رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الثالث 3 بقلم مريم قابيل
رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الثالث 3 بقلم مريم قابيل |
رواية غلبني الشوق إليكي الفصل الثالث 3 بقلم مريم قابيل
فعلاا حسيت ان انا وادهم محتاجين بعض ..خدته وروحت علي شرم الشيخ ليا هناك بيت بتاع بابا زمان محمد ميعرفش عنه حاجه حياتي كانت ف الاول صعبه عليا جداا كان عندي مسؤليه اني ادور علي شغل ع اقدر اعيش ادهم في مستوي نضيف وبيئه مناسبه وبمعني اصح ع نعرف نعيش طبعا عملت اوراق تبني لادهم وكمان ع اخليه علي اسم محمد دفعت فلوس كتير اووي تقريبا خلصت تلات تربع حسابي ف البنك وبعدين دورت علي شغل وفعلا لقيت بمرتب كويس وكان عندي كمان شغل اونلاين بردو بمرتب كويس وكان الوضع ماشي كويس نوعا ما....لحد ماجيت ف يوم وحسيت اني تعبانه جداا وادهم كمان حس بده
ادهم:مالك ي مامي شكلك تعبانه اوووي اروح اناديلك انكل عبدالرحمن من الشارع الي ورانا
مريم:لءء ي حبيبي انا كويسه بس عندي سرر صغنون قدك كدا تحب اقولهولك
ادهم:ايوه ي مامي قوليلي وبعدين انتي مش قولتيلي ان احنا صحاب ومش لازم نخبي اي حاجة عن بعض
مريم:ايوه ي روح مامي...بص بقي احنا هنبقي تلاته ...هيبقي عندك اخ حلو اوووي كدا شبهك ي ادهومي
ادهم:الله ي مامي ع انتي ف بطنك هنا نونه وهلعب انا وهو
مريم:ايوه ي روحي ...هااا هتسميه اي بقي ...
ادهم: هسميه ادم ي مامي
مريم:نسميه ادم ي روح مامي...بس عيزاك توعدني ي ادهم انك تحبه وتخلي بالك منه واوعي ابداا اي حاجه تأذيه ع انت اخوه الكبير ي حبيبي!!؟
ادهم :اوعدك ي مامي اني هخلي بالي من دومي
ربنا يخليكو ليااا يارب وتكونو سندي ف الدنيا دي
بعد ٢٧ سنه ادهم كبر وبقي الرائد ادهم محمد خليل وعنده ٣٠ سنه...وادم بقي الدكتور ادم محمد خليل وعنده ٢٦ سنه
ادهم:يا اأمييييي ي ست الكل انا جيت...وجعااان اوووي
مريم:حاضر يادهم ي حبيبي جيالك....غسلت ايدي بالمايه وروحت ليه ...بص ي ادهومي روح غير هدومك وخد شور وروح هاتلي اخوك من قفاااه عن جنني معاه برن عليه مش بيرد ع نتعشي سواا
ادهم:عنيا ي ست الكل
مريم:تسلم عنيك ي حبيبي
------------------------------
عند ادهم غير هدومه ونزل ع يروح يجيب اخوه من المستشفي بتاعته
شاف سوبر ماركت ادهم بيعشق الببسي نزل يشتري وبعدين يعدي علي اخوه وهو خارج خبط ف بنت جميله جدا
ادهم:يلهووووي هو في كدة اي الحلاوه دي كلها
البنت:انا اسفه والله العظيم مقصدش انا الي غلطانه
ادهم:يلهوووووي لو يبقي كل الغلط كدا
البنت:نعم!!
ادهم:انتي اسمك اي
البنت:انا الدكتوره جميله عبدالرحمن عزت
ادهم :انتي بنت انكل عبدالرحمن الله يرحمه
جميله بحزن:ااه اناا
ادهم:انا الرائد ادهم محمد خليل
جميله :مش معقول...انت اخو الدكتور ادم محمد خليل...وااااااو انا مش مصدقه انه انت قدامي دلوقتي بجد كان نفسي اشوفك من زمان...دايما دكتور ادم يتكلم عنك وعن مامتكو وقد اي بيحبك بجد
ادهم:راجل والله الواد دا..احم طب انتي كنتي بتعملي اي هنا
جميله:اصل بصراحه انهارده وانا مروحه كوتش عربيتي فرقع وانا لما ببقي مدايقه بحب اشتري ببسي
ادهم:..ايه ده انتي بتحبي الببسي !!
جميله :بعشقه
ادهم:يبخته🤤
جميله:هو اي دا
ادهم:الببسي
جميله :اهااا شكراا ي سياده الرائد معلش ازعجتك
ادهم:سياده الرائد اي بس ...قوليلي ادهم وبعدين انا لازم اوصلك البيت..يلا
جميله:مش عايزه اعطلك
ادهم:تعطليني اي بس انا كنت رايح اجيب ادم من المستشفي احنا نروح نجيبه وتيجي تتعشي معانا كمان بالمره تشوفي امي وبعدين تروحي
جميله:بجد هتخليني اشوف مامتك
ادهم:هو ادم بيقول علينا اي بظبط مخليكي متحمسه اووي كدا
جميله:ملوش سيره غيرك انت ومامتك ديما يقول انك صاحبه قبل ماتكون اخوه انك كنت بتدافع عنه كتير وهو صغير ومبتحبش حد يتنمر عليه وحاجات كتير اوووي ومامتك بيقول انها اعظم ست
ف الكون وانهااا تستحق كل الحب الي ف العالم
ادهم:ادم!!!
جميله:اها
ادهم:طب يلا هنعدي عليه وبعدين نروح البيت سوا....
تعليقات
إرسال تعليق