القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الادم الفصل الثامن 8 بقلم ملك موسى

 رواية طفلة الادم الفصل الثامن 8 بقلم ملك موسى

رواية طفلة الادم الفصل الثامن 8 بقلم ملك موسى

رواية طفلة الادم الفصل الثامن 8 بقلم ملك موسى

أدم بصدمة: غززل 
غزل بصدمة مبينتهاش: ايوة حضرتك حاابب تطلب اية 
أدم: غزل اسمعيني ولهي الكلام الأنتي سمعتيه دة 
غزل بمقاطعة: لو سمحت دا مكان شغل اتفضل شوف تطلب اية 
أدم: يغزل 
غزل بمقاطعة: ويترر جاة الويتر 
غزل: شوف الأستاذ يطلب اي ومشيت 
الويتر: تمام يفندم تحب تطلب اية 
أدم ساب الويتر ومشى ورا غزل 
أدم: غزل يغزل 
غزل: افندم عايز ايه هوا أنا مش حرامية وممكن اكون بشتغلك علشان عندك فلوس ولا اية رأيك لو سمحت متمشيش وراياا تاني علشان متسببش ليا مشاكل فامن فضلك امشي 
أدم: مش هعملك مشاكل بس من فضلك اكلم معاكي شويه في اي مكان 
غزل بتفكير: بعد الشغل عند البحر الساعة 10تمام وهيا نص ساعة اكتر من كدا مش عايزة 
أدم: تمام تمام موافق 
غزل: تمام عن اذنك 
رجع أدم مكانوا وغزل راحت شغلها 
أدم رجع قعد مع فهد 
فهد بستغراب: انت بتخبي من وراياا إن ليك حبيبة يلاااا
أدم: اسكت ياض حبيبة اي بس 
فهد: اوماال اسموا اية انك تجري وراها بالطريقة دي انا طلبتلك معايا سوشي 🍣انا اول مرة اشوفك كدة ادم في اية 
أدم: اية فاتح راديو 📻 خلاص هحكيلك وحكى له من اول  مقابل غزل لغيت دلوقت 
فهد: ياأبن اللعيبة يا أدم بس انت الصراحه غلطان قولت عليها كلام وحش هيا من حقها تعمل كده واكتر 
أدم: مخلاص بقا يابني قول بس ربنا يستر وتسامحني 
فهد: أدم انت حبيتها 
أدم: نعم لا طبعاً دي مجرد يعني انها صعبانة عليا بس مش اكتر 
فهد: اااه صعبانة عليك ماشي ياأدم لما نشوف حكايتك اية 
في مكان تاني عند عمت غزل 
عمتها: أااة يابنت الكلب 🐕يغزل بقا كدا توطي راسي في الأرض 🌎وتخلي الراجل يسحب الفلوس الخدها ماشي أما جبتك ووريتك مبقاش انا صباح «عمتها اسمها صباح» 
بنتها دخلت وهيا بتقول: معلش يماما 
ايوا احسن ارتحنا منها ومن قرفها 
صباح: امشي كتك نيلة دا أنا كدا خسرت فلوس كانت هتنقلنا نقلة تانية انا هعرف اتصرف بمعرفتي 
جت الساعة عشرة بليل عند البحر 
أدم واقف مستني غرام بعد نص ساعة جت غرام 
أدم: اية الاخرك كدة 
غزل: حاجه متخصكش نعم عايز مني اية 
أدم: يعني ايه متخصنيش 
غزل: يعني مالكش دعوة كنت خطيبي جوزي ولا حاجة 
أدم بعصبية بيحاول يدريها: تمام اووي مش هتعصب خالص بس انا حابة اقولك اني ولهي مكان قصدي الكلام القولته بس أنا 
غزل بهدوء: بس كفاية ممبررات أنا مش هبلة انا صغيرة ااة بس ربنا مديني عقل اقدر  افكر بية وعادي انت طبيعي متثقش فيا واحدة شوفتها من يومين ولبسة فستان فرح وبتعيط وحكيتها حكاية عايز ايه يعني اكيد هتقول كدة واكتر بس تمام انا مسمحاك بس تمام كدا شكراً وعلشان عايزة امشي 
قامت غزل علشان تمشي 
أدم: غزل تتجوزيني؟!!!! 🙂
غزل: افندم 
أدم بقولك تجوزيني 
غزل: أااه وطبعا تجوزني شفقة لو سمحت انا مش محتاجة شفقة من حد ابعد عني انا معايا الأحسن من الكل 
أدم: طب تمام اقدر افهم دلوقتي انتي عايشة فين؟!!! 
غزل: انت مالك حاجة تخصك 😛😛(بووووم في منتصف الجبهة  لا دية من عندي عادي معلش بحب ارخم عليكوا 😂😂❤) 
أدم: معلش جاوبيني 
غزل: عايشة عند صحبتي تمام أي اسألة تانية
أدم: طب وصحبتك دية هتستحملك لغيت امتى؟ اول حتى لو استقريتي لوحدك هتعرفي تعيشي لوحدك من غير مضيقات من الناس والكلام بتاع البشر والمجتمع وبذات انك لسة صغيرة او عمتك لو لقتك 🤝🏻🙂💔كل دة هتقدري تعيشي فية لوحدك 
غزل: بردو ميخصكش ملكش فيه انا بقا بطلعك من كل داا وبقولك شكرا لخدماتك وان دية مشاكلي انا مش انت 
أدم بتجاهل لكلامها: هديكي مهلة تفكري لغيت بكرة هاجي المطعم وهنا تقوليلي موافقة ولا لا؟ 🤝🏻
ومشى وساب غزل في حيرتها 
غزل بصت للسما وبتقول: يارب ماليش غيرك انا هصلي استخارة وامري للة ومشيت غزل 
غزل وصلت الشقة 
ايات بفزع: يشيخة قلقتيني انا قولت حصلك حاجة 
غزل: حببتي تسلميلي انا بس دورت انهاردة على شغل كتير لغيت مالقيت مطعم فاتح جديد في سموحة وقبلوني الحمدلله انهاردة كان اول يوم اشتغلت ويترر 
ايات: يابنتي حرام عليكي المرمطة دية بس
غزل: قبل ماأمي وابوياا يتوفوا كنت بدرس في مدرسة اينترنشنال كنت عايشة احلى عيشة مابين ضحك وهزار جت عمتي خدتني ووقفت تعليمي وقالتلي البنت مالهاش غير بيت جوزها بلا تعليم بلا قرف وقتها كان عندي 15سنة وقعدت معاها على كدا وقفت لغيت 1ثانوي ونفسي اشتغل وارجع تاني لمدرستي وحياتي واهوا الحمدلله على كل حال ااة صح انا جبت معايا شوية سناكس جهزيهم عقبال ماغير 
ايات بحزن عليها: خدي راحتك يغزل وانا برة وكنت جايبة حاجات سناكس بردو هحطهم
غزل بأبتسامة: تمام و دخلت تغير هدومها
عند أدم روح بيته وطلع اوضته وهوا بيقول وبيدعي انها توافق 
أدم في نفسوا: مالك ياأدم اي الحصلك اتشقلب حالك أول مالبنت دية جت كدة لية معقول اكون اعجبت بيها يعني منكرش اني اعجبت بيها وبشخصيتها وبرأئتها 
أدم بتنهيدة: يارب قدم الفية الخير ودخل ياخد شاور 
غزل دخلت خدت شاور واتوضيت وصلت استخارة وحست براحة كبيرة خلصت غزل وهيا مرتاحة وبتقول يارب لو هوا ليا خير قدموا وطلعت لأيات لقتها محضرة كل حاجة 
غزل بضحك: ايوة يجامد اي السهرة القمر دي 
أيات: اي رأيك؟ انا عمتا خلصت يلا بقا 
ايات: مالك يغزل كل شوية تسرحي لية كدا 
غزل: بصي هوا أدم جالي وعرف مكاني 
أيات: اي جالك ازاي ده؟ 
غزل: هحكيلك اصبري وحكيتلها كل حاجة 
ايات: اااه طب وانتي مقررة اي 
غزل: معرفش بس صليت استخارة والغريب اني حسة براحة جدا 
ايات: مش عارفة اقولك اي بس سبيها على ربنا 
غزل: يارب 
في الصباح قامت غزل وراحت على شغلها وأدم هكذا وايات راحت شركتها ومافيش اي احداث حصلت 
جاة الليل وأدم راح لغزل قدام المطعم علشان يعرف ردها 
بعد شوية طلعت غزل ولقيتوا واقف بالعربية 
غزل: اي دة انت واقف هنا؟ 
آدم: للا بعيد 
غزل بسخرية: لا خفة 
آدم: فكرتي في القولته؟ 
غزل: اااه 
آدم: واي ردك 
غزل بثبات:••••••••••مش موافقة 🙂
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية طفلة الادم)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات