روياة احببت فاقدة الزكريات الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا عبدالسلام
روياة احببت فاقدة الزكريات الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا عبدالسلام |
روياة احببت فاقدة الزكريات الفصل السادس عشر 16 بقلم يارا عبدالسلام
سلمى راحت البيت وحضرت شنطتها
_رايحه فين
كانت بتعيط
_هروح اقعد في المزرعه شويه اريح نفسي وابعد عن الناس واخلصكوا مني
_سلمي انتي لي كنتي بتعملي كدا كان اي هدفك
_مش عارفه انا اكتشفت اني عملت حاجات مؤ*ذيه كتير اوووي وبدون هدف
_روحي يا سلمي يمكن ربنا يهديكي وترجعي كويسه
_خلي بالك من نفسك يا احمد ومن يحيي وكريم
_وانتي كمان
_انا كنت عاوزة يحيي يسامحني بس هوا لما يلاقيني كويسه هيسامحني صح!؟
_اها يا سلمي يحيي طيب بس اللي انتي عملتيه مش شويه ولا اي
_انت سامحتني
_انتي عارفه اني مش بعرف ازعل من حد ويا ستى اخر حادثه خلتني اتعرف علي نصى التاني
_خلي بالك منها يارا بتحبك متسيبوش بعض هدعيلكوا
_شكرا يا سلمي
_يلا بقى عن اذنك سلام
_سلام.....
مشيت وانا مقرره اني هرجع بس احسن بدون غ*ل ولا ح*قد ولا اي حاجه عوزا ارجع نقيه عوزا اقرب من ربنا اللي انا بعدت والفل والك*ره عماني عن كل حاجه حلوه حواليا انا بقيت بين الناس مش عارفه نفسي ومش عارفه انا اي بالظبط ....
رحت المحطه وقعدت استنيت قطر الصعيد اللي رايح اسوان ....
لقيت حد قعد جنبي
اتعصبت
_انت مين يا أخينا انت وبعدين المحطه كلها مش عجباك جاي تقعد هنا
_..........
_مترد انت اخرص ولا اي
_..........
_يوووووه بقولك اي انا لسه كنت هبدا صفحه جديده النهارده بس الظاهر اني هبداها بكرا رد عليا زي منا بكلمك
كنت اول مره حد بتجاهلني كدا اول مرة الاقي حد كدا كمية برود مش طبيعيه....
لقيته اتكلم
_حلوة الصعيد
لقيت نفسي هديت مش عارفه لي بس حاولت بردوا اكون منفعله بس مش عارفه صوته دافئ وحنون اوووي
_انتي اللي مش بتردي أهه انا قولت تعطف عليكي وارد ههههههههه
لسه هرد عليه لقيت واحد جه علينا
_عمر بيه القطر جه
_طيب
_ابقى خففي من عصبيتك شويه مش مستاهله
_انت بارد اووي علي فكره
_منا عارف علشان كدا مش بحب العصبيه!!
_ايوا صح وانا مالي بقى
_عادي بقولك نبذه مختصره عن حياتي مش يمكن نتقابل تاني
ومشي
هوا كان طويل وقمر وعنيه قمر
بس هوا ماله كدا الراجل دا ماسكه اكيد في حاجه
ممكن يكون!!!!!
طب وانا مالي مركزه معاه لي فكك
سلمي فوقي لنفسك مش كفايه اللي الكلب عماد دا عمله فيكي دانتي هتتعالجي بسببه .....
وصلت الصعيد والقصر هناك
لقيت الناس بيستقبلوني احلى واجمل استقبال مش عارفه اول مرة احس بالتواضع والراحة في العادي كنت باجي نافخه منخيري ومش بتكلم مع حد وكلامي كله اوامر وبس...
________________________
_نور رايحه فين يا بنتي
_رايحه مشوار يماما
_برجلك دي
_لا انا بقيت كويسه متقلقيش
_طيب يبنتي ربنا معاكي
_يارب يماما
نزلت وانا مش عارفه اروح فين عوزا اروح لعماد أشوفه يمكن يكون تشابه اسماء واشكال؟؟
رحت المكان اللي مسجون فيه
لقيته داخل عليا
هوا بصدمه:نور!
انا ابتسمت ابتسامه بدموع:عماد
_اي اللي جابك هنا وجيتي ازاي وازاي عرفتي مكاني
_اه مكنتش عاوز تعرفني انك عايش صح. انك ضحكت عليا صح انك خدعتني عيشتني في وهم شهرين حب ودلع وفي الاخر عملت لعبه انك مت
انا لحد مكنت جايه النهارده كنت مفكره انو واحد شبهك من الصدمه
عماد بسخريه:بصي بقولك اي انا مضربتكيش علي ايدك انتي اللي وافقتي وانا كسبت واتمتعتلي يومين وخلاص بقى عيشي بعيد عني ومش عاوز اشوف خلقتك تاني
_انت مفكر اني هسيبك دانا هفضحك بحق كسرة قلبي دي وبحق كل دمعه نزلت عليك يا خاين انت
_بقولك اي مش ناقص صداع كفايه اللي انا فيه
_اللي انت فيه هوا انت لسه شوفت حاجه انت لو طلعت من دي انا هدخلك تاني انت اللي جيت علي نور يا عماد ...
سبته ومشيت وانا يلعن نفسي اني حبيته في يوم من الايام أو كنت بعتبره حبيب ضيعت من عمري سنتين بسببه علي وهم انو مات وكنت بحبه حب اي انا يكرهه علي الكسره دي دا كلب منك لله يا عماد .....
_لو سمحت وديني قصر الباز
_متاكده
_ايوا
وصلت واتوهمت من شكل القصر والتصميم
دخلت وفعلا طلع قصر فرعوني بجمال الداخلي والتماثيل اللي فيه
_لو سمحتي عوزا اقابل يحيي بيه
_طيب ثواني
فضلت واقفه بتأمل القصر والجمال دا
لقيته جه
_انت
_عوزا اي!
_احم كنت جايه اساعدكوا في قضيه عماد
_اي دا انتي تعرفيه منين
_مهو دا جوزي اللي قولتلك انو مات
_اي!؟
_ابوا متستغربش لاني لسه في الصدمه لحد دلوقتي اني ضيعت عمري بسببه
_المهم عوزا اي دلوقتي
_عوزا ارفع قضيه تخليه في السجن بقيت عمره بحق كسرة قلبي دي هتساعدني
_واي المقابل أو أي اللي يخليكي تعملي كدا مش ممكن هوا اللي بعتك وممكن برضو حوار رجلك دي تمسليه وكنتي عوزا تطلعي بقرشين وغدر بيكي زي معمل مع غيرك
_لو كدا مكنتش جيت اساعدك انت بتقول اي
_بقول أن الكلام انتهي واتفضلي بقى
_تمام بس هيجي اليوم اللي هتعرف فيه انك ظلمتني
قرب عليها ومسكها من دراعها
_بت انتي انتي مفكره اني طيب وغلبان والجو بتاعك دا واستعطفك فوقي يماما انا فاهم وعارف الاعيب دي كويس واتفضلي بقى احسن ارميكي معاه عالبرش والقصه بتاعتك دي متدخلش دماغي اصلا
بدأت عنيها تدمع
وهوا بصلها بذهول وحس أن قلبه وجعه وبعدين قام زقها بعيد عنه
_برااااااا
وهي خارجه خبطت في احمد
_حاسبي
كانت بتعيط
_اسفه
ومشيت
_في اي يا يحيي
_مفيش شكلها نصبايه جديده
_ازاي
وحكاله اللي حصل
_واي يخليها تكذب
_والله هتلاقيها متفقه معاه وهتلاقيها عوزا فلوس هي كمان
_لا مظنش دي شكلها طيب
_بص متصدعنيش انت كمان
وسابه ومشي...
*هوا انا لي قلبي وجعني لما شوفت دموعها!؟
لي حصل كدا لي انا مش بحب الا واحده وبس وهي دي اللي قلبي كان بيدقلها لي حصل كدا.....
قرب من صورة نور
لي حصل كدا يا نور لي قلبي دق لي
نور انتي معايا صح
معايا وعارفه انو مش بايدي
لي قلبي دقلها لي حسيت اني عاوز اقرب منها واخدها في حضني لي حسيت كدا
اي جذبني ليها
انا مش عاوز مش عاوز كدا ابدا....
مسك الفون وكلم حد
_الو
هبعتلك اسم واحده تجيبلي كل اللي تعرفه عنها وغير كدا عاوزك تعرفلي تاريخ حياتها وتراقبها لحظه بلحظه
_تمام هبعتلك اسمها
*لما نشوف اخرتها معاكي انتي كمان اخلص من سلمي وعماد تطلعي انتي...!؟
________________________
_عمر بيه منصور بيه عاوز يقابل حضرتك
_خليه يدخل
_اخويا حبيبي
_عاوز اي يا منصور
_كل خير يا اخويا كنت سمعت انك كنت في مصر بتشوف عينك هي بقت كويسه ولا لسه
_كتر خيرك يا منصور الدكتور قال إني هعمل عمليه بعد شهر أن شاء الله وهبقى كويس المهم ابقى سلملي علي ابويا وامي
_يوصل يا اخويا امال دي حتى امك هي اللي باعتاني
_سلملي عليها
_يوصل يا دكتره
_بس كنت عاوز منك حاجه كدا
_اي فلوس
_لا طبعا يا اخويا خيرك سابق
_عاوزك ترجع تعيش معانا
_لا يا منصور انا حابب اعيش هنا وشكرا
_لي بس دي امك هتموت عليك
_ان شاء الله لما اخف هرجع
_طيب اجي انا
_لا متجيش انا حابب اكون لوحدي
_طيب يا اخويا ربنا معاك
عن اذنك
بعد ما مشي
منصور:انت مفكر انك كدا بعيد عني دانت بتحلم برضو هتفضل اعمى ومذلول كدا......يا يا اخويا هههههههههه......
عاوز مني اي تاني يا منصور....
منصور روح
_ كلمت اخوك يا منصور
_ايوا يا ابوي ومش راضي برضو وفضلت أحايل فيه
_طيب ربنا يهديه
_كلمت بنت عمك تاني
_احم لا يا ابوي انت مش شايف كلمتنا ازاي
_ربنا يكون في عونها عندها حق وبعدين.دي كانت صدمه وكمان جدك هيموت عليها وعلشان كمان ليها حق
_حاضر يا ابوي
*انا مش عارف اي يارا وعمر اللي مش عارف اخلص منهم دول....
تعليقات
إرسال تعليق