القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

لين صحت من النوم بصت حواليها وع الارض  لقت نفسها  من غير هدوم  وهدومها ع الارض  قامت  مصوته  
زين  صحى.. اي فى ايه  
لين  نزلت تحت الغطا بسرعه.. عااا غمض عينك  
زين  اتصدم.. اى اللى حصل 
لين.. م ممش ع عارفه 
زين.. انا مش فاكر حاجه  لين  هو  حصل بينا حاجه  ؟! 
لين  عيطت.. مش عارفه  اسكت بقا  
زين  .. بس متعيطيش  صدقيني انا اخر حاجه  فاكرها  انى  طفيت معاكي الشمع  وشربنا العصير  
لين افتكرت لما قالها بحبك  .. بس؟ 
زين.. آه والله  لحظه.. اووف  ماما  ماااما  وتيته  هما اللي  عملوا  كده   عشان كده  كانت مصممه اننا نحتفل  لوحدنا  اكيد حطوا حاجه في العصير  
لين.. يعني انت مش فاكر اى حاجه خالص  
زين.. لأ  صدقينى  
لين.. الحمدلله  
زين.. ليه؟ 
لين  سكتت بكسوف  
زين  .. أنا والله  مكنتش عايز المسك غير بإرادتك صدقيني اسف  
لين  سكتت  شويه  .. أنا  حاسه اني مش قادره اقوم  
زين.. اساعدك 
لين.. لأ لأ  قوم أنت  انزل  وأنا  هقوم لوحدي  واغير  
زين.. ليه  
لين  وهى  تحت الغطا.. زييين بطل غباء  
زين.. حاضر  هنزل  انا  
...........  ..........  ........  
جميله.. تفتكرى خطتنا نجحت 
منى.. مش عارفه  هنعرف  لما  ينزلوا  
جميله.. يا مسهل  
منى.. هههه دماغي  سم 
جميله.. طلعالى  
ابو زين.. بتضحكوا على ايه 
منى.. بنقول هتبقي جد قريب 
ابو زين.. ياريت  
زين نزل.. صباح الخير  
الكل.. صباح النور  
جميله.. فين  لين 
زين.. نازله  دلوقتي  
لين  قامت  خدت  دش  ونزلت  
خلصوا  فطار  
منى.. اخبار العيد ميلاد  اي 
زين.. كويس  
جميله.. عملتو اى بقا  
زين.. مفيش  احتفلنا  وكلنا كيك  ونمنا  
منى.. والعصير  
زين.. ماله  
منى.. شربتوه ولا لا  
زين.. لأ  مش  بحب  العصير ده اصلا  
منى  بصت لجميله بخذلان  وزين  لاحظ كده  
طلع  هو  ولين  
لين.. طيب ليه عملوا كده  
زين.. ماما  بقا  هنقول اي 
لين.. اه  
زين.. هو  في ايه  باصه ف الارض  ومش  بتبصيلى  لى  وانتى بتتكلمي  
لين  .. مفيش  عادي  
زين.. حاسس انك  متوتره  مكسوفه  حاجه زى كده  
ما طبيعى يابني  بعد اللى حصل  ده  🙄😂
لين.. عادي  مفيش حاجه  
زين  رفع وشها.. لأ  في  
لين  وشها  احمر
زين.. خلاص خلاص  ياريتنى ما  سألت  
زين.. تيجي  نخرج  
لين.. ماشي  
..........  ........  ........  
منى.. الخطه  باظت  نعمل ايه  تاني  
جميله.. فكرى  
منى.. مفيش غير  حكايه العصير  خلاص  نحط  ف حاجه تانيه  
جميله.. ماشي  نشوف  انهارده كده  
منى.. ماشي  
.........  ........  ........ 
لين.. أنا بقيت احب المكان ده اوى 
زين.. وهو كمان 
لين.. مين 
زين.. انا.. اقصد  المكان  
لين ضحكت.. ماشي  
زين.. لين  هو  أنا  قولتلك حاجه امبارح  
لين.. حاجه زى اى 
زين.. زى  بحبك  مثلا  
لين  بكسوف.. مش فاكره  
زين.. اممم  طيب  حاولى كده 
لين.. مش فاكره برضو  
زين.. ماشي  
لين.. ماشي  
سكت شويه  
زين.. لين 
لين.. نعم  
زين.. لأ مفيش  
لين  سكتت  
زين.. لين  بقولك  
لين.. قول  
زين.. مم  بصي  بصراحه كده  يعني  وبدون  مقدمات  اناا 
لين.. أنت  أي 
زين  بص ف عنيها.. اناا بح بحس اني سقعان ونا ع البحر  
لين  خبطته  بالشنطه  .. ده انت  رخم  وقامت  
زين  ضحك  وقام  وراها  .. استني  بس  هقولك  
لين.. مش  عاوزه اسمع  
زين.. يابنتي  استنى  
لين  وهى  ماشيه بسرعه  اتكعبلت  
زين  راح  عندها  .. مسكتك  وقعد هو كمان  
لين.. اوعى  
زين.. هبطينى 
لين.. معلش 
زين.. بكلمك بجد  بقا  عاوز اقولك حاجه  
لين.. مش عايزة اسمع  
زين.. أنا بحبك ❤
لين  اتوترت.. م ماشي 
زين  لف وشها.. هو اى اللى  ماشي  جتك  مشش ف ركبك  بقولك  بحبك  
لين  ضحكت
زين بغمزه.. ضحكت يعني قلبها  مال  😉😂
لين.. بس بقي  
زين.. طيب  وانتى 
لين.. أنا ايه 
زين.. بتحبيني 
لين.. يعني  
زين.. هو اى  اللى يعني  ردي 
لين.. آه  
زين.. لا  اسمعها  كامله  . 
لين.. آه  بحبك  
زين.. ياااه  
لين  ضحكت  
زين.. طيب  مش  هنروح  
لين.. يلا  عشان سقعت  
زين.. هدفيكى  لما نروح  
لين.. نعم؟ 
زين.. لأ ولا حاجه  
روحوا  البيت  
منى  .. تعالو  اشربوا  شاى  
زين.. لا  شكرا  
منى.. ليه  تعالو  بس  
زين.. مش  عايزين  يا ماما  يلا يالين  
طلعوا  فوق  .. 
زين.. مره  شاى  ومره  عصير  
لين  ضحكت  عليه  
عدي  أسبوعين  ولين  كانت  نازله  ع الفطار زى كل  يوم  داخت  
زين  جرى  عليها.. انتى كويسه  
لين.. آه  كويسه  
فى نص  الاكل  قامت جرى ع الحمام  
منى  وجميله  بصوا  لبعض  
زين  راح  وراها.. مالك يالين  
لين.. مش عارفه  بطنى  وجعاني  اوى  
زين.. هطلب الدكتور  تعالى انتى  ارتاحى  بس  
الدكتور  خرج من عندها.. مبروك  يجماعه  المدام  حامل  
منى  تلقائيّ كانت  بتزغرط  وعملت فرح  
زين  واقف  مصدوم  .. طفل  هيخلف  طفل  
زين.. لين  أنا مش مصدق  
لين.. ولا انا  
دخلوا  باركوا  لها  والايام  عدت  وزين  واخد  باله  منها وعرفوا انها حامل ف تؤام ولاد  وجه  وقت  الامتحانات  كانت  هى  ف الشهر  التامن  
خلصوا  امتحانات  وفي  يوم  بليل  
لين.. زيين  اصحى  مش قادره  
زين.. مالك  
لين.. باين  هولد  اااه 
زين  قام  جرى  لبس  وصحى اهله وراحوا ع المستشفى  
صوت  عياط  جاى  من اوضة العمليات  
الممرضه  .. مبروك  
زين.. هى كويسه 
الممرضه.. آه  شويه وهتطلع  
زين.. حمدالله على السلامة  يا اصغر ماما  
لين.. الله يسلمك ياحبيبي  
زين.. أنا مش مصدق  
لين.. ههه ولا انا  
زين  .. انا  اخترت  اسمين مازن و مالك 
لين.. حلوين طبعاً  
مرت الايام  ودخلوا  الكليه ومنى  هى  اللى  بتربى  الاولاد  
بعد  اربع  سنين  زين مسك شركه  ابوه  وخلفوا  ولد كمان  سموه  سليم  على  اسم جده  
بعد  سنتين  كانت  ف المستشفى  بتولد  بنتها  الاخيره  همس 
مرت الايام  وزين كل  يوم  بيحبها اكتر من اللي قبله  
....؟..........  ؟........  بعد  ١٠سنين  
انت  هتنزل ازاى  يا  باشا  أنت بقالك  عشر سنين  مختفي  اخر  مره  نزلت  مصر كانت من  ست سنين  ومراتك  بتولد  
.... اومال  اسيبه  يدمر  اسهم  شركتى  هو نهايته  قربت واللى  معرفتش اعمله  زمان  هعمله دلوقتي  
يبشا  متنساش انك هربان م الحكومه ولو عرفوا هتضيع 
... ملكش دعوه  انا عارف انا بعمل ايه  
..............  ..........  ........  
كان  زين  وعيلته  ف مطعم  المكونه من  
مازن ومالك.. ١٠سنين 
سليم.. ٦سنين 
همس.. ٤سنين  
خارجين  من  المطعم  وجت  عربيه  سوده  قدامهم  
كان الاولاد  ماشيين قدام  وزين ورا  مع  لين  وهمس ف ايده  
رصاصه خرجت  من  مسدس  شخص  
في اللحظه  دى  همس جرت وزين  وراها  لتستقر  الرصاصه  ف  صدر  مازن  
زين  بص ع الصوت  لقاه من الشباك  ... وااائل؟   
صوت  صويت  جامد  لقي  ابنه ع الارض  وم*ل*يان  د*م  
جرى  عليهم  ووقع من  الصدمه  
لين.. ماااااازن  ابنيي  ي  مااااازن  رد عليا  اسعاف  بسرعه  
زين  شاله  وطلع  جرى  ع العربيه  وكلهم  وراه  
وصل  المستشفى  .. دكتور  بسرعه  
كلهم  كانو  منهارين  
خرج  الدكتور  .. البقاء لله  
وهنا  ننهى  الجزء الاول  ونكمل ف التاني  بحبكم ف  الله ♥ 
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات