رواية ملاك في رداء شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايزيس
رواية ملاك في رداء شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايزيس |
رواية ملاك في رداء شيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم ايزيس
ارد جري مسك لورا بهدوء وكتم بقها وسحبها برا الأوضة تحت مقاومتها ولزقها في الحيطة وقال لها ... اما ان تحكي كل شئ أو الكينج لن يعرف لكي طريق
وهو لازقها في الحيطة انجل بصت لهم بصدمة وفتحت بقها مارد شافها فهي جريت علي أوضتها
مارد لعن تحت أنفاسه بس اتجاهل انجل وسحب لورا علي تحت فتح المكتب واخد مسد*سه واخدها ع المخزن اللي برا القصر
لورا كانت متماسكة ومبينة أنها مش خايفة منه
مارد مسك المسد*س وجهه علي راسها وقال ... ماذا قررتي ، اتودين أن تقضي بقية حياتك هنا في الظلام ام تريدين العودة إلي ابيكي
لورا بتحدي .... جئت لان*تقم من جميلة فهي قت*لت اخي بالماضي
مارد ضحك وقال لها ... يبدو أن الكينج أصبح ضعيفا لذا ارسل ابنته لت*نتقم
لورا ... اسمع مارد لا تحشر أنفك في شؤون الآخرين نحن لا نريد أن نأذ*يك بل نريد أن تسلمنا جميلة ، ولكي يكون لديك علم والدتك فريدة هي من أخبر ابي بأن جميلة مازالت علي قيد الحياة ، لذا ارجو أن تنضم لحزب والدتك وتدعني اتصرف مع تلك العا*هرة بطريق قاطع كلامها كف جامد علي وشها
ومارد قالها ... انتي هي تلك العا*هرة ، هل تريدين أن اذكركي بالماضي ، جميلة اشرف من امثالك أيتها السا*قطة
لورا رفعت وشها وبث*قت د*م من بقها وقالت ... هل تتحدا*ني من اجل عش*يقة ابيك تلك السيدة كانت ...
مارد صبره نفد ومسك لورا من شعرها وقال .. إذا تفوهتي بكلمة أخري سأنسي انك فتاة ، وكلامي ليس معك سأتحدث الي ابيكي
خلص كلامه و قفل عليها باب المخزن وخرج
******
طلع اوضته وهو بيفتح الباب انجل عملت نفسها نايمة وكانت لسة بتعيط
مارد قل*ع قميصه وجزمته ومدد جمبها بتعب وارهاق قرب لها عشان عارف انها لسة صاحية وقال ... عارف انك لسة صاحية ردي عليا ، جريتي ليه فتحت عينيها وزقت مارد بإيديها الاتنين وقالت له .. عايز مني ايه ، ابعد عني انت واحد خا*ين ، الكلمة دي ضايقت مارد فقام بسرعة واتعدل وقال لها ... كنت متأكد انك هتقولي
كده ، بس أنا بقي مش كل مرة هبررلك أنا بعمل ايه انتي لو بتثقي فيا ماكنتيش هتقولي كده
انجل اتعدلت هي كمان وقالت له ... اثق فيه ازاي وانا عارفاك كويس وعارفة تاريخك العامر ، مارد باشا كل يوم مع بنت شكل ويرجع وش الصبح من الكباري*هات
مارد ضغط علي أسنانه واتكلم بغضب وقال ... انتي عارفة كويس انك من يوم ما دخلتي حياتي وانا بعدت عن الحاجات دي ، تخيلي بقي وانتي طفلة عندك عشر سنين وحرمتيني اعمل كده ، فمابالك وانتي دلوقتي مراتي وبتديني كل حاجة أنا عاوزها هاخو*نك ازاي بقي مش عارف ، المشكلة يا انجل انك منعدكيش ثقة فيا ودا اللي مضايقني
انجل عيطت وقالت له ... طب انت كنت قريب منها كده ليه ، أما هتبو*سها أو تضر*بها
قولي بقي لو مش هتبو*سها يبقي هتضر*بها ليه
مارد مثل أنه اتعصب عشان يهرب م الرد قال .... يووووووه ، اقفلي ع السيرة دي بقي ، أنا خرجت صدفة لقيت شوشرة افتكرتها حرامي
انجل بصت بشك وقالت ... اوك
نامت تاني ولفت وشها الناحية التانية
مارد قرب وحضنها حاولت أنها تبعد عنه بس هو قال لها ... انا قولت ايه قبل ، انك تنامي في حضني دا مالوش علاقة بزعلنا من بعض ، فاهمة واهدي ونامي
انجل كانت صاحية في حضنه وبتفكر لأنها حاسة أنه بيكدب عليها
***********
مارد صحي الصبح بدري أو بمعني اصح ما نامش لانه طول الليل بيفكر هيعمل ايه مع
الكينج وبعدها قرر يبعتله مسج
فتح الواتس وبعتله ريكورد
(ليك عندي حاجة غالية اوي عليك هاردهالك بشرط ، تنسي انتقا*مك من جميلة ، ابنك ما كانش ملاك هو حاول يعت*دي علي جميلة ، وهي كانت بتدافع عن شرفها ، لورا خايبة اوي علي فكرة مش عارفة هي بتلعب مع مين،هي هتفضل مشرفاني لحد ما اسمع ردك )
نزل اوضة الرياضة الخاصة بيه وفضل يتمرن لحد ما جي معاد الفطار
انجل كانت لابسة ونزلت عشان تفطر بصت لمارد قام هو لف وشه الناحية التانية وماحدش منهم كلم التاني
جميلة كانت بتبص لهم فحست أنهم متخانقين انجل خلصت اكل وخرجت مارد خرج وراها
... استني هوصلك
انجل ... شكرا مش عايزة
بعصبية .... مش بمزاجك هو قولت هوصلك
وفجأة وهو بيكلهما فونه يرن شاف الاسم وبص لانجل وقالها استني هنا ما تمشيش
بعد شوية ورد علي الكينج اللي قاله حاجة ... ؟؟؟؟
مارد .... موافق
رجع تاني لانجل وركبوا العربية وانطلقوا
مارد وهو بيسوق قال : انجل أنا مسافر يومين أنا ولورا نتمم صفقة
انجل بغيرة وحدة ،كانت بتهز رجلها من الغيظ و قالت ... انا هاجي معاك عايزة اروح اقضي شهر العسل بتاعي في ايطاليا
مارد وقف سواقة مرة واحدة وقال لها ... مش هينفع يا انجل دا شغل مش فسحة ولو علي شهر العسل أنا مستعد اخدك اي حتة انتي عايزاها بس انا أجلته عشان دراستك ،
انجل ... طب انت هتسافر معاها لوحدكم ، ابتسم علي جمب كده وقال لها ... بتغيري ولا ايه
انجل هزت راسها يعني ايوا وانكسفت مسك إيدها وبا*سها وقال لها .. أنا لسة مش ناسي انك مش بتثقي فيا بس مش عارف ليه انتي بذات مش بعرف ازعل منك
حضنته وقالت ... عارف ليه لاني أنا بنتك حبيبتك
وعلي فكرة انا بثق فيك اكتر من نفسي بس مش بقدر اشوفك قريب من اي واحدة تانية ، مش عايزة حد يقرب منك غيري انا وبس
ابتسم برضا وقالها ... انتي لو عرفتي أنا بشوفك ازاي هتعرفي اني مش ممكن ابص لاي ست تانية
انجل ... توعدني انك ترجعلي بسرعة
مارد اتنهد وقال لها .. اوعدك اني هافضل احبك لاخر لحظة في عمري
انجل قلبها اتقبض لما قال كده وقلقت بس رسمت ابتسامة وقالت له ... ربنا يحفظك ليا يا كل عيلتي ، با*ست كف أيده
بعدها ساق ووصلها الجامعة وراح ع المصنع عند اسلام
مارد وصل وحكي لاسلام كل حاجة عن لورا والكينج
اسلام .. طب وانت هتعمل ايه
مارد .. هاخد لورا واسافر
اسلام ... يبقي انا معاك
مارد ... لا طبعا انا مش هاطمن علي امي وانجل الا وانت هنا
اسلام ... مارد أنا مش مطمن مش يمكن دا فخ عامله الكينج عشان يوقعك
مارد .. هو مالوش عندي تا*ر اولا ثانيا ما يعرفش أن جميلة تبقي امي
انا هاسافر انهاردة ولو حصلي ...قاطعه اسلام .. لو حصلك حاجة هص*في الما*فيا بز*عيمها هو*لع فيهم كلهم *عينيه دمعت *
مارد ابتسم وقاله ... امتي هتكبر وعينيك تبطل تدمع عشاني
اسلام بمشاكسة ... العيون دي مش بتدمع الا عشانك ، يوم ما ابويا ما*ت كان شكلي وحش اوي وانا مش قادر أنزل دمعتين قدام الناس كنت باشحت الدموع رغم اني كنت بحبه الله يرحمه
مارد .. يعني ماروحتش أوضته وفلضت تعيط ، مشكلتك اني فاقسك يلا سلام
اسلام حضنه وقال ... خلي بالك علي صاحبي
مارد طبطب علي ضهر اسلام ومشي علي طول
ركب عربيته ورجع القصر خرج لورا من المخزن وقالها أنه هيرجعها بنفسه
راح أوضته اخد شاور و جهز نفسه واخد مسد*سه حطه في وسطه ولورا كمان جهزت نفسها
ركبوا العربية وانطلقوا ع المطار
****
انجل رجعت م الجامعة وسألت عن مارد واتفاجئت أنه سافر من غير ما يعرفها الموعد بالظبط طلعت اوضتها وكانت مضايقة وحاسة أنها قلقانة عليه بعد فترة دخلت الحمام تاخد شاور وخرجت لقت تي شيرت مارد اللي كان لابسه لبسته ونامت
في اليوم التاني
وصل مارد ولورا فيلا الكينج
دخل وهو ماسك ايدها تحسبا لأي غدر دخل لقي الكينج ماسك الكاس بتاعه ومبتسم
مارد ... انا جيتلك زي ما وعدتك عشان ننهي الخلاف اللي بينا لورا اهي عندك رغم أنها لو حد تاني مستضيفه في بيتي وحاول يق*تل أو يخ*طف حد من بيتي ماكانش هيخرج عايش
الكينج ... انا ممنون مارد انت رجل صالح
مارد ابتسم بطريقة عملية وقال ... شكرا انا هامشي ، لسة هيلف وشه عشان يمشي لقي شخص موجه السلاح في نص راسه
و الكينج بيقوله ... ليه مستعجل خبيبي ...
تعليقات
إرسال تعليق