القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقام الأبناء (جحيم رحيم 2) الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابوالخير

 رواية انتقام الأبناء (جحيم رحيم 2) الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابوالخير

رواية انتقام الأبناء (جحيم رحيم 2) الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابوالخير

رواية انتقام الأبناء (جحيم رحيم 2) الفصل الثاني 2 بقلم ميرا ابوالخير

سيف برفع حاجب: طب مانا خدت خلاص منك شوفي جس"مك كده. 
بتحسس علي جس*مها وبتصراخ: لااااااااااا. 
سيف بخبث: متخافيش كده لسه مش لم'ستك ولا حاجه انا بس رابطك في السرير ياحلوة. 
شروق: انت عايز مني ايه. 
سيف ببرود: ولا حاجه يدوب ادفعك حق القلم بس. 
شروق ببرود اكبر: ولا تقدر تعمل حاجه. 
سيف بخبث:  ليه يا ترا انتي يا عامية هتقفي قدمي. 
شروق بنغزة في قلبها: العامية دي اشر'ف منك ومن اهلك. 
سيف بغضب وشدها من شعرها: اهل مين يا و*** تعالي. 
شروق بتحاول تفلت: اوعا ايدي. 
سيف بجراءة:  هتجوزك  لمز"اجي وتشوفي اسود ايام حيا"تك . 
شروق بصدمه: ايه انت اتجننت تتجوز مين. 
سيف بيمشي ايده علي جس"مها بجراءة كبيرة وشدها لصدره: تؤ تؤ اصلك جس*مك حلو اوي وعاجبني مفهاش حاجه لو نتسلى شوية ولا بلاها جواز و خلينا كده واخد بردو مز"اجي. 
شروق لسه هتضر"به بالقلم: لاااا كده غلط يا مزة تعاليييي. 
شدها بعن'ف ونزل سمعت صوت ناس. 
شروق: في ايهه. 
سيف ببرود:  اكتب يا شيخنا. 
الشيخ بدء وهي دموعها نازلة علي خدها: امسحي دموعك دي انتي فاهمه وايلا وحياة امي لهصو*رك و انت عا"رينه وافرج مصر كلها عليكي. 
شروق بدموع: خلاص انا اسفه بس والنبي بلاش جواز مش عايزة اتجوز. 
سيف ببرود: انجز انت كمان. 
(بارك لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير). 
قرب ليها سيف وشدها من وسطها بكل و"قاحة  وق*بلها على شف*تيها قبلة عميقة الحراس والخدمه  والمأذون اتكسفوا من يلي شافوا
شروق اتخنقت ومكانتش قادرة تت*نفس وصرخت: إبعد عني احسن لك. 
سيف بكل برود: كله يمشي برا. 
  الكل مشى بسرعة  سيف قر"ب بكل غل مسكها من إيدها وقال: يلا يا عروسة ورانا لي*لة د*خلة وأنتِ عارفة الباقي بقا يا عروستي. 
شروق كانت هتجري من قدمه و كانت بتبكي شالها ما بين يديه وطلع الجناح بتاعه ورزع الباب بقوة اتخضت منه ورجعت لورا. 
سيف زقها على السرير وفك أزرار البدله: يلا اقل"عي هدومك دلوقتي  اللِ اشوفك فيه مكسو"رة  وعينك مذلو"لة  وتبقي ملكي انتي وجس*مك لمز*اجي وبس. 
_إبعد عني يا ح*يوان 
سيف ببرود وكر"ه: بقولك اقل'عي  هدومك ودلوقتي. 
بقلم ميرا ابوالخير.
 ~~~~~~~~~~~~~. 
تعريف سريع كده (سيف رحيم المنشاوي شاب قاسي لايعرف الر"حمه شبه رحيم بالظبط مز من الاخر) 
(شروق بنت عامية بس بشرتها بيضاء وجميلة جدا وشعرها بني شبه عينها اتعمت لاسباب هنعرفها بعدين) 
(ليث اخو سيف بس من الاب بيحب عايلته جدا بس بسبب حادثة فرقت بينه وبين سيف و نور يلي هي بنت حمزة من شهد شاب جميل وملامحه هاديه صورته في الغلاف مع رحيم وشروق) 
(ميرا رحيم المنشاوي بنت اوزعه سيكا وعينها شبه رحيم و شقيه جدا وبرئيه وبتحب الفرفشه) 
(شهاب عز الدين الجارحي طبعا شاب له عضلات وحلو مز كده 😂) 
(ملاك حمزة بنت بريئه وهاديه ونسخه من رقيه وبتحب سيف جدا جدا من طفولتها). 
(نيرة رعد بنت عسولة و قصيرة سيكا وبتحب عدي صاحبها في الكليه). 
القصه هتبقا دمج ل 5 قصص حب وتحديات و تشويق وشخصيات تانيه هتظهر بس لو لاقت تفاعل منكم 🙂 نرجع للحدوته. 
~~~~~~~~~~~~. 
ميرا بتبص ليه: هو انت 😳.
رحيم باستغراب: انتي تعرفيه. 
ميرا بابتسامة: دا شهاب الجارحي يا بابي اكبر مدرب في مصر كلها. 
شهاب ابتسم بخبث: انتي متابعه بقا. 
ميرا: ايوا ينفع تدربني. 
رحيم: بعدين يا ميرا هو هنا عشان يحميكي. 
ميرا بتافف: طيب. 
خرج رحيم وشهاب ابتسم بخبث:  اسمك حلو. 
ميرا بابتسامة بريئة: شكرا. 
شهاب بمكر: تحبي نخرج. 
ميرا: اكيييد هروح البس. 
ابتسم شهاب بمكر وفي نفسه: اصبروا عليا بس يا عايلة المنشاوي عشان مو*ت ابويا دا مش بالسهل ولا لما اختي تاهت مني ومو"ت امي بحسر'تها انا شهاب عز الجارحي هد"وقكم كلكم العذ*اب الوان طلع سلسه من رقبته وحياة كل لحظه الم عشتها هتشوفوا. 
نزلت ميرا بهدؤء: يلا. 
شهاب ببرود: تمم. 
استغربت تحوله ومشيت. 
شهاب في الفون:  تمم يتحر*ق. 
....: بس حمزة بيه كده ممكن يكشفنا. 
شهاب ببرود: كلامي يتنفذ مفهوم. 
..... :اؤمرك يابيه. 
شهاب قفل وبص علي ميرا في المريا وبيعدل شعره: علي فين. 
ميرا: اي مكان. 
ابتسم بمكر: تشربي المانجا دي. 
ميرا بابتسامة: اه بحب المانجا جدا. 
اخدت منه المانجا شربتها وحست بدوخه في دماغها نمت وهو وقف قدم بيت مهجور ونزل شالها وابتسم بمكر: انتي اول انتقا"مي منهم. 
خدها وافتكر حاجه: اممم لا بلاش هكسر قلبك الاول يا ميرا وبعدين افوق لامك وابوكي. 
ساق العربيه ورجع القصر تاني. 
ريناد: اي دا شيالها لي. 
شهاب: نامت يا هانم. 
ريناد بابتسامة: هي طول عمرها شقيه كده معلش هتعبك معايا تطلعها فوق. 
شهاب: تمم. 
داخلها اوضتها وقعد يتامل فيها و بيبص لريناد دي يلي المفروض تكون بنت عم ابوه او مراته وحببته رجع تاني لجبروته: عن اذنك. 
ريناد بصت علي سلسلته بصدمه:  اي دي.
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~.
في بيت رحيم. 
ملاك بخوف: يلي بحبه بجد هو سيف اخوك. 
ليث بصدمه: ايههه. 
ملاك: صدقني مش بايدي انا بحبه وانا صغيره حبته اوي. 
ليث بغضب وشدها من وسطها: ايههه كل حاجه سيف سيف سيف ما تخرسي بقا اعملي حسابك انك ليا انا وبس ملكي انتي فاهمه يا بنت عمي. 
ملاك: انت بتقول ايه ابعد يا ليث. 
ليث بيقرب منها اكتر:  هتتجوزيني بمزاجك او غصب عنك انتي فاهمة. 
ملاك بغضب: هقول لبابي يتصرف معاك. 
ليث قفل الباب: تقولي لمين يا ملاك انتي في عرين الليث خلاص عارفه يعني ايه. 
ملاك لسه هتصوت حط ايده علي بوقها: تؤ انتي بتاعتي انا وبس وهثبتلك دلوقتي. 
ملاك عينها اتوسعت علي الاخر: تثبت ايه. 
ليث بيضغط علي زرار بينزل شبابيك اضافيه ويبتسم بخبث:  كده مهما تصرخي محدش في الفيلة هيسمعك. 
ملاك بترجع لورا: انت هتعمل ايه يا ليث انا ملاك فوق. 
ليث بجنون: ايه كل حاجه سيف سيف سيف مفيش غيره ياخد كل حاجه انا ربيتك كل دا عشانه ولا ايه. 
ملاك بزعيق:  لا انا بحبه هو ولو عملت ايه مش هتجوز غيره انا بنت عمك هتعمل كده لي. 
ليث بضحكه مجنونة: هعمل كدا عشانك. 
ملاك لسه هتجري زقها علي السرير: ابوس ايدك يا ليث فوق من غضبك انا ملاك لو بتحبني مش هتعمل كده. 
ليث دون واعي: هعمل اكتر بس مش دلوقتي قومي. 
قامت جري فتحت الباب وخرجت وهو قعد يكسر في الاوضه بتاعته. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~
رقيه:  يا كوثر رعد بيحبك. 
كوثر: باين اوي سايبني طول اليوم برا. 
رقيه بضحك: يا بنتي ماحنا كده كلنا. 
كوثر: اعاااا مايديني يوم بس من حيا'ته. 
رقيه:  عارفه انهم مشغولين من ساعه حا*دثة نور وسيف و ليث لازم نرعيهم. 
كوثر بحزن: اي رايك نجوز سيف لملاك و نور لليث ونيرة بنتي لعدي. 
رقيه بصدمه: عدي مين ياوليه. 
كوثر: زميلها في الشغل المهم اي رايك. 
رقيه بفرحه: مش هلاقي زي سيف يحافظ علي ملاك. 
كوثر: العب يبقا موكه بتحب سيف. 
رقيه: حاسه بكده. 
كوثر: هههههه يلا نقول لحمزة والباقي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~. 
في الجنينه نيرة قاعدة وبتكلم حبيبها. 
نيرة: اي يا عدي متغير لي معايا. 
عدي ببرود: مفيش. 
نيرة باستغراب: يابني مالك. 
عدي: نيرة انتي عارفه اني بحبك صح. 
نيرة بكسوف: اه عارفه وانا كمان ب.. 
عدي مقاطعا: انا هتجوز. 
نيرة بصدمه: ايه. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~~
ليث نزل: عمي عايزك. 
حمزة: اي يا بني مالك. 
ليث بهدؤء: انا طالب ايد ملاك. 
حمزة: هي مش موافقه وانت عارف لي. 
......: لا انا موافقه يا بابي. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
~~~~~~~~~~~. 
في بيت سيف. 
سيف ببرود: ها مش هنخلص. 
شروق بدموع: لا وابعد عني عشان مفيش را"جل يعمل كده. 
سيف ببرود: انتي واحده عامية فوقي لنفسك اني اتجوزتك. 
شروق بقوة: العامية دي بر"قبتك يا زبا"لة يا نسو"انجي. 
سيف شدها من شعرها:  اه نسو*انجي عشان يلي زيك ص"نف و** فاهمة. 
شروق بغضب وبتحاول تشيل ايده: يبقا يلي خلفتك ز*ينا. 
سيف عروقه برزت و غضب اوي لاعلي المراحل وهي سمعت نفسه عالي و  سيف بغضب وعيون حمرا قرب بكل و*حشية ق*طع هدومها وهج*م عليها بكل وح*شية وهي بتحاول تبعد عنه و..... 
يتبع....
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية انتقام الأبناء الجزء الثاني من جحيم رحيم)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات