبل متروح علي المطبخ راحت علي الصاله
سما:اتفضل يامصطفي بابا عايز حضرتك
مصطفي:تمام 
سما:اتفضل معايا من هناا
مصطفي:هو دا الباب 
سما:اه مصطفي 
مصطفي:اي ياسما 
سما:انا بحبك حقيقي 
مصطفي:وانا بعشق
مصطفي شف وشه الي احمر وضحك عليه 
مصطفي خبط عليه الباب 
لاب:اتفضل 
مصطفي:ازيك ياعمي 
سما:انا همشي انا يابابا 
لاب:اتفضلي ياقلب ابوكي
مصطفي:انت عارف أن عايز اي اتكلم مع حضرتك في اي
لاب:لا بس انا عايز اشكرك علشان انت نقذت بنتي اي حاجه عايزها اطلبها
مصطفى:انا عايزاطلب ايد بنت حضرتك لانسه سما 
لاب:بس سما اكيد متعرفش صح
مصطفي:لا متعرفش بس انا بحبه اوووي
( سما دخلت عند ولده )
سما:اهي القهوه يااحلي اب 
لاب:اتفضلي ياسما اقعدي هنا عايزك في موضوع
سما:اتفضل يابابا اتكلم 
لاب: استاذ مصطفي طلب ايدك مني انتي موفقه علي كده
سما:انا هصلي استخاره وهشوف 
مصطفي:بس انا بحبك و ياريت توفقي
سما:أن شاء الله هوفق بس اصلي استخاره 
مصطفي:نقراء الفاتحه ياعمي اي رايك
لاب:اكيد بس ولدك وولدتك 
مصطفي:صح بس انا عايز اتجوز لانسه سما 
سما:علي ازنك يابابا انا راحه اذكر
لاب:اتفضلي ياقلب ابوكي 
مصطفي:وانا كمان بس بكره اكون عندك بي امي وولدي 
لاب:تمام 
( عند بابا البيت )
مصطفي:انتي مش عايز تعرفي جوزك المستقبلي بيشتغل اي
سما:بتشتغل اي 
مصطفي:نساء
سما:انت قليل الادب امشي انا مش موفقه 
مصطفي:اهدي انا بشتغل دكتور نساء وتوليد 
سما:انا اسفه فهمتك غلط
مصطفي:لا دا انتي دماغك شمال ياقلبي😂 
سما:خلاص مكنش اقصدى
مصطفي:خلاص ياست البنت حقك عليا هاتي ابوس راسك 
سما:بس ياعم اي شغل البوس دا 
مصطفي:بس انتي اكيد موفقه صح علشان اجبلك حماتك بكره اوك
سما:اوك بااي ربنا معك 
مصطفي:باااي ربنا معكى  انتي كمان يا روح قلبي 
( في غرفت سما ) 
سما:اووووف دا قل حاجه ياشروق اعمل اي ياسوا اوفق 
شروق:اكيد وفقه ويارب يتمملك على خير 
سما:عبقالك ياقلبي 
شروق:نامي يلا يابت علشان بكره علينا محاضره لاستاذ العصبي اوك
سما:تصبحي علي خير يا حبيبتي ياسوا
شروق: ونتي من اهله ياقلبي 
صبح يوم جديد حيث للاشعه الشمس تداعب البحر الأبيض المتوسط في اسكندريه عروس النيل 
( فى جامعه الطب )
شروق:أوووف كل دا ياسما انتي فين 
سما:شويه هكون اقدمك تمام 
شروق شويه واديها اتاخرت يارب يصبرني عليكي ياسما
يوسف:انسه شروق المحاضره كمان دقيقه وهتبدا تمام 
شروق:اوك عايز اي يعني 
يوسف:انا استاذ كلمينى علي أساس انا استاذك مش انتي الي استاذه
شروق:لا انا لاستاذه انت استاذي اه بس الكلام دا لم تبقا في المحاضره اوك يايوسف
يوسف:انتي اذي عرفتي اسمي 
شروق:عدي يعني مش انت استاذي فااكيد اعرف اسمك دا سهل اوووي 
يوسف:يلا علشان المحاضره 
شروق:مش هخوش انت فهم 
يوسف:خلاص انتي شلتي الماده ومشفكيش في المحاضره بتاعتي تاني انتي فهمه 
شروق:مش مهم اصلا 
سما:بس في اي انتو بتتخنقو لي 
شروق:مفيش
سما:طب يلا علشان المحاضره 
شروق:مش دخله علشان يوسف شيلني الماده 
يوسف:انسه سما يلا المحاضر هتبدا يلا 
سما:طيب
يوسف:انتي دماغك نشف اوووي ياشروق انتي عارفه 
شروق:وانت مالك 
( بعد المحاضره ) 
سما:استاذ يوسف رجع شروق المحاضره دي بنت غلبانه
يوسف:عارف انها هي طيبه اوووي 
سما:يعني هترجعها تاني يااستاذ يوسف 
يوسف:اه هرجعها تعرفي هي فين
سما:عند شجرة الياسمين 
يوسف:تمام انا هروح ليه 
مصطفي:ازيك ياصحبي 
يوسف: الحمدلله
مصطفي:حبيبتي عامله اي اورح حضنها وهي اكسفت
سما:الحمدلله ياحبيبي 
يوسف:امشي انا بقا و خليكوا مع بعض تمام 
مصطفي:اوك ياأخي 
( عند شجرة الياسمين )
يوسف:ازيك ياشروق 
شروق:نعم في حاجه 
يوسف:انتي عنيده جدا علشان محضرتيش المحاضره 
شروق:ومش حضره اصلا
يوسف:بلش عند ياشروق
شروق:انت عايز اي مني هاا
يوسف:انك ترجعي المحاضره تاني
شروق:اوك خلاص موفقه
يوسف:ينفع اقعد جنبك هنا 
شروق:اتفضل يايوسف 
يوسف:تعرفي ان انتي شغله بلي علطول 
شروق:وليه بقا اشغل بالك 
يوسف:علشان كده انا حبتك ياانسه شروق 
شروق:وتحبني انا ليه 
يوسف:علشان انتي عنيده وقويه حته في رضاك بحبك ياشروق من اول ما شفتك 
شروق:اه شكرا
يوسف:يعني اي شكرا دي ياشروق بقولك بحبك❤️
معلش يايوسف البنات عندها  جفاف من الرومانسيه 😂😂
شروق:وانا كمان بحبك 
يوسف:من قلبك 
شروق:لا 
يوسف:يعني انتي مش بتحبيني بس لي بتقولي أن انتي بتحبيني 
شروق:ينفع نبقا أصحاب يايوسف لو عايز امسك ايدي 
يوسف:امسك طبعا ياانسه وانشاء الله تحبيني ذي ما بحبك 
اي قلت لأدب دي بيمسكو ايد بعض ادمنا 😂😂
شروق:اووووف انت كده روحت عليه المحاضره بتعت المستر العصبي ياجوو
يوسف:بس ممكان ابقا المستر العصبي واشرح لكي تاني من الاول اي رايك 
شروق:اكيد ياجوو
يوسف راح باس شروق من خده وكان فرحان اووووي
شروق وشه احمر جدا 
يوسف:اسف سامحيني ياشروق مكنش قصدى 
شروق:اوك ياجوو بس متعملش كده تاني انت فهم 
يوسف:اسف سامحيني ياشروق يلا علشان اشرح لكي 
شروق:اوك
بعد الشرح بتع يوسف وفهم شروق وهي كانت مدمجه مع يوسف 
شروق:شكرا اووي ياجوو
يوسف:مفيش شكر بين  صحاب
شروق:اوك بس انا جعانه ولزمن اروح علشان اكل 
يوسف:تعالى اكلك  اوك
شروق:تمام ياجوو
يوسف:اه صح صحبتك سما لسه في المكتب عندي ومعها مصطفي 
شروق:مين مصطفي
يوسف:خطيب سما صحبتك
شروق: اه صح شكر علشان انت نقذت صحبتي 
يوسف:عدي ياسو
شروق:ازي عرفت انو دلعي سوا
يوسف:سمعت سما وهي بتقولك علشان كده
( امام مكتب يوسف ) 
يوسف:انت لسه هنا ياا مصطفي مش عندك مستشفي 
مصطفي:اه بس انا النهارده مش ريح علشان ريح اطلب ايد سما
يوسف:اوك اي رايك نروح ناكل مع بعض احنا الأربعة
مصطفي:اوك 
شروق:اوك اصلا انا جعانه ممكن اكل سما دلوقتي
سما:انا كمان جعانه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط علي (رواية حلم حياتي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات