القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس 5 بقلم لمياء رفعت

خالد: ازيك ياعمر ازيك ياعبد الرحمن جاهزين ياشباب للفرح النهاردة انا عوزكم تو*لعوا الفرح ياشباب
عمر: بصراحه كده ياخالد احنا زعلانين من فارس بعد كلامه معانا قدام بيته
خالد: يامان انت غلطان انا لو مكانه هعمل اكتر من كده دي برضو مراته ومفيش واحد يقبل مراته حد يبصلها او يتكلم عنها
عبد الرحمن: ده على اساس يعني ان صاحبك هي ف دماغه ماكلنا عارفين فارس مابيهتمش لا أمور البنات وغير كده كلنا عارفين انه مغصوب على الجوازة وانه...
خالد: قا*طعوا فالكلام وقال خليك ف حالك ياعبد الرحمن دي حياته هو وبعدين خلاص هو استقر دلوقت بمراته محدش ليه فيه ويلا بقى ياشباب اجهزوا عشان الفرح وياريت لم تقابلوا فارس ف الفرح اتعاملوا عادي يلا سلام عشان اروح اجهز
_____________________________
فارس دخل البيت وندى قاعدة تذاكر للأولاد 
فارس: السلام عليكم عاملين ايه
ندى: عليكم السلام الحمد لله بخير وهي عينيها بعيد عنه
فارس: طيب اجهزي عشان هنروح الفرح
ندى: طيب والأولاد؟
فارس: هوديهم لا أمي البيت ولا في مانع 
ندى: لا مفيش عادي
فارس: طيب تمام اجهزي انتي ع ماروح بالاولاد عند امي سلام
_____________________________
ف بيت محمود رن جرس الباب فارس فتحت الباب أحلام ووشها حرفيا متدمر من ضرب جوزها
فارس: بدون مايسلم عليها مين عمل فيكي كده 
احلام________
فارس: انطقي بكلمك 
إلهام ادخل يافارس يابني الأول من ع الباب ازيك ياادم ازيك يارامي وحضنتهم 
فارس: أحلام انا مش بكلمك
احلام: انهارت بالبكاء
فارس: بسام جوزك الا عمل كده صح ولسه بيلفت ضهره وخارج مسكوا والده محمود
محمود: اهدى يافارس وادخل
فارس: والله ماهسيبه سيبني بعد اذنك يابويا دي مش بتضرب الا البهايم هو اصلا لو راجل ايده ماكنتش تترفع ع ست بس هو اصلا مش راجل 
محمود: فارس والله العظيم تلاته ماهتروح ليه وان رحت يافارس لا ازعل منك يابني
فارس: قعد بضيق تعالي يااحلام واخدها ف حضنه بس ماتعيطيش والله حقك ماهسيبه وهعرفه ازاي يمد ايده عليكي 
الهام: انت جايب العيال ومش جايب ندى معاك ليه 
فارس: النهاردة فرح خالد ورايحين الفرح ف ماحبتش اخدهم ف الدوشة هناك وكمان بيناموا بدري عشان الحضانة بتاعتهم
محمود رفع وشه فيه وفرح من جواه انه هياخد ندى الفرح وكمان عامل ع الأولاد
محمود: طيب قوم يابني الحق روح أقف مع صاحبك هو جاب لينا الدعوة امبارح بس انت عارف مش بنروح افراح واطمن ع الأولاد 
فارس : ماشي يابويا السلام عليكم وراح خارج
____________________________
روح البيت ودخل ع الأوضة بتاعته يلبس ولبس تيشرت سادة أسود وبنطلون جينز أسود وجزمه سودة وبليزر ابيض ورفع شعره الطويل لفوق وخرج برة الأوضة 
ف اللحظه دي ندى كمان خرجت من اوضتها وهي لابسه قميص ابيض وفوق منه بليزر وجيبه سودة فارس مرفعش عينيه من عليها وهي بصتله نظرة اعجاب بطريقة لبسه وبصت بعيد
فارس: ندى
ندى: نعم
فارس: ادخلي اعدلي الطرحة
ندى: ليه
فارس: عشان قصيرة
ندى: بس انا شايفة انها كويسه وسابته وخرجت بره
فارس بضيق خرج وقفل البيت 
ركب العربيه وندى ركبت جنبوا 
فارس: ندى
ندى: نعم
فارس: ع فكره امبارح محصلش انك قولتيلي ماتسبنيش ولا حتى مسكتي ايدي 
ندى: بستغراب طيب ليه كدبت عليا 
فارس: عشان انا الا مقدرتش اسيبك واخرج وفضلت اكون جنبك وانتي تعبانة وراح سايق العربية ومشي 
وصل عند خالد واخد خالد ورحوا الكوافير واول ماوصل خالد شال منار وداخ بيها وحضنها ف اللحظة دي فارس بص ل ندى ندى بصت بعيد 
فارس: ف نفسه انا حبيتك برغم حاسس انك كمان ف قلبك حاجه ناحيتي وحابه تدريها او ممكن يكون احساسي غلط ومش حابه تكملي
خالد: فارس ههههههههه مالك واقف سرحان يلا انا هركب عربية الزفة وسوق بمراتك 
فارس: ماشي
وصلوا القاعة وكانت ع البحر ومنظر جميل اوي
فارس قعد جنب ندى وفجأة الدي جي قال فين فارس فين صاحب العريس ياشباب قام فارس وراح وقف والدي جي قال طيب تعالى يافارس مع الشباب ورقصوا مع خالد وندى كانت بتتفرج عليه وقد ايه هو جنتل ف نفسه
لكن مرة واحدة افتكرت إبراهيم وحست بوجع ف قلبها وشوية وجه فارس قعد جنبها وفي بنت جات عليهم وسايبة شعرها تبقى بنت خال خالد اسمها ايلين 
إيلين: معقول فارس انت نزلت من تركيا امتى وراحت حضنته قام فارس سلم عليها 
ندى: حست بغيرة جامد وخنقة 
فارس: مراتي 
و دي ياندى تبقى إيلين بنت خال خالد الاتنين اهلا وسهلا 
إيلين:فارس ممكن كلمة بعد اذنك 
فارس:اتفضلي ومشوا سوا
ندى اضايقت جدااااا
إيلين: انت اتجوزت امتى
فارس: اهو من أربع شهور
إيلين: صحيح كل حاجه نصيب
فارس: فاهم قصدها طيب بعد اذنك ياايلين عشان متعودتش اسيب ندى وحدها وقصد انه يقولها كده عشان تشيل اي حاجه من ناحيته فارس جه يمشي 
ايلين: فارس انا بردانة جداااااا 
فارس: بص شاف ندى باصه عليهم ف اتعمد يقلع البليزر ويلبسوا ل إيلين وقالها بعد اذنك 
فارس قعد جنب ندى
ندى: مالسه بدري كنت قعدت معاها شوية كمان وبعدين ايه قلة التقدير دي وازاي يامحترم انت تقلع لبسك وتلبسوا لبنت عادي كده
فارس: بفرحة من جواه لم حس انها بتغير عليه بس ماحبش يبين
فارس :تعالي نبارك لخالد ومنار
ندى قامت معاه وتضايقت من التجاهل الا هو اتعامل بيه معاها
ندى : حضنت منار ...الف مبروووك ياحببتي
منار : عقبال أولادك وعوضك يارب
الف مبروك ياخالد ربنا يتمم بخير
خالد: الله يبارك فيكي عقبال أولادك يارب
فارس: مبروك ياخالد وقرب منه بصوت واطي وقاله.... يارب ترفع راسنا ياخالد النهاردة 
خالد: ليه انا زيك 
فارس هههههههههه بضحكة رجولية لفتت نظر ندى وقال لخالد بصوت واطي انت بتعايرني
خالد وفارس ضحكوا الاتنين 
منار: ماتضحكونا معاكم 
خالد : لا ابدا ياحببتي ده أنا بدعي لصاحبي ربنا يكرمه بالزرية الصالحة 
منار: ان شاء الله وبصت ل ندى وقالتلها ربنا يكرمكم يارب ندى مشت وراحت ع الطربيزه وسابتهم 
منار: هي مالها زعلانة كده يافارس 
فارس : لا ابدا بس هي تعبانة شويه انا رايح ليها 
ندى:انا عايزه امشي
فارس: اوكي الفرح خلاص مفيش قدامه عشر دقايق وهنمشي
وفعلا بعد عشر دقايق مشوا 
ف عربية فارس...ندي: انت شايف اني ابقى قاعدة وتروح تمشي مع بنت كويس الا انت عملته
فارس_________مردش
ندى: انا مش بكلمك طيب انا اسفه اني كلمتك
فارس________مردش وكان متعمد 
______________________________
ف شقة خالد شال منار ودوخها وحضنها....منار بجد والله مش مصدق نفسي اخيرا بقيتي مراتي
منار: انا اسعد واحدة فالدنيا دي ياخالد اني اتجوزت الراجل الا طول عمري بحلم بيه وبحبوا 
خالد : ده مين
منار: هههههههههههههه 
خالد: والله بحبك
________________________________
وقف فارس بعربيته قدام بيت اهله ونزل من العربية لوحده وشال رامي وآدم الاتنين ونزل بيهم فالعربية نيمهم لحد ماوصل البيت وشالهم نيمهم ف اوضة النوم وخرج بدون اي كلمه مع ندى وندى حرفياااا بقت مخنوقة منه من طريقته دخل يغير هدومه دخلت الاوضة بتاعته واتكلمت بعصبية وقالتله.....انت بتعاملني كده ليه هو انا خدامه عندك هنا ماترد عليا انا بكلم فيك ولا  سرحان ف كلام البنت الا وقفت معاك ف الفرح ف مش حابب تسمع مني كلمة ..اكيد لازم متردش عليا لم قلعت البليزر بتاعك عشان البنت ماتبردش هستنى منك ايه ..ولم لقت فارس مش بيرد برضو إلتفتت وجات تخرج من الأوضة
 فارس ساب البس بتاعه ع السرير بعد ماكان هيغير وشدها من ايدها وقرب منها جامد وقفل باب الأوضة وهي معاه و...... 
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زوجوني مرات أخي)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات