القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية سجينة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

 رواية سجينة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية سجينة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

رواية سجينة الفهد الفصل الثاني 2 بقلم هدير بدر

فهد دخل شرطه وبقا شغال مخابرات 
فهد.دخل بطلته المعهوده اللي كله بيخاف منه 
فهد : دخلهوملى 
واحده دخلت كبيره في السن في وضع مش كويس ومعاها بنت جميله اوي
فهد ماداش لحد.اهتمام وفضل باصصلهم شويه 
الست : والله يابيه 
فهد بزعيق : إياكي تجيبي سيره ربنا علي لسانك ياوليه انتي فاهمه 
الست برعب : ف فاهمه وجاي تقعد 
فهد : رايحه تقعدي فين كانت لوكانده ابوكي 
الست: أسفه يابيه 
فهد : تقدري تبقا تحكي كل حاجه
الست : والله يابيه ماعملت حاجه 
أنا كنت فاتحه البيت دعا*ره والرجاله هما اللي بيجو مش زنبي هو انا كنت ضربتهم علي ايدهم 
فهد خبط علي المكتب جامد : صوتك مايعلاش ماتنسيش نفسك 
وبعدين بص للواقفه بخوف : ودي مين السنيورة كمان شغاله معاكي برضو 
الست : لا دي بنتي يابيه لو عجبتك وعايز تشتريها خدها 
البنت بخوف : لا لا خديني معاكي 
الست : بس دا انتي خلفتك شؤم عليا
البنت : علشان خاطري خليني معاكي وهاعمل اللي انتي عايزاه 
فهد : ماتبس يا بت انتي وهي 
ونده للعسكري 
خد الست (محاسن ) وسيبلى دي بقا 
وبص للبنت 
العسكري خد محاسن ومشي 
فهد بص للبنت : بقولك اي يابت ماتعمليش نفسك محترمه عليا 
ريم بصتله بخوف : ازاى مش فاهمه 
فهد استغرب من خوفها
فهد : بت انتي انا عارف نوعيتكم كويس 
ريم: ابوس ايدك رجعلى امي انا ماعرفشي حاجه من اللي بتقول عليها 
فهد صبر نفذ منها : لولا اني مش بمد ايدي علي حريم كنت قمت ظبطك 
ريم بخوف : ابوس ايدك ماتضربنيش 
فهد : لا يانوغه مش هاوسخ ايدي بناس زيكم 
ريم مافهمتشي بس فضلت ساكته 
فهد نده للعسكري يجيب امها 
محاسن كانت خدت علقه محترمه   
فهد : دي قرصه ودن لحد ما تاخدي الحكم المناسب 
محاسن : ابوس ايدك يابيه خد البت دي هي مالهاش حد غيري 
فهد : وانتي خايفه عليها اوي علشان كدا مشغلاها معاكي يعني يعتبر اصلا هي طفله 
محاسن : لا يابيه دي عندها ١٧ سنه 
فهد : خدها من هنا 
وبعدين بص لريم : وانتي يابت روحي شوفي هاتروحي في انهي دا*هيه تاخدك 
ريم بخوف : بس انا ماليش حد 
فهد: وانا مش في حضانه 
وبعدين زعق اخفي يالا 
ريم مشيت ونزلت قعدت علي السلم في الشارع لحد مانامت 
الصبح فهد كان رايح شغله 
شاف ريم عماله تعيط وفي شباب حواليها 
فهد : راح ضربهم وخدها 
فهد بصلها : عاجبك اللي بيبصولك والا اي 
ريم مسكت فيه : وديني في اي حته ابوس ايدك انا بنام في الشارع 
فهد قلبه دق : وخدها وركبوا العربيه 
ريم فضلت ساكته لحد ماراح عند الماذون 
فهد بصلها : امضي 
ريم : يعني اي امضي 
فهد : يعني اكتبي اسمك هنا 
ريم : مش بعرف 
فهد استغرب : ازاى مش بتعرفي 
ريم : والله مش بعرف اكتب .
فهد خلاها تبصم وبقيت مراته 
خدها شقه 
فهد: دلوقتي بقيتي مراتي مش علشان حبا فيكي تؤ تؤ دا علشان بس ماتناميش في الشارع
ريم : شكرا جدا لحضرتك 
فهد : مؤدبه اوي يابت 
ريم بصيت في الارض 
فهد : بتعرفي تطبخي 
ريم : ايوا 
فهد : روحي اعملى اكل 
 ريم : طاب ممكن اعرف مكان الحاجه 
فهد : اتفضلي وبقا بيعرفها 
ريم : شكرا وقعدت تعمل الاكل 
فهد : اقعدي 
ريم : لا لا شكرا مش عايزه اكل 
فهد: قلت اقعدي 
ريم: قعدت تاكل لانها كانت جعانه فعلا 
خلصوا اكل 
فهد قام اتوضي علشان يصلي 
ريم بفضول : هاتعمل اي 
فهد : وانتي مالك 
ريم بصيت في الارض 
فهد راح.صلي وهي فضلت بصاله 
فهد خلص : اي بصالي كدا لي 
ريم : اصل مش فاهمه بتعمل اي 
فهد بصدمه: انتي مش عارفه الصلاه 
ريم : يعني اي 
فهد فتح بؤه : انتي مش مسلمه 
ريم : مش فاهمه 
فهد بصدمه:مش فاهمه يعني اي مسلمه
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية سجينة الفهد)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات