القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الحب الأبدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

 رواية الحب الأبدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

رواية الحب الأبدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

رواية الحب الأبدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء إبراهيم

سالي...اه اتجننت.. و شدت النقاب من عليه.. 

هاجر حولت تخبي وشها و كانت بتعيط و مش عارفه تعمل اي غير انها اتخبت في حضن نورا.. 

يوسف بعصبيه.. قدامي علي مكتب العميد.. 

هاجر كانت خايفه جدا هي عارفه يوسف لما يكون عصبي.. 

يوسف نزل علي الارض و جاب النقاب ولبسه ليها.. 

طبعاً كل ده في وسط طلاب الجامعه.. 

العميد.. خير يا دكتور يوسف اي الا حصل.. 

يوسف.. الا حصل يا سياده العميد ان الطالبة سالي اتعدت حدوده مع الطالبه هاجر.. وكان في مهزله بتحصل بعد المحاضره انها تشد النقاب في ده غلط وبحكم اني كنت موجود وشوفت الا حصل فلازم انسه سالي تعتذر او تاخد رفض من الكليه و تتحرم من الامتحانات.. 

العميد.. واضح يا انسه سالي انك في كليه مش في الشارع و الا حصل ده يدل علي انك غلطانه ولازم تعتذري من زملتك.. 

سالي خافت علي مستقبلها... انا اسفه يا هاجر وبعتذر من حضرتك يا دكتور.. 

العميد.. تمام تقدري تتفضلي و اتمنا مفيش حاجه زاي دي تحصل داخل الجامعه تاني.. 

سالي بخبث.. تمام عن اذنكم.. 

خرجت سالي و يوسف شكر العميد وبعدها خرجت هاجر.. 

****
يوسف بعت مسدج لي هاجر.. 

استني علي الطريق عشان هتروحي معايا.. 

هاجر شافت الرساله وخرجت ومن باب الجامعه.. 

****

داليا.. اي يا سووو انتي هتسكتي علي كده ولا اي

سالي.. تعرفي عني كده اكيد في خطه في دماغي وهاخد حقي منها.. 

داليا... ايووه بقا اكيد هتعمل حاجه كبيير اصل الدماغ دي س*م.. بس ياترا هتعملي اي.. 

سالي.. اول حاجه لازم اعتذر لدكتور يوسف و هروح البيت عنده كمان.. 

داليا.. سالي انتي عارفه بتقولي اي.. هتروحي البيت ازاي.. 

سالي.. دي طريقتي بقاا يلا بااااي.. 

مشيت سالي وهي عارفه هتعمل اي

******
وصلوا يوسف و هاجر عند العمارة بتاعتهم... 

هاجر مسكت ايد يوسف... شكرا يا يوسف.. 

يوسف.. علي اي يا هاجر دا واجب عليا و مهما كان انتِ بنت عمي.. 

هاجر بتلاقيه.. و مراتك.. 

يوسف.. اااه يلا اطلعي... 

وهما وقفين بيتكلموا كان في حد بيراقبهم و صورهم.. 

*******
هاجر.. يوسف هو انت هتفضل كده لحد امتا.. 

يوسف.. عايزه اي يا هاجر.. 

هاجر.. ليه بتتعامل معايا كده ليه مصمم إنك تبعد عني.. 

يوسف.. ممكن نقفل علي الموضوع.. 

هاجر... لا لازم نتكلم و اعرف احنا هنوصل لأي.. 

يوسف.. هاجر خلاص اتفضلي علي اوضتك.. 

هاجر بعصبيه.. لا مش هتفضل لازم اعرف احنا هنوصل لأي.. لازم اعرف انا وجودي اي في حياتك.. انا خلاص مش قادره استحمل كر*هك ليا و انا مليش ذنب.. اهلي غصبو*ني عليك زاي ما انت كمان اتجوزتني غصب.. بس الفرق الوحيد اني انا حبيتك.. وانت مش شايفني خالص بس خلاص انا اخدت قراراي.. 

يوسف.. قرار اي

هاجر.. طلقني يا يوسف... و مشيت علي اوضتها وهي بتبكي.. 

يوسف اتصدم من رد فعلها... و قاعد يفكر في كلامها... 

*******
تاني يوم هاجر وصلت الكليه و شافت صور متعلقه في حيطان الجامعه كلها وهي ماسكه ايد يوسف.. 

سالي... هههه اهلا بالست الخضراء الشر*يفه

هاجر.. انتِ الا عملتي كده.. 

سالي... و انا زايك بروح لراجل عايش لوحده في بيته.. امال لبسه البتاعه دي ليه هااا و انتي هههه بلاش اقول.. 

هاجر بعصبيه و دموع... انتى حيوا*نه و متعرفيش حاجه... دكتور يوسف بيكون جو...... 

يوسف من وراها... جوزها.... 

سالي.....؟؟؟؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الحب الأبدي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات