القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دموع رهف الفصل الخامس 5 بقلم ألاء فرحات

 رواية دموع رهف الفصل الخامس 5 بقلم ألاء فرحات

رواية دموع رهف الفصل الخامس 5 بقلم ألاء فرحات

رواية دموع رهف الفصل الخامس 5 بقلم ألاء فرحات

عمر : أبلة رهف هي ماما فين 
رنين : هي مش هتعيش معانا في الشقة 
رهف : حبايبي الحلوين ماما خلاص راحت عند ربنا وانتو كبار ولازم تعرفوا أن ماما ماتت ومعدناش هنشوفها ادعولها كتير بس أن ربنا يرحمها 
رهف وهي بداري دموعها :. وبعدين هو أنا مش ماما ولا ايه 
عمر ورنين : احنا بنحبك كتير يابلة رهف ومتمشيش وتسيبينا زي ماما 
رهف : لا حيابيبي انا ان شاء هفضل معاكم علطول 
ويلا مش هنام ولا ايه الوقت أتأخر وعندكم مدرسة الصبح 
رنين : أبلة رهف انا خايفة ممكن تنامي معانا 
عمر : وتحكلنا حدوتة كمان 
رهف بحب : حاضر ياحبايبي وخدتهم في حضنها وحكت الحدوتة ونامو 
فى الصباح
رهف صحيت لقيت اخواتها لسة نايمين قامت واتوضت وصلت وحضرت الفطار ودخلت صحت اخواتها
رهف : عمر رنين يلا اصحوا علشان تروحوا المدرسة 
يدق الباب دق دق دق دق دق دق دق 
رهف بخوف من ورا الباب : أيوة مين 
السواق : انا حسنين 
السواق : عمر ورنين جاهزين ولا ايه 
رهف : جاهزين خمس دقايق بس 
السواق :طب هنزل استني تحت 
رهف دخلت الاوضة عند عمر و رنين ولبستهم ونزلتههم لسواق 
رهف لبست الهدوم اللى بعتها ادم
وكانت عبارة عن دريس بالون الموف وكان تشبه الاميرات وركبت العربية ووصلت الشركة
الشركة كانت عبارة عن مبنى ضخم وجميل 
رهف نزلت من العربية بذهول
ودخلت
رهف:آدم بيه موجود
السكرتيرة:أيوة يافندم اقوله مين
رهف:رهف محمد
السكرتيرة:تمام اتفضلى اقعدى وانا هبلغه
دق دق دق دق دق دق دق
ادم:ادخل
السكرتيرة:ادم بيه واحدة اسمها رهف محمد برا وعايزة حضرتك
ادم:دخليها
ودخلت رهف
رهف:السلام عليكم
ادم:وعليكم السلام اقعدى يا رهف
وقعدت رهف
ادم:انتى هتشتغلى سكرتيره ليا
رهف:والبنت دى هتمشيها ليه
ادم:انتقلت قسم الحسابات
رهف:تمام
ادم:دلوقتى هاجر هتعرفك شغلك ماشى ازاى 
رهف:تمام
ادم رن الموبايل الخاص بمكتب هاجر
تن تن تن تن تن تن تن تن 
هاجر:أيوة يافندم
ادم:تعالى حالا
هاجر:حاضر يافندم
دق دق دق دق دق دق دق دق دق
ادم:ادخل
هاجر:نعم يا فندم
ادم:هتاخدى آنسة رهف وهتعرفيها على الشغل مكانك
هاجر: حاضر يا فندم
وخرجت رهف وهاجر
وهاجر عرفت رهف على الشغل
هاجر:تمام كده يارهف دى كل حاجة على الشغل
رهف:شكرا يا هاجر
هاجر:العفو ده مكتبك وده الموبايل اللى ادم باشا هيكلمك عليه
وده موبايل العمله هيكلموا عليه
رهف:تمام
وخرجت هاجر
نظرت رهف للمكتب
فكان فى قمة النظام 
رهف بدموع:معقولة ده مكتبى انا مش مصدقة نفسى فاقت من شرودها على صوت الموبايل
تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن تن
رهف:الو
ادم:عجبك المكتب 
رهف:ايوة يا فندم
ادم: لو احتاجتى في حاجة انا موجود 
رهف : شكرا جدا لحضرتك 
ادم:تمام شوفى شغلك يلا 
رهف:سلام
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
مجهول:بقولك يافندم البنت نزلت من الشقة وراحت الشركة 
حور:شركة ادم
مجهول:ايوة يافندم
حور:افضل مراقبها ٢٤ساعة 
مجهول:حاضر ياهانم
وقفلت الخط
حور:اما وريتك يا رهف ده انا هوريكى النجوم فعز الضهر 
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\
اما في الشركة 
رهف خلصت الشغل اللي طلبه منها ادم بكل حرافية ومهارة 
ادم : رهف خلصتي الشغل اللي طلبته منك 
رهف : ايه يافندم بس الحاجة دي مش فاهمها ممكن حضرتك وتوضحالي 
ادم: حاضر ايه هي الحاجة 
رهف: .......
ادم فهمها ورهف فهمتها بسرعة لأن رهف من ضمن صفتها أنها زاكية و لماحة 
ادم بص في بقيت الشغل وقال لرهف 
ادم :ماشاء الله انتي شاطرة جدا وزكية شغلك رائع وعجبني جدا 
رهف:شكرا لحسن ظن حضرتك 
ادم: كمان ساعة وممكن تمشي وعمر ورنين السواق هيجبهم في نفس الوقت 
رهف : احب اشكر حضرتك علي اللي عملته معايا وعلي الهدوم اللي بعتها الصبح 
ادم : لا شكر علي واجب ولو احتاجتي لي حاجة ده رقمي 012....... 
///////////////////////////////////////////
أم عند حور 
حسام (ابو حور) : انتي كل يوم ترجعي متأخر كدة ياحور 
حور : يابابا انا ماتاخرتش وكنت مع صحابي 
حسام : هو ينفع تخجرجي مع صحابك وترجعي الساعة ٢ بليل 
حسام بنرفزة وصوت عالي كنت فين ياستاذة 
مرفت (ماما حور )نزلت علي زعيق حسام 
مرفت : في ايه يا حسام بتزعق ليه في ايه ياحور
حسام : بنتك ياستاذة رجعالي الساعة ٢ بليل ومش عاجبها 
مرفت : في ايه يا حسام متعصب كدة ليه ماكنت مع صاحبها جري ايه يعني وبعدين البنت بس صغيرة ومن حقها تعيش حياتها 
حسام : انا زهقت معاكي انتي وبنتك انتي الي بوظتيها 
حسام بتعب في قلبه : انتي السبب انتي الي علمتيها الكبر والأنانية وحب الفلوس والسهر بليل لوش الفجر
.. أه أه اه اه اه قلبي 
حور :بابا بابا مالك يابابا 
ميرفت : حسام حسام رد عليا حور اطلبي الإسعاف بسرعة لازم ننقله المستشفي في اسرع وقت 
حور بعياط : ح حاضر يا ماما 
وطلبت حور الإسعاف واديتهم العنوان وجرت علي باباها اللي مرمي فاقد الوعي علي الارض 
حور قعدت جمب حسام ببكاء : انا اسفة يابابا انا السبب 
وجاءت عربية الإسعاف ونقلو لحسام في الاسعاف وصلو المستشفي نقلو علي ترولي وحور مريفت ماشين جانبه بسرعة 
الممرضات افتحوا العناية المركزة بسرعة مرفت وحور جاين يدخلو الممرضة لو سمحتو مافيش دخول 
حور : لا انا لازم ادخل مع بابا 
والممرضة دخلت وقفلت الباب ومرفت خدت حور في حضنها وبيتابعه حالة حسام من أزاز الباب 
الدكاترة والممرضين بيجرو ناحية غرفة حسام 
حور ومرفت : في ايه الي حصل
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات