رواية زواج اطفال الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية زواج اطفال الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة |
رواية زواج اطفال الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة
لين.. الوو يا زين رد انت فين .. زييين
نزلت جرى على تحت.. ماما ماما زين بيقول عمل حادثة ومسمعتش حاجه بعد كده
منى.. ابنيي يارب احميه يارب يارب احمييه البسي بسرعه عشان نروح
لين.. مقلش هو فين
منى.. انا هتصرف روحي انتى
لين طلعت جرى لبست ونزلوا كانت اتصلت على باباه وعرفوا مكان المستشفى
......
منى.. طمنى يا دكتور
الدكتور.. كويس انهم لحقوه عشان نزل دم كتير الخبطه جت في دماغه وعنده كسر في رجله اليمين
منى.. يعني هو كويس وفاق
الدكتور .. اه فاق بس لسه تحت تأثير البنج شويه وادخلوا شوفوه
ابو زين.. متشكر يا دكتور
الدكتور.. ده واجبى
منى.. خلاص يا لين الدكتور قال كويس بطلى عياط بقا
لين.. افتكرت ماما
منى.. يا حبيبتي ربنا يرحمها
... بعد شويه منى وجوزها دخلو شافوه وخرجوا
ابو زين.. ادخلي يا لين بقا
لين.. لأ مش هقدر اشوفه
منى.. مفيش حاجه مش متعور ولا حاجه هى خياطه في راسه بس
لين اتطمنت ودخلت كان مغمض عينه ومش قادر من وجع راسه
لين.. حمد لله على السلامة
زين وهو بيفتح عينه.. الله يسلمك
لين واقفه ساكته وخلاص
زين.. معيطه ليه
لين.. مفيش مش معيطه ولا حاجه
زين.. طبعا كنتي هترتاحى منى
لين بدموع.. انا افتكرت ماما وخفت يحصل حاجه انا مصدقت ارجع زى الاول تاني أنا بدأت احس انى وشي نحس عليكم
زين كان بيحاول يتعدل.. اااه آه
لين راحت عنده وعدلت له المخده.. على مهلك
زين.. شكلك انتى دعيتى عليا قولى الحقيقه
لين.. بطل رخامه بقا
زين.. دي منظر معاملة تعاملى بيها مريض
لين.. انت عملت الحادثه ازاى
زين.. مش عارف انا كنت ماشي عادي فجأه عربيه وقفت بالعرض قدامي مش عارف هو كان بيعدى الطريق ولا لأ ومعرفتش امسك الفرامل واللى حصل بقا حاولت اطلع التلفون بالعافيه عشان اكلمك ومكنتش شايف قدامى خالص
لين.. الحمدلله
زين.. زمان ماما اتخضت
لين.. آه
زين بخبث.. وانتى
لين.. عادي خفت بس عشان افتكرت ماما زى م قولتلك
زين.. طيب 🙄
منى دخلت .. الدكتور بيقول مينفعش غير شخص اللى يقعد معاك روحي انتى يا لين وانا هقعد
لين.. لأ يا ماما مينفعش حضرتك مش هتقدرى انا هفضل وكده كده هيخرج بكرا
منى كانت عايزاها تقعد اصلا.. خلاص ماشي يا حبيبتي لو في حاجه رنى عليا راحت باست زين ومشيت
........
اى عملت ايه
.. زى م طلبت يبشا
جدع شويه كده بقا ونفذ تاني حاجه بس تصبر فتره حلوه عشان محدش يشك
.. ماشي يبشا تؤمر
..........
لين قعدت على الكنبه وهو كان ساكت عدي ساعه ..
البنج بدأ يروح والخياطه وجعته
زين.. ااه راسي وجعاني اوى
لين.. عشان البنج راح
زين.. مش قادر حتى رجلي كمان
لين.. معلش يا زين استحمل هتبقي كويس
زين.. يا بنتى بقولك مش قادر اعمل ايه ب معلش دى
لين.. الله طب وانا اعمل ايه شايفنى دكتور
زين.. يخربيتك اسكتيييي متعصبنيش ااااه نادى لاى ممرضه تجيب مسكن
لين.. طيب
بعد شويه الممرضه دخلت .. مش هينفع تاخد مسكن تاني غير لما الدكتور يقول ممكن اختك تعملك مساج عليها وكده هتخليها تخدل شويه
لين.. اخته قال دي كلها كام شهر ونتطلق ومش طايقاه الله يكون فى عون امه وابوه مستحميلنه ازاى 🙄
الممرضه.. معايا يا فندم
لين.. آه آه معاكي
الممرضه بدأت توريها هتعمل اى
لين.. تمام فهمت الممرضه خرجت ولين فضلت تعمله في راسه
زين.. لين انا مش قادره عايز اقوم امشي
لين.. تمشي فين انت رجلك مكسوره
زين بصلها بحزن
لين.. لأ مش قصدي حاجه ما انت كده كده هتروق متخفش انت متشلتش يعني
زين بصلها تاني.. اسكتي 🙂
لين.. حاضر 🙂👍
زين.. روحي نامى يلا
لين.. وهسيبك كده وانتى مش قادر
زين.. هبقي كويس متشغليش بالك
لين.. ازاى يعنى اومال مين اللي هيشغل باله
زين بصلها وسكت وابتسم جواه
لين نعست وهى بتعمله مساج ونامت على الكرسي وراسها على صدره وحاطه ايد عليه وايد في شعره
.............
تاني يوم صحى قبلها لاقاها كده سابها زى ماهى وعمل نفسه نايم
لين صحت لقت نفسها كده قامت اتعدلت وجايه تقوم لاقته ماسك ايدها بصت له وخلاص وبعدين بتبص على وشه لقت الجرح بيطلع دم حطت ايدها على وشه
زين في نفسه وهو مغمض.. هى هتعمل اى دى 👀
لين.. تؤتؤ ده بينزل دم
زين.. اى دة دم فين؟
لين.. يعني انت صاحي 🤨
زى.. لأ .. آه
لين غصب عنها ضحكت وهو فضل باصص ليها «لحظه رمانسيه محنيه ملناش دعوه بيها» 😂
زين.. حد يصحى على القمر ده
لين اتوترت ووشها احمر ..
زين.. وحشتيني
لين قلبها خلاص كان هيخرج برا منى توترها.. انت بتقول ايه
زين.. والله ي ماما اليوم بعيد عنك بسنه
لين بصت وراها لقت منى واقفه ع الباب وبتضحك
منى.. ماشي ي بكاش
لين اتحرجت وقامت دخلت الحمام
منى.. يعني عمال تعاكس فيها وفي الاخر تحرجها ده انت رخم
زين.. هاه لأ انا كنت بقولك انتي
منى.. يا ولا امال كنت مسبل ليها لى
زين.. محصلش
منى.. كداب 😂
زين ضحك وخلاص
لين خرجت
منى يلا عشان نروح زمانكم معرفتوش تناموا كويس
زين.. آه والله السرير ده صغير اوى
منى طيب يلا
سندوا زين عشان رجله وروحوا اللبيت طلع اوضته وهو ساند على باباه وبعدين هما خرجوا وسابوهم
زين .. أنا هنام شويه عشان راسي وجعاني نامى انتى كمان لو عايز
لين .. لأ أنا رايحه الدرس وسابته وخرجت
زين.. مالها دي؟
..........
ملك.. هو زين مجاش انهارده لى
وانا اعرف منين
والحربايه لين داخله هناك اهى
.. يابنتي سيبك منها بقا هو كل يوم
ملك.. الحصه وحشه من غيره
.. اى المحن ده 😒
ملك.. ملكش دعوه
خلصوا الحصه ولين روحت ...
منى أنا غديت زين تعالي انتي كلى بقا
لين.. مش جعانه دلوقتي هذاكر شويه وبعدين اكل
منى .. ماشي ابقي اشرحيله اللى خدتيه بقا
لين.. حاضر
...................
لين دخلت غيرت وخرجت .. ماما بتقولي اشرحلك اللى خدته
لين اتعدل وهو على السرير .. ماشي
لين شرحت شويه عربى .. خلاص كده العربى فهمت
زين.. آه
لين.. الاحياء بقا
زين.. اخدتو فيها اى
لين.. التكاثر
زين .. آه
لين.. بدأت تشرح شويه
زين كان مركز معاها هى
لين.. ما تركز في الكتاب
زين.. مش مهم أنا فاهم
لين بصت في الكتاب وشعرها جه وشها وعدلته ورا ودانها
زين.. شكلك احلى كده علي فكره
لين بصتله وبصت في الكتاب تاني
زين.. واحلى وانتى مندمجه كده
لين اتوترت تاني بصت وراها
زين .. ههه لأ ماما مش واقفه متخافيش بقولك انتي
لين.. ركز في الكتاب
زين.. على فكره كنت بقولك انتى الصبح مش لماما بس حبيت اعاندك
لين وشها بقا طماطم 😳
زين ضحك عليها .. ها كنتي بتقولي ايه كملي شرح
لين .. م ماشي
زين قفل الكتاب.. ولا اقولك تعالي نجرب عملى احسن 😂
لين برقت له وقامت نازله من ع السرير .. أنت بتقول ايه
زين ضحك جامد بصوت.. بقولك نجرب عملى
لين .. أنت قليل الادب وخرجت من الاوضه وهى مكسوفه ووشها احمر
نزلت تحت وهى باصه قدامها خبطت في منى
منى.. مالك ماشيه بسرعه كده لى
لين.. م مفيش حاجه رايحه المطبخ
منى.. زين فيه حاجه
لين.. زين! ز زين ده قليل الادب هه
منى.. لي بس عمل ايه
لين.. كنت بشرحله درس وبيقولى تعالي نجرب عملى
منى.. ههه درس اى ده
لين سكتت
منى بضحك.. هههه ما تجربوا عملى يا لين فيها اى
لين .. حتى انتى ماما
... مساء الخير عرفت ان عندكم مريض قولت اجى ازوره اصل زيارة المريض صدقه 😊
منى.. انت تاني
يتبع .. طبعا كلنا عارفين ان ده وائل الرخم 🙂😂😂😂
تعليقات
إرسال تعليق