رواية عشق ريم الفصل الخامس 5 بقلم إيمان صلاح
رواية عشق ريم الفصل الخامس 5 بقلم إيمان صلاح |
رواية عشق ريم الفصل الخامس 5 بقلم إيمان صلاح
رحيم. / انت اكيد اتجننت ياعز ريم دي انا ال مربيها دي زي بنتي دي بتعتبرني ابوها
عز/ يارحيم مفيش حل غير ده وبعدين ده هيبقي جواز سوري علي الورق بس
رحيم/ بس ياعز انت الظاهر بقيت تخرف ازااي اتجوز ريم انت فاهم بتقول ايه
عز/ ايوه هو ده الحل مفيش قدامنا غيرو
رحيم/ انت عايزني استغل ريم علشان اكسب صفقه مش مهم بس انا مش هكون السبب في تدمير حياتها انا مستحيل اعمل كده
ريم/ بس انا مستعده
رحيم بصدمه/ انتي بتقولي ايه ياريم انتي مش فاهمه حاجه وبعدين انتي لسه صغيره
ريم/ لا انا مش صغيره انت عملت علشاني كتير يارحيم وانا ارمي نفسي في النار علشانك انا موافقه اعمل اي حاجه
رحيم/ بس انا لايمكن استعلم بالشكل ده انتي عارفه انتي موافقه علي جوازنا انتي فاهمه ياعني ايه
ريم بخجل/ اه فاهمه موافقه
عز/انا هنزل اجيب مرذون وهاجي مش هتاخر الموضوع ده لازم يتحل دلوقتي
رحيم/ ريم انتي فاهمه ال هيحصل ده معناه ايه
ريم/ انت ضحيت علشاني بكل حاجه وانا كلي ليك اصلا يارحيم
رحيم/ انت غلط ياريم غلط وبعدين انتي زي بنتي مقدرش افكر فيكي غير كده أصلا
ريم بحزن/ انا في ؤضتي واول ماالمرذون يجي هاجي
ريم مشيت وسابت رحيم واقف مش عارف يتصرف ولا يعمل اي حاجه
رحيم/ ياارب انا مش هقدر استحمل اكتر من كده ريم مجبوره تعمل كده انا مش عايز اشوفها مجبوره علي حاجه هي تستاهل واحد من سنها مش واحد قد عمرها مرتين زيي حتي لو ده حصل انا هتغانل معاها زي ماكنت بتعامل معاها مفيش حاجه هتتغير بينا
في رضع ريم
ريم/ قال انا صغيره قال هو ليه شايفني صغيره وسائل نفسو الراجل الكبير العجوز هو مش بيبص في المرايه ولا ايه ده زي القمر
*************************-
*************************-
حازم/ لتأخري خمس دقائق
غدير/ انت تاني
حازم/ الناس تدخل تقول عامل ايه صباح الخير وحشتني
غدير/ ايه يابا حيلك حيلك
حازم بضحك/ ولا سواقه التكاتك والله
غدير/ متفكرنيش كيوت ده انا ممكن اشلوحك
حازم/ لا باين ياشبح اقعدي بقه
غدير/ قعدت
حازم/ ايه حكايتك بقه
غدير بتوتر/ حكايه ايه
حازم/ ياعني كل يوم تيجي تقعدي علي الترابيه دي وتشربي نفس نوع القهوه ال بشربو وتفضلي تبصي عليا
غدير بصدمه/ انت اكيد بيستهيألك دي مجرد صدفه
حازم بغمز/يابت
غدير/ هو انت علشان خليوه وامور كده مفكر ان بفضل قاعده وابصلك كده ومشلش عيني من عليك وباجي هنا بس علشان اشوفك لا طبعااااا دي تهيئات صدقني
حازم بضحك/ طيب هعمل مصدقك
غدير/ طيب عايز ايه دلوقت
حازم/ ممكن نبقي اصحاب
غدير بسعاده/ اكيد ممكن
*****************************
عاصم /انا مش عارف اعمل ايه مع ابنك ده
سميره/ ليه بس هو عمل ايه
عاصم/ مش بيعمل غير ال في دماغو من قله الجامعات هنا راح اسكندريه
سميره/ معلش بقه ياعاصم اهو في اخر سنه اهو
عاصم/ انا مش عارفه الواد ده طالع لمين كده نفسي احس ان مسؤوول علشان كل حاجه هتبقي ليه بعد كده
سميره/ بكره يتعلم وهينفذ كل ال تقولو
عاصم/ ابنك مش ذيك ياسميره
سميره/ انا عارفه اني مصلحتي معاك ياعاصم
عاصم/ اوعي في يوم اعرف انك بتخونيني ياسمينه
سميره بتوتر/ اخونك لا طبعاا انا اقدر
عاصم / منا عارف تعالي بقه اصلك وحشاني اوي
سميره بدلع/ حاضر
********************************
سامح بزعيق / ياعني ايه مش هتنزلي انا اديت للراجل كلمه شوفي بنتك بقه ياماما
سحر/ يلا يارغد البسي وانزلي يابنتي
رغد بزعيق/ انا مش هنزل ومش هتجوز حد علشان تريحو نفسك
سامح / انتي هتنزلي ياعني هتنزلي
رغد/ لا مش هنزل انت ملكش حكم عليا
سامح مسك دراع رغد لوااه جامد
رغد/ سبني بقه
سامح/خمس دقائق وتكوني ورايا وإلا هتشوفي مني تصرف مش هيعجبك
يلااا ياماما
سامح وسحر نزلو وسابو رغد لوحدها
رغد بعيااط/ يااارب خودني بقه يااارب انا خلاص تعبت ومبقتش قادره استحمل انت فين يارحيم تعالي بقه
*****************************
المؤذون/ بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكم في خير
الف مبروووك بالرفاء والبنين ان شاء الله
عز/ مبروووك يارحيم مبروك
رحيم بص لعز باصه قاتله وبعديها رحيم سكت متكلمش
رحيم/ يلا ياعز علشان نشوف الشغل ال ورانا
عز/ خليك انت وانا هتابع الشغل
رحيم بزعيق/ يلا ياعز
ريم/ بس انت قولت انك هتقضي اليوم معايا
رحيم بغضب/ ده كان قبل ال حصل ده من النهارده هشوفلي مكان تاني اعيش فيه وانتي هتفضلي قاعده هنا وهبعتلك السواق علشان تروحي كليتك
ريم/ ليه كده
رحيم بزعيق/ ال بقولو يتنفذ من غير اي مناقشه
رحيم مشي وساب ريم المصدومه من طريقه رحيم معاها
ريم / ده اول مره يكلمني بالطريقه دي ده انا قولت ان كده هقرب منو اكتر ليه كده يارحيم هو انت بقيت تكرهني ولا ايه
*****************************
عز/ مالك ياعريس
رحيم بزعيق/ انا مش عايز اسمع صوتك خالص ياعز ده اخسنلك ياعني
عز/ ليه بس
رحيم/ يابرووودك ياأخي
عز/ رحيم انت بتحب ريم متنكرش ده
رحيم / لا مش بحبها
عز/ لا بتحبها
رحيم / قولتلك مش بحبها
عز/ لا بتحبها يارحيم انت بتحب ريم
رحيم بزعيق/ ايوه بحبها ومش بحبها بس ده انا بعشقها بعشق ضحكتها وعصبيتها انا حافظها اكتر نن من نفسها من يوم مشوفتها وقلبي اتعلق بيها وكل مدي كان حبي ليها بيكبر اكتر بس ده غلط وحرام
عز/ لا مش حرام الحب ده مش بإدينا يارحيم وانت مغلطش انك حبيتها
رحيم/ سبني لوحدي واخرج دلوقتي ياعز لوسمحت
عز/ حاضر
رحيم فضل يفكر كتير ومحسس نفسو بالذنب
رحيم/ انا حبتها بس هي مش من حقي انا عحافظ عليها لغايط لما اسلمها للهي تختارو انا عارف ان هي مغصوبه عليا انا قريب اوي هحررها من اي حاجه تربطني بيها وهخليها تعيش زي ماهي عايزه
***************************-*-
غدير/ كل ده حصل ياريم
ريم/ اه ياغدير وبقالي يومين مش بشوف رحيم وبتصل بيه مش بيرد
غدير/ متقلقيش هو تلاقيه بس بيريح اعصابو علشان يعرف هيتعامل معاكي علي انهي أساس بعد كده
ريم / انا مش فاهمه حاجه ياغدير
غدير/ يابنتي ياعني انتي كونتي ريم البنت ال هو لقاها ورباها وفجأه كده تبقي ريم مراتو
ريم/ وفيها ايه ياعني
غدير/ لا ده ربنا يكون في عونو فعلاً انتي. مبتفعميش
ريم/ بس ياغدير بس المهم دلوقتي اني عايزه اشوفو
غدير/ طب انا جانبي فكره
ريم / قولي قولي
غدير شرحت لريم كل حل حاجه
ريم بضحك/ حلوه اوي انا ازاااي مفكرتش في حاجه زي دي
غدير بضحك/ علشان انتي مبتفكريش اصلا
ريم بعبوس/ كده
غدير بضحك/ خلاص يارورو متزعليش المهم تنفيذي كل حاجه
ريم/هنفذ كل حاجه
جه تاني يوم وريم قررت تنفذ ال رغد قالتلها عليه
عبده السواق/ برضو مش هتروحي الكليه النهارده
ريم/ هو انا ممكن اطلب منك طلب ياعمو
عبده/ اتفضلي يابنتي اطلبي ال انتي عايزاه
ريم/ انا هقولك حاجه وتروح تقولها لرجيم ممكن
عبده / اكيد يابنتي قولي
ريم/ بص ياعم عبدو انت ههتروح تقولو (-------------
ها فهمت ياعم عبدو
عبدو بضحك/ حاضر ياست البنات هروح اقولو
ريم بفرحه/ شكراً ياعمو انا مش عارفه اشكرك ازااي
******************************
في الشركه
السكرتيره/ عم عبدو السواق عايز حضرتك يافندم
رحيم بلهفه/ خليه يدخل بسرعه
السكرتيره/ حاضر يافندم
خرجت السكرتيره وبعديها علي طول دخل عبدو السواق
رحيم بلهفه/ خير ياعم عبدو في حاجه ولا ايه ريم فيها حاجه
عبدو/ والله ياساعه البيه هي بقالها يومين مش بتروح الكليه والنهار ده روحت وفضلت أخبط علي الباب كتير ومفتحتش انا خايف يكون حصلها حاجه
رحيم بخضه/ يمكن خرجت
السواق/ منا سألت البواب وقال إنها مخرجتش بقالها تلت ايام
رحيم قام بسرعه خد مفاتيخ العربيه وركبها وساق بسرعه كبيره جدااا وفي وقت قليل جدااا كان وصل وفتح الباب وفضل يدور عليها كتير
رحيم بصوت كلو خوف/ ريم انتي فين رييييم
رحيم جري فتح ؤضتها بسرعه وشافها نايمه عماله تعيط
رحيم جري خدها في حضنو بسرعه
رحيم بخوف/ كنت هموت من خوفي عليكي ياريم
ريم/ وحشتني اوي يارحيم حرام عليك ال بتعملو فيا ده انا مليش حد غيرك علشان تسبني لوحدي كده
رحيم بهدوء/ اهدي ياريم انا جنبك اهو اهدي خاالص
ريم/ مش هتسبني صح يارحيم
رحيم/ مقدرش اسيبك ياحبيتي مقدرش
ريم كلبشت في رحيم اكتر وكأنه هيهرب منها ورحيم فضل يلمس علي شعرها بهدوووء خاالص لغايط اما راحت في النوم
رحيم بأسف/ انا اسف ياريم بس انا مضطر اني ابعد عنك مضطر انتي صغيره ومش فاهمه حاجه لاكن انا فاهم وعارف كل حاجه وقربك مني غلط عليكي انتي انتي بتحبيني بس زي أبوكي ال رباكي وعلمك لاكن انا مقدرتش اشوفك بنتي مشوفتكيش غير حبيبتي وده غلط كبييير جداااااا
رحيم بأس جبين ريم وجه يتحرك ريم كلبشت فيه اكتر
ريم بنعاس/ علشان خاطري متمشيش انا مكنتش عارفه انام من غيرك يارحيم
********
تعليقات
إرسال تعليق