القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دار الأيتام الفصل السابع 7 بقلم أميرة أسامة

 رواية دار الأيتام الفصل السابع 7 بقلم أميرة أسامة

رواية دار الأيتام الفصل السابع 7 بقلم أميرة أسامة

رواية دار الأيتام الفصل السابع 7 بقلم أميرة أسامة

وصل حاج محمد البيت دخل لقى البيت هادي
حاج محمد..يا اهل الدار انتو فييين
اتفتح باب الاوضه
عشق..احنا هنا يابابا حضرتك جيت امته
حاج محمد..انا لسه جاي اهو انتو اللي فين
عشق..كنا بنذاكر
نور..اهلا بأحلى حاج محمد فالدنيا
حاج محمد..اهلا بأكبر بكاشه فالدنيا
نور..ديما ظالمني كده
زهره..ازيك يابابا حمدالله عالسلامه
حاج..محمد الحمد لله يازهره الله يسلمك امال فين تمارا
تمارا..خرجت انا هنا مين بيسأل عليا
حاج محمد..تعالي ياستي انا اللي بسأل عليكي وعندي ليكي مفجأه كمان
تمارا..مفجأة ليا
حاج محمد..جهزي نفسك عشان بكره هتنزلي معايا الصبح عشان تستلمي شغلك في شركه السيوفي
تمارا..اتصدمت احلف
حاج محمد..والله العظيم
تمارا..وقفت تتنطط وتصوت والبنات يتنططوا معاها ويحضنوها
عشق..اخيرا مبروك ياقلبي
زهره..احلى حاجه سمعتها اخيرا هتنزل عن دماغنا كل شويه مكتئبه واتخنقت وفقدت الامل وعايزه شغل لما طلعت عنينا
تمارا..بحزن مصطنع اخس عليكي انا بعمل كده
نور..مبروك يا قلبي
تمارا..الله يبارك فيكو انا فرحانه اوي وبصت لحاج محمد
تمارا..انا مش عارفه اقولك ايه بجد ربنا يخليك لينا يا احلى واحن اب فالدنيا
وحضنته.
طبطب..حاج محمد عليها ويخليكو ليا يا احلى اربع بنات ربنا رزقني بيهم
المهم بقى الوقت تحضري نفسك بكره هنقابل ليل واول ما يمضي بتعيينك رسمي هتستلمي شغلك بس مش هتشتغلي معاه
هتشتغلي مع ابن عمه جاسر
تمارا..انشالله اشتغل فالبوفيه انا راضيه
ضحكو عليها كلهم
حاج محمد..بوفيه انا بناتي يشتغلو في احسن مكان بصي انتي مؤقتا كده هتشتغلي معاه سكرتيرته الخاصه تنظميلو مواعيده تظبطي مواعيد الاجتماعات باختصار هتكوني انتي المسؤوله عن شغله هتنظميله كل حاجه
وخلي بالك هو هيحطك تحت التمريين ولازم تبيضي وشي عشان هو لسه ممشي سكرتيرته امبارح لانها كانت مبوظاله كل حاجه
تمارا.اطمن يابابا والله هرفع راسك وهشرفك
عشق..ياخوفي
تمارا..بت اتلمي تعرفي عني كده
عشق..صراحه طول ما لسانك في بوئك الدنيا هتبقى تمام ابوس ايدك بلاش طولة لسان
حاج محمد..اه والنبي ياتمارا انتي في وشي وعموما متقلقيش ياعشق دي هتشتغل مع واحد من مربع الرعب
عشق وتمارا مع بعض ايه مربع الرعب ده
نور..بضحك ايه صدى الصوت ده
تمارا..لا بجد يعني ايه
نور.. مربع الرعب دول يبقوا ليل ونوح وادم وجاسر بيسموهم كده يعني عشان ديما الاربعه مع بعض في شغلهم في اي مكان بيروحوا الكل بيخاف منهم وبيعملهم حساب صح ياحاج ايه رأيك فيا مذاكره
حاج محمد..شاطره اهو زي ما نور قالتلك كده يعني باختصار دول بتوع شغل وفهمتك قبل كده دول فالشغل ميعرفوش ابوهم
تمارا..وليه التوتر بس عموما متقلقش بردو هشرفك احنا جامدين اوي على فكره
حاج محمد اما نشوف
تمارا..طيب حضرتك قولتلهم انا ابقى مين
حاج محمد..قولتلهم انك قريبتي ومتقلقيش ان شاء الله خير وعرفت ليل انك بتدرسي
تمارا..احسن حاجه اني انا انتساب يعني مش محتاجه اروح الجامعه غير لو في سيكشن
حاج محمد..ان شاء الله خير وعموما اي وقت تحبي تجيبي ورق حد من البنات يجبهولك ولو ضروري انك تروحي الجامعه استأذني من جاسر مش هيقولك حاجه
تمارا تمام اشتغل بس الاول وكله يتحل
عشق..ان شاء الله
حاج محمد..طب ايه مش ناويين تعشونا بقى ولا ايه
تمارا..لا سيبولي بقى انا الطالعه دي بالمناسبه الحلوه دي انا اللي هحضر الاكل
حاج محمد..طب يلا ورينا شطارتك
دخلت تمارا تحضر الاكل وهي طايرة من الفرح
وبعد مدة خلصو اكل ودخل عم محمد ينام
تمارا..بقولكم ايه انا مش عارفه البس ايه بكره
عشق..انتي رايحه فرح ده شغل
تمارا..ايوه بس مش اي مكان دا في شركه السيوفي يابنتي يعني عالاقل لازم يبقي شكلي حلو اول يوم
عشق..طب تعالي يلا نختار مع بعض
دخلو البنات يختارو لبس لتمارا عشان تروح بيه اول يوم
وبعد وقت طويل من الاختيار اخيرا اختارت تمارا بنطلون رمادي وعليه شميز ابيض وفوقيه جاكت طويل رمادي وطرحه رمادي واخيرا نامو كلهم وفضلت تمارا صاحيه تفكر في حياه جديده هتبتدي من بكره بفرحة وسعادة واخيرا غلبها النوم ونامت
في صباح يوم جديد مليئ بالنشاط والتفاؤل خصوصا على تمارا اللي صحيت اول واحده وتقريبا منامتش صحيت خدت شاور واتوضت وخرجت وصلت وحضرت الفطار
حاج محمد..صباح الفل على القمر ايه النشاط ده كله لا انا كده هصدق انك هترفعي راسي
تمارا..بابتسامه جميله لسه انت شوفت حاجه صباح العسل يلا اغسل وشك وتعالى افطر
حاج محمد..تسلم ايدك فين البنات
بيصلو الصبح وجايين
حاج محمد..ماشي هغسل وشي والبس واجيلكم
تمارا..يلا بسرعه عشان الفطار ميبردش وعشان منتأخرش عالشغل وكملت بابتسامه مش بنتدلع احنا
حاج محمد..بابتسامه كلها طيبه تمام يا افندم
خرجت عشق..في ايه يابت انتي بتعلي صوتك كده ليه مفيش حد اشتغل غيرك
نور..بضحك ده باينه هيبقي مرار طافح وهتزل اهلنا كل شويه عشان اشتغلت
عشق..انتي لسه شوفتي منها حاجه دي تمارا
تمارا لنور..بصوت واطي مابلاش انتي ده انا كنت ناويه اعمل معاكي واجب واجبلك حبيب القلب لحد عندك
جريت عليها نور..دي تمارا دي السكر بتاعت البيت دي تعمل اللي هي عيزاه
عشق..لا والله بقى كده ياست نور بتدافعي عنها الوقت عشان بترشيكي طب اسمعي مني ده لو في واحد فالميه بس ان حبيب القلب يجي زي ما بتقولك ادام تمارا حطت دماغها فالموضوع يبقى مش هيتم
نور..يالهوي بجد
تمارا..بغضب بت ياعشق اخفي عن وشي بدل ما اضربك متسمعيش كلامها يانور بكره تشوفي
عشق..ياخوفي
خرج عم محمد وزهره واخيرا اعدو يفطرو وبعد ما خلصو
تمارا..بت انتي وهي انا حضرت الفطار تقومو تشيلو عشان انا نازله رايحه الشغل..ارجع الاقي الدنيا نضيفه وتنضفو الاطباق مش عايزه الاقي طبق فالحوض وبعدها يلا عشق وزهره على شغلكم وانتي ياست نور على جامعتك

نور..حاضر ياست هانم
عشق..بضحك بتسمعي كلامها يامرتشيه
زهره..بابتسامه ابتدينا
تمارا..بتقولو ايه ياعيال
حاج محمد..مبيقولوش يلا هنتأخر يا ام لسان طويل انتو جايبنها منين البت دي عايزه خناقه وتشبع فيها لطم
عشق..دي تمارا يابابا المفروض تتعود
حاج محمد..ربنا يسترها ويعديها على خير يلا يابنات سلامو عليكم
البنات وعليكم السلام
عشق..تمارا
تمارا..نعم
عشق..خلي بالك من نفسك واوعي تتوتري او ثقتك بنفسك تتهز انتي احسن واحده فالدنيا ديما خليكي عارفه كده وعيزاكي ترجعيلي وانتي متعينه في شركه السيوفي
تمارا..بحب ربنا يخليكي ليا يا احسن اخت فالدنيا متقلقيش هرفع راسك وهنفضل ديما عالوعد واحنا التلاته الكل هيفتخر بينا
عشق..بحبك
تمارا..وانا كمان حضنتها وقلبت مره واحده بت انتي انتي ناويه تأخريني
عشق..بضحك حسبي الله
نور..سلام يامجنونه
تمارا..بااي
....
نزلوا ركبو مواصله توصلهم للشركه
وبعد وقت طويل اخيرا وصلوا
نزلت تمارا..وقفت ادام الشركه بأنبهار وإعجاب أدام الصرح العظيم بتاع المبني كان مبني كبير وشكله لوحده يخض
حاج محمد..ايه واقفه كده ليه
تمارا..بابا انا خايفه اوي
حاج محمد..انا عارف ان الشركه تخض بس انتي ادها وانا بنتي متخافش ابدا ولا ايه
خدت تمارا نفس كبير حاضر يلا
دخلت تمارا مع حاج محمد وهي من جواها الف شعور فرحانه وطايره من السعاده خايفه ومتوتره بتدعي من جواها انها تتقبل وفنفس الوقت شعور الخوف والتوتر ملازمها طلع عم محمد وقال للسكرتيره بتاعت ليل انها تبلغه انهم بره دخلت السكرتيره وخرجت على طول
السكرتيره.اتفضلو مستر ليل في انتظاركم
خبط حاج محمد وتمارا وراه ميته في جلدها
جالهم صوت ليل من ورا الباب
ليل..ادخل
فتح حاج محمد الباب السلام عليكم
ليل..وهو باصص عالورق عليكم السلام ياراجل ياطيب
اتفضل دقيقه وهكون معاك
فضل ليل يمضي الورق اللي ادامه وخلص اخيرا رفع عينه اللي ترعب وهيئته اللي تخوف اي حد وبطريقه جاده جدااا مش تعرفنا يا حاج محمد
حاج محمد دي تمارا اللي قولتلك عليها
ليل..اهلا يا انسه تمارا
تمارا..بارتباك احمم اهلا بحضرتك
ليل..ها عرفيني عن نفسك
تمارا..بخوف بصت لحاج محمد
حاج محمد بابتسامه مطمئنه هزلها دماغه
تمارا..انا اسمي تمارا عندي عشرين سنه طالبه في كليه تجاره جامعه القاهره في سنه تالته
ليل..تمارا ايه؟
تمارا..وهي بتبلع ريقها تمارا احمد الوكيل
ملحوظه ده الاسم اللي اتكتب بيه شهاده الميلاد
ليل..اشتغلتي قبل كده ياتمارا
تمارا..فالحقيقه مشتغلتش في اي مكان
ليل..وايه السبب اللي مخليكي عايزه تشتغلي خصوصا انك لسه بتدرسي
تمارا..اولا انا حابه اني اشتغل وانا بدرس عشان حجات كتير اولهم اني اتدرب عشان لما اتخرج اقدر اشتغل بسرعه
خصوصا ان دايما اول شرط فأني اشتغل يكون عندي خبره ثانيا اني اشتغل في مجموعه السيوفي دي حاجه كبيره وبتهيألي مش هقدر اكتسب خبره من اي مكان اد ما هكتسب في مجموعه السيوفي
حاج محمد بص لتمارا بابتسامه عشان يحسسها انها ماشيه صح
ليل..باعجاب من ردها طيب وبالنسبه للماده
تمارا..مفيش حد مش بيشتغل عشان الفلوس اكيد عايزه اثبت نفسي وابقى في مكان بحلم بيه واتقدم في شغلي بس ده ميمنعش اني بردو بشتغل عشان الماده
ليل..تمام يا انسه تمارا عموما انا عادتآ مش بقبل اي حد جايلي بواسطه بس انتي جايه من طرف حد غالي عندي اوي ومبدأيا انا موافق وهمضي قرار تعيينك حالا عايزك ترفعي راس الراجل الطيب ده تثبتيلي انك اد الشغل
تمارا..بفرحه ان شاء الله
ليل..رفع تليفون مكتبه اتصل على جاسر
ليل..جاسر تعلالي على مكتبي
جاسر..حالا
ليل..بصي يا انسه تمارا انتي هتشتغلي مع مستر جاسر هتكوني سكرتيرته الخاصه وهيفهمك كل حاجه ويعرفك طبيعه الشغل
تمارا..تمام يامستر ليل
دقايق وكان جاسر بيخبط..عالباب تمارا كانت اعده ادام ليل وضهرها للباب وعم محمد اعد ادامها ووشه للباب
جاسر..صباح الفل ازيك يا راجل ياطيب
حاج محمد..ازيك ياجاسر يا ابني
جاسر..وهو واقف ومش شايف وش تمارا..خير ياليل
ليل..تعالى ياجاسر استلم ياسيدي السكرتيره الجديده بتاعتك الانسه تمارا
جاسر..قرب اكتر اهلا يا انسه تمارا
وقفت تمارا عشان تسلم عليه وهي بتبص اهلا بحض. قطعت كلامها اول ما شافته وبرقت من الصدمه
جاسر..بصدمه انتي
استغرب ليل وحاج محمد
ليل..انتو تعرفو بعض
حاج محمد...في ايه يا ابني..
تمارا..بصوت واطي يانهااار اسود كده باظت
ليل..في ايه ياجاسر مالك متنح كده ليه انتو تعرفو بعض
جاسر..يعني مش بالظبط كده
ليل..هي فزوره
جاسر..لا خالص بس صدفة غريبة يعني الانسة تمارا هي نفس البنت اللي هايدي خبطتها بالعربيه
ليل..نعم
حاج محمد.ايه
تمارا..واقفه مبتنطقش
جاسر...بضحكه استغراب اه والله زي ما بقولكم كده
ليل..صدفه غريبه
حاج محمد..فعلا عموما الحمد لله انها عدت على خير
تمارا..اخيرا اتكلمت انا هستأذن اسفه يامستر ليل ضيعت وقت حضرتك
ليل..بأستغراب من رد فعلها مش فاهم
تمارا..يعني همشي كده تقريبا الموضوع اتعقد بعد الصدفه دي وبيتهيألي مش هينفع اشتغل
جاسر..استني هنا مين قال ان مش هينفع تشتغلي
تمارا..اصل يعني اقصد بعد اللي حصل بيني وبين خطيبة حضرتك اكيد طلبي للشغل مرفوض وانا بوفر على حضرتك وعليا الاحراج
ليل..استني هنا انتي في شركه السيوفي يعني مش لعب عيال
تمارا..عارفه يامستر ليل وطبعا انا اسفه لحضرتك انا مقصدش كده خالص وشرف ليا اني اكون بشتغل ضمن مجموعه السيوفي بس حضرتك اكيد شايف الموقف ومحبش اني اكون موجوده في مكان مش مرغوبه فيه
جاسر..بطريقه جاده جداااا ومين قال كده اولا زي ما قالك مستر ليل انتي في شركه السيوفي يعني احنا هنا مش بنلعب ثانيا وده الاهم احنا هنا بنعرف نفصل تماما بين الشغل وحياتنا الشخصيه ولو بيشتغل معايا شخص فالمجموعه ابويا نفسه بيكرهه مش همشيه لو شغله معايا يعني متقلقيش الموقف اللي حصل بينك وبين هايدي ولا يعنيلي بأي شئ وبيتهيألي اني مش هرفض انك تشتغلي معايا عشان خاطرها
تمارا..بارتياح داخلي يعني ايه
ليل..زي ما قالك يعني حضرتك تروحي يلا مع مستر جاسر عشان تشوفي مكتبك فين وتعرفي منه طبيعة الشغل..ويلا بقى عشان نبتدي شغل احنا هنا مش بنلعب
تمارا..بصت لجاسر بترقب
جاسر..اتفضلي ورايا يا انسه تمارا عن اذنكم ياجماعه
تمارا..بصت لحاج محمد
حاج محمد..يلا واقفه ليه روحي وراه
جاسر..هفضل واقف كتير يلا ورانا شغل
تمارا...شكرا يامستر ليل
ليل... اكتفي ليل بالابتسامه وهز دماغه
اما تمارا قربت لحاج محمد وباسته من راسه ربنا يخليك ليا ومشيت بسرعه ورا جاسر
...........
حاج محمد..شكرا ياليل يا ابني
ليل..على ايه بس يا راجل ياطيب انا معملتش حاجه عموما لو قدرت تثبت نفسها في وقت قليل هتتعين رسمي وهتكون ضمن المجموعه كمان
حاج محمد ..ان شاء الله يا ابني طيب تؤمرني بحاجه
ليل..شكرا اتفضل انت
خرج حاج محمد
اما ليل..فا فضل اعد بشرود وبنظرة غامضة وبيفكر في حاجه
دخل جاسر مكتبه وتمارا وراه وقفت جمب الباب
جاسر..وهو مديها ضهره ورايح مكتبه اقفلي الباب وتعالي اعدي
قفلت تمارا الباب وراحت وراه من سكات اعدت ادامه وهي من جواها توتر جامد
جاسر..بجديه وتجاهل الموقف تماما
بصي يا انسه تمارا انتي من انهرده اعتبري نفسك في فتره تدريب لمده 3شهور قدرتي تثبتي نفسك وده طبعا بشغلك ومجهودك هتفضلي معايا وهتتعيني رسمي انتي هتكوني سكرتيرتي الخاصة وهتكوني مسؤوله عن اي حاجه تخص شغلي تنظيم مواعيدي تجهيز اي ميتنج في اوقات ممكن احتاجك معايا في ميتنج خارج الشركه او ميتنج بليل يعني تقدري تقولي عشاء عمل احنا شغلنا بيبتدي الساعه 8صباحا وبيخلص 3 بس في ايام ممكن تطولي معايا شويه لو في ضغط شغل اوقات كتير بنخلص 9و10بليل وطبعا لازم تكوني عارفه ده كويس والساعات الزياده فالشغل بتتحسبلك over time
عرفت من حاج محمد..انك بتدرسي بجانب الشغل طبعا اتمنى ميكنش في اعتذارات وفنفس الوقت انا هراعي انك بتدرسي يعني الوقت اللي لازم تروحي فيه الجامعه تقدري تبلغيني قبلها بيوم واكيد هنظبطها مع بعض انتي انتساب ولا انتظام
تمارا..احممم انا انتساب
جاسر..تمام جدا يعني مش هتحتاجي تروحي كتير عموما بردو زي ما قولتلك الوقت اللي ضروري تروحي فيه تبلغيني قبلها بيوم
وعايز اقولك بس انا لحد امبارح كان معايا سكرتيره بس للاسف مكملتش معايا لانها مشافتش شغلها كويس واحنا هنا مبنلعبش زي ما انتي محتاجه الشغل احنا هنا كمان محتاجين موظفين يكونو جاديين وشايفين شغلهم كويس اساس شركه السيوفي النظام والجهد والنشاط قدرتي تثبتي نفسك هتكوني ضمن مجموعه السيوفي مقدرتيش للاسف مش هتقدري تكملي واتمنى الحماس اللي شوفته في عم محمد وهو بيتكلم عنك تكوني اده مبدأيا كده انا خلصت كلامي ومد ايده اداها دوسيه
الفايل ده في كل حاجه حابه تعرفيها المكتب بتاعك هيكون المكتب اللي جمبي على طول واداها ورقه كمان دي ورقه فيها مواعيد اجتماعات الفتره الجايه فيهم مواعيد للاسف داخله في بعض ياريت توريني شطارتك في تنظيم المواعيد خصوصا ان كل الاجتماعات اللي في ايدك دي مهمه جدا ومينفعش اجتماع فيهم يتلغي وفاخر الورقه مكتوب الاماكن اللي ديما بعمل فيها الاجتماعات شوفي المكان الانسب لكل معاد فيهم يعني في يوم فيهم اللي هو بكره تقريبا عندي اجتماع معاده الساعه 7مدته 30دقيقه وفي معاد تاني الساعه 8 مدته45دقيقه كل شركه فيهم مختاره مكان من اللي معاكي والمده بين المكانين تقريبا تلت ساعه شوفي بقي هتعملي ايه ظبطيها مع نفسك وبلغيني معاكي لاخر اليوم اتمني تقدري تظبطي اللغبطه اللي ادامك دي
تمارا وهي باصه عالورق وحاسه انها تاهت ومش مستعوبه نص كلامه
جاسر..بمشاكسه عشان يخليها تتحمس شكلك متوتره وحاسس كده انك متلغبطه اكتر من الورقه اللي في ايدك
تمارا..بتحدي تمام يامستر جاسر ان شاء الله هظبطها وقبل ما اليوم يخلص هكون عامله لحضرتك ملخص كامل بتنظيم المواعيد
جاسر..وهو مش مصدق اتمنى
تقدري تتفضلي على مكتبك الوقت وفي عندك جهاز لاب توب تقدري تظبطي المواعيد من خلاله وتطبعيلي ورقه بالملخص اللي قولتي عليه
تمارا..حاضر بعد اذن حضرتك
جاسر..اتفضلي
وقفت تمارا..مستر جاسر ممكن اسأل حضرتك سؤال
جاسر..بجديه طبعا
تمارا..بارتباك يعني هو لو خطيبة حضرتك عرفت اني بشتغل هنا حضرتك يعني .
قاطعها جاسر..بجديه وتجاهل مقصود لسؤالها انسه تمارا مبروك عالشغل ومستني اشوف شغلك اخر اليوم
تمارا..حست بغضب من جواها
بعد اذنك
خرجت تمارا..على مكتبها وهي مش طيقاه بني ادم بارد ومغرور زي خطيبته
اما جاسر فا ابتسم اول ماتمارا خرجت
جاسر..لنفسه كده حلو اوي
.....
عدي كذا ساعه وتمارا مندمجه فالشغل وجاسر بيراقبها من الكاميرا اللي متوصله باللاب توب بتاعه
وبعد وقت شافها قايمه وبتتحرك ناحيته قفل الشاشه ثواني وكانت بتخبط
جاسر..بتصنع الشغل ادخل
دخلت..تمارا وهو باصص في الورق
تمارا..احممم
جاسر وهو باصص فالورق خير
تمارا..مستر جاسر انا تقريبا ظبطت كل مواعيد الاسبوع بس معاد بكره في مشكله كبيره
جاسر وهو بيرفع وشه اتفضلي اعدي خير
تمارا..بجديه حضرتك معاد اول ميتنج بكره الساعه 7هيخلص سبعه ونص وده مكانه في المهندسين والميتنج التاني معاده الساعه 8 ومكانه في وسط البلد علميا التوقيت بينهم حوالي تلت ساعه وده كويس لاكن عمليا استحاله انك توصل فالوقت ده خصوصا ان التوقيت ده بيبقي صعب جدا مش بعيد تاخد ساعه ان مكانش اكتر
جاسر..والعمل
تمارا..العمل ان مفيش اي حل ادام حضرتك غير ان الميتنج التاني يتأخر نص ساعه عالاقل او يتغير المكان لنفس مكان الميتنج الاول او انهم يختارو مكان تاني يكون فالمهندسين بردو
جاسر..والله لو الميتنج الاول كان مكان التاني كان ممكن ينفع لاكن للاسف الشركه بتاعت الميتنج التاني مبتغيرش مكانها ابدا تحت اي ظرف
تمارا..حضرتك اولا تقدر تسبها عليا ثانيا وده الاهم انهم هما اللي محتاجينكم مش العكس يعني اكيد هيوافقوا
جاسر..بسخريه انتي جايبه الثقه دي منين اولا مفيش الكلام ده ثانيا مفيش حاجه اسمها هما اللي محتاجينا او العكس احنا الاتنين محتاجين بعض الشغل مفيهوش اللي عاوزني يجيني
تمارا..مع حضرتك جدا بس يمكن ده من وجهه نظر حضرتك سبني اجرب واكيد هثبت لحضرتك انهم هيوافقو
جاسر.. باصصلها ومركز وجواه اعجاب من تحديها وفنفس الوقت مش راضي يبينلها
تمارا..قولت ايه يا مستر جاسر
جاسر..بصي ياتمارا انا خليني امشي وراكي بس قبل اي حاجه عايز بس اقولك ان الشركه دي صارمه شويه فالتعامل ومحبش صورت الشركه تتهز خصوصا ان احنا معروف عننا واحد الالتزام بالمواعيد اتنين اننا بنحترم قرارات اي منافس لينا يعني معروفين بالديمقراطيه فالشغل فا اننا نغير مكان دي اول مره تحصل جربي بس عايزك تبقي عارفه ان الميتنج ده مينفعش نخسره عشان فالميتنج ده هيتم التعاقد علي ثفقه ب20مليون جنيه
تمارا..بصتله بصدمه لكن كملت باصرار اديني وقتي وهرجع لحضرتك تاني
جاسر..معاكي كل الوقت
خرجت تمارا..وفضلت حوالي ساعه إلا ربع جوه مكتبها رايحه جايه بتوتر وهو شايفها ومبتسم وعارف انها هترجع في كلامها بعد ما عرفت الرقم واخيرا شافها راحت مسكت التليفون
جاسر..بصدمه يابنت المجنونه
وفاللحظه دي جه لجاسر تليفون معرفش يسمع تمارا
فضلت تتكلم حوالي عشر دقايق
وخلصت وراحت لجاسر على المكتب
جاسر..ادخل
تمارا..تمام يا مستر كله تمام
جاسر..اللي هو ايه
تمارا..بكره الميتنج الاول والتاني هيتعملو في نفس المكان فالمهندسين
جاسر..بصدمه وافقوا
تمارا..بغرور طبعا
جاسر..ازاي
تمارا..دي بتاعتي بقى المهم ان المشكله اتحلت
جاسر..وهو رافع حواجبه لا والله طيب تمام
طب سؤال ليه مطلبتيش ان المعاد يتأخر
تمارا..كنت هطلب كده بس حبيت بدل ما حضرتك تخلص ميتنج وتمشي بسرعه عالتاني في وسط زحمه الطريق وياتوصل بسرعه او لا وفالحالتين هتبقى مجهد واكيد هتكون فاصل يعني حبيت انه يكون في نفس المكان حضرتك هتخلص الميتنج الاول 7ونص يعني ادام حضرتك 30دقيقه تفصل فيهم..لحد الميتنج التاني
جاسر..بابتسامه اعجاب براڤو يا تمارا قدرتي تعدي اول اختبار
تمارا..بابتسامه ارتياح شكرا
عدت الايام من غير اي جديد يوم ورا يوم فات حوالي 10ايام كل يوم تمارا بتحاول على اد ماتقدر تثبت نفسها اكتر بتحاول ترفع راس عم محمد بتحاول تكون اد ثقه جاسر بتحاول تحقق حلمها بتحاول تعوض النقص اللي في حياتها بأنها تنجح اكتر واكتر.
لاكن مش كل اللي بنتمناه بيمشي زي ما احنا عايزين 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة جمسع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات