القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

 رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية مجنونة سكنت قلبي الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي


زين بخبث وابتسامه صفرا..... اصبري بس عليا 
زين ببرود...... انا معرفهاش خطيب مين يا استاذ انت 
كريم بضحك وشماته.........  ههه بجد  ههه مش قادر 
فيروز الدموع اتجمعت في عيونها وبتبص لزين بعتاب 
زين ضحك وقال بحب وهو بيمسك ايدها..... ههه بهزر دي مش خطيبتي بس دي حياتي كلها واجمل بنت شافتها عيني 
كريم بطل ضحك وقال بصدمه...... يعني اييه يعني انت خطيبها بجد 
زين باستفزاز..... ايوا في حاجه وبعدين انت مين بقا وبتسأل ليه دي حاجه تخصك 
كريم باحراج........  احم عادي بسأل  عادي واقربلها اي هيا بقا الي ترد عليك مش انا سلام ومشا وهو شايط ومتعصب 
زين رفع حاجبه وقال بغرور......  اي خدمه انا عارف انك بتغيظيه من الاول صح 
فيروز بدموع..... صح وبعدين قالت انت انسان بارد ماكنت تقول من الاول وقعت قلبي 
زين رفع حاجبه وقال......... تصدقي انك انتي الي بارده اتأسفي يالا 
فيروز بعند...... لا مش هتأسف اعلى مافي خيرك اركبه
زين ببرود..... بقا كدا طب تمام اوي اعتبري نفسك عايده السنه بقا انا هسلم الدرجات واعمال السنه، الاسبوع الجاي باااي ومشا وهو بيضحك باستفزاز 
فيروز في نفسها.... يلهوي يلهوي عليا بقا انا بقالها6سنين بزاكر واتعب ومتمرمطه ويجي الكائن التلاجه دا يسقطني يا خبتي ياااني يمااا عااااا بتبص لقيت كل الناس بتبصلها جت صحبتها سلمي بسرعه 
 واحده من الناس:دي مجنونه ولا اي 
واحد تاني: ربنا يشفيها دي لسا صغيره مالها دي
.سلمى .... احم معلش يجماعه صحبتي بتهزر معاكو بس مش مجنونه ولا حاجه ههه
ومشيوا اتجاه طربيظه الي قاعدين عليها هي واصحابها
سلمى بضحك بعد ماحكتلهم..... مفروض تُشكري دكتور زين يا فيروز بقا 
فيروز بعصبيه وعِند...... على ج'ثتي قال اعتذرله قال وبعدين عاااا هيسقطني يالهوي عليا وعلى سنيني بقا انا جايبه كل السنين امتياز ومتمرمطه كل السنين الي فاتت وبزاكر ليل نهار وفي الاخر اسقط يخبتي دا امي تمو'ت فيها 
سلمي بحزن على حال صاحبتها..... طب هتعملي اي 
لمياء بسرعه ........... عياال عندي فكره بس هيا مجنونه شويه
حنين بضحك...... شويه استر يارب قولي يا ختي اشجينا
لمياء: احم انا سمعت انه هيسكن جديد هو وصاحبه في شقه بس الايجار عالي اوي حوالي 10الاف في الشهر وبيدور على حد تالت يعيش معاهم ويقسموا الفلوس مع بعض 
 فيروز: نعم ياااختي شقه ايه الي ب10الاف ليييه يا ظل'مه
_الي اعرفه انها شقه جده وباعها لراجل اول ما جده ما'ت جه ومش راضي يعيش غير فيها والراجل مستغل دا 
فيروز..... اها فهمت الوقتي طب وانا مالي 
حنين بخوف منها....... ما هو انتي هتروحي على انك الشاب ده وتعيشي معاهم
فيروز: نااااااعم ياااااعمررررري بقلمي بسمله بدوي
لمياء: يخربيتك وطي صوووتك هتلمي علينا الناااس
حنين بسرعه........  اسمعي بس للاخر انت بس هتروحي تغيري في الدرجات بتاعتك واول ما يسلمهم بسرعه ترجعي ولا كأن حاجه
فيروز:  طب وماما اقولها اي 
 هنقول رحله وسيبلنا الطلعه دي هنقنعها احنا وهي يوم  يومين اسبوع بالكتير وخلاص الموضوع خلص 
فيروز: تفتكروا 
كلهم في نفس واحد...... ايوا
•~~~~~~~~~~~~~~~~~~~•بقلمي بسمله بدوي
لا لا لا مستحيل اعمل كدا 
_فيرووز خلاص بقا انتي جايه تقولي كدا بعد ما اقنعنا مامتك خلاص بقا احنا هنبقى معاكي خطوه بخطوه  يالا البسي والبطاقه اهي الراجل ابن ا'لظلمه اخد مني الفين جنيه 
واقفه قدام المرايا بتظبط البروكه والشنب وبتقفل ازرار القميص لفوق وواسع خالص وبنطلون واسع برضو
حنين بسرعه..... الحقوا يابنات بيتصل،  تخني صوتك يا فيروز بسرعه ردي 
 فيروز: احم الو دكتور زين معايا
ايوا انت فين يبني 
احم في الطريق يا دكتور بس بجيب كيلو موز وشويه حاجات مينفعش ادخل بايدي فاضيه كدا  
اهاا ماشي بسرعه عشان المحامي بقاله ساعه مستني سعاتك اخلص وقفل السكه في وشه
 فيروز: حاضر  وشهقت بعصبيه....... الحقوا يبنات دا قفل في وشي المغرور البارد دااا انا مش عاارفه هستحمله ازاااي داا
لمياء: معلش بقاا استحملي اليومين دول يالا عشان طلبتلك اوبر وعلى وصول 
وصلت كان حي راقي وجميل جدا نزلت وحطت ايدها على قلبها بخوف يااارب خليك معايا وعدي اليومين دول على خير طلعت الدور السادس بالاسانسير وخبطت على الباب، فتح اول ماشافته قلبها دق جامد كان بيبصلها بتركيز جامد 
طخت صوتها وقالت..... احم حضرتك دخلني هنفضل على الباب كدا
تسريع الاحداث وقعت على الاوراق وكان معاها بطاقه مزيفه باسم فادي سالم 
فيروز: احم اوضتي فين عشان عايزه ارتاح 
زين: اخر اوضه على ايدك الشمال 
الليل طلع وحست بجوع طلعت تاكل 
زين: اي يابني انت عامل كدا ليه وبعدين اي كل اللبس دا دا احنا في عز الحر ياشيخ 
_احم عندي برد ودخلت المطبخ عملت شندوتش ودخلت اوضتها تاني في الوقت دا فونها رن 
الو ايوه يبنات اطمعوا ماشكش ولا حاجه هدور على الورق واغير الدرجات في اسرع وقت و فجأه حست بحد في الاوضه معاها
زين بصوت عالي.:  نهاااار ابووكم  اسود 
فيرووز:  عااا انا هقول على كل حاجه ياباشا ووو......
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية مجنونة سكنت قلبي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات