القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عرين الليث الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

 رواية عرين الليث الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

رواية عرين الليث الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

رواية عرين الليث الفصل الرابع 4 بقلم مريم حسن

بيفتح ليث ملف عيلة تاليا 
ليث… تاليا الشبراوي بنت كامل الشبراوي 
ليث بغضب…. تالياااااااااااااا 
تاليا.. فففي ايه 
بيص**فعها بقوة 
ليث… هتعرفي بس اما نروح بس
بيشدها من ايدها و بتكون هي بتعيط 
ليلى… ليث انت
ليث… مش وقتك فاهمة مش وقتك و بيمشي 
ليلى… هو في ايه ما تبصوا في شغلكم
….
اول ما بيدخل الاوضة بيرميها في الارض و بيمسكها من شع*رها 
ليث … بقى انتي يبنت ال… تضحكي عليا
تاليا بدموع… انا مش فاهمة حاجة في ايه 
ليث… انتي هتستعبطي يا روح ام*ك بقى انتي بنت كامل الشبراوي ها و جايا طبعًا ابوكي اللي باعتك
تاليا… بابا مين بابا مات من زمان 
ليث… جو الاب القاسي ده مش عليا انطقي بكل حاجة
تاليا… معرفش حاجة ولله 
بيزقها ليث على الارض و راسها بتتخبط في السرير و هو بيخرج بينزل تحت مكتبه و يفتح الخزنة و بياخد مسدس 
و بيخرج و بيركب عربيته و بيتجه لشركة كامل الشبراوي 
السكرتيرة… لو سمحت مينفعش كده مينفعش تدخل كده 
بيرفع المسدس السكرتيرة بتصرخ و هو بيدخل بيفتح الباب 
ليث… جايبلي بنتك يا شبراوي 
كامل… بنتي مين اللي جايبها 
بيقرب و بيحط المسدس على راسه… بنتك تاليا يا شبراوي ايه متعرفهاش و سترى بقى باعتها عشان تعرف كلها مات عن الصفقة الجديدة 
كامل… انا بنتي ماتت هي و امها و هي في بنت امها انت بتقول ايه و موصلات بيك للدرجة دي اطلع برا 
بينزل ليث مسدسه بصدمة و بيقوله… اومال مين ماجدة 
كامل… ماجدة اختي 
ليث… احكيلي مراتك ماتت امتى و ازاي 
كامل بيقعد و بيبقى هزيل و بيتكلم… كنت متجوز مراتي اول ما تمت التمنتاشر سنة كنت بحبها اوي و اختي كانت بتكرهها كنت مسافر انا و مراتي الغردقة نبعد عنهم طول فترة حملها عشان مشاكل بسبب جوز اختي  و احنا راجعين كنا مبسوطين مراتي قمر كانت حامل في بنتي كنا راجعين عشان تولد في مستشفي احسن و احنا راجعين الفرامل كانت سايبة العربية اتقلبت كنت سامع صوت الناس حواليا كله اللي فاكرة اني سمعت صوت صريخ بنتي و كنت في العربية التانية فوقت بعديها في المستشفى لقيت اختي موجودة اللي كان بقالي شهور مبكلمهاش بسبب اللي هي كانت بتعمله قالتلي ان مراتي ماتت و في بطنها البيبي قولت يمكن تهيأت و دفنت مراتي و بعديها ب شهر كنت داخل الشغل ده وانا عارف مين اللي قتل مراتي و كنت عايز انتقم منه و هي اختي اللي اكتشفت انها بتاجر في الم**خدرات و الس**لاح و قعدت ادور عليها لمدة عشرين سنة و ملقتهاش لحد دلوقتي ممكن اشوف صورة تاليا 
ليث فتح موبايله و طلعله صورة تاليا اللي كانت بتشبه امها شعرها الاحمر الطويل و عينها العسلي و النمش و كل حاجة 
كامل… دي شبه امها 
ليث ببرود… انا ميهمنيش كل ده انت هتيجي معايا و تعمل تحليل دي ان اي و نعرف بنتك ولا لا 
كامل بلهفة… موافق موافق
ليث… بس ده ميمنعش ان احنا اعداء 
تيجي بكره الساعة حداشر الاصلاح في المعمل 
و بيقوم يخرج و الموظفين بيبقى باصين بخوف و هو بيبص بسخرية و بينزل تحت و بيركب عربيته و بيتجه للبيت 
ليث لقى الدكتور خارج بص باستغراب و سأل الشغالة… هو في ايه 
الشغالة… اصل اصل الهانم الصغيرة راسها مفتوحة و 
ليث بعصبيه.. و مكلمتونيش لي ها 
الشغالة…. موبايل حضرتك مشغول
ليث طلع على فوق و لقى و الشغالة بتأكل تاليا قالها اطلع برا و قعد جنبها 
ليث..، انتي كويسة 
تاليا.. اه 
ليث… طب يلا عشان تكملي اكلك
تاليا.. شكرًا مش عايزة و لو سمحت اطفئ النور و اخرج عشان عايزة انام 
ليث… في ايه ما تتعدلي 
تاليا بدموع… في ايه انت ضربتني و طلعت وحش 👿 انت كمان و مش بس عمتو اللي هتضربني انت كمان انا بك**رهك عايزة امشي من هنا 
ليث ببرود…. واضح فعلًا انك عايزة تنامي 
بيطفي النور و بيخرج و هي بتنام و اول ما بيروح اوضته بيكسر في كل حاجة 
ليث… مش هتمشي يا تاليا مش هتمشي
بليل 
ليث بيسمع صراخ تاليا و بيروح الاوضة بيلاقي 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية عرين الليث)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات