القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الرابع 4 بقلم دنيا أحمد

 رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الرابع 4 بقلم دنيا أحمد

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الرابع 4 بقلم دنيا أحمد

رواية حب نص امريكي ونص مصري الفصل الرابع 4 بقلم دنيا أحمد

عز البنداري بزعيق : يعني ايه مش هيجي انهارده علي العشاء القيكم كلكم موجودين مفهوم ومسلم معاكم يا فارس فاهم 
فارس: حاضر يا جدي هحاول 
عز : وهات اختك معاك عشان الاجتماع ده ليها هي كمان 
فارس :حاضر يا جدي أوامر تانيه 
عز :لا واديني باكد تاني مسلم يجي معاكم سلام 
فارس سلام 
وقفل الفون 
................................................................
عند فارس وفيراس و ايان ومسلم والبنات 
فارس : حضرتكم انهارده في اجتماع ضروري و مفيش اي اعزار مفهوم وبيبص لمسلم 
مسلم: بتبصلي ليه انت عارف ان انا و جدك مش متفقين مع بعض يعني  don't agree with us
فيراس: أعصر علي نفسك شادر لمون وتعال عشان طلمه في اجتماع يبقي في حاجه مهمه ونص ساعه  وامشي قضي الاجازه زي ما انت عايز 
مسلم : Okay وراح سبهم ومشي 
فارس: وبيبص لهنا وحضرتك انتي كمان من ضمن الاجتماع ده 
هنا:' لا يا حبيبي انا في الجاد مليش في 
ندي: ههههههههههه البس يا معلم 
هنا بتمثيل البراءه: هو فعلا عايزني يا فوزي 
فارس: شيلي وشه البراءه ده وثانيا مين فوزي ده يا بت  اللي زهقتينا بي 
هنا: عندك حق انا بردو بقول مش نافع معاكم غير جعفر قولي بقا يسطا جدك عايزني في ايه 
فيراس: ياتري فاتحتي دماغ مين بقا في الكليه امبارح 
هنا :يفضحتي انا وحطت أيدها علي صدرها كده زي الأمهات  محصلش 
فيراس : اومال مين يا عنيه وبيقلد هنا 
هنا بتمثيل : يعني يرضيك يا اخويه يا حبيبي كده أنهم يعكسوني وانا اسكت تعرف عني كده بردو 
ايان: شوف ازي لا ملهومش حق 
هنا :بتصنيع البراءه شوفت يا ابن خالي انا طيبه ازي 
ايان برفع حاجب 🤨 :هيعكسو جعفر زيهم يشيخه اتقي الله 
هنا: ناعم يا عنيه ده انا قمر 😌
فارس :قمر بستر يا اختي تعرفي يا هنا لو جبوكي مره القسم  تعرفي هعمل ايه   
هنا ببلاهاء 😁: ايه
فارس :هحبسك يا جعفر  هحبسك 
هنا:  ليه كده يا ابو الصحاب ده انا بقول عليك جدع 
فيراس بخبث : خلاص يا سيد احنا اهل وجعفر اخوك بردو 
ندي وايان: ههههههههههه جعفر  وسيد 
هنا بغضب : ابو باوردوكم انا طلعه اشم شويه هواء
///////////////////////////بقلم دنيا احمد................. 
في مكان آخر 
في فروع شركه البنداري يجلس شاب وسيم حاد الشخصيه  مثل جده تماما يتناول كوب من القهوه ويشتغل علي اللب توب
  وفجاه يدخل صديقه 
سليم بزعل :هتفضل لحد امتي كده كاره كل حاجه يا صاحبي 
شهاب البنداري : سليم ياريت تقفل علي الموضوع ده 
سليم: يا ابني فوق لنفسك بقا انت عارف انك مش بس صحبي انت زي اخويه يا شهاب 
شهاب بتهنيد : عشان كده مش عارف اتطردك واخلص من زنك ده 
سليم: حبيبي يا برو ونعمه الصحاب 
شهاب :امشي اطلع بره يا سليم احسنلك وشوفلي شركة الار تي بعتو الفاكس ولا لا وهنروح نقبلهم امتي 
سليم بنسيان🤔 : الار تي مين 
شهاب بيبصلوا  : نهارك اسود انت مجهزتش الورق بتاعها اللي قولتلك عليه امبارح 
سليم بتذكر : خلاص خلاص افتكرت ماتقول بتاعت البت القمر بتاعت الصاروخ بتاعت البطل وانا افتكر علي طول 
شهاب :نعم يا عم الحبيب ما تركز كده مشكلتك انك بتحب تصاحب بس 
سليم : اسكت عشان انت مشوفتهاش عشان لو شوفتها مش هتقول كده ثانيا في حد يتجنن ويتجوز 
شهاب بحزن : وحتي لو شوفتها انت عارف كويس اني مفيش حد هيخد مكان بعدها 
سليم بحزن علي صاحبه : خلاص يا صاحبي أنسا بقا 
شهاب :رجع  لدور الجد علي وشه : ويلا بقا شوف شغلك عشان انت صدعتني ومسك اللب توب تاني 
سليم : بتقلب في ثانيه لدرجة مش بتعرف ابوك 
شهاب برفع حاجب 🤨: اقوم اوريك يلا اطلع بره احسنلك 
سليم: بخوف لا ولله ما انت قايم ده انت ايدك تقيله كفايه اللي عملتو من يومين مش قادر لحد دلوقتي وراح قايم 
شهاب: ايواا و لمه الدور بقا غور من وشي 
سليم :من قلبك يا فوزي وبيبربش كده 😂
شهاب :مش قولتك عايزني اقوملك مش مصدق 
سليم :طلع يجري وعلي ايه الطيب احسن وقفل الباب 
شهاب بابتسامه : غتت بس بحبه ربنا يخليك ليا يا صحبي 
شهاب الابن الأكبر لعيله البنداري عمره ٣٢ عام ومساك الشركات مع جده هو وفيراس شخصيه حاد جدا ووسيم جدا لديه أعين زرقاء وجسما رياضياً ولا يحب النساء جاد جدا معهم ) 
////////////////////////////////بقلم دنيا احمد..........
في شركه الدمنهوري 
منير  : عملت ايه يا مدحت كله تمام 
مدحت: تمام يا باشا بس عز البنداري مش هيسكت وخصوصا أنو عرف ان انت  اللي هتخدها  
منير: ايواا عشان كده عايزنكم تفتحو عنيكم اليومين الجايين دول 
مدحت: حاضر يا باشا اي اومر تانيه 
منير : ايوااا رحيم فين دلوقتي عايزكم تخلو بالكم منه 
مدحت : بصراحه يا باشا مع أصحابه ولسه مش عايز يشيل هنا من دماغه وهيعملنا مشاكل معهم وخلاص 
منير بغضب : اوع تكون قصدك علي البت اللي جدها البنداري وأخوها الظابط 
مدحت : للاسف هي يا باشا 
منير بغضب :عايزك تجبهولي من تحت الارض حالا 
مدحت: تحت امرك يا باشا اي اومر تانيه 
منير :لا روح انت 
مدحت : ماشي ومشي 
منير: في نفسه انا مش عارف انت هتوديني علي فين يا رحيم 
ونقفل هنا 
/////////////////////////بقلم دنيا احمد...................
الساعه السابعه مساء 
في ڤيلا البنداري 
يجلس كل من ابناء وأحفاد البنداري 
سالم الابن الأكبر لعز : خير يا بابا هو في حاجه ولا ايه 
عز :كل واحد هيعرف بس لمه تتجمعوا 
شويه ومنتصر جه الابن الأوسط 
منتصر :مساء الخير  عامل ايه يا بابا 
ازيك يا سالم 
عز: الحمدالله لازم انا يعني اجمعكم 
سالم: الحمدالله يا منتصر انت عامل ايه 
منتصر :الحمدالله تمام 
شويه والأحفاد جم 
فارس: وايان السلام عليكم ورحمه الله وبركاته 
فارس :دخل سلم عليهم 
ايان :ازيك يا عمي سالم عامل ايه 
سالم :كويس انت عامل ايه يا ايان 
ايان :الحمدالله يا عمي اومال فين شهاب مجاش لسه 
سالم :اكيد جاي ما انت عارف شهاب لازم يخلص الشغل ويشوف بعدين هيعمل ايه 
عز :لفارس اومال فين اخوك واختك وابن خالتك اتاخروا ليه 
لسه فارس هيرد 
فيراس: احنا اهو يا جدي 
الجد: حمدالله علي السلامه مكنتش عايزين تيجو ولا ايه وبيبص لمسلم 
هنا بتحاول تلطف الجو  : اي يا جدو كده متسلمش عليا كده يا زيزو انا زحلان منك 
عز: بنت احترمي نفسك ايه زيزو دي وبطلي  الشويتين بتوعك دول عشان انا اللي زعلان منك علي اللي انتي عملتيه ده 
هنا: ياااه علطول ظلمني كده 🥺
عز :لا يشيخه وراح مسكها من ودنها كده بقا هم بردو اللي بيجرو شكلك بس اقولك انا مبسوط منك ايواا كده عايزك بت قويه بس ده ميمنعش بردو انك تبقي هنون الرقيقه مع جوزك وغمزلها 😉
هنا :نعم يا عز جوز مين يا عنيه ده انا قاعده علي قلبك هنا ومربعه قال اتجوز قال 
عز: بنت احترمي نفسك ايه الاسلوب ده 
هنا ببراه :اسفه يا جدو وراحت حضنه بقا يرضيك اتجوز واسيبك لوحدك كده اومال مين اللي يعملكم حسه في البيت مين يبسطكم غيري مين يفرفشكم غيري 
فيراس بيقلدها :مين يسود عليكم عشتكم  غيري مين ينكد عليكم غيري مين يسرق التيشرتات غيري ومين ومين غيري ...............
اكمل يا هنا ولا كفايه كده 
هنا : راحت عند فيراس وحط أيدها علي بقه بااااااس فضحتني منك لله 
مسلم: متابعها بصمت ومبتسم وعز لاحظ ده وفرح 
زياد : وحشتوني وحشتوني وحشتوني 
هنا جريت :حبيبي عامل ايه يلا كده يا واطي مش بتسأل عليا ولا المزه واخدك مني 
زياد: حط أيديه علي بوقها يخربيتك فضحتيني منك الله اكتمي شويه 
منال من وراهم : مش هتبطلوو بقا شغل العيال ده لسه زي مانتو مش بتكبرو 
مسلم :جه من ورا منال وحشتيني اوي يا نونا 
منال: مين ميمو حبيبي وحشتني اوي وحطت أيدها علي وشه بحنان عامله ايه يا حبيبي ونهال عامله ايه وأخواتك وحشتني اوي يا حبيبي واخدته في حضنها 
هنا :علي فكر انا بنتك وبغير يا نونا 
منال :بت روحي العبي بعيد عشان حبيبي جه 
مسلم :بيطلع لسانه لهنا ههههههههههه قصف جبه يا برنسس  هنا
ايان لهنا :الجبهة والكرامه انا مش شايفهم صح يا فيراس ههههههههههه 
فيراس: ههههههههههه صح الصح 
شويه و شهاب جه 
شهاب:  مساء الخير
كلهم :مساء النور 
عز: اطلع غير عقبال ما عمتك تشوف الشغلين يحطو الاكل 
شهاب: ماشي وطلع فوق يغير 
بعد عشر دقائق كلهم علي السفره 
هنا :جات تقعد جنب اخواتها زي ما متعوده 
الجد : هنا قومي اقعدي جنب مسلم 
هنا: ما انا بقعد هنا علي طول يا جدي 
الجد :اسمعي الكلام 
هنا :بزهق حاضر وقامت 
الجد :يلا كل يبداء ياكل بسم الله 
والكل بداء ياكل في صمت تام حتي الأمهات 
وبعد شويه : 
في مكتب الجد 
عز الجد : فارس انت وايان انا عارف انكم من أكفاءه الظباط في الداخليه والمخابرات انا عايزكم تجبولي كل المعلومات عن منير الدمنهوري 
فارس: القضيه بتاعتوا مسكها ايان 
الجد :حلو اوي 
الجد :مسلم أنت و شهاب هتمسكوا الصفقه اللي دخله فيها شركه الدمنهوري وعايز اوريلو مين احفاد البنداري فاهمين 
ايان: اعتبر الموضوع خلصان من نحيتي 
شهاب بتكبر : تمام اعتبر الصفقه معاك 
فيراس: عايز مني انا حاجه يا جدو 
 الجد: اكيد انت هتبقي معايا زي ما انت ولا انت عايز تسبني 
فيراس: وانا اقدر بردو 
فارس :عايز مننا حاجه تاني يا جدي 
الجد:. ايوااا هنا ومسلم خطوبتهم الاسبوع الجاي  
الكل بصدمه 😳.......................
مسلم 😳وانا ..................
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية حب نص امريكي ونص مصري)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات