القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الرعد الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

 رواية روح الرعد الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الثالث 3 بقلم منى محمد

رعد: اممم.. انتي كده بقيتي مراتي عر*في
روح بصدمه: ايييهه.. هات الورقه دي انا لازم اقطعها
رعد ببرود: ليه؟ 
روح: هو اي اللي ليه انت ازاي تعمل كده وعملت كده ليه اصلا
رعد: انا حر.. انتي خلاص بقيتي ملكي وانا اللي هتحكم فيكي بعد كده
روح بدموع: انت ليه بتعمل معايا كده انا حتى معرفكش هو ليه بيحصل معايا كده انا تعبت ولله حرام عليكوا ليه كله بيقسى عليا انا عملتلكوا اي .. تعالي يا ماما خديني بقا انا تعبت💔
روح صعبت على رعد راح شدها لحضنه واتكلم بحنيه: اهدي.. اهدي متخفيش انا هحميكي مش هئذ*يكي.. عايزك تحكيلي كل حاجه عنك يا روحي ماشي
روح ببراءه: هو انت بتقولي روحي ليه بتدلعني عشان اسمي روح يعني
رعد و هو بيملس على شعرها بحنيه: لا.. عشان انتي بقيتي روحي خلاص.. بقيتي روح الرعد♥️
روح بفرحه: الله حلوه اوي روح الرعد دي
رعد: انتي احلى يا روحي.. هاا احكيلي بقا عنك
روح ببراءه: انا اسمي روح احمد و عندي 15 سنه مامتي ماتت وانا عندي 6 سنين بعدها بسنه بابا اتجوز طنط سميه.. شر*يره اوي ومش بتحبني  كانت علطول بتضر*بني وتحبسني في اوضه ضل*مه وانا بخا*ف من الضل*مه اوي.. وكملت بدموع.. ولما كان بابا يجي من الشغل كانت تطلعني من الاوضه وتقعد تعاملني حلو قدامه لكن من وراه كانت بتضر*ني جامد وتل*سعني با*لسكينه.. وراحت رفعت الكم بتاع البيچامه وقالت.. بص ل*سعتني هنا.. اللسعه دي بقالها كتير بس مش بتمشي من جسمي.. بعد سنه خلفت بنتين تؤام وبقت تهتم بيهم اوي وتأكلهم احلى اكل وتلبسهم هدوم حلوه اوي وانا كنت علطول بلبس هدومي القديمه.. بعدها خلت بابا يخرجني من المدرسه عشان تاخد مصاريف مدرستي تصرفها على بناتها.. وبابا تعب ومبقاش يقدر يشتغل وبقت هي اللي بتشتغل وتصرف علينا بس مكانتش بتصرف عليا حاجه كانت علطول تحطلي انا عيش وجبنه وساعات متحطليش اكل خالص.. وتاكل عيالها لحمه لحد امبارح كنت قاعده بلعب بدبدوبي راحت قالتلي تعالي عشان هتروحي مع ابوكي تجيبولي طلبات.. بابا خدني ونزلنا بعدين قالي اقعدي هنا هجيب حاجه واجي وراح مجاش تاني.. وكملت بعياط هستيري.. هو وحشني اوي كان حنين عليا وبيحبني وانا بحبه اوي نفسي اشوفه وحشني خالص
رعد عينه دمعت بس مسحها بسرعه ومسح دموع روح واتكلم بهدوء وحنيه: انسي كل ده يا روحي انا هعوضك عن كل حاجه وحشه عشتيها اوعدك
روح حضنت رعد وقالتله: شكراً يا رعدي♥️🫂
رعد: قولتي اي؟ 
روح بكسوف: شكراً يا رعدي
رعد بمرح: لا لا انا مش قد الدلع ده انا كده هتغر
روح ابتسمت وبعدين مسكت بطنها جامد
رعد: مالك يا روح ماسكه بطنك ليه
روح بكسوف: اصلي جعانه بقالي يومين مكلتش
رعد: هجبلك اكل دلوقتي ارتاحي وانا هروح اجبلك اكل واجي ماشي
روح: ماشي
رعد نزل يجيب اكل من تحت لقا هايدي بنت عمه
هايدي راحت عند رعد وحضنته: رعد وحشتني
رعد خرجها من حضنه واتكلم ببرود: طيب
هايدي بدلع: رعد انت ليه بتعاملني كده
رعد على نفس بروده: انا حر وبعدين انا راجل متجوز يعني بطلي حوار انك تحضنيني ده
هايدي بصدمه: اييي.. واتجوزت مين بقا
رعد: واحده انتي متعرفيهاش ومش عايزك تعرفيها اصلا
عند روح فوق.. 
روح: هو رعد اتاخر كده ليه.. انا هنزل اشوفه
روح نازله على السلم وهايدي شافتها نازله وعرفت ان دي روح اللي رعد كان بيتكلم عليها واتجوزها فا حبت تغيظها
هايدي عملت نفسها دايخه وكانت هتقع راح رعد مسكها من وسطها 
روح شافتها 
روح بدموع: ررررعدي
رعد بص على روح اللي واقفه ودموعها على خدها 
رعد بتوتر: ر.. روح دي.. دي هايدي بنت عمي كانت هتقع فا سندتها عادي
روح: وتسندها ليه ما هي تسند نفسها
هايدي اتعدلت وراحت حطت ايدها على كتف رعد واتكلمت بغرور: وفيها اي لما يسندني ده انا في حكم خطيبته حتى😏
روح بصدمه:......... 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية روح الرعد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات