رواية نبض الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيرلا
رواية نبض الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيرلا |
رواية نبض الأسد الفصل الثاني عشر 12 بقلم سيرلا
أسد : نبض أصحي ياقلبي .
نبض بنوم :سيبني شوية .
اسد :قومي اوريكي جبتلك انتي وملك ايه .
نبص قامت بسرعة وقالت :جبت أيه .
أسد بضحك : 😂😂😂 لا انا هسيبك تنامي .
نبص بغيظ :بلاش خفة دمك دي ويلا وريني جبت ايه .
أسد :جبت شوكلاتة ولب ايه رأيك نحضر فيلم .
نبض :مااشي اشطا .
أسد :يلا قومي .
نبص :بشرط .
أسد :عارف هتقولي ايه هنتفرج على فلم كرتون اتطمني
نبض بفرحة :هييييييي يلا ياعثل نشوف الفيلم .
أسد شال ملك وطلعو وقعدو يحضرو الفيلم وكالعادة أسد ونبض غفو على كتف بعض .
Zz ... 😴
بمكان تاني عند مجهول .
المجهول :لو .. هتفضل مع ... هق*تل ....وأحرم*ها منه ... .
الشخص :حاضر ياباشا نعمل ايه .
المجهول .......
الشخص :حاضر هننفذ بأقرب وقت .
نسيب كتلة الش&ر دي ونروح لأسد ونبص .
حل الصباح على جميع ابطالنا .
أسد صحي كالعادة قبل نبض قام اخد شاور ونزل يجري كالعادة وصل لمكان ابعد من الفيلا كان عندو نشاط بدني وعبالو يجري وهو بيجري بتطلع عربية كبيرة وبتخبط بأسد لا مش بتخبط بس لا دي بتطيرو وبتمشي العربية .
كان في شاب راجع عالبيت متأخر وشاف أسد وجري عليه واتصل عالمستشفى .
وصل اسد المستشفى وكان معاه الشاب دا دخل عالعمليات والشاب اسمو لؤي اخد فون اسد وفتحو وأخد أول رقم واتصل عليه وكانت نبض .
نبض فونها رن مرة واتنين وتلاتة بالمرة التالتة كانت تحت بتشرب مايا والكل كان قاعد وهي كانت لابسة بتنتظر اسد عشان قالولها بيكون بيجري .
نبض :الو .
لؤي :انتي مدام الاستاذ اسد .
نبض بقلق أااه
لؤي :للأسف الشديد اسد بيه اتعرض لحادث وهو دلوقتي بالمستشفى بالعمليات دا عنوان المستشفى ***** وقفل .
نبض بعضب رمت الكباية واتكسرت بالحيط وصرخت بأعلى صوت :فاااادي .
فادي :نعم يا مدام .
نبض :جهز العربية بسرررعة .
الجد :فيه ايه يابنتي .
نبض ولا هنا عقلها وقلبها مع معشوقها وحبيبها يلي بحالة خطرة جريت وركبت بالعربية وهي ساقتها بأقصى سرعة من غير حراسة او حد .
نبض بنفسها والدموع غرقت وجهها :مش هخسرك انت كمان ياربي حبيتو اوي ماتسيبنيش .
وصلت المستشفى ودخلت بجنون وسالت على اسد وقالولها هو بالعمليات وقفت على باب العمليات لقت شاب طويل ووسيم وباين عليه القلق وقال :انت المدام نبض .
نبص :ااه انا .
خرج الدكتور بعد 3 ساعات
الدكتور :حاولت قدر الامكان وقفنا النزيف المريض نزف اوي بس ..
الدكتور :فقد دم كتير ونزف وحاولنا نوقف النزيف ماقد ناش عايزين د*م من فصيلة && .
نبض :شوفني انا .
الدكتور فحص د*م نبض ولقاه غير زمرة .
لؤي : انا عندي نفس الزمرة خد يلي عايزو .
الدكتور :يلا تعال واخج منو د*م وخرج لنبض وبعد ساعة خرج الدكتور وعلى وجهو علامات التعب .
نبض : عامل ايه اسد.
الدكتور بأسف :فقد د*م واتأخرنا عليه وهو دلوقت بغيبوبة مش عارف يفيق امتى .
نبض انهارت وحاولت تلم نفسها فتحت الفون وكلمت مراد وقالتلو كل يلي حصل واجا الجد ومراد ويوسف والجدة ورنيم المستشفى .
الجد بصدمة :لؤي .
لؤي بلهفة :ججي وحضنو بعض .
الجد :هعرفكم حاجة انا عندي اسد ورنيم ولؤي لؤي اخدو باباه معاه لتركيا وسابلنا اسد ورنيم .
نبض ببكاء :انا عايزة ادخلو يا دكتور .
الدكتور :لتفضلي عشر دقائق بس .
نبض دخلت واتقطع قلبها من منظر معشوقها وهو بالحالة دي وانهارت كل حصونها قدامو وقالت ببكاء لليه يارب ليييه بحبو يارب وربنا يا اسد لأخد حقك ومسحت دموعها بشراسة وقالت انت علمتني اكون اقوى من الحجر وانا هعمل كده وباستو ونزلت دموعها وقالت ةربنا ما هرحم*هم يا اسد ودخل الطبيب وقال:اتفضلي يامدام .
نبص :تمام هو هيخرج امتى .
الدكتور :ممكن كمان يومين .
خرجت نبض وقالت للجميع بتصنع القوة : مراد انت ويوسف هتشتغلو بالشركة وانا هتدبر امور القسم وانتو روحو الوقت متاخر وياريت تبعتولي من هناك حرس وخلي بالك يا رنيم من ملك دي امانة برقبتك .
مراد :طبعا مش هنسيبك .
يوسف :هنفضل انا ومراد روحي انتي .
نبض بجبروت :انا مش باخد برأي حد يلا روحو البيت واعملو يلي قولتو من بهد اذنك طبعاً يا جدي .
الجد بتفهم :تمام امشو ياولاد ويلا يا لؤي .
نبض :قبل ماتمشي يا لؤي انت شغال ايه .
لؤي :انتقلت لقسم الشرطة ظابط .
نبض :اديني رقم فونك .
لؤي :اكتبي ****
نبض :تمام .
الجد :خلي بالك من اسد .
نبض :دا فقلبي .
وخرجو وبعد دقائق وصلو الحرس يلي وصت عليهم نبض
عند البيت الكبير وصلو البيت .
رنيم :انا هطلع انيم ملك .
مراد :انا مش مصدق يلي حصل دا وكأنو كابوس
(ولا انا مصدقة 😹😹 ) .
نرجع لنبض
قعدت جنبو علة السرير وقالت :اسد اصحى انا باخد قوتي منك اصحى وبلاش توجع قلبي 💔
(أصعب شعور لما تحس ان انت يلي هتسند يلي كان سند الك 💔 ).
تعليقات
إرسال تعليق