القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زواج اطفال الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

 رواية زواج اطفال الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية زواج اطفال الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

يعني ايه  هتتجوز  ده  على  جثتى انتى  عارفه  انى  بحبها  من  زمان  
~ وهى  مش  بتحبك  ابعد عنها  بقا  وسيبوا  بنتى  تعيش  حياتها  
طيب  أنا  هعرف  اتجوزها  بمعرفتى  بكرا  تندمى  ...... 
لين  بصت  لزين  وسكتت 
زين.. في ايه  ومين ده 
لين.. ده ابن عمى  
لين دخلت هى  وزين  
 وائل..  أنت مين  
زين  بشموخ  بالرغم من صغر سنه  وان وائل اكبر منه  بخمس سنتين  .. زين سليم البنا 
وائل.. امم   
لين واقفه جمب  زين وساكته 
وائل.. كنتى  فين  ياهانم لغاية  دلوقتي  ولا انتى مفكره عشان  روحت  الشغل يومين  تمشي على حل شعرك  
لين.. احترم  نفسك  وملكش دعوه  بيا  
وائل.. لين أنا مش عايز احرجك قدام زميلك  بس  لو  اتكررت  تاني  متلوميش غير  نفسك  
 زين.. هو حضرتك مين معلش  يعني  مش  ابوها ولا اخوها عشان تقولها كده  
وائل.. أنت اللى مين  
لين راحت مسكت  ايد زين..ده خطيبي  
زين حس برجفة ايدها  واستغرب حركتها  أكيد في حاجه  دى من شويه  مكنتش طايقاه  
وائل.. خ اي يختى  احنا  هنعيل  ولا ايه  بت أنا  مش  فايقلك  هروح انام  عشان  لسه راجع من الشغل  ولينا كلام  بكرا  يا  حبيبتي  وغمز  لها  وخرج  
لين.. اتفووه عليك  حيوان  
وبعدين  بعدت  ايدها من  ايد  زين.. اوعى  انت كمان  اى  ما صدقت  
زين.. انتى  عبيطه انتى اللى مسكتى  ايدى  
لين  مردتش  عليه  عكس  طبيعتها  ودخلت  اوضتها  بكل  هدوء  
سوسو.. معلش  يابنى  أنا  اسفه  
زين.. ولا يهمك  ياطنط بس  اى حكاية  وائل  ده  
سوسو.. اتجوز  لين  يا زين  عشان  خاطري  يابني  هو مش هيسيبها  ف حالها  كفايه  اللى  حصل  لابوها 
زين.. أنا مش  فاهم  حاجه  
سوسو.. اوعدني  الاول  تتجوزها  وانا  هحكيلك  عشان انت هتقدر  تحميها  
زين  باستسلام  .. اوعدك  
.................... 
تاني يوم 
لين  بصراخ.. كفاية  بقا  كل حاجه  تحكمات  اطلعى  قابليه  وطلعت  اتخطبى  واتخطبت  لكن  جواز ايه  اللى  بتقولي  عليه  ي ماما  مستحيل  ده  يحصل  
سوسو.. يعني  عاجبك  اللى ابن عمك  بيعمله  ده  افرض  عملك  حاجه  
لين.. محدش  يقدر يعملى حاجه  ولا  يغصبنى  على حاجه  ومش  هتجوز  يعني  مش  هتجوز  والله اموت  نفسي  هه 
سوسو.. بطلى هبل يابت انتي  أنا خايفه  عليكي  من  وائل  وان  اتجوزتى  هيبعد  عنك  
لين  باستهزاء.. يسلام  يعني  زين  هيقدر  يحمينى  مثلا  ماما  احنا  عياااال  عيال  افهمى  بقا  
بس انا مش  عيل  
لين  لفت  للصوت  .. انت عايز  اى ي زين  مش انت  مغصوب  عليا  ياسيدى  شكرا  مش  عاوزه حمايتك  ليا  واتفضل  الدبله  اهى   وحطت الدبله ف ايده  
سوسو  .. اتكلم معاها  ي زين  أنا خارجه  
لين  قعدت  في  الأرض  تعيط  بصوت عالي  .. حرام عليكم  والله  بتعملوا  فيا كده لى  انا  لسه صغيره  وعايزه  اكمل  تعليمى  براحتي  لسه  بعيش  طفولتى  لسه  بفرح  لو  جبت  هدوم جديده  او خدت  اجازه من  الدرس  أنا  مش حمل اى حاجه من  دى  
لين  صعبت  عليه  بس  هو  وعد مامتها  هو كمان  مغصوب  بس  هيعمل  اي  
........ عدى  كام  يوم  ولين مش  بتروح  الدرس  وزعلانه من  الموقف ده   كانت  قاعده  في  اوضتها  فجأه  لقت  مامتها  بتقول لها  البسي  بسرعه  طرحه  على  شعرك  وتعالى  
لين.. اى  في ايه  
سوسو.. بسرعه  
لين  خرجت  وهى  بتجرى  لقت  زين  ومأذون ومامته وباباه  وشهود  ومنى  قاعده  تزعرط  لولولوى  الف مبروك  يا عرسان  
سوسو  .. تعالي  يلا  متحرجنيش  بقا  
لين  مصدومه  لسه  
منى  راحت  شدتها  .. يلا  تعالي  أمضى  يا حبيبتي  
هى مكنتش  عارفه  هى  بتعمل ايه  ومضت وخلاص  
بارك الله لكما  وبارك  عليكما وجمع  بينكما في خير  
وقف  الزمن  للحظه  في  هذه  الجريمه التر أرتكبوها  في  حق اطفال  
منى  .. يلا  يا عروسه  عشان  نروح  مفيش  فرح  دلوقتي  غير  لما  تخلصوا  تالته  بس  هنشهر الجواز في الجامع  عشان  تعيشي  معانا  بس  
لين  كان  جواها  حزن  كبير  من  ناحية  أمها  دخلت  خدت  حاجتها  ومشت  من السكات   للدرجادى  بيعانى  ي ماما  قالتها في  سرها  
ومشيت  لين  لحياتها  الجديده  .... 
زين  دخل  اوضته  وهى  وراه  بصمت  وهو كذلك  
قعدت  على  السرير  بحزن  وهى  لسه  بتعيط  
زين.. على  فكره  انا مش  واخد  عليكى وانتي هاديه  كده  
لين  ساكته  بس  
زين.. عارف  انك  زعلانه  بس الجواز  كام  شهر بس  وهنتطلق  عشان كده  معملناش فرح  
لين  حست  ببعض الامل  رفعت وشها والدموع  مغرقاه  .. بجد  
زين.. اه  بجد  اصل  بصراحه  أنا مش هطيق اعيش معاكي  كل ده  
لين  رجعت  زى م ماكانت  .. تصدق  انك  كلب  هو انت  تطول  
زين.. لأ مش  عاوز قلة  ادب  من اولها  
لين.. انت اللي قليل  الادب  
زين  بعصبيه.. بت انتى اتلمى  أنا  مش  طايق نفسي  
لين.. طيب انت  هتفضل قاعد هنا  كتير  
زين.. دي  اوضتى  
لين.. شوفلك  اوضه تانيه 
زين.. مفيش 
لين.. يعني كل الفيله دي  ومفيش 
زين.. هتقع  علينا  بطلى  قر  
سابها  وخرج  البلكونه  وهى دخلت  تغير  لبست  بيجامة  بيت  
طيب البس حجابى  ولا لا  
آه آه  هلبسه  عشان  كده كده هنتطلق لازم ميشوفش منى حاجه  
راحت  تشوفه  فين  
لين.. بقولك  هو انا هحط هدومى  فين  ....  ينهااااارك  اسوووود  😦 
زين  .. لف  بصدمه 
لين.. انت  انت ب بتعمل ايه  بتشرب  سجاير  يخربيتك  يالهوووى  
زين  كتم  بوقها.. شش اى  فضيحه  دى  اول مره  اجرب  
لين. اممم  
زين.. انتى عارفه  لو  قولتى لحد  انتى  حره  
لين.. اممممم  
زين  خد باله انه كاتم  بوقها  ف شال  ايده 
لين  بتنهج.. وانا  هقول لحد ازاى  يا غبى  وانا كاتم نفسي هتموتنى  هقولهم ف الجنه  يعني ولا ايه  
زين.. اى اللى انتى  عملاه ده  
لين  .. مالى  
زين  .. لابسه  بنص كم على حجاب  
لين.. آه  اومال  عايز  تشوف  شعرى ولا ايه  
زين.. ماشاء الله  اميره بحجابك  
لين.. شكرا   😌 
زين  مشي  بزهق.. مغلطش لما  قولت عليكي مجنونه  
لين  .. انا مجنونه  يا طنط  منيييي  ابنك  زين  بيشرب سجاير  
زين  .. لف لها  يارب ارحمني  
راحت  قعدت  على  السرير  وهو  خد  دش  وخرج  لبس  بنطلون  رصاصى وتيشرت ابيض  
لين.. زين  
زين.. هاا 
لين.. هو انت  ازاى  حلو  كده  
زين.. نعم؟ 
لين  .. آه والله  قمر اوى و...  خخخخخ 😴 
زين.. كمان  بتهلوس وهى  نعسانه  🙁 
طلع  جمبها  ونام  
.... في  نص الليل  لقي  حاجه  ناعمه على  وشه   كان  شعرها  الحجاب  اتفك  وكانت نايمه  بالعرض وراسها على صدره 
عدلها  وكمل  نوم  
الصبح  طلع وهى  كانت  نايمة  وهو ايده  فوقها وشعرها مفرود على  وشه  وع السرير  نومه  منعكشه  يعني  
الباب خبط  مرتين  وهى  صحيت من  الصوت  بترفع وشها  خبطت  في  مناخيره  كان  قريب منها  اوى  
لين  . عااااااا  
زين اتفزع وقام ومنى  فتحت الباب عل الصويت  ودخلت  كانت واخده الفطار 
منى.. في ايه  يا  ولاد  مالك يا لين  
لين  .. ياطنط  منى  ابنك  بيش... زين  حط  ايدها  على  بوقها  بسرعه  وحضنها  من  ضهرها  
لين  اتصدمت  😶😶 
منى.. ماله  يا لين  .. شيل ايدك من علي بوقها في ايه  
لين.. بيشخر  وهو  نايم  
زين  اتنهد  ورجع لورا  😌 
منى.. ههههه  لا ابدا يا حبيبتي  بس  تلاقيه  عمل  مجهود امبارح  😉 
لين  ببلاهه.. آه  يمكن  بعدين  فكرت  ف الكلمه  واتصدمت بكسوف  😳 
منى.. هههه  خلاص  انا  نازله  الفطار  اهو.. 
زين.. غبيه  وفتانه  
لين.. أنت  قليل الادب  ازاى  تحضنى  كده  وخبطته بالمخده  
زين  حب  يضايقها.. مش انا بشخر وانا  نايم  😉 وسابها  وقام  دخل  الحمام  
لين.. حيوان والله  هقول ايه  يعني  
........... 
 تليفون  زين  رن  باسم  باباه  
لين  .. التليفون  بيرن  
زين.. ردي  لغاية  م اخرج  
لين  فتحت  الخط  .. الوو  ... اييييه؟!  
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية زواج اطفال)
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات