رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد
رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد |
رواية ملاك الأسد الفصل الثالث 3 بقلم إسراء سعيد
في منزل اسماء
اسماء/ اميااااي يمااا انتى يا حاجة
الام /اي يا بنتى
اسماء/ عاملين اكل ايه النهارده
الام/ همك علي بطنگ عاملتي اية في الامتحان
اسماء /خلصانه يسطا وكله تمام
الام / مش هتتعلمي تحترمي نفسك معايا
اسماء / طلقني لو مش عجبك طلقني
الام / شوف بنتجزمة
اسماء /الله يسمحك انتى بتشتمي نفسك هههههه
الام/ وحشك الشبشب صح
اسماء / احمم طب علي اية انا اروح عند ابويا لايقولي شبشب ولا شرابگ حتي
الام / حدفته بشبشب انا عارفة انتى طالعة لمين
اسماء / استغفر الله العظيم عليكى بت انا مش عارفه خلفتك ازاى.
(كان اسماء تردد كلام امها)
_اسماء دخلت الغرفة كي تستمع الي احبابها (احمم Bts)
اسماء/ والسماعات في اذنها تستمع أغنيه ديناميت وصوتها عاال جدا
الام/ شوف حل في بنت بت الجزمة دي سامع صوتها
الاب محمود/ سبيها هي مديقاكي في اية
الام /بتحب شواذ يخويا كلهم شبه بعض كد و ملزقين كدا كل شويه ماما تايهنغ بيتنمرو علية وتعيط تقولش حد من اهلها مات
الاب بضحك/ سبيه انتى بس
الام/ مهو لو تسمع كلامي وتبعتها الشركة عند ابن اختى تاخد خبرة و تدرب بدل.
(سمعة صوت تكسير حاجة)
كانت هذه اسماء ترقص علي اغنيه Mic Dorp
الام شوف بنت الهبله دي عملت اية والله هسيب البيت و امشي علي اديها
.. دخلو الاتنين لقو اسماء متشعلقة في المروحة و علي الارض
اسماء /بوجع ااه يابابعع شوفت مش عارفة اقلد شوقا وهو بيرقص ععع
الاب / منتي االي هبله يا بنتي المروحة تطلعي علي المروحة
اسماء / معرفش بقا عععااااا ااه يضهر يااني
الاب / عوض عليا عوض الصبرين
~♡♡♡♡♡♡♡♡~
في منزل ملاك
ملاك / دخله سلمت علي ادم
دوومي وحشتنى عامل اي يا ريس
ادم/تمام يا ابو الصحاب انتى عمالتي اية في المادة
ملاك / بهزار شلنااا المادة
ادم / يا شماته الشعب المصري فيكي
ملاك /ههههه احم في حاجه حصلت
ادم / الحرباية و العقربة جوة
ملاك/ احمم يارب قوينا علي خناقة النهاردة وتعدي بسرعة
( يقصد الحربايةستو و العقربه عمتو😂)
سعاد عمت ملاك /كنتي بتصعي فين يا بنت اخويا
ملاك/ في المدرسة هبقا اخدك معايا افسحك
سعاد /منتي ديرة علي حل شعرك مش متربية
ملاك/ والله اللي مربيني اعد وراكي ولو مكنش واثق فيا مكنش نزلني اتعلم
سعاد ٠/ برفع حاجب تعليم اية بلبس دة هاا البلوزة قصيرة و البنطلون ديق لي جاية منين عشان الهانم تلبس كدا محدش من بنات العيله كلهم بيعملو اللي انتى بتعملية دة
ملاك/ والله انا قلتلك اللي مربيني اهو اعد ورأكي تقدري تسألي
طارق ٠/ احترمى نفسك وانتي بتكلمي مع عمتك
ملاك / اسفه يا بابا بس هي محترمتش وجودك وبتشكك في تربيتك لياا
سعاد/ دة منظر طالبة في مدرسة شعرك سايب و الطقم اللي انتى لبساه دة
ملاك / بابا لو مش واثق انة مربيني صح مكنش هيخليني البس كدا هو سيبلي حرية اللبس عشان عارف اخلاقي
سعاد/ بغيظ و بص لطارقة انا مشية يا خويه تسلم تربيتك
طارق/ انتى اتجننتي ازاى تكلمي عمتك كدا
ملاك /انا مقلتش حاجه لدة كلة
فوزية ام طارق/ انتى عايله مهزقة ومش محترمة الرقصات بس هما اللي بيلبسو البس دة
ملاك / طب مهي الرقاصة بتلبس عباية هل هي كدا محترمة مهي لبسة واسع وريحة شغلها اللي بتقلع و بتلبس فية بدلتها و بتخرج برضو بالعباية العيب مش في الواسع ولا الديق اهم حاجه عندى اني عارفه حدودى و اخلاقي كويس جدا
فوزية / انتى فعلا ملقتيش اللي ربيكي بتتكلمي مع ستك و بتبجحي فيها
فوزية /اخدت شعر ملاك في اديها و بدأت ضرب فيها
فوزية /سبهالي انا اربيها انت مش فاضي تربي الله يعينك عليهم
طارق / برحتك يا حاجة
ملاك / حسبي الله ونعم الوكيل بعياط
فوزية ٠/ بتحسبني علينا يا بنت هدي صح مستنين اي منتي طالعة لي امك
ملاك /بعياط سيبيني سبييني حرام عليكي عملتلك اية بعياط
فوزية / من هنا و ريح قبل ما تروحي درسك ولا مدرستك تنزليلي توريني لبسك مهي مش سايبه يا بنت هدي
احمد / ابن عم ملاك 25 سنة بتاع بنات صايع مدلل عايش علي فلوس ابوة طويل اسمر عيونة بلون البني
احمد/ اية دا سبيها انتى بتعملي اية
فوزية /قليلت رباية
احمد / ابعدي خلاص هتموت في ايدك
ملاك/ وهي تنذف من انفها و شعرها اتنكش وعيونها بقت بلون الاحمر من شدة العنف و البكاء
..............
في نيويورك
في شركة الاسد
.........
اسد/ نقلت الشحنة الي مخزن الجديد
يزن/ كله تمام بس دورك لزم نديلو الدرس التمام
اسد/ من امتى سبت حد فكر يغلط بس
يزن / تمام بيرك هتعمل اية معاه
اسد / دورك و بيرك طول ما هما مع بعض بينفذة صح بس اغبية مبيخطروش رجاله صح
يزن / بس اية الخطة يعني..
اسد /نفذ اللي قلت علية
يزن/ ههه متقلقش هما هيخلصو علي بعض طب الاتنين اللي في اوض التعذيب
اسد/ اقتل واحد و شوة التاني و ابعتهولو في بوكس هديه يليق بالاسد
يزن بضحك/ تمام
اسد / انصرف
انسحب يزن خرج من المكتب
............
روايه ملاك الاسد جميله جدا 💝💗👏
ردحذف