القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خلقتي لي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان أحمد

 رواية خلقتي لي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان أحمد

رواية خلقتي لي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان أحمد

رواية خلقتي لي الفصل الثاني 2 بقلم إيمان أحمد

ورد بغيظ.... برا برا يعني هطلع من الجنة 
زين بحدة.... استني عندك 
ورد وقفت بغيط وغضب ..... نعم ي دكتور 
زين بجدية اسمك ايه 
ورد بهدوء .... ورد عز الدين 
تمام اتفضلي وياريت ما شفش  وشك تاني في اي محاضرة ليا 
ورد بحزن ....  تمام 
خارج قاعة المحاضرات 
 ورد بغضب غيظ..... اه ياني عليا كان لازم يعني اهزقه الصبح بس انا مش غلطانه هو كان قليل الزوق بس طلع الدكتوررررر  في الاخر اعااااا  هشيل السنة  بس  انا  السبب انا الي شوحت بايدي كده وقولت ابدا البنت ملهش غير تعلمها طيب هعمل ايه دلوقتي دي لو ماما عرفت احتمل تعلقني علي باب الشقه عااااااا
 ولله الانتقام منك ي ضاكتور زين بس ازاي ازاي ي بت ي ورد بس خالص لقتها هقهقهقهق (ضحكة شريرة 😂) 
اتجهت ورد بعد عدة دقائق  الي (الجراج ) الخاص بالجامعة 
ورد بتفكير ..... ي خربيت الغباء انا مش عارفه عربيته اي وحدة 
 ورد بتفكير.....بس لقتها 
عند الحارس الخاص
 بحراسة السيارات 
ورد بهدوء... لو سمحت 
  هي فين عربية دكتور زين المهدي 
الحارس باستفسار ..... بتسالي ليه ي آنسة 
ورد ردت بثقة وهدوء ....... اصلا دكتور زين بعتني اجيب ليه حاجه من العربية بتاعته بس نسي يقولي هي اي واحدة باظبط 
الحارس بتفهم ..... تمام تعالي ورايا
الحارس بجدية ......هي دي عربيه زين باشا ي آنسة
ورد بهدوء .... تمام اتفضل
 بعد مغادرة الحارس 
ورد بمرح .... بقا انت بتطردني ي ضاكتور زين من المحاضرة 
انا  هخليك تروح النهارده في ميكروباص  هفضي عجل العربية من الهواء 
بعد مرور عدة دقائق انتهت ورد من انتقامها كام تعتقد 
بمرح بس كده هروح وانا ضميري مرتاح 
بعد مرور عدة ساعات كان زين في اتجاه الجراج الخاص بالسيارات
  زين بغضب.... سعد انت ي زفت 
(سعد)الحارس الخاص بالجراج ...... نعم ي زين باشا 
مين الي فضي هواء العجل كده 
سعد بتوتر مفيش حد داخل هنا ي زين باشا 
زين بغضب وصوت جمهوري  .....امااال مين الي عمل كده انت قاعد هنا نائم
سعد بخوف وتوتر ....... في واحدة جات هنا ي باشا تسأل علي علي عربيتك
زين باستغراب ..... مين
 دي انا مبعتش حد 
ثم قال بتفكير ....فين كاميرات المراقبة الي  موجوده هنا 
موجوده ي باشا 
زين بأمر .... تمام هاتلي كل التسجيلات 
الحارس بخضوع .... تمام ي فندم 
بعد ما  زين شاف كاميرات المراقبة وعارف ان ورد هي الي عملت كده 
زين بغضب شديد و توعد ..... بقا انت الي عملتي كده ي ورد حسبك زاد معايا اوي 
في بيت ورد 
سعاد بسؤال ورد انت جاتي ..... لاء ي ماما لسه برا (السؤال الذي احتار العلماء فيه 😂)
سعاد بغيظ ...... ردي عدل ي بنت الجزمة 
ورد بمرح ....... حاضر ي ست الكل  بس قولي ايه رائحة الكل الي جابت اخر الشارع دي هو انا جالي عريس ولا ايه 
سعاد بغضب .... (انا بدات احساس انا هي الساحرة الشريرة😂) ي رب صبرني لاء ي ختي بس في مفاجأة بليل وادخلي بقا نضفي اوضتك و دولابك الي زي الزفت ده
ورد بزهق ...... ليه هم الضيوف هيجوا يناموا عندي في الدولاب 
سعاد بنفذ صبر........ امشي ي بنت الجزمة
 من هنا امشي ي بت 
احمد ي حبيبي انت جيت ي قلب ماما 
ورد من وراء الباب ي سلام ي ختي هو احمد ي حبيبي وانا امشي ي بت انا بدات اشك انك مرات ابوي مش امي
سعاد بحب..... انتم الاتنين حبايبي
احمد بمرح .... احبك كده ي سوسو وانت نبع الحنان  
 سعاد بضحك ..... بس ي واد عيب 
ورد بمكر.... هي لولو عاملة ايه ي ابوحميد 
احمد بغيظ منها .... لا ولله طيب تعالي بقا 
ورد بصوت علي عاااااا ابعدي الواد ده عني ي ماما
سعاد بضحك .... احسن تستاهلي 
وفضلوا الاتنين يجروا وراء بعض 
بعد فترة لا بأس بها 
كانوا الضيوف وصلوا  
احمد باستعجل ...... يلا ي ورد الناس وصلت 
ورد بمرح.... خدوا الجاتوه منه الاول
احمد بغضب ..... يلا ي بت خلصي 
ماشي خلصت اهو استني خدني في ايدك 
تعالي يلا 
ارتداء ورد فستان من الون الزرقاء الذي كان يتناسب معها كثيرا ويبرز جمالها بشدة لتبدو في غاية الجمال 
احمد بسعادة  ..... زين وحشني ي بني عمي 
زين بحب وسعاده .... وانت كمان ي صاحبي 
ورد بصدمة نعم مين ده الي بن عمك
وجهت كلامها لزين انت ايه الي جابك هنا ي دكتور زين 
احمد بتفهم بس ي ورد في ايه انا مش فهم حاجه 
زين بجدية انا هقولك ي أحمد
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية خلقتي لي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات