القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام


 رواية طفلتي الخائفة الفصل التاسع 9 بقلم شهد عبدالسلام

سليم: مالها ليله 

تميم بتوتر:اتخطفت 

سليم: انت بتقول ايه 

تميم:اتخطفت 

سليم بجحيم :اتخطفت ازاي ومين وانت وعمر كنتو فين ده انتو ايامكم سوده معايه الموضوع ده حصل امته 

تميم: من ساعه 

سليم و بيقفل و بيدخل المكتب بيتصل علي المطار وبيقوم المطار بتحضير الطياره الخاصه 

وبيتجه للمطار 

في الشركة

اياد:فين سليم 

شهد: مش عارفه هو طلع بسرعه جداا 

اياد: ماشي 

وبيتصل علي سليم 

اياد:انت فين يا ابني الشركه شويه وهتبقي موجوده 

سليم: انا مسافر 

اياد:مسافر ايه و فين 

سليم بعصبيه: ليله اتخطفت منهم هناك 

اياد:ايه طب انا ساعتين بكتير وهبقي عندك هناك 

وسليم قفل وطلع الطياره 

وفي خلال فتره بقي في باريس

سليم بعصبيه وزعيق في الكل: انتو كنتو فينن ها 

اسد بزعيق:ينفع تهدا شويه عشان نعرف هنعمل ايه 

عمر:البوليس بقي عنده خبر 

سليم: وانا مش هستنه البوليس يا عمر 

وبيطلع غرفة المراقبه عشان يعرف حاجه 

سليم في سره:الحمد انك لسه لابسهاا 

سليم في التليفون:......

اياد:تمام نص ساعه و مواقعها هيبقي عندك 

بعد نص ساعه و سليم هيموت من الخوف علي ليله 

سليم: اياد فين

اياد:مش ظاهر مكانها 

سليم: اززاي يعني 

اياد:طب ساعه ساعه بس كمان و هنشوف ممكن مواقعها يظهر 

سليم: بسرعه 

سليم: لوليا ليله كانت لابسه السلسله اللي انا جبتهالها اخر مره 

لوليا:هي كانت لابسها و احنا جاين بس مش عارفه هي كانت لسه لابسها ولا لا 

سليم في سره:تبقي هي اللي في رقبتها في الكاميرات 

اياد بيتصل 

اياد:السلسه مواقعها هنا في مصر 

سليم بعصبيه: انا راجع حالا 

سليم:انا راجع ليله في مصر 

و بينزل مصر سليم و تميم وعمر 

وبقيت العيله بتنزل بس بعد بعديهم 

في المطار

سليم: فين مكانها 

اياد:من ساعة ما كلمتك ومكانها بيتغير بس ثابت من ربع ساعه

سليم: فين يعني 

اياد: في الصحراوي 

سليم و بنطلق بالعربيه علي الصحراوي 

واياد بيحضر الرجاله 

و بينزل مكان  GBS

وكان عباره عن بيت مهجور في وسط الصحراء 

وبيدخل سليم و عمر 

وبيدخل بس بيتفجاه بعدم وجود اي مخلوق في المكان 

بس كان في وراقه عليها سلسلة ليله 

ومكتوب فيها 

:كنت بحسبك ذاكي عن كده يا سليم سلسلتك اهي و عروستي معايه 

و في اللحظه دي سليم بيتجنن و بيتعصب جدا وبيكسر كل حاجه قدامه 

سليم: عايز اقرب مكان ل سيف عايز اعرف مكانه فين 

اياد: ثانيه وهيبقي الخبر عندك 

في ڤيلا فاخمه جدا علي البحر وغرفه من غرف الڤيلا ليله نايمه 

ليله بتوهان بسبب المُخدر:انا فين

وكان سيف بجانبها 

سيف وبينزل لمستواها:انتي في الجنه يا حبيبت قلبي 

ليله بخوف وبتبعد:انت مين 

سيف بيقرب منها:ينفع تهدي 

ليله بعياط وبتبعد اكتر:انا فين

سيف بزعيق و عصبيه وبيسمك دراعها وبيقربها منو:بقولك اهدي 

ليله من الخوف بتترعش :عشان خاطر ربنا سبني 

سيف وبيمسكها من شعرهاا: بعد ما سليم يبقي تحت رجلي هسيبك 

ليله بوجع :شعري 

سيف بيسبها في اللحظه دي وبيطلع 

سيف في التليفون:مش قولتلك اخته يا******

علي:هي اللي طلعت و اتلغبت بينهم هما الاتنين 

سيف قفل في وشه السكه 

وبيدخل ل ليله 

ليله كانت مخطوفه ب بنطلون اسود و تيشيرت كات و جاكيت اسود 

ليله وبترجع لورا:انت عايز مني ايه 

سيف:كل خير وبيقرب منها 

ليله بتوتر و عصبيه:ابعد عنييي 

سيف وبيمسكها من دراعها :انتي لو ختي قلم مني هتموتي فا اهدي بقي كده 

ليله:انت زباله 

سيف و عيون في عنيها :كلمه كمان و هزعل سليم عليكي اووي 

ليله:سليم لو مسكك هيموتك

سيف:سليم ده و****

وبيسب ايديها 

ليله ضربته بالقلم: الو** ده يبقي انت

سيف وايده مكان القلم مسكها من شعرها وقربها 

سيف:وربنا هوريكي 

وبيسحبها من شعرهاا و ضربها بالقلم علي وشها وفي نفس اللحظه من شدة القلم غابت عن الواعي و سيف كتفهاا

عند سليم في نفس المكان المهجور 

اياد:هو في ڤيلا في الساحل 

سليم من غير كلام نزل واتجه للعربيه 

في القاهرة

مالك:يعني انتو فين دلوقتي 

عمر:في طريقنا للساحل احتمال كبير تبقي هناك 

مالك:ان شاء الله هتلاقوها 

اسد:عرفه هي فين

مالك: في واحد من اعداء سليم سليم شاكك في 

اسد:يعني وصلهاا ولا لسه 

مالك:مش عارف بس الواد ده في ڤيلا في الساحل 

اسد بعصبيه للبنات و حور وتاليا:بسس بقي كفايه عياط 

وبيدخل المكتب 

ليله كانت غايبه عن الواعي 

سيف وبيرجع شعرها ل وراه وبيتكلم بحنيه:ياا لو انتي مش تبع سليم    ملاك 

وبيحرك ايدو علي وجه ليله 

ليله فاقت وبتبعد مره واحده 

ليله بخوف:انت عايز ايه 

سيف بيقرب:ينفع تهدي 

ليله وبتحاول تفك ايديها: ابعد عني 

سيف :اهدي مش هعملك حاجه يا ليله 

ليله بعياط:سبني والنبي 

سيف وسرحان في ملامحها اللي كلها رقه:ينفع تهدي هسيبك بس بشرط 

ليله:شرط ايه 

سيف:هتمضئ علي وراقه وهسيبك 

ليله:وراقة ايه دي 

سيف:هتمضئ وانتي ساكته 

ليله:حاضر بس هتسبني صح 

سيف:هسيبك 

و بيطلع يجيب الوراقه

سيف في تفكيره:هتتجوزها 

عقلو:اه وهزل سليم 

قلبو:لا مش عشان كده انت حبيتها 

عقلو:حبيتها ايه الجنان ده دي اخت عدوي 

سيف بيحرك راسه عشان يطلع كل الافكار دي مش دماغه 

وبيجيب الوراقه وبيدخل علي ليله 

وبيقرب منها و ليله بتبعد 

سيف بشدها :هفكك متخافيش 

ليله بشهقات:وهتسبني 

سيف و فك ايديها و قرب منها الوراقه 

سيف:امضئ 

ليله و ايديها بتترعش من كتر الخوف وبتقرب الوراقه 

ليله :هو ايه ده 

سيف وبيمسك دراعها:امضئ

ليله:اكيد لا امضئ ايه ده عقد جواز 

سيف:امضئ 

ليله بعياط:لا 

وبتحاول تبعد عن سيف

سيف:هتمضئ يعني هتمضئ يا ليله وبيضربها 

ليله بعياط:انت بني ادب زبالهه 

سيف:طب ايه رايك انك هتبقي ملكي 

وبيقرب منها 

ليله بزعيق:ابعد عني 

وواقفه اخر الغرفه 

سيف قرب عليها و ماسك ايديها الاتنين بتحكم 

وبيحاول يقبلها و ليله بتصوت 

ولسه هيقبلهاا 

يتبع..
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات