القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حورية السليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان

 رواية حورية السليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان

رواية حورية السليم الفصل الحادي عشر 11 بقلم روان

عند مالك وملاك 
مالك / انا مش قلتلك روحي غلي مكتبك (بعصبيه) 
ملاك بخوف /طب منا رحت 
مالك / والله وايه الي انا شفته من شويه ده 
ملاك بعدم فهم / شفت ايه 
مالك /والله وقفه مع طارق ليه 
ملاك /اه انته اصدق علي كده اولا ده فتره ال Break ومن حق اي موظف انه يروح يشتري حاجه او يعمل ما بداله ثانيا انا خلصت كل الي انته طلبته مني ثالثا بقا انته متدايق ليه اني وقفت مع مستر طارق ها حضرتك متضايق ليه 
مالك /متقفيشي معاه تاني ولا تكلميه 😡😡😡😡😡فهمه (بعصبيه) 
ملاك / بصوت عالي نسبيا لا مش فهمه انا حره اقف مع الي اقف معاه انتا ايه الي مديقك كده ولا كنت جوزي ولا كنت خطيبي ولا كنت اخويا ولا ابويا ولا كنت حبيبي متدايق ليه بقا ها رد 
مالك ابتسم بخبث /معاكي حق برحتك عن ازنك بقا 
وفعلا مالك مشي من مكتب حور الي هوه اساسا جمب مكتبه وبيدخله في باب واحد 
ملاك راحت الكفتيريا وجابت سندوتشات وعصير وفضلت تاكل عدت نص ساعه وملاك راحت مكتبها وابتدت شغل بس فجاه 
موظفه /الف الف الف مبروك يا احلي ملاك في الدنيا 
موظفه تانيه / الف مبروك بجد فرحنالك من كل قلبنا 
موظفه 3/كده متقوليلناشي اخس عليكي بس الف الف مبروك 
ملاك في الوقت ده كانت مش فهمه همه بيبركوا علي ايه اصلا وفكره انها ممكن تكون اترقت في الشغل بس اترقت ازاي وهيه لسه مكملتشي شهر واحد لكن قطع تفكيرها دخول مالك المكتب 
موظفه /الف مبروك يا مالك بيه ربنا يسعدكم يارب بجد لايقين اوي علي بعض 
مالك /الله يبارك فيكي طبعا انتم كلكم معزومين 
طبعا ملاك في الوقت ده كانت فتحه بقها ومش عرفه همه بيتكلمم علي ايه ولا ايه الي جبهم اصلا 
مالك قرب عليها ونزل لمستوا ودنها وقال ليها اقفلي ياحبيبتي بوقك ده وردي علي الناس علشان مزعلكيشي 
ملاك مكنتشي فهمه فاضطرت انها تبتسم وترد المباركه 
الموظفين باركم ليها ومشيم ومالك ساب ملاك في مكتبها مش فهمه حاجه وراح مكتبه 
ملاك بقا كانت مبلمه 😂وللحظه استوعبت همه قالم ايه 
الف مبروك ربنا يتمم بخير ربنا يرزقكم بالزريه الصالحه 
ملاك / لا لا اكيد لا اكيد حاجه تانيه اكيد 
ملاك خرجت من مكتبها وهيه متعصبه وراحت لمكتب مالك وزقته ومستئزنتشي انها تدخل اصلا 
ملاك /ايه الهبل الي حصل ده وانتم بتتكلمم في ايه اصلا انته عملت ايه 
مالك كان قاعد مبتسم وحاطط ايديه ورا راسه وراجع علي الكرسي ومش مديها اي اهتمام 
ملاك اتعصبت اوي وراحت ليه وقالت ليه 
ملاك /انته يا اخينا مترد هوه انا مش بكلمك ولا ايه 😡😡😡ايه الي حصل في المكتب ده 
مالك /ايه الي حصل يا حبيبتي 
ملاك /حبك برص بقولك ايه الي حصل في المكتب ده ايه مش بتفهم 
مالك /انا كنت عارف انك غبيه بس مش للدرجه دي يا ملاكي 
ملاك /ملاكي ايه وزفت ايه بقولك قول ايه الي حصل في المكتب ده 😡
مالك /بلا مبالاه /ايه الي حصل محصلشي حاجه 
دلاك/امال الموظفين كانم بيبركم علي ايه 😡😡
مالك /اه انتي اصدق علي كده لا ياحبيبتي مفيشي حاجه دول كانم بيبركم علي جوازنا الي هوه يوم الجمعه الجاي ده الي هوه بعد 3 ايام بالظبط 
ملاك بصدمه /جواز مين 😲
مالك ببرود / انا وانتي ياعروستي الحلوه شوفي انا مش عايزك غير بشنطه هدومه كل حاجه متجهزه وكمان مش عايز شنطه هدومك انا الي هجبلك هدومك وانا الي هنقيها ليكي بنفسي وعلي زوقي انا ياحبيبتي 
ملاك اول ما سمعت كده اتعصبت /انته اتجننت ولا ايه ايه الهبل الي انته بتقوله ده جواز مين انته اتهبلك ولا ايه 😡😡😡بعصبيه وصوت عالي
مالك /متعليشي صوتك الحلو ده علشان مخرسكيشي فهمه 
ملاك /لا مش فهمه وانا مش موفقه اصلا واضرب دماغك في الحيط فاهم 😡😡وجت علشان تمشي لقت ايد حديديه بتمسك شعرها جامد 
ملاك /عاااااااااشعري شعري يابن الي مفطرت 
مالك /اخرسي مسمعشي صوتك والا والله لهعمل حاجه ممكن تزعلك فهمه والي انا بقوله يمشي وفرحنا بعد 3ايام فهمه 😡😡😡😡
ملاك /بس انا مش موفقه انا يستحيل اتجوزك 
مالك شدد من مسكت ايده لشعرفها ولفها ليه وقالها بصوت كفحيح الافعي وانخفض الي مستواها وقرب من وشها وقالها 
مالك /انتي بتعتي انا بس انا بس يا ملاكي فهمه ولو حد قرب منك هموته انتي ليه انا انا بس ومفيشي حد يقدر يجي عند ممتلكات مالك الانصاري وانتي بقيتي من ممكلكاتي انا انا وبس فهمه (بصوت عالي وبيشدد علي شعرها) وبيقولها فهمه يا ملاكي 
ملاك كانت بتتوجع اوي وبتقول /فاهمه فاهمه فاهمه بعياط 😭😭
ملاك اول لما شاف عياطها اتحول في ثنيه وساب شعرها وحضن. وشها بايديه 
مالك /اوعي اسوفك بتعيطي العياط ده لسه دوره مجاش وجهزي نفسك بكره هنروح نشتري فستان 👗الفرح وياله بقا ياروكي خلصي شغلك بقا لانك هتبقي مشغوله الفتره الجايه دي كلها وقام غامز ليها 
ملاك خرجت بسرعه من المكتب وراحت لمكتبها بتحاول تتصل بحور وحور تليفونها مقفول ملاك فضله تفكر كتير اوي لغايت ما جتلها فكره قررت انها تنفزها وابتسمت بشر 
عند سليم وحور 
سليم مسك ايد حور ونزل من العربيه ودخل الشركه كان شكلهم حلو اوي مع بعض سليم كان ماسك ايد حور بتملك شديد اوي وكئنها هتهرب منه 
حور /بعد اذنك ياسليم سيب ايدي الناس بتبصلنا 
سليم بص ليها ومتكلمشي وكمل طريه عادي 
سليم دخل مكتبه هوه وحور وحنان استغربت من البنت الي مع سليم 
حور /علي فكره مينفعشي الي انته بتعمله ده 
سليم برفع حاجب /عملت ايه هوه عيب امسك ايد مراتيي 
حور /بطل تقول الكلمه دي بقا بتعصبني 
سليم /تعالي 
حور /لا مش هاجي 
سليم / لو مجيتيشي انا الي هقوم ليكي 😡ومتلومينيشي علي الي ممكن يحصل
حور خافت ومشيت اتجاهه 
سليم /قربي اكتر 
حور /لا كده كفايه 
سليم بص لحور نظره كفيله انها تكون عمله زي الفار المبلول 
حور اتحركت اتجاهه وبحركه سريعه من سليم حور كانت قعده علي رجله وهوه محاوط خصرها بتملك 
حور /😲😲😲
سليم /مالك يا روحي مصدومه اوي كده ليه 
حور حولت تقوم بس معرفتشي لان سليم كان ماسكها من خصرها كويس اوي 
سليم طلب حنان في التليفون 
حنان /ايون يافندم ط😲😲
سليم /مالك ياحنان مصدومه اوي كده ليه 
حنان وهي تنظر لحور بغل /لا مفيشي يافندم حضرتك طلبتني 
سليم /ايون عيزك تسلمي كل الشغل الخاص بيا لحور وكل المتعلقات الخاصه بيا في الشركه تديهالها 
حنان /يعني ايه يا سليم بيه 
سليم /يعني حور هانم هتستلم كل امور شغلك 
حنان /طب وانا ياسليم بيه 
سليم /هتنزلي في الحسبات 
حنان /نعم 😲
سليم /ايه عندك اعتراض ولا ايه 
حنان /لا ابدا ياسليم بيه تامر باي حاجه تنيه 
سليم /اه هاتي لحور هانم عصير تشربه 
حور اصلا كانت مكسوفه من قعدتها دي وكانت مخبيه راسها في صدر سليم من فرط الخجل 
حنان طلعت بره وامت حور بسرعه نطه من علي رجله ووقفت بعيد عنه 
حور /انته ازاي تقعدني علي رجلك كده وادام الناس كمان 
سليم قام / اولا انتي مراتي واعمل ما بدالي ومحدش يقدر يعترض علي حاجه انا اعملها 
حور /لا مش من حقق وجوازنا ده علي ورق بس ومتنساشي انته متجوزني ازاي 
سليم / عادي ممكن اخليه قانوني وشوعي تبقي زوجت سليم الانصاري قانونا وشرعل وغمز لها 
حور انكسفت اوي وقالت 
حور / شوف كده هيه زي ما اتفقنا فتره وبس ونطلق بعد كده 
سليم / روحي دلوقتي صحبتك بتشتغل هنا روحي شوفيها لان الفتره الجايه هتبقوا مشغولين اوي عن بعض 
ثم اقترب منها وقبلها في وجنتها اليسرى 
حور انكسفت اكتر وخرجت بره ودورت علي مكتب ملاك لغايت ملقته 
حور/الوطيه الي مش بتسال 
ملاك قامت بسرعه ومسكتها من شعرها 
ملاك / مش بتردي ليه ياحيوانه انا وقعه في ورطه بس لقيت حل وعيزاكي تسعديني 
حور / في ايه ايه الي حصل 
ملاك حكت لها ما حدث وما سيحدث 
ملاك / ايه رايك بقا 
حور / بس مش ممكن مالك يعرف وممكن يقتلك 
ملاك / لا متهافيشي انا هجهز كل حاجه بس عليكي انك تسعديني تمام.  وبعدين تعالي هنا انتي مش بتردي ليه اصلا وانا جتلك امبارح وملقتكيشي 
حور / اسكتي ده حصل حجات متلتله 
ثم قصت حور علي ملاك كل ماحدث معها بالتفصيل 
ملاك / ياه كل ده حصل معاكي 
حور / انا ميهمنيشي حاجه غير بس انها تكون بخير 
ملاك / طب وسليم 
حور / سليم ده شخص قليل الادب ومش محترم واستغلالي ومش متربي وحيوان و.    و.    و.   و.   و.   و.   و.     
ملاك في الوقت ده كانت بصه بصدمه 
حور مالك بتبصي كده ليه 
ملاك بتشاور ليها انها تبص وراها 
حور / رقبتك اتلوحت ولا ايه 
ملاك / لا رد بس بصه ورا حور 
حزر بتبص عليها لقت 😂😂😂😂😂😂
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات