القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة الصغيرة

سليم..مفيش حاجة وكل واحد ف حاله مش خاطب 
كلهم..اييه 
سليم  بتعب..ماما أنا مش قادر اتكلم دلوقتي  انا طالع انام 
زين..طب فهمنا فى ايه حصل حاجه 
سليم..لا مش عايز وخلاص وطلع وسابهم محتارين 
مالك رجع من برا 
لين..اطلع شوف اخوك ماله 
مالك بقلق..فى ايه 
لين..مش عارفين  
مالك طلع عنده 
سليم وهو نايم ..يا ماما قولت مفيش حاجة  خلاص 
مالك..في ايه 
سليم اتعدل وبصله..مالك 
مالك قعد جمبه..هاا احكى 
سليم  حكاله كل حاجة 
مالك..مانت اللى غبى  قولتلك اتقل عليها  
سليم..خلاص يعم ولا اتقل ولا اتنيل كل واحد في حاله 
مالك  ..بطل عبط  مش انت بتحبها 
سليم..لا شكله كان اعجاب بس  
مالك بصله..ماشي  هحاول اصدقك واكدب عينيا 
سليم..واتنسيت كأنى ماجيت 
مالك..مش بقولك عبيط😂
سليم ضحك 
مالك..أنا عندى حل انت تكمل الخطوبه  وتخلى الفرح بعد شهر  وتربيها بقى  علمها الادب في الشهر ده واتجاهلها خالص  هتلاقيها جايه تقولك  سلييييم انا بموووت فيك 
سليم ضحك على مالك..اى الافوره دى  بس لا يعم 
مالك..اسمع منى بس 
سليم بتفكير  ..اشطا 
مالك..ايواه كده خليك جامد زى اخوك  انا  رايح بقا عشان انام  عندنا خطوبه بكرا  بقي واييي 
سليم..هههه ماش تصبح على خير 
مالك ضحك وقام 
.......... ........... ........... 
لين ..هاا قالك اى  
مالك..ماله ماهو زى الفل فوق اهو  وهينام عشان الخطوبة بكرا 
زين وهمس..ازاى 
مالك..كان بيهزر معاكم ده عيل عبيط  
طلع وسابهم  
مالك..مساء الخير 
اروى..مساء النور 
مالك  ادالها شنطه..دى هديه عشان اصالحك بيها ياريت تعجبك 
اروى  خدتها..شكرا 
مالك..اممم طب ما تقسيه عشان اشوفه  عليكى  
أروى  دخلت  لبسته  كان فستان اسود  منفوش  ضيق من فوق وشكله جميل عليها  وفردت شعرها وخرجت  
مالك  فضل باصص لها..جميل اوى  بس  
اروى..بس ايه 
مالك  راح عندها  مسك شعرها..بس  محتاج حجاب  هاا  حجاب  
اروى..هو انا اخرج بيه فين  انا مش بروح مكان اصلا 
مالك..هتروحى بيه الخطوبه بكرا  
اروى..هى بكرا 
مالك..امم 
اروى..ماشي  انا متشكره جدا  
مالك  ابتسم..على ايه 
اروى..ع الفستان 
راح قعد ع السرير  ..تمام  هبقى  ارد عليكى بكرا 
أروى..ترد اى 
مالك..على كلمة شكرا  
اروى استغربت  ودخلت عشان تغير  
خرجت  نامت على الكنبه 
مالك..مش سقعانه 
اروى افتكرت  يوم م قالها كده  ..لا الجو حلو 
مالك ..محدش حلو غيرك 
اروى..نعم 😳
مالك..مش بقولك  انا بكلم حد ع الفون رسايل  وصوتى على معلش 
اروى  اتضايقت  واتقلبت الناحيه التانيه  
مالك  ضحك عليها وقفل التليفون ونام 
............... ............... ............. 
تانى يوم كلهم جهزوا وراحوا بيت حماده عشان  الخطوبه  
مالك  نزل  من العربيه ومسك  ايد  اروى  
اروى..بطل  تلزيق 
مالك رفع حاجبه..والله  انتى بترديهالى يعنى  
اروى  ..معرفش 🙄 
مالك  مسك ايدها جامد  ودخل  
كانوا عاملين حفله هاديه في جنينه الفله  وكان في معازيم اصحاب حماده  وزين  
لارا  نزلت  بفستان  ابيض  لغاية الركبة  وبكم شفاف  وعامله تسريحه هاديه مع ميكب خفيف  سليم كان واقف تحت بصلها  وف سره..اى الجمال ده  يخربيتك 
لارا  ابتسمت له  وهو مسك ايدها بس متجاهلها زى م مالك قاله  
لارا..شكلى حلو 
سليم  هز راسه 
لارا..لسه زعلان  خلاص انا اسفه  بقى 
سليم..تمم 
لارا زعلت  بس حاولت متبينش عشان الناس  
كانو برا  كلهم  ومالك قاعد  هو واروى  على  تربيظه  
ميرنا..ممكن  تيجى  معايا  عشان عايزه اتصور بالفستان وماما مش راضيه 😟
اروى..حاضر يصغنن عيونى   مشيت  معاها  ومالك  قاعد  مكانه  
اروى  كانت بتصورها وقاعده تضحك معاها 
جه حد من وراهم..هاى  
اروى..اهلا  
ميرنا..ده  زياد ابن خالتى 
اروى..اهلا  
زياد  كان بيبصلها بإعجاب  بس  فى حد  تاني قاعد  يبصلهم  وهاين عليه يقوم يم"و"ته 
زياد..اسمك ايه  ممكن نتعرف 
اروى..اسمى  اروى  
زياد  مد  ايده..أهلا يا اروى  أنا  زياد  
مالك  سلم عليه..أهلا يا زياد وانا مالك🤨 
أروى  ضحكت  زياد  بصلها  والتاني كان بيشيط 
زياد..آه  حضرتك  مقولتليش انت مين بقا 
مالك..الرائد مالك زين البنا  
زياد..اممم جميل  وأنا  زياد  رجائي ابن خالة  لارا  
مالك..تمام   
زياد  كان بيبص ل اروى  وهى واقفه جمبه  
مالك  بضيق..هو  فى حاجه  ولا اى 
زياد..هاا لأ مفيش  بس  ااحمم هى الانسه تقربلك؟
مالك  ..ااه  قصدك  مدام    وبصله  بنظره  زياد فهمها  دى مراتى 😠
زياد  ..اا اسف مكنتش  اعرف  عن اذنك  
مالك  لفلها..اقدر افهم  بتضحكي على اي  ولا فرحانه بنفسك اوى 
اروى..انا ضحكت  منا ساكته اهو  
مالك  مسك  ايدها  باسها  وابتسم ابتسامه صفرا  عشان عارف ان زياد  واقف  باصص لهم  
مالك..تمم لما نروح حسابك معايا  وخدها من ايدها ومشي  
سليم  واروى  لبسوا  بعض الدبل  واتصوروا  
مالك  راح عنده..يابنى انا قولتلك اتقل بس مش للدرجادى  انت مكشر كده ليه  الناس هتفكرك مغصوب عليها 😂
سليم  ..اومال اعمل ايه  
مالك..اتصرف عادى  متنكدش عليها يوم خطوبتها ياخى 
مالك  نزل  وسليم  مسك ايدها باسها  ..الف مبروك 
لارا ضحكت..الله يبارك فيك  اتصالحنا! 
مالك  حط ايده على وشه..غبيييي عليا الطلاق غبى  بقوله اتعامل عادى راح يبوس ايدها 🙂
أروى..انت بتكلم نفسك 
مالك..شش اسكتى انا مش طايقك دلوقتي  
أروى  زعلت  منه وعينها دمعت  بس  مسحتها  بسرعه  
............ ............... ............. الخطوبه خلصت  وروحوا  وسليم فضل  قاعد مع لارا  شويه  
مالك  ..ادخلى  يختى
أروى  دخلت  غيرت  وخرجت 
مالك كان غير هو  كمان وقاعد ع السرير .. انا غلطان ان عدت اخرجك تانى 
أروى..انت هتحبسنى يعني 
مالك..آه اذا كان كل خروجه هيحصل كده  يبقى  اترزعى ف البيت أحسن 
اروى..وأنا مالى  انت شايفنى انا إللى  روحت  اكلمه  
مالك..رديتى عليه لى من الاول  لا والبيه  كان عايز يسلم كمان 
أروى..وانت شوفتى سلمت  عليه
مالك  ..كمان كنتى هتسلمى 
أروى  وقفت  ..لااا انت بتلكك بقا
مالك  وقف قصادها..وكمان  عماله  تضحكى  تقدرى تقولى كنتى بتضحكي على اي 🤨
أروى  بغضب..وانت مالك  هتمنعني اضحك كمان  مابراحتى 
مالك مسك ايدها جامد..اتكلمى بأسلوب كويس احسنلك  
أروى  بعدت  ايده.. انت عايز تتحكم فى كل حاجة  متروحيش لامك  متخرجيش من البيت  متكلميش حد  متضحكيش مع حد  متعليش صوتك  كل حاجة تحكمات تحكمااات  اييه بقي انا زهقت  طب انت بتعمل  كده ليه  يعنى  عايزه افهم مانت كده كده  متجوزنى عشان  تنتقم من ابويا  انا بقي  فااارقه معاك في ايه  مانت هتطلقنى ف الاخر  
مالك  ..ضحكتك  محدش  يسمعها غيرى  ومحدش  يشوفك غيرى  ولا يكلمك  غيرى  انا  فااااهمه  إنتى  بتاعتى أنا  وبس  
أروى..انا معدتش فاهمه حاجه  شويه  كويس  وشويه  زعيق وض"ر"ب وشتيمه  انت  بتعمل  كدا  ليه  وبعدين اى بتاعتى دى  انت مشترتنيش أنا حره أعمل اللى أنا عايزاه  وعايزه أفهم  دلوقتي  انت بتعمل  كده ليييه  قالتها  بصوت عالي  
مالك  بنفس الصوت..عشان  بغير عليكى 
أروى  سكتت  عشان تستوعب الكلمه  احساس مش فهماه  هى فرحانه ولا ايه  ده  ردت بصوت هادى..ايه!
مالك  حس  انه نيل الدنيا و معرفش يسيطر على نفسه..عشان انا مبحبش حد  يجى جمب حاجه تخصنى سواء انتى او ماما او همس  
أروى  لنفسها  ..هه إنتى كنتى مستنيه منه اى يعني  فوقي  لنفسك  متعشيش في وهم   ردت عليه  بهدوء  ..طيب طلقنى  
مالك  ..لما يجيلى مزاج مش بكيفك انتى  
أروى  اتخنقت خلاص  عايزه  تعيط  وبس  مشت من قدامه دخلت الحمام  وفضلت  تعيط  وهو حس انه  زعلها جامد  بس  برضو  مراحش يصالحها  وراح نام   بعد شويه هى خرجت  ونامت ع الكنبه  وفضلت تعيط من غير صوت  لغاية ما نامت  
.......... .......... ............... 
لارا ..سليم  احنا اتصالحنا صح 
سليم..لأ 
لارا..ليه  مش انت....
سليم..بوست ايدك  عشان  الناس  
لارا  ..خلاص  لو انت مش عايز تكمل الخطوبه براحتك 
سليم..انا عشان  خاطر ماما  اعمل اى حاجه  وبصلها  حتى  لو مغصوب عليها 
لارا..يعني  عمتو هى اللى قالتلك تطلب ايدى مش انت اللى عايز كده 
سليم..اممم 
لارا بدموع  خلاص  انت مش  مضطر  انا هقولهم انى مش موافقه  
سليم  ف سره  انا  عملت اي  منك لله يا مالك .. بس انا  مش عايز كده  والجواز بعد  شهر 
لارا..ازاى 
سليم  حب  يهرب  منها  وقف  ..هتعرفي  بعدين  ومشي  وسابها  
لارا..سلي اى اللى بيقوله ده  جواز اى ! 
لين..مبرك يا عريس 
سليم  ..الله يبارك فيكي ياماما  جهزى  للفرح بقي  بعد شهر  
لين..بالسرعه دى  لارا  وافقت؟ 
سليم..اه  موافقه جدا  كمان  
لين سكتت شويه  ..امم  ماشي  
سليم  باسها..تصبحى على خير  
لين..وانت من اهله  يا حبيبي 
.......تانى يوم الصبح  
مالك..يلا عشان نروح البيت  قومى البسي  
اروى  مردتش عليه  وقامت  تلبس 
نازلين من على السلم هو  واروى  
مالك..صباح الخير 
لين..صباح النور يا عريس  
مالك  لف ورا مفكر  سليم واقف وهى بتكلمه  
بصلها تانى  باستغراب  وشاور على  نفسه  ..انا😶
لين..اه انت  
مالك  واروى  بصوا لبعض  وفى صوت  واحد  ..عريس مين؟ 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الأنتقام الجزء الثاني من زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات