القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جرح الماضي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

 رواية جرح الماضي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

رواية جرح الماضي الفصل الثالث 3 بقلم هاجر محمد

سارة: انتي لسه حامل!ازاي ومين اللي اجهض*تيه!
حور بصت لسارة بابتسامه بسيطة لكن كانت حزينه وقالت
*flash back
حور فاقت ف الوقت اللي كانت الدكتورة هتبدا الاجها*ض
الدكتورة بصتلها بتوتر وقالت خليني اعمل شغلي صدقيني انا مش قادرة اقت*ل طفل برئ لكن لو معملتش كدا هيقتل*وني انا
حور بصوت ضعيف: اسمعيني انتي مش هيحصلك حاجه وهتعملي كل اللي عليكي
الدكتورة: مش فاهمه
حور: هفهمك انتي هتطلعي دلوقتي وتقوليلهم ان انتي نزلتي الطفل وهما هيصدقوكي علطول لما يدخلوا ويشوفوني نايمه هيصدقوا وبعدها انا هحاول اهرب ومش هقول لحد عليكي ارجوكي ساعديني 
الدكتورة بلعت ريقها بخوف وقالت: ه هساعدك بس انا خايفه
حور: متخافيش انا معاكي اعملي اللي قولتلك عليه بس 
*فالوقت الحالي
سارة حضنت حور وقالت انت مبسوطة اوي لكن لازم نسافر بكرا ضروري علشان لو تميم واهله عرفوا مش هيسوبوكي
حور:معاكي حق بس انا مش هسافر علشان خايفه لا انا هسافر علشان ابني اولا ♡
*فمنزل تميم
سعاد ف التلفون: يعني اي هربت ازاي،مستحيل تهرب قفلت التلفون بضيق
تميم:  يماما سيبك خلاص هنستفاد اي منها مش عملتي اللي عايزاه
سعاد:فعلا بس انا كنت عايزة اعذبها
قاطعها دخول ميرا وهيا بتقول:ليه كل ده!
سعاد بصت لميرا بصدمه لتكون سمعت حاجه وقامت حضنتها وقالت امتا وصلتي
ميرا: حالاً
سعاد:اقعدي هجبلك حاجة تشربيها
ميرا بابتسامه: ماشي
سعاد مشيت وسابتهم.
ميرا: لسه بتحبها!
تميم:انتي عارفه جوابي كويس
ميرا: طب ليه وافقت انك تتجوزني
تميم: موفقتش علشان بحبك انا وافقت علشان ماما مش اكتر
ميرا بزعل:تمام ..
*تاني يوم ف المطار 
ركبت سارة وحور الطيارة 
المضيفة: اربطوا حزام الامان لان هنبدا نطلع
حور وسارة بدائوا ف ربط الاحزمه 
حور رجعت ضهرها لورا وغمضت عيونها وافتكرت ذكرياتها مع تميم 
*فنفس الطيارة 
يزن : كفايه شرب واكل انت من اول ما ركبنا وانت بتاكل
مهند: يعني كمان مستخسر فيا الاكل
يزن بصله بضيق عين وقال: قصدك اي!
مهند: لا ولا حاجه يصحبي !بس فرحان اوي ان رايح بيروت اكيد في بنات هناك حلوة اوي
يزن:مش عارف انت هتهدي امتا
مهند بص ل يزن بابتسامه وحضنه وقال: انت عارف انا بحبك ي يزن انت وقفت معايا بعد ما اهلي سابوني ومكنش ليا حد وكمان بتداري علي غلطي وبتعمل اللي انا عايزة علشان تفرحني انت لو اخويا الحقيقي مش هتعملي كدا ♡
يزن بابتسامه:احنا فطيارة والناس بتبصلنا علفكرة.
مهند بعد وضحك
يزن بحزن بان عليه قال: وانت بقيت معايا دايما بعد ما كنت وحيد نزلت دمعه من عين يزن وافتكر ماضي ليه وسكت
مهند:انسي الماضي وابدا من جديد ي يزن
يزن:بحاول..
* فمنزل تميم
سعاد: احنا اتفقنا هتتجوزوا بعد يومين
ميرا بصت ل تميم اللي قاعد مش بيتكلم وشارد وقالت: تميم
تميم ...
ميرا: تميممم
تميم فاق من شرودة وقال: اسف منتبهتش
ميرا: ماما كانت بتقول ع جوازنا
تميم قام وقال:اللي انتوا عايزينه اعملوه مشي وسابهم
سعاد: هوا بس متدايق شويه بعد ما تتجوزوا هيكون كويس
ميرا بابتسامه:يريت.
*بعد 3 ساعات هبطت الطيارة
ونزلوا سارة وحور
سارة:هنروح شقه عمي هوا ومراته مش موجودين هناك حالياً والشقه فاضية
حور:تمام
سارة: تأكلي شي
حور: لا بس خلينا نروح لان تعبانه شويه
سارة لسه هتتكلم خبطت ف حد
سارة بتسرع:انت مش بتشوف 
مهند بصلها من تحت النضارة وقال: بعد ما اشوفك واشوف الجمال ده ازاي هشوف
سارة:نعم...
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي (رواية جرح الماضي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات