القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الأنتقام ( زواج اطفال 2) الفصل العاشر 10 بقلم الكاتبة الصغيرة

بيلف بالكرسي  لينصدموا هما الاتنين  
اروى  مجرد ما شافته  الدموع اتجمعت ف عينها  
مالك  كان بيبصلها وهو حاسس انها كانت وحشاه 
أروى  استجمعت  قوتها  وقالت.. بعتذر  فكرت الرائد عز موجود  وجت  تخرج  صوته وقفها  
مالك  بجديه  .. أنا هنا  مكانه  تقدري  تقولي  كنتى  جايه  ليه 
اروى  من غير  ما  تبصله.. محتاجه  المهام  بتاع  الاسبوع 
مالك  مد ايده  بملف.. اتفضلى  عندك بعد يومين  مهمه في  مأمورية القاهره  
اروى خدت الملف.. تمام  وخرجت  
اول ما قفلت الباب  دموعها  نزلت مسحتها  بسرعه.. أنا مش  ضعيفه  ولازم اكمل حياتي  عادى  زى ماهو  مش فارقه معاه 
مالك  من  وراها.. انتى لسه واقفه يا دكتوره  على  شغلك  يلا 
اروى  اتخضت منه  معقول  شافها بتعيط  مشيت من قدامه  
مالك  .. جيبلى القهوه على المكتب  يا سعيد 
سعيد.. حاضر يا باشا 
........  ........  .........  .......  
لين  .. أنا  هروح  اشوف  اروى  انهارده  
زين  .. ماشي  اوصلك  ؟ 
لين.. لأ  روح انت  الشركه وانا  هخلى  السواق  يودينى  
زين  .. ماشي يا حبيبتي  
لارا.. مش هنروح الجامعه بقي  أنا زهقت من البيت 
سليم.. الاسبوع الجاي  هنروح  بيتنا  والجامعه 
لارا.. بيتنا؟ 
سليم.. اه  امال  هنفضل عايشين عند بابا  أنا  ومالك كل واحد عنده بيت 
لارا.. وفيها اى  انا حابه هنا  
سليم.. هنبقي  نيجى  
لارا.. طيب انا  زهقانه  تعالي  ننزل نقعد مع  ماما  
سليم  .. ماشى  تعالي  
........  .........  ........  .......  
اروى  قرأت الملف  ولقت  اسم وائل  مكتوب  ف القايمه  عندها  
اروى.. لو سمحتي  يا  مريم  ممكن  تاخدى انتى  الاسم ده  بدالى  
مريم  .. أنا آسفه  بس لو مالك  باشا عرف  فيها  رفد  ليا  هو قايل  كل واحد  يلتزم  بشغله  
اروى.. تمام  شكرا  
مريم.. ياريت متزعليش  
اروى.. لا  عادي  
الباب  اتفتح  ودخلت  .. 
وائل قام من مكانه  .. اروى  حبيبتي  أنا كنت  فقدت الأمل  اني اشوفك تاني  يا بنتي 
اروى  بجمود.. عندك  كشف  
وائل.. مش مهم  أنا كده كده ميت  يا اروى  المرض ده  محدش  بيسلم  منه  اهم حاجه انى شوفتك  انا بقالى  شهر  بتحايل  على مالك  يخلينى  اشوفك   هو عامل ايه معاكي  
اروى  بدموع  .. طلقنى  وهانى  وكل ده  بسببك  انت  
وائل  .. احسن  هو  ميستاهلش انك تكوني مراته  كويس انه بعد عنك  متعيطيش عليه  
اروى  .. مانت مش  حاسس  بالوجع اللى  جوايا  أنت  ليه عملت كده  ليه  بعدت  عني من صغرى  وخلتنى  اعرف من  حد  غريب انك ابويا  انت استفدت اى  ماهو دلوقتي  انت  مسجون وكمان  بعيد  عنى  وعملت  اثم  ربنا مش  هيسامحك  عليه وهو انك  ق"تلت حد  أنا عمري  ما هسامحك  وكل  اللى انا فيه دلوقتي  بسببك انت  
وائل  .. أنا  مكنتش  كده  وزين  هو  السبب  هو  اللى  خد  لين  منى  وهو اللى  بدأ  بالعدواه   وحطم شركتى  ونزل كل الاسهم  وكان  بيكدب على  لين  دايما  ويقولها  انى  بكر*هم وانى  قت*لت  ابوها  وامها  ده  حتى  في  مره  عمل  حادثه  وتهم فيا  انى  السبب  صدقينى  كل اللى  سمعتيه  عنى  ده كدب  ( وائل  زى  البتاعه دي  🐍 عارفينها 😂 يعني  شويه  وهيموت وبرضو بيكدب)  
اروى  .. عاش والله  يا بابا  قالتها  باستهزاء  😏 وحضرتك  مفكر  انى  هصدقك  أنا مش  عبيطه  وكل حاجه  كانت  باينه  قدامى  
وائل  .. بابا  انتى  قولتى  بابا  صدقينى  بس اخرج من هنا  وهعوضك عن كل حاجه  
اروى  .. انا  شكلى  طولت  فى القعده  اتفضل  عشان  اكشف  عليك  عندى  شغل  كتير  
وائل  حس  انه  اقنعها  بس هى اصلا مش  مصدقاه  وهى  بتكشف  عليه  مالك  دخل  
مالك.. امم  واضح  انك شايفه  شغلك  يا دكتوره  اروى  
اروى  مردتش  عليه  
مالك بص  ل وائل.. شوفت بقا انى  طيب  وحققتلك  امنيتك  قبل  ما تم*وت  
وائل.. أنا  بس اخرج من هنا  وهربيك  على كل  اللى  عملته  في  اروى ورايح  يحضنها  
مالك  شدها  كانت  يعتبر  في  حضنه  .. ملكش الحق انك  تلمسها  
وائل.. أنت  اتجننت  دى  بنتى  
مالك  .. مكنتش  بنتك  من  ٢٢سنه  ليه  
اروى  كانت  بتزق  ايد مالك  من  عليها  .. ابعد  عنى  
وائل  .. بقولك  سيبها  أنت  مش  طلقتها  ملكش دعوه بيها  
مالك  .. أنا  حر  واعرف كويس  أنت  بتكلم  مين  والحوار  اللى  عملته  من  شويه ده  مفيش عيل صغير يصدقه 
أروى  بعناد  .. بس  أنا  صدقته  وابعد  عنى  بقي  أنا مش  طايقه  اشوفك  وزقته  جامد  وخرجت  
وائل بخبث..  الحمدلله  ربنا استجاب وبنتى  قربت منى  
مالك  بصله  بضيق..  متعيش نفسك في  وهم  كلها  ايام  وماشي  اعمل  لاخرتك بقي  وسابه  وخرج  
اروى  كانت  ماشيه  بسرعه  وبتمسح  دموعها  
مالك  كان  وراها  .. مسك  ايدها  لفها  ناحيته   انتى  ازاى  تكلمينى  بالطريقة دي  انتى  اتجننتى  
اروى  بتبعد  ايدها  .. مفيش  حد  اتجنن  غيرك  أنت  عايز منى ايه  أنت  مش  كانت  عايز  تكسرنى  انا  بهنيك  بجد  وخطتك  نجحت  ياريت  تبعد  عن  طريقي  بقا  عشان  بجد  أنا  بقيت اقرف  ابص  في  وشك  
مالك  لف ايدها  ورا  ضهرها  وقربها  ليه  وبص في  عينها.. اخر مره  تتكلمي معايا  بالاسلوب  ده  واقرب او  ابعد  وقت  مانا  عايز  فاااهمه  
اروى  اتخضت  من  آخر  كلمه  لانه قالها  بصوت  عالي  
مالك  ساب  ايدها  ومشي  بكل  غرور  
.....  .......  ........  ........  
جميله  .. اهلا  اتفضلى  
لين.. اروى موجوده  
جميله  .. مين حضرتك  
لين.. أنا  مامت مالك  
جميله  لسه هتتكلم 
لين  .. وصدقينى  أنا عارفه غلط  ابنى  كويس وجايه  اتكلم  مع  اروى  كلمتين  
جميله  .. بس هى  مش  موجوده  
لين  .. هترجع امتى  
جميله  .. يعني  نص ساعه ولا حاجه  
لين.. طيب  تسمحيلى  ادخل  استناها النص ساعه  دى 
جميله.. آه  طبعا  اتفضلى  
لين دخلت  وفضلت  تتكلم هى  وجميله  وتقريبا  بقوا  صحاب  
......  ........  .......  
لارا.. اى الحظ ده  يعني  اما ننزل  نلاقي ماما خرجت  
سليم  .. خلاص  عندي  فكره  قومى  البسي  وتعالى  نخرج  
لارا  .. هتودينى  فين  
سليم  بتفكير  .. اممم  ممكن  الملاهى!  
لارا  نطت  من  مكانها   حضنته  .. اللله  أنا  بحبك  اوى  يا سليم 
سليم  .. وأنا  اكتر  يقلب سليم  
لارا  بعدت  بإحراج.. مش  قصدي  الحب  التاني  
سليم  .. يارب  صبرنى  قومى  يابت  قومى  بدل م اغير  رأيي  
لارا  بضحك.. حاضر  حاضر 🏃‍♀️ 
........  ........  .......  .......  
اروى  روحت  البيت  لقت  لين  موجود  
لين.. ازيك ي اروى  
اروى  بفتور.. الحمدلله  
لين  .. اخبارك ايه في الشغل  
اروى  حطت  الشنطة  بتعب  وقعدت.. هو  ابنك  سايب  حد في حاله  أنا  قولت  هروح الشغل  عشان  انسي  اللى  أنا  فيه  روحت  لقيته  هناك  وياريتى ما روحت 
لين.. يا حبيبتي كل حاجه  هتتحسن والله  انا  عارفه مالك  
اروى  .. والله  يا عمتو مش  فارقه  معايا  انا تعبت  من  وجوده  وتعبت من كل حاجه 
لين  .. هو  غب*ى  ومتسرع  وعصبى  وكل حاجه  بس  حنين  والله  
لين  افتكرت  لما  الزيت  وقع  عليها   وهو  راح  جرى  شالها  وحطلها  مرهم  وهو اللى  عملها  الفطار   ابتسمت  بحزن  .. صح  حنين  
لين  .. أنا جايه اعتذر  بالنيابة  عنه  وهو  هيعرف غلطه  صدقينى  ولو  بيحبك  هيرجع  
لين  .. وانا  كده  مرتاحه  ومش  عايزة  اشوفه  تاني  وقامت  دخلت  اوضتها  
جميله  .. معلش  هى  برضو  لسه  زعلانه من اللى حصل  
لين.. عارفه  والله  ومش سهل  عليها  تتطلق  يوم  فرحها  أنا  همشي  عشان  اتأخرت  وهجيلها  تاني  
جميله  .. تنورى  
لين  .. شكرا  يا حبيبتي  
.........  ........  .........  . 
سليم.. اتبسطى  يا هبله  
لارا.. متقوليش هبله  
سليم  .. يعني لما انتى  بتخافي  داخله  بيت  الرعب  ليه  ده  انتى  كنتى  هتخلعى  دراعى  يشيخه  
لارا  .. وانت  قاعد  تضحك  انت  اى مبتحسش  
سليم  .. والله  عشان  ده مش  رعب  اصلا  ده  هبل  زيك كده 😂
لارا  .. بقولك  متقوليش  هبله  
سليم  .. خلاص  تعالي  اما  نجيب  ايس كريم 
لارا.. وبعده  غزل  بنات  وفشار  وشوكلاته  و.. فضلت  تعد  على  ايدها  وهو  باصص  لها  وبيضحك  
لارا  .. وبس كده  
سليم  .. هجبلك  كل اللى  انتى  عايزاه  حاضر  
لارا  .. شكرا شكرا شكرا  
سليم  .. هبله  بس  بحبك  وحب  من  التاني  هااه😉 
لارا  .. بس  بقي  
سليم  .. يختى  وانتى  مكسوفه  
لارا  .. سليييم  خلاص  
سليم  .. خلاص  يلا  فانلينا  ولا  شوكلاته  
لارا  عملت كده  ✌ 
سليم  ضحك  عليها  وراح  يجيب  
........  .......  ........  
عند  مالك  النكدى  🙂 كان  قاعد  ع البحر  وبيفتكرها  (يعني انت  مصر  تنكد ع اللى  خلفونا  ليه  ما  ترجعها  وخلاص  ده  انت  غتت 😏😂)  
مالك  افتكر  لما كان  بيقرصها  ف رجليها  وهى  خايفه  ومفكره في حاجه في البحر  بتشدها  .. ضحك  
وبعدين  رجع  زى  ما  كان  وبص  بغضب  لما  افتكر  وائل  قام  دخل  البيت  عشان  ينام  
تاني  يوم  ... 🚶‍♀️
جميله  .. تاني  راحه  الشغل  انتى  مصره  تتعبى  نفسك  
اروى  .. أنا  مش  هقعد من شغلى  عشان  حد  أنا  كده  هثبتله  انى  ضعيفه  
جميله  .. يابنتى  كفايه  عناد  بقي  انتى  مش  شايفه  شكلك  بقي عامل ازاى  من  الزعل  
اروى  .. معلش  يا  ماما  فتره  وهتعدى  يلا  انا ماشيه  
حست  بدوخه  بسيطه  اتجاهلت  ومشت  
راحت  الشغل  كان  هو  لسه  مجاش   
كملت  كشف  على  المرضي  وراحت  عند  الاستراحه  عشان  حست  بدوخه  
سعيد  .. مالك  يا دكتوره  
اروى  .. مفيش  يا عم سعيد  دوخت  بس  
سعيد  .. تلاقيكى  ما  كلتيش حاجه  من الصبح 
اروى  .. لأ  كلت  مش مشكله  هبقي  كويسه دلوقتي  وقامت  مشيت  وبعد  شويه  كانت  واقعه في  الأرض  
سعيد  .. لا إله إلا الله  يا  دكتور  خالد  يا  دكتوره  مريم  الحقوا  بسرعه  
كلهم  اتلموا  عليها  .. في ايه  مالها  يا سعيد  
سعيد .. كانت  بتقول  دايخه  ومره واحده  وقعت من  طولها  
مالك  دخل  لقي  كله  ملموم  كده  استغرب  وراح  يشوف في ايه  
اتصدم  لما  شافها  وقعد ع الأرض  بسرعه وشال  راسها  على  رجله  وفضل  يفوق فيها  .. اروى  ارووى  ردى  
سعيد  .. ما  تكشفوا  عليها  يجماعه  انتو  مش  دكاتره  
خالد  رايح  يمسك  ايدها  عشان  يشوف النبض  
مالك  مسك  ايدها  بسرعه  .. اوعى  ايدك  
وشالها  وقام  وسط  استغرابهم  كلهم  
راح  عند  العربيه  ركبها  جمبه  وراح  المستشفى  ودخل  بسرعه  الممرضين  جابوا  ترولى  وخدوها منه  
بعد شويه الدكتوره  خرجت  
الدكتوره.. هو  حضرتك  مين  
مالك  بدون تردد  .. جوزها  
الدكتوره  .. الف مبروك  المدام حامل  
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية الأنتقام الجزء الثاني من زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات