القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ملاك في رداء شيطان الفصل السابع عشر 17 بقلم ايزيس

 رواية ملاك في رداء شيطان الفصل السابع عشر 17 بقلم ايزيس

رواية ملاك في رداء شيطان الفصل السابع عشر 17 بقلم ايزيس

رواية ملاك في رداء شيطان الفصل السابع عشر 17 بقلم ايزيس

لبوابة فجأة انفتحت و عربية مارد وصلت 
وكانت بتسوقها بنت نزلت وفتحت باب العربية ونزلت بنت تانية ونزلوا مارد وكان ساند عليهم انجل شافتهم وانصدمت ، وخرجت من البلكونة زي المجنونة لقت جميلة نامت فنزلت بسرعة تحت .
البنات دخلوا وكانوا ساندين مارد وهو تقيل وبالعافية بيتحركوا بيه انجل نزلت بغيظ وغضب وقالت .... مااارد ، رفع راسه وتقريبا ماكانش حاسس بأي حاجة فنزل راسه تاني 
انجل بصت  للبنات وقالت بغضب ... غوري انتي وهي ع المكا*ن الزبا*لة اللي جيتوا منه  
واحدة من البنات بصت لانجل اللي كانت لابسة بيجاما عليها سبونج بوب وقالت ... اجري العبي بعيد يا شاطرة هي الاطفال بتسهر ليه في البيت دا ما فيش حكم هيهيهيئ ضر*بت هي وصاحبتها كفوفهم في بعض انجل اتجننت لأنهم بيقللوا منها 
قربت علي مارد ومسكت دراعه وقالت له من بين اسنانها ....مشي الزبا*لة دو*ل 
مارد رفع راسه وقال بسخرية ... اهلا بنت المارد ، تؤ تؤ أهلا  بزوجتي المصون هههههههه
انجل اتغاظت فقالت له .. تصدق انت ماعندكش د*م لما انت عارف اني زوجتك ازاي بتجيب بنا*ت شو*ارع هنا 
مارد قرب عليها ومسك دراعها وقال ... انتي اتجننتي ولا ايه ، مين دا اللي معندوش د*م لمي لسانك أنا ساكت بس  عشان انتي طفلة 
البنات ... ههههههههئ احنا قولنا كده برضو 
انجل اتغاظت ودمعتها نزلت وقالت بغضب  ... انت مغرور اوي ، انت شيطان  قدرت تضحك عليا وتفهمني انك بتحبني ، أنا بكره*ك يا مارد 
مارد محسش بنفسه الا وهو بيضر*بها كف جامد و نز*ل  د*م من بقها ، مسحت الد*م وقالتله ... انت فاكر انك كده راجل . انا اول مرة اعرف انك مش راجل لو راجل بجد كنت واجهت مشاكلك  مش هربت منها ورجعت للسفا*لة اللي كنت بتعملها زم... ما كملتش كلامها ولقت مارد جا*يبها من شعرها وبيقول بغضب جحيمي ... انا هاعرفك أنا را*جل ولا لا .. أنتي فاكرة اني هابقي ضعيف عشان بحبك لا فوقي دانا ادو*سك بر*جلي 
مارد ماكانش واعي للي بيقوله كانت مسيطرة عليه مشا*عر سل*بية عايز يطلعها في اي حد وللأسف جات في انجل 
البنتين كانوا خايفين من شكل مارد وعصبيته حضنوا بعض وواحدة قالت للتانية ...يلا بينا يا اوختشي الهروب نص الجدعنة الراجل اتحول لتنين 
مارد كان بيحس*ب انجل من شعر*ها وبيطلع بيها برا القصر وهي بتصرخ بأعلي صوت ليها وتقول .. ماما جميلااااااااا الحقيني يا ماما مارد هيمو*تني ، يا مارد فوق بقي حرام عليك أنا آسفة ااااااي سيب شعري يا مامااااا
جميلة صحيت علي صوت صراخ انجل نزلت لتحت بس مالقيتش الا البنتين فكرت أنها بتحلم 
نزلت بهدوء وسألت البنات .. انتوا مين وايه اللي جابكم هنا ف ساعة زي دي اقدر اساعدكم 
واحدة ميلت ع التانية وطرقعت اللبانة وقال ... هي مالها المرا دي زي ما تكون خارجة من مسلسل هوانم جاردن سيتي ايه الهدوء دا 
التانية ... أنا عارفة بقي ، وقالت لجميلة ... اسمعي يا هانم احنا لقينا المارد باشا ممدد شوية قدام الكباريه وشكله سكرا*ن طينة فقولنا نوصله من كرم أخلاقنا وطيبة اصلنا 
البنت التانية وكزت الأولي في كتفها  وقالت ... اتكي علي طيبة اصلنا دي يا بت داحنا اطيب م الطيابة هيهيهيهئ
البنت الأولي .... حصل يا اوختشي هيهيهئ 
جميلة بحزن ... فين مارد 
البنت لوت بقها وقالت ... كان مزاجه حلو ورايق جات بنت اللهي يعكر مزاجها وقال ايه بتقوله انت مش را*جل( مسم ) طب كانت تسألنا احنا وكنا نقولها أنه را*جل اوي ضر*بت كفها في كف زميلتها وقالوا ... هيهيهيهيهئ
جميلة بقلق ... وراحوا فين 
البنت ... تلاقي المارد باشا راح يتا*ويها مهي غلطانة . نهايته يلا يابت يا اوشة نروح نشق*طلنا حد غيره
اوشة وهي بترقع  لبانة... يلا يا اوختشي نابنا طلع علي فشوش ، خرجوا البنتين وواحدة بتقول للتانية ... ايه رأيك في التنين اللي رسمته علي رقبتي دا يا بت 
التانية ... بلا نيلة يا اوختشي دا شكله فقري ونحس  اهو الزبون طار من أيدينا مارسمتيش ليه حية احسن اقله مجربنها هيهيهي
اوشة .. خيرها في غيرها يا بت .
خرجوا 
وجميلة خرجت في الجنينة بصت يمين وشمال مالقيتش حاجة فضلت تلف في الجنينة تدور علي مارد وانجل 
*في مخزن ضلمة ورا القصر 
مارد رمي انجل ع الأرض بعن*ف وقال لها .. أنا مش را*جل يا بت انا غلطان اني دلعتك انتوا كلكم صنف واحد ما تستهلوش الواحد يضيع حياته عشانكم 
انجل حرفيا كانت منهارة مش بس من الضر*ب لا كمان من إها*نة مارد ليها 
كان مارد خلاص هيخرج جريت انجل عليه ومسكت رجله وهي بتترجاه مايقفلش الباب لأنها بتخاف م الضلمة بس هو ماكانش في وعيه وز*قها وقفل عليها الباب 
انجل فضلت تصرخ وتعيط وتقول ... يا مااارد بالله عليك فوق بقي ، افتحلي أنا بخاف م الضلمة 
مارد اخد المفتاح ورجع القصر جميلة شافته قربت عنده وقالت بقلق ... فين انجل 
مارد ... بغضب جحيمي ... ابعدي عني 
وسابها وحط المفتاح في جيبه وطلع أوضته رمي نفسه ع السرير ونام بهدومه وجزمته
جميلة سمعت صوت خبط جي من المخزن راحت لانجل لقتها منهارة بكل معني الكلمة ومرعوبة 
جميلة فضلت تطمنها وتقول ... انجل اسمعيني يا حبيبتي انا هافضل جمبك ماتخافيش 
انجل كانت تتسند ع الحيطان عشان توصل للباب لحد ما وصلت و بقت هي من جوا وجميلة من برا  
هديت شوية واطمنت 
جميلة ... ايه اللي حصل يا انجل احكيلي يا حبيبتي هو ليه حبسك كده دا عمره ما مد أيده عليكي  
انجل حكت  كل حاجة لجميلة 
جميلة ... انجل ما تظلميش مارد البنات دول لقوه واقع قدام الكباريه وجابوه وهو تقريبا مش حاسس بحاجة هما قالولي كده ومالهومش مصلحة أنهم يكدبوا أو يداروا عليه 
انجل فضلت تعيط وهي بتحكي لجميلة  اد ايه ضربها واذاها 
جميلة .. مارد مش في وعيه يا انجل صدقيني لما يفوق هيعرف غلطه 
انجل وهي بتعيط  ... لا أنا مش هسامحه 
جميلة .. تحبي احكيلك حدوتة 
انجل بفرحة ..  ياريت ، ماتبطليش تتكلمي يا ماما جميلة عشان ما اخافش   
 فضلت جميلة تحكي لانجل حواديت لحد ما عرفت انها نامت لأنها ما رديتش عليها قامت جميلة هي كمان مددت علي كنبة كانت جمب باب المخزن ونامت 
مارد وهو نايم وبيحلم شاف انجل في حتة ضلمة والباب مقفول وهو مش عارف يدخلها ولا هي عارفة تخرج فضل ينادي عليها وهي بتبعد عنه وتتوغل في الضلمة كان هيتجنن حرفيا عليها وفجأة صرخ ... انجيييييل في اللحظة دي صحي م النوم مسك راسه م التعب بص حواليه مالقاش انجل قلق اكتر وبعدين غمض عينيه من الصداع فجي قدامه مشهد جر*جرته لانجل من شعر*ها ع المخزن فتح عينيه بسرعة وقال .. مستحيل  اكون عملت كده في انجل 
قام بسرعة ونزل جري وراح ع المخزن لقي جميلة نايمة وحاضنة نفسها م البرد 
حط أيده في جيبه وطلع المفتاح فتح لقي انجل متكورة حوالين نفسها ونايمة كور أيده بغضب وخب*طها في الح*يطة جامد من شدة الندم لانه أتأكد أن مشهد الضر*ب حقيقي وخاصة لما شاف اثار د*م علي بقها 
شالها من الأرض وباس راسها وهو خارج صحي جميلة 
مارد اتنحنح وقال بصوت واطي .. ما... ما ماما 
فتحت جميلة عينيها بمفاجأة كبيرة لأنها سمعت مارد بيقول لها يا ماما بصت له وابتسمت 
وبعدها بصت لانجل وقالت له ... ليه عملت فيها كده ، انجل كانت تتوقع ان العالم كله يئذيها  الا انت 
قربها لوشه وباس راسها تاني وطلع بيها علي اوضتهم اول ما حطها ع السرير هي فاقت وبصت بنظرة كلها خوف بعدت عنه ورجعت لورا في السر*ير  
مارد بص لها وكان ندمان و قالها ... انجل أنا اسف ماكانش قصدي كل اللي حصل دا كان خارج إرادتي ماكنتش في وعيي
انجل ساكتة 
مارد مسك وشها ومشي أيده علي الد*م النا*شف  اللي علي بقها  وقال ... اوعدك اللي حصل مش هيتكرر تاني ابدا 
انجل عيطت وقالت له ... ماتكلمنيش ولو كلمتني مش هارد عليك انت فاهم ، أنت جرحتني وخوفتني 
مارد حب ياخدها في حضنه بس هي رفضت وبعدت عنه 
قام شدها غص*ب عنها لحضنه وقالها .. اللي بيحضنك دلوقتي بابا مارد  مش جوزك ، لما تكوني زعلانة من جوزك حضن بابا موجود (انجل عيطت وما اتكلمتش)
وبالفعل انجل خاصمت مارد وكانت بتتجاهله ،  مر يوم والتاني والتالت وهي مش بتكلمه ، وهو بيحاول يعتذرلها ويصالحها بس هي بترفض 
وف يوم هي بتلبس عشان تستعد لاول يوم دراسة في الجامعة 
مارد جي من وراها وحضنها وقال ... اخيرا جي اليوم اللي اشوفك فيه في الجامعة وميل علي رقبت*ها با*سها  
انجل بعدت عنه بصدمة وقالت .. انت بتعمل ايه أنا مش بكلمك علي فكرة 
مارد بص لها وقال بتحدي .. أنا كنت بحضن بنتي علي فكرة 
انجل بسخرية ردت عليه وقالت .. وهو فيه اب بيبو*س ر*قبة بنته 
مارد شدها لحضنه وقالها ... مش أنا عملت كده ، يبقي فيه 
انجل ... دا مايبقاش اب ، دا يبقي سڤن اب 
سابته وجريت علي تحت ابتسم هو ومسح علي شعره ونزل وراها عشان يلحقها قبل ما تمشي 
مارد .... تعالي هوصلك 
انجل بعند هاركب عربيتي اللي جبهالي بابا 
نزل ركبها بالعافية وقال .. مش ناقص صداع ع الصبح قلت هاوصلك 
وبالفعل ركبت و وصلها الجامعة هي كانت مبسوطة اوي بالشعور دا بس كانت بتداري 
ابتسامتها وهو كان ملاحظ وبيبص الناحية التانية و بيضحك 
وصلها واطمن عليها ونبه عليها ما تكلمش حد وما تصاحبش حد ولو حد ضايقها تتضل عليه  وبعدها طلع علي مصنعه
انجل خلصت اول يوم محاضرات وعربيتها كانت قدام الجامعة لان المارد  كلم السواق يستناها 
راوحت كانت تعبانه دخلت تاخد شاور ، ومارد وصل بعدها بشوية راح عند جميلة يطمن عليها 
في الوقت دا كانت انجل بتاخد شاور وبتفكر وتقول أنا كده المفروض خلاص اسامحه بقي ، هو مظلوم قامت مرة واحدة وقالت هاسامحه وفجأة وهي بتقوم  رجلها جات ع الصابونة ووقعت في الحمام رجلها انجر*حت وما كانتش قادرة تقف عليها فضلت تعيط لأن هدومها برا والباب مقفول من جوا وهي مش قادرة تقف 
وفجأة المارد دخل بص في كل حتة في الأوضة  مالقهاش خبط ع الحمام سمع صوت عياطها قلق جدا وقال ... انجل مالك 
انجل ... مش مش قادرة اقف رجلي وجعاني أنا وقعت 
مارد بكل قوته دفع الباب مرة واتنين وتلاتة لحد ما انفتح  ودخل لقاها عار*ية  ومش لابسة حتي الفوطة لانها مش قادرة تقوم شالها وحطها ع السرير وغطاها وجاب الإسعافات الأولية وطهر لها الجرح وفضل يبص لرجلها ويمشي أيده عليها وفجأة بص لها كانت مكسوفة اوي منه قرب عليها وهمس لها .. تعرفي أني كان نفسي طول الوقت في اللحظة دي ، لحظة ما نكون زي اي اتنين متجوزين 
انجل رفعت وشها وقالت .......
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات