القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العنيدة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر

 رواية العنيدة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدير بدر

حور فاقت ولاقيت زين نايم وحاطط دماغه علي سريرها وقاعد علي الكرسي 
حور فضلت تبصله شويه وبعدين رجعت رأسها لورا وافتكرت كل اللي حصلها واللى مرت بيه من وهي لصغيره لحد ماكبرت 
حور : هافضل اعاني بسببك 
زين كان سامع كل حاجه وعامل اكنه نايم 
حور : هافضل اقلق بسببك وهافضل اكره حياتي بسببك حسبي الله ونعم الوكيل 
زين صحي 
حور سرعان ما مسحت دموعها 
حور : تعبتك معايا روح بقا علشان تقدر تنام وانا بخير 
زين : انتي هبله اروح وانتي كدا
افرضي حد جيه تانى 
حور: ماتقلقشي روح بقا 
زين: مش هامشي يعني مش هامشي اتفضلي الاكل 
حور : مش جعانه 
زين : لا تعبانه وماكلتيش وبتاخدي علاج كتير اتفضلي
حور كانت جعانه فعلا قعدت تاكل وبعدين بصتله : كل معايا 
زين : لا كلى 
حور : قلت كل معايا ياما خد اكلك 
زين قعد معاها كلوا 
وبعدين ابراهيم دخل 
حور : انت جيت ياحبيبي .
ابراهيم: ايوا عامله اي
حور : الحمدلله ممكن بقا تخرجني 
ابراهيم : يابنتي 
حور : بابا ارجوك ماما وحشتني 
ابراهيم: حاضر
ومشي وراح يجيب ورق الخروج 
حور بصيت لزين : ممكن ماتقولشي لبابا علي اللي حصل
زين : لازم يعرف 
حور : لا معلشي رجاء 
زين: تمام
حور : شكرا 
.......
حسام : بتقول اي بقا ع*جل زيك مش قادر علي بت 
الشخص : ماهي قويه الحقيقه 
حسام : عيب والله 
الشخص وطي راسه في الارض 
حسام بعصبيه : برااااا 
وقعد : بقا بت مش قادر عليها حسابك تقل اوي معايا 
هنيه نزلتله : بنتك مش بترد وفونها مقفول 
حسام قام : ازاى دا 
هنيه : مش عارفه برن عليها مش بترد وماجتشي من امبارح 
حسام مسكها من دراعها جامد : بتقولى اييييييه من امبارح وانتي لسه فاكره تبلغيني 
هنيه : بحسبها هاتيجي .
حسام بسخريه:كتر خيرك انك بلغتيني دلوقتي اخفي من وشي 
هنيه مشيت بخوف من هيئته
حسام : اجهزوا حالا .وخد العربيات وطلع يدور عليها 
.......
احمد فضل يفوقها وهي مش بتفوق 
احمد ت*ف عليها : دة جزاتك 
ونادي علي حارس 
احمد : خد دي وار*ميها عند أي مستشفي وماتخليش حد يشوفك 
الحارس : تحت امرك يافندم وشا*لها وبالفعل رما*ها عند أقرب مستشفي 
 .......
حور روحت مع ابراهيم بعد ماشكروا زين علي وقفته جنب حور 
روحوا البيت اول ماشافت نهال جريت عليها حضنتها 
نهال : كدا ماترنيش عليا حتي 
حور : كنت بخلص ورق مهم لصاحبتي انتي عارفه معزتها عندي 
نهال : ماشي ياحبيبتي مال دراعك 
حور: تعبني شويه من الحركه حطيتله دي تحميه 
نهال : تعالي كلى بقا خسيتي كدا لي ها 
حور : مش هانخلص كداااا هاقعد اكل اهو يالا ياست الكل 
وقعدوا والبهجة رجعت البيت تاني 
فاجاه (دولت)ام ابراهيم دخلت 
ابراهيم: امي جيتي 
دولت : ايوة جيت وبصيت لحور جامد 
حور عملت اكنها مش شيفاها 
دولت اتعصبت : انتي مش شيفاني قومي بوسي ايدي 
حور : ابوسها لي 
دولت : شوفت أخرت مجيبك لبنات الشوارع 
حور عينها دمعت : عن اذنكم 
وطلعت وسابتهم 
ابراهيم: تاني يا أمي تاني كل اما تيجي تعيطيها افهمي بقا دي بقيت بنتي حته مني 
دولت ضربت بالعصايه الارض: بتزعق لأمك علشان بنت الشوارع
ابراهيم : دي مش بنت شوارع 
دولت : المحروسه مراتك ماخلفتشي وانت ماسمعتيش مني 
نهال كانت باصه في الطبق وبدمع 
ابراهيم : انتي علشان امي مش راضي اتكلم بس بعد اذنك أمور بيتي بعيد عن حضرتك وعن اي حد تمام 
دولت اتغاظت كانت ناويه توقع بينهم 
ابراهيم بص بحب لنهال 
نهال ابتسمتله وطلعت لحور
حور كانت عماله تعيط 
الباب خبط 
حور : اتفضل 
نهال : بنتي حبيبتي زعلانه صح 
حور : لا ياحبيبتي 
نهال : بلاش نضحك علي بعض 
بصي انا امك ودايما فهماكي اياكي تحطي كلامها في دماغك هي ست كبيره ولازم نحترمها وهي برضو بتغير علي ابنها معلشي بابا مقصر معاكي في حاجه 
حور : لا 
نهال : دة المهم ماشي ياحبيبتي مش عايزه اشوف دمعه منك ابدا 
حور حضنتها : ربنا يخليكي ليا يا احلى ام في الدنيا 
..........
حسام جاله اتصال : ايوة مين 
***** : بنت حضرتك اسمها بسنت حسام 
حسام بلع ريقه : ايوا 
**** : تقدر تيجي المستشفي 
حسام : العنوان بسرعه وجري عليها 
.......
زين روح البيت وقعد يفكر في حور 
زين : عملتي فيا اي مش قادر اقعد كدا اتعودت عليك 
ونام 
تاني يوم 
حور لبست ونزلت 
دولت : الهانم رايحه فين 
حور لبست نضارتها وماديتهاش اهتمام 
دولت شدتها من دراعها اللي بيوجعها : اما أسألك تجاوبي 
حور بقوه : ايدك وسحبت ايدها 
اروح مكان ماروح سلام 
دولت : انتي يابت مش متربيه 
حور ببرود : شكرا 
وسابتها ومشيت 
دولت في نفسها : انا لازم اخرج البت دي من هنا 
حور راحت الشغل ودخلت لزين
زين فرح اما شافها 
وبعدين اتكلم بعصبيه : مش المفروض انتي تعبانه 
حور كانت مخنوقه جامد : معلشي 
زين : معلشي اي انتي تعبانه 
حور ماقدرتشي تمسك دموعها 
وفضلت تعيط 
زين اتصدم جري عليها 
زين : مالك اسف ماكنشي قصدي اتعصب عليكي 
حور بدون وعي منها حضنته  زين حس بشعور غريب 
وبعدين فضل يهديها 
حور : تعبت مش قادره مش قادره استحمل عايزه اموت ماعدشي ليا حاجه اعيش علشانها 
زين : اهدي اهدي فهميني 
حور خدت بالها من وضعيتها بعدت عنه
زين : فهميني 
حور : انا اسفه 
وجريت خرجت برة المكتب 
زين جري وراها 
حور خرجت قعدت ادام البحر 
حور : مش ضعيفه مش لازم.اعيط 
زين قعد جنبها 
حور : جيت لي 
زين : قوليلي مالك 
حور: ماليش 
زين : لا قوليلي مالك 
حور : معلشي سيبني لوحدي انت جاي ورايا لي ها ابعد عني 
زين : مش هابعد 
حور بانهيار : لا ابعد عني انت واحد خاطب جاي ورايا لي عايز مني اي عايز تجر*حني انت كمان اتفضل 
مانا بقيت متعوده 
زين بعصبيه: مش خاطب وجاي وراكي علشان بحبك 
حور : اي
يتبع...
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية العنيدة)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات