القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجوني مرات أخي الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات أخي الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل السابع 7 بقلم لمياء رفعت

علي: ياهدى الله يهد**يكي انتي مالك ومال
 اه***لي دلوقت هو انا بجيب سيرة اه**لك في
 حاجه ردي عليا ده انا قربت ا**ك**س*ر النضارة
 بتاعتي بسببك يا خلاص قربت ا**نت*حر 
هدى: ليه ياخويا ده كله عشان جبت سيرة أبو**ك ماهو لو را**"جل بي""تقي ال"له يديك حتة ارض تبي"عها عشان تسافر بيها زي اخوك
 حبيب ام**ه المد**لع الا راح اتجوز مرات إبراهيم اخوكم بقى هو الا ع الح""جر دلوقت
علي: اتقي الله انتي واسك""تي ياستي هو
 احنا مش لاقيين ناكل عشان اروح اخاد من ابويا عشان اسافر ياهدى ماتحر**قيش في د*مي يت*حر**ق د*مك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
هدى: تصدق انا غلطانة يارا***جل وانا الا عامله عليك دي اخ**رتها خليها ندى الا خد**ت عق**ل اخوك تل**هف كل حاجه. 
______________________________
ندى: في الاوضة بتاعتها منها**رة حرفياااا من
 العياط ...وباب الأوضة خبط براحة ندى مسحت دمو**عها وقالت اتفضل 
فارس: انا جاي اقولك اشوف وشك بخير
 وأسلم ع الأولاد لأني مسافر الفجر
ندى: انت بتقول ايه رايح فين
فارس: مسافر على تركيا وامس**كي الفلوس
 دخليها معاكي وبإذن كل شهر هبعتلك الا
 تحتجيه انتي والأولاد وكمان عايز اقولك
 حاجه موضوع الطلاق ف ايدك حابه اطلقك بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
 قبل ماامشي تمام حابه الجواز يفضل زي ماهو عشان اه**لي وأه**لك وانا كده كده مسافر تمام الا تخت**اريه 
ندى : واقفه حرفياااا من**هارة من العياط لكن فارس كان وشه بعيد عنها..وراح ع السرير
 باس رامي وآدم وهم نايمين وخرج برة
 الأوضة
_______________________________
ف أوضة فارس شال الشنطة من ع السرير وركنها ف الأرض وفضل سهر**ان عشان يمشي الفجر لكن قلبه كان عمال يتق**طع ع ندى انه فعلا حبها بجد 
_______________________
أحلام: ايوه خلاص اخدت قرار يابابا
محمود: خلاص ع بركة الله يابنتي شوفي
 الشغل وقولي عايزه اشتغل ف المكان ده وانا بإذن الله اشوفهولك 
أحلام: لا يابابا انا كنت حابه افتح محل خياطة
محمود: خلاص ع بركة الله يابنتي من بكرة الصبح نشوفلك المكن والمكان والا فيه الخير يقدموا ربنا
___________________________
حمدون: في بيته وقاعد مع واحد صاحبه قدام بيته اسمه حميده
حميده: مالك يارا**جل ياطيب مابقتش تخرج ولا تطلع زي الأول 
حمدون: هعمل ايه عارف ياحميده اكتر حاجه دي نعمه في الح""ياه ايه هي الس**ت لأنها بتبقى شايله جب""ل وحم""ل طويل اوي عن الرا***جل لا تعول ه""م لقمه تجهزها ولا بيت عايز يتن""ضف والاحسن من ده كله بتبقى ولي***فه لرا**جل بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
حميده:الله ير""حم مراتك يارا***جل ياطيب طيب ماتجوز ايه ما**نعك
حمدون:اتجوز ايه بعد العمر ده يارا**جل انت وبعدين هو انا هلاقي زي ام ندى الله ير**حمها 
حميده: انت لسه برضو زعلان من إبنك
حمدون: ر""بنا لا يجعله غ""ضب في قلبي
_______________________________
منار: حبيبي مش عايز تنام ليه قلقان ليه كده
خالد: والله ياحببتي مضايق ع فارس شويه ده اخويا مش صاحبي وبس واول مره اشوفه متعلق وبيحب حد كده 
منار: اكيد مفيش الا كل خير نام بقى عشان مش هعرف انام طول ماانت صاحي ولا انت ليك رأي تاني بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
خالد: لا ابدا ياحببتي تعالي نامي
_________________________________
فارس قاعد ع الكرسي في البلكونه وحاطط رجل ع رجل وحاطط ايده ع وشه ندى فتحت الباب بتاع فارس مره واحده بدون استأذن او انها تخبط ع الباب قام فارس وقف.... ندى جريت عليه واتر*مت في حض*نه وهي منها**ره من العياط ودموعها نازله تجري فارس : اهدي اهدي ياندى مالك وايده جنبه ماح**بش يلم**سها لم افتكر كلامها معاه
ندى: فارس ماتمشيش بعد اذنك ارجوك انا محتاجلك جنبي صدقني انت لو سبتني هيجر**الي حاجه 
فارس: بعد ماسمع كلامها رفع ايديه ع ضهر**ها واخد**ها في حض'نه جا*مد وقر**ب منها ع الآخر وبا*سها من شفا**يفها ندى فاقت لنفسها وجريت بسرعة ع الصالون وقفلت الباب_____________________________
إلهام: محمود ماتقوم كده تجهز للفجر قاعد كده ليه يار**اجل سرحان 
محمود: والله ياالهام ماعارف مالي بس مضا**يق من مرا**ت علي مش بتنزلي البت دي من هنا بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
إلهام: واحنا نعملها ايه ماهي في بيتها واحنا في بيتنا وبعدين مدام إبنك مرتاح خلاص ونبي ياخويا الصغير ابنك الا ضيعت شبا""به مع واح"ده بولادها خلينا ساكتين
محمود: وانتي مالك ياوليه هو فارس اشتكالك
الهام: ماهي المص""يبة انه ياحبة عيني ماشت*كاش خليه كا**تم في نفسه بسببك وبسبب حركا**تك
محمود: بقولك ايه انا هسب*ها**لك واروح اتوضى وأصلي ركعتين قبل الفجر وادعيلك ربنا يهد***يكي
إلهام: ربنا يقوي إيما***نك وا**لله الا يشوف كده يقول الرا**جل مش بي**غلط ولا ظا**لم ابنه بالجوازه الهبا*ب دي
محمود: انتي عايزه ايه ياالهام في ليلتك دي قولي ياوليه وهاتي الا ف نفسك
الهام: البت دي مش بحبها من يوم يومها انا مابحبش النو*ع بتاعها
محمود: مالها بس ياربي هو الغلب*ان الا ف حاله اليومين دول النا**س مش بتر**حمو ليه وبعدين كفايه ده انتي عندك الا ز*يها
الهام: شوف ازاي ماانت من شويه كنت قاعد تل***عن في مرا**ت علي 
محمود: عشان دي إن*سا**نه سي*ئه ومش عايزه لا ابنك الحا**جه الصح ودايما وا**حده طما***عة مابتفكرش الا ف نف*سها بقلمي الكاتبة لمياء رفعت 
________________________________
فارس: افتحي ياندى وبي*خبط بكل قو**ه بقولك افتحي بدل ماك*سر الباب انتي ليه مصممه تعذ**بيني معاكي قوليلي انتي عايزه ايه وليه بتعملي معايه كده ياريتني ماكنت شو**فتك ولا اتجوزتك انا بجد تع''بت انتي بسببك بقيت احس بغيره ونا**ر من جوايا من ناحية اخ**ويا المتو**في
ندى: بقت سامعه كلامه ومفيش غير دموعها وصو*تها بقى عالي في العياط 
فارس :  لو مافت**حتيش هك*سر الباب يعني مش هتفتحي... ماشييي فارس بصدمة 😳😳😳..... 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجوني مرات أخي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات