القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الأدهم الفصل العاشر 10 بقلم ملك وائل

 رواية عشق الأدهم الفصل العاشر 10 بقلم ملك وائل

رواية عشق الأدهم الفصل العاشر 10 بقلم ملك وائل

رواية عشق الأدهم الفصل العاشر 10 بقلم ملك وائل


ياسر كان بيمد ايدو علشان يسلم عليها 
ياسر:انا ياسر 
ادهم ببتسامه متسفزه:وانا ادهم جوزها 
هاجر اتصدمت ان ادهم كان معاها 
هاحر:قصدك طليقي 
ياسر اتصدم اكتر ازاي متجوزه ومطلقه كمان 
ادهم بغضب:لينا بيت نتكلام فيه 
هاحر:مفيش حاجه هتجمعني بيك تاني انا مش بحب اصلا 
ادهم: بقا كده 
هاجر:اه كده 
ياسر كان واقف بيتفرح بس 
هاجر:يلاا ي ياسر 
ادهم بغضب:نعم يختي بقولك اي متجننيش امشي قدامي 
ياسر اتنرفز جدا وقال 
ياسر:هو اي بلعافيه قالتك مش عوزاك ومش بتحبك اي فين كرامتك ياعم ما تمشي وتسبها
ادهم كور ايدو:اطلع انتا بزوق بدل ما اطلعك بقلت الادب 
ياسر:تاجي نشوف 
استوب بقا نتعرف بياسر
ياسر شاب طويل عينو عسلي وابيض وعندو 27 سنه دكتور نفساني عصبي جدا شاطر فشغلو....
ادهم:ادهم مسك ياسر وضر*بو بلبو*كس قي وشو 
ياسر حط ايدو علي وشو وبصلو كده ومسكو وضر*بو في بطنو جامد وبلبو*كس 
ادهم مسك ياسر وضر*بو في العمود الي وراه ياسر ايدو دخالت في الحديد اتفتحت 
هاجر اول ماشفتهم بيمو*تو في بعض صوتت الناس جت علي الخناقه وطبعن دي محطه يعني في ظابط واقف واحد راح قالو وجاب عساكر مسكو ياسر وادهم 
واتحبسو 
هاحر راحت معاها علشان كل الخنا*قه بسببها ادهم كان وشو كلو د*م وياسر كانت ايدو مفتوحه
وقفو قدام الظابط بعد ما رجعو من الحجز وهما بيبصو لبعض بكرهه
الضابط:في اي يا استاذه 
ياسر:عوز ياخد طلقتو غصب عنها وهو ملهوش حق عليها دلوقتي 
ادهم بص لياسر وقال 
ادهم:بس انا هرجعها 
الضابط:بس بس منك ليه فين هيا طلقتو دي 
ياسر:بره 
الظابط:يا عسكري دخال البت الي بره 
جابو هاحر من بره كانت بتعيط واول ما دخالت 
هاحر:اتفضل يا باشا 
الظابط :ده انتا الي باشا ياباشا 
ادهم اتعصب: دي متجوزه علفكره 
الظابط:قصدك مطلقه ولا نسيت 
ادهم:طب ممكن نخلص 
الظابك:ما تتكلام عدل واسكت 
ادهم:اهو حاضر 
الظابط:عوزك تحكيلي كل الي حصل
هاجر بدموع: انا سافرت وشوفت  ياسر بعد ما نزلت هنا في مطروح وهو كان عوز يتعرف بيا لقيت ادهم في وشي الي هو طليقي وادهم كان عوز يخدني بلعافيه ياسر وقفو واتخانقو هما الاتنين وجينا هنا 
الظابط: بس بس اهدي 
ورفع سماعت الالفون وكلب اتنين لييمون 
الباب خبط بعدها بثانيه العسكري كان جايب اليمون 
الظابط: اتفضلي اشريي دي وتقدري تروحي 
هاجر: طب وهما 
الظابط: لاء دول هيقعدو معانا شويه 
هاجر: ليه 
الظابك: علشان يتعلمو الادب 
هاجر! طب هيطلعو امتا 
الظابط: بلاش اسئاله كتير يلاا اشربي وروحي 
هاجر قامت من غير ما تشرب وبصت علي ادهم و ياسر ومشيت طلعت قعدت بره في الهوا قصاد القسم علشان متعرف مد وهتروح فيه 
اول ما هاحر خرجت الظايك خرج يجري علشان يلحقها و الورديه بتاعت الظابط التاني جت دخال 
الظابط: يا استاذه هاجر
هاجر بستغراب: نعم 
الظابط: انا مروح تعالي اوصلك في طريقي 
عاجر: بس انا هعرفش حد هنا ومليش مكان لمه ياسر يطلع هبقا راوح معاه 
الظابط: تعالي تعالي بس في فندق قريب من هنا تعالي اوصلك 
هاحر:بجد شكرا ليك ربنا يخليك يا رب 
الظابط:اتفضلي اتفضلي 
عند الظابط التاني 
اكتبلهم افراج يابني هو محمزد مجنون يعني افراج احنا نقصين 
العسكري:تمام يا فندم 
وكتبلهم افراج وخرجو ادهم خرج قبل ياسر وياسر خرج بعده وشافو بعد بصو لبعض بكرهه وادهم كلع يجري علشان يشوف هاحر راحت فين ولقاها ماشيه مع الظابط اتعصب 
ومشي نحيتهم 
هاجر كانت لسه بتركب 
ادهم مسكها 
ادهم بغضب :اي يا هانم رايحه فين 
كبير اهو 🙂
نعليش الاخطاء كتيره شويه المره دي 
اتوقعو الظابط هيعمل اي لادهم وهاحر هتمشي مع مين..
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات