رواية نبض الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سيرلا
رواية نبض الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سيرلا |
رواية نبض الأسد الفصل الحادي عشر 11 بقلم سيرلا
نبض :اوك .
اسد :يلا نغير
أسد لبس بدلة بني وقميص ابيض وحط بارفان وساعة وسرح شعرو ، نبض لبست تيشرت وبنطلون باللون الاسود وجاكيت باللون الخمري وطلعو .
أسد بذهول :الله على جمالك يابت .
نبض :احمد ربنا عندك ملكة جمال .
اسد :ام تواضعك يلا نروح .
اسد مسك ايد نبض ونزلو .
اسد ونبض :صباح الخير.
الجد :صباح النور .
الجدة :صباح الورد .
اسد ونبص قعدو يفطرو .
رنيم بزعل :كان انتو التنين ناسيين وجودي .
نبض بحب :لا ياقلبي بس انشغلنا بحاجة .
رنيم :اوك اشطا .
أسد ونبص قامو واستأذنو وركبو العربية ووصلو لمخزن كبييير .
نبض :جايبني فين يا اسد .
اسد :هتعرفي بس قوي قلبك شوية .
دخلو لقت سارة مربوطة وشكلها متبهدل .
سارة برجاء :ارجوك سيبني .
اسد :فالحلم .
نبض اتجهت لسارة وادتهالها قلم نزل زي الصاروخ :دا عشان يلي حصلي بسببك وادتها واحد تاني وقالت :ودا عشان طفولتي يلي ضيعتيها انتي وامك ومسكتها من شعرها وقالت :وكل دا عشان كنتي ناوية تاخدي جوزي مني يازبا*لة .
سابتها واخدت ايد اسد وقالت :يلا نمشي يا اسد وخرجو عالعربية .
نبض قالت :بص خليها هنا كمان اسبوع وبعدين جوزها لحد من الرجالة يلي واقفة تمام .
اسد بذهول من قوتها :تمام ياقلبي يلا نروح تاخدي علاجك .
نبض :وايمت هاخلص من الزفت دا .
أسد :باقي جلستين .
ومشي بالعربية ووصل لحد باب العيادة دخلت نبض وبعد ربع ساعة خرجت .
الدكتورة :الحمد لله الكانسر خف اوي وباقي جلستين .
اسد :تمام
اخج نبض من ايدها ونزلو الشركة .
اسد دخل الشركة بكل شموخ وكبرياء وهيبة ونبض يلي الناس هتاكلها بعنيها .
دخلو المكتب وكانت الصدمة .
سالي بسهوكة وشايلة بنت صغيرة :هااي بيبي .
نبض :مين دي
سالي :مراتو
اسد بعصبية :مرات ايه انا طلقتك يا رو*ح امك .
سالي *:عارفة ومش جاية ارجعلك انا جاي اديك البنت مش عايزتها عشان بتذكرني بقرفك .
أسد جري اخد البنت وضمها وقال :تروحي ماشوفش وشك تاني .
سالي :اصلا انا مسافرة مع مروان باي ياقطة .
وخرجت .
نبض بذهول :اسد فهمني يلي بيحصل .
أسد :اوك انا كنت متجوز وهي كانت حامل وانا كنت مسافر رجعت قبل بيومين دخلت بالليل لقيتها مع واحد بغرفتي المهم طلقتها بس ماكانتش عايزة تديني البنت انا حبيتها بس هي كانت خاين*ة وزبا*لة المهم اتجوزتك انتي .
نبض جريت اخدت البنوتة وحضنتها :هي القمر دي ممكن تعيش معانا .
أسد باستغراب من تصرفات نبض .
اسد باستغراب من تصرفات نبض :طيب انتي هتتقبليها انا توقعت تهدي الشركة على دماغي .
نبص :بص انا بحياتي بفمر بعقلي مش بقلبي انت طلقتها ومافيش حاجة بينكم ليه ﻻخسر قلبي وحبيبي عشان ماضي خلص ليه لانزع حياتي .
أسد حضن نبض والبنوتة وقال :نسميها ايه .
نبض : ملك .
اسد :ماشي هنزل اعدل اسمها بكرة
نبض بفرحة كبييرة لا توصف :انا حبيتها بص كده اد ايه كيوت وجميلة وملاك يلا نرجع البيت .
اسد :ماشي يلا يانبضي .
ركبة العربية واتجهو عالبيت ودخلو والكل انصدم ان نبض شايلة بنت اسد وبتلعبها .
الجد :انت قولت لنبض .
اسد :النهاردة اجت سالي ورمتلي حتة قلبي يلي معاها .
الجدة راحت حضنت نبص وملك :ربنا يوفق مابينكم يابنتي.
نبض :تسلمي ياطنط .
الجدة سامية :طنط ايه قوليلي ماما زي اسد .
نبض بفرحة وعيون دامعة :بجد ممكن اقولك ماما .
سامية :يشرفني يكون عندي بنت زيك .
نبض :ماشي ياماما انا هطلع ارتاح انا وملك .
اسد ربع ايدو وقال بغيظ :ايه نسيتيني مثلا ياجدعان باعتني بقشرة موزة .
نبض ضحكت على شكلو .
رنيم ومراد ويوسف طلعو من الغرف .
رنيم جريت على نبض وملك :اووو وحشتني البنت دي اووي .
مراد ويوسف بصدمة :ازي قولتلها وماقت*لتك .
أسد بضحك *:عشا هي غير كل البنات يلا ياست البنات نطلع نغير .
نبض وقفت اسج وقالتلو :ﻻ انا وملك هنطلع انت لا يشيخ انت هتروح تجيب هدوم والعاب للبنوتة يلا ياجدع .
اسد :اي اوامر تانية .
نبض :لا انصرف .
مراد :هههههههههه عشت وشوفت اسد بيتلقى اوامر ومن ست كمان ههههه
أسد نظر نظرة على مراد وبث على رنيم :وانت عن قريب هتتلقى اوامر الست الهانم .
رنيم اتكسفت .
اسد :يلا انا ماشي برجع المسا سلام .
نبض بصريخ:استنى
اسد بفزع :اييه في ايه .
نبض جريت وحضنتو وقالت :دلوقت تقدر تروح .
اسد بضحك :طفلة وربنا سلام ياطفلتي.
نبض :سلام .
وطلعت نبض وهي شايلة ملك وقالت لرنيم تجي معاها .
نبض :انا عايزة اقولك سر ماتقوليش لحد تمام .
رنيم :قولي .
نبض :انا عندي كانسر بس متاخر يعني باقي عليا جلستين وأخلص .
رنيم :ايييه عشان كده ماكنتيش فاضية .
نبض :ااه يلا انا هرتاح من غير مطرود.
رميم بضحك :ماشي ياختي يلا انا هروح انام .
مشيت نبض غفت على السرير بهدومها هي والملاك يلي معاها .
حل المسا ورجع اسد ومعاه هدوم كتيير اوي وطلع عالجناح .
اسد :نبض ياقلبي اصحي
..
تعليقات
إرسال تعليق