القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلتي البريئة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم بسملة بدوي

ليث بصدمه..... انتِ فاكره الي حصل 
ليله بصراخ........  اسد فيييين عملتواااا فيه اي ياااا متوحشييين ه‍'قتلك يااحيواا'ن لو مقوولتش هو فيين حرااام علييكوااا عملكوا اي عشان تعملوا فيه كله اهاااا يااا اسد يا حبيبي يااااارب حسبي الله ونعم الوكيل  فييكم وقامت شايله تميم وبصاله بكره........ هروح ابلغ عنكم للحكومه لازم يعرفوا انك مش اسد 
ليث ضحك بسخريه...... امممم وانتي بقا ياا نونه الي هتبلغي لا وهياخدوا باقولك ههههه لا وانتي اصلا لسا مطلعتيش بطاقه  اقعدي يعسل واهدي متدخليش في حاجات الكبار عشان متتعور'يش وتتأذ'ي وبيمسد علي شعرها
ليله بشراسه......... متلمسنييش احسنلك فاااهم ابعد عنييي 
ليث بيقرب منها بيحاول يحضنها..
_اابعد عنيييي بقوووولك ياااا اسد بقلمي بسمله بدوي
ليث بجنون.......... انا اسد خلاص  مافيش اسد خلاص انا بقيت اسد هو فيه اي احسن مني هاااا اعتبريني اسد اهو نفس الشكل نفس جسمه اناااا  اسسد كفااايا عليه27 سنه 
_ااابعد عننيي يا مجنو'ن حرااام عليك والنبي سيبني امشي حرااام عليك خليني امشي قلبي قلبي بيقولولي  انه مش بخير ارجوك والنبي ووقعت على الارض وانهار'ت في العياط 
حراااام عليك عملك اي كل ده عشان بيدافع عن بلده منكم يااا متوحشين ياااكفر'ه منكم لله ياااااارب ياااارب احميه وخليك معااااه حسبي البه ونعم الوكيل فيكم
ليث بدموع.........  طب وانا لي مافيش حد بيحبي لي كدا مافيش حد بيخاف عليا كده لي 18سنه اها'نه ذ'ل عذا'ب قلع التيشرت شوفي وبيشاور على  جسمه علامات ضر'ب وحرو'ق
استحملت الي مافيش طفل في سني استحمله عااارفه يا عني اي طفل عنده 5سنين يحصل فيه كداا في عمر تميم كداا شوفت عذا'ب ميستحلمهوش رجاله بشنبات بس جه الوقت الي انتقم فيه منه كل داااا من حقييي كل داااا مني حقي وانتي وانتي من حقي انا   خافي عليا انا ازعليي علياااا انا اناااا وبس وقعد يعيط زي الطفل 
 وليله منهاره في العياط وقامت طبطبت عليه بحزن......  طب هو ماله بكل ده لي بتعاقبوا على ده هو برئ ملوش زنب
ليث فجأه اتحول ومسح على وشه بغضب...... لا ليييه زنبه انهم حااابوووه هو مش انااااا ليي يرموووني انااااا وياااخدووه هو ليييه اتعذب انااا وهو لااااااا هااااا ردي عليا ليييه
اناااا اخووووه التوأم اناااا الي ظلموني وفضلووووه علياااا هااا فهمتي ولا لساااا 
ليله بدموع.......... اي طب طب هو ماله هو اصلا ميعرفش ان ليه اخ صدقني والنبي ساعدني ننقذه منهم ارجووك 
ليث ببرود...........  لا ولازم تتعودي انااا اسد 
هقووول لناااااس انك قاطعها ببرود......... كذابه شوفتي سهله ازاي 
ليله بدموع...........  حرااام عليك طب طب مش عشانه عشان تتأكد وتعرف انه برئ وانه ميعرفش اي حاجه عن الي حصلك وانه اصلا ما يعرفش انه ليه اخ 
ساكت وبيفكر في كلامها 
ليله بقوه........ ولا خايف تعرف انك ظل'مته وان انضحك عليك
ليث بغضب........ ماشي البسي هساعدك بس  خلي في بالك مش عشانه لا عشان تتأكدي وتعرفي انك انتي الي انضحك عليكي مش انا اخلصييي بسرعه ولبس التيشرت  ومشا وهو بيفكر في كلامها معقول يكون ظ'لمه فعلا وانا انضحك عليا 
بقلمي بسمله بدوي
في الجهه الاخري عند اسد في المستشفى بقاله اكتر من 10ساعات في العمليات اخيرا لمبه اوضه العمليات انطفت وخرج الدكتور 
عاصم و رعد جريوا على الدكتور بيسألوه بخوف على اسد..... هاا يدكتور طمنا
_احم مخبيش عليكوا الحاله حرجه جدا ومحتاج نقل دم ضروري وزمره دمه نادره جدا ومش متوفره في المستشفي ولا عارفين نوفرهاله وكل دقيقه بتمر غلط عليه 
عدا ساعه ومافيش اي جديد ولا لاقيين متبرع حتى عاصم نشر وحط مبلغ وتمنه للي هيتبرع  ومفيش للاسف  
الدكتور خرج وعلامات الاسف على وشه في نفس الوقت الي ليله وليث داخلين فيه 
ليث بجمود...... انا اهو هتبرع 
عاصم ورعد مش مصدقين الي شايفينه ازاي في اتنين اسد 
ليث راح مع الدكتور وليله حكت لهم على الي حصل 
عدا يوم والدكتور طمنهم انه بقا كويس ويقدروا يدخلوله 
اسد قاعد على السرير، ليله اول ما شافته جريت عليه حضنته وقعدت تعيط 
اسد بحب....... انا بخير يا حبيبتي خلاص 
رعد وعاصم بحب اخوي...... الف سلامه عليك 
اسد لسا هيرد قاطعه خبط على الباب وقال بصدمه والدموع في عيونه.... ليث 
ليث بسخريه وهو بيوجه كلامه لِ ليله....... ههههه مين فينا الي انضحك عليه يا ليله  وفجأه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية طفلتي البريئة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات